Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
Skoda ze se A318 radi s poplatkama do vyssi tridy letadel. Pak by to byla dobra alternativa (nebo minimalne k zamysleni).
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
Ač nemám přesné parametry letadel po ruce, mám pocit, že řada společností, kterým se daří, nebo začíná dařit, upouštějí od zkrácených verzí letadel, viz. A318 - ač by byl krásný a zapadal by do flotily, moc se neujal. Příkladem tohoto trendu je mnoho společností: LOT a jeho ERJ-170-195, Lufthansa CRJ a jejich náhrada CR9, SAS s 736, které začal nahrazovat většími verzemi, atd.... I proto je mezi 737NG nejprodávanější 738(nyní mě začíná překvapovat prodej 739) a mezi 32S letouny 320/321.
I z tohoto ekonomického hlediska si myslím, že pro OK by nejlepší byl ERJ-190/195 - nabízí se kapacitně jako náhrada za 735, a výkon/cena/kapacita nabízí asi nejvýhodnější poměr. Navíc se daří, vzhledem k menšímu počtu objednávek, dodávat stroje už půl roku po objednání(Aerosvit).
I z tohoto ekonomického hlediska si myslím, že pro OK by nejlepší byl ERJ-190/195 - nabízí se kapacitně jako náhrada za 735, a výkon/cena/kapacita nabízí asi nejvýhodnější poměr. Navíc se daří, vzhledem k menšímu počtu objednávek, dodávat stroje už půl roku po objednání(Aerosvit).
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1995
- Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
- Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
- Pohlaví: muž
- Bydliště: OSR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
Ano, taktez se mi zda E190 jako velice vhodna alternativa.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
j.ree píše:Ano, taktez se mi zda E190 jako velice vhodna alternativa.
pridavam sa. a je to prijemne lietadlicko...
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
MEA píše:j.ree píše:Ano, taktez se mi zda E190 jako velice vhodna alternativa.
pridavam sa. a je to prijemne lietadlicko...
z velmi dobře informovaných kruhů (insideři by mohli potvrdit): ČSA dostaly naprosto neuvěřitelnou nabídku na celou rodinu ER170/190 jako náhradu za Boeingy. Bohužel byl tehdy Embraer přelobován (a nejen to ) Airbusem a výsledek vidíme dnes. Nemám nic proti A. ani B. ani E., ale tohle rozhodnutí byla ekonomická sebevražda, no hlavně že provize tekly kam měly...
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
Já myslím, že ekonomickou sebevraždou je každá samostatná varianta "A" "E" "B." Mělo by to být "A,E." Jelikož takový 100% naplněný A-321 je vždy "skoro"(výjimky tvoří 321 naplněná korunovými letenkami ) vždy lepší, než-li 100% naplněný ERJ-195. A-319 vždy doletí dál, než kterýkoli Éčko. Ale kdyby to bylo třeba takto: 2 A-321,6 A-320,4 A-319,4 E95,4 E75. Jsem totiž zastánce zlatého středu, nikoli extrémů, tím extrémem je třeba flotila LOTu, nepřijde mi zrovna ekonomické létat na Heathrow Embraerem...
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
Bylo by to krasne, kdyby tomu tak bylo (mix A, E), osobne mam Embraer velice rad... Nicmene myslim si, ze toto
jiz CSA fakt resit nemusi...
Alca píše:... nepřijde mi zrovna ekonomické létat na Heathrow Embraerem...
jiz CSA fakt resit nemusi...
-
- Kapitán
- Příspěvky: 4082
- Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
Alca píše:Ač nemám přesné parametry letadel po ruce, mám pocit, že řada společností, kterým se daří, nebo začíná dařit, upouštějí od zkrácených verzí letadel, viz. A318 - ač by byl krásný a zapadal by do flotily, moc se neujal. Příkladem tohoto trendu je mnoho společností: LOT a jeho ERJ-170-195, Lufthansa CRJ a jejich náhrada CR9, SAS s 736, které začal nahrazovat většími verzemi, atd.... I proto je mezi 737NG nejprodávanější 738(nyní mě začíná překvapovat prodej 739) a mezi 32S letouny 320/321.
I z tohoto ekonomického hlediska si myslím, že pro OK by nejlepší byl ERJ-190/195 - nabízí se kapacitně jako náhrada za 735, a výkon/cena/kapacita nabízí asi nejvýhodnější poměr. Navíc se daří, vzhledem k menšímu počtu objednávek, dodávat stroje už půl roku po objednání(Aerosvit).
Docela hezky plan, ale pro jinou aerolinku, na jinem trhu, v jinem hubu, s jinym managementem a hlavne i v jine dobe (tak pred 5-7 lety).
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
j.ree píše:Skoda ze se A318 radi s poplatkama do vyssi tridy letadel. Pak by to byla dobra alternativa (nebo minimalne k zamysleni).
Jak je podle tun vlastně odstupňovaný přistávací polatek? Jsou ty poplatky jednotné nebo si je každé letiště stanovuje samo?
Re: Náhrada za 737-500? Regional jet nebo A319?
skalisko píše:j.ree píše:Skoda ze se A318 radi s poplatkama do vyssi tridy letadel. Pak by to byla dobra alternativa (nebo minimalne k zamysleni).
Jak je podle tun vlastně odstupňovaný přistávací polatek? Jsou ty poplatky jednotné nebo si je každé letiště stanovuje samo?
A318-321 a 737 (vč. NG) spadají do stejné kategorie/třídy letadel, jde o letadla s rozpětím křídel do 36m, ale rozdíl je v maximální vzletové hmotnosti. U Airbusu je jejich MTOW (maximální vzletová hmotnost) vyšší než u Boeingu srovnatelné kapacity. Například A318 s konfigurací max 132 cestujících má MTOW cca 68 tun, B737-600 se stejnou kapacitou (max 132 cestujících) má MTOW cca 57 tun.
Jinak ale nelze moc souhlasit s tim, že by A318 byl pro ČSA dobrá alternativa. Obecně se tato modifikace A320 family moc neujala ani jinde, zejména vzhledem k využitelné kapacitě je to ekonomicky nevýhodné letadlo, vyžaduje high yield klientelu a té by v této době jeden pohledal....
Přistávací poplatky si stanovuje každé letiště samostatně, ale vždy se vychází právě z hmotnosti MTOW. Existuje při tom dva modely - pásmové rozdělení základní sazby - do 5000 kg (základní sazba napr 5 EUR/MTOW), od 5000kg do 18 t MTOW (základní sazba 8 EUR/MTOW) a tak dále až do maximální kategorie letadla, pro které je dané letiště certifikované, nebo se může používat jednotná sazba za MTOW pro všechny typy letadel. Počitají se jako násobek této základní jednotkové ceny (např. EUR 10) a MTOW. Ve snaze podpořit dálkové lety a motivovat dopravce k využívání určitého letiště wide body letadly přistupují letiště ke zvýhodňování těchto letadel prostřednictvím poplatkové politiky, např. využíváním jiného kalkulačného vzorce pro letadla nad 100 t MTOW (např. snížením kalkulované MTOW na polovinu).