HighFlyer píše:Nezadal jsem o shodnoceni svych nazoru, ucel fora je o tech nazorech debatovat, ne je hodnotit.
Sorry za OT, ale to Tvoje shodnoceni hrozne bije do oci. Slo by to opravit?
HighFlyer píše:Nezadal jsem o shodnoceni svych nazoru, ucel fora je o tech nazorech debatovat, ne je hodnotit.
dydzej píše:Sorry za OT, ale to Tvoje shodnoceni hrozne bije do oci. Slo by to opravit?
Coz mi neda se zepat: Jsi byvaly nebo soucasny zamestnanec CSA nebo LP? Ti se tady na foru poznaji tim, ze ostatnim vykaji a maji presne tuto tendenci autoritativne hodnotit nazory ostatnich a vyjadrovat se o nich s despektem.
cimarosa píše:Nejsem a nebyl jsem zaměstancem ani jedné z uvedených institucí a vykání prostě považuji za slušnost.
Jinak respektuji každý relevatní názor a rozhodně jsem neměl v úmyslu hodnotit jiný názor s despektem.
Problém ČSA je bohužel i problémem letiště a kolaps ČSA bude znamenat i zásadní problémy pro letiště, fungování letiště je vždy úzce spojené s fungováním rozhodujícího, domácího (nemyslím tím nutně vlajkového) dopravce na daném letišti.
...ale nesouhlasím s tím, že jediný výnos z transferového cestujícího je taxa, naopak si myslím, resp. ze zkušenosti vím, že transferový cestující je velmi zajímavý "substrát", který se každě letiště, které má ambice být (větší nebo menší) hub, snaží získat.
Jsou to predevsim ti, kteri se k tomu priznali A pak ti, kteri se priznat nechteli, ale sami se prozradili )
HighFlyer píše:Tim se dotykame jadra problemu: Muze v dnesni dobe jeste prezit "mensi hub"? Neudal se v tomto odvetvi nejaky zasadni posun, srovnatelny s prechodem od obchudku na rohu ulice k hypermarketum? Sleduji ten vyvoj velmi pozorne cca od roku 2002 a co vidim je, ze sitovy model a uzlova letiste (hubs) prosla radikalnim vyvojem, kdy je misto jen pro ty nejvetsi (FRA, LHR, CDG) a jeste trochu pro ty stredni (MAD, AMS, MUC...), ale pro ty tzv. mini-hubs a niche-networks (PRG, VIE, BUD, WAW) uz misto neni. Ti moudrejsi se snazi nove realite prizpusobit a svuj model podnikani predefinovat, ti mene moudri vedou boj s vetrnymi mlyny a pumpuji miliardy z vlastnich nebo verejnych zdroju do zachrany nezachranitelnych. Pokud me nekdo chce presvedcovat o opaku, rad si vyslechnu protiargumenty. Veskery vyvoj za poslednich 7 let ale nasvedcuje moji verzi. Mohl bych se rozepsat dal, ale je to uz skoro na nove vlakno...
HighFlyer píše:Tim se dotykame jadra problemu: Muze v dnesni dobe jeste prezit "mensi hub"? Neudal se v tomto odvetvi nejaky zasadni posun, srovnatelny s prechodem od obchudku na rohu ulice k hypermarketum? Sleduji ten vyvoj velmi pozorne cca od roku 2002 a co vidim je, ze sitovy model a uzlova letiste (hubs) prosla radikalnim vyvojem, kdy je misto jen pro ty nejvetsi (FRA, LHR, CDG) a jeste trochu pro ty stredni (MAD, AMS, MUC...), ale pro ty tzv. mini-hubs a niche-networks (PRG, VIE, BUD, WAW) uz misto neni. Ti moudrejsi se snazi nove realite prizpusobit a svuj model podnikani predefinovat, ti mene moudri vedou boj s vetrnymi mlyny a pumpuji miliardy z vlastnich nebo verejnych zdroju do zachrany nezachranitelnych. Pokud me nekdo chce presvedcovat o opaku, rad si vyslechnu protiargumenty. Veskery vyvoj za poslednich 7 let ale nasvedcuje moji verzi. Mohl bych se rozepsat dal, ale je to uz skoro na nove vlakno...
HighFlyer píše:Vitej na airways.cz, tady si (skoro) vsichni tykame
HighFlyer píše:Tim se dotykame jadra problemu: Muze v dnesni dobe jeste prezit "mensi hub"? Neudal se v tomto odvetvi nejaky zasadni posun, srovnatelny s prechodem od obchudku na rohu ulice k hypermarketum? Sleduji ten vyvoj velmi pozorne cca od roku 2002 a co vidim je, ze sitovy model a uzlova letiste (hubs) prosla radikalnim vyvojem, kdy je misto jen pro ty nejvetsi (FRA, LHR, CDG) a jeste trochu pro ty stredni (MAD, AMS, MUC...), ale pro ty tzv. mini-hubs a niche-networks (PRG, VIE, BUD, WAW) uz misto neni. Ti moudrejsi se snazi nove realite prizpusobit a svuj model podnikani predefinovat, ti mene moudri vedou boj s vetrnymi mlyny a pumpuji miliardy z vlastnich nebo verejnych zdroju do zachrany nezachranitelnych. Pokud me nekdo chce presvedcovat o opaku, rad si vyslechnu protiargumenty. Veskery vyvoj za poslednich 7 let ale nasvedcuje moji verzi. Mohl bych se rozepsat dal, ale je to uz skoro na nove vlakno...
flyingblue píše:Zajimave zajimave - to mi prinasi do pameti jakousi studii, ktera porovnavala hub concept Airbusu (zalozeny na velkych letistich, kde budou pristavat A380 s rozvozem lidi A320 family) a P2P concept Boeingu (zalozeny vetsim poctu P2P spojeni).
No a dneska Boeing resuscitoval 747 a Airbus usilovne pracuje na svem bakelitaku A350XWB :-)
loupeznik píše:V čerstvém ACI Europe reportu píšou, že nejrychleji rostoucí skupinou letišť jsou ty odbavující 5-10 milionů lidí ročně. Možná to tedy s těmi velkými a malými huby nebude až tak černobílé...