HighFlyer píše:Smurfx, loupeznik: Jste vyjimky, ktere potvrzuji pravidlo. Germanwings nejsou 100% p2p dopravce, dobre, ale kolikaprocentni teda? Jsem si jist, ze stale 80-90%.
BTW, do kolika tech destinaci se da letet z PRG s prestupem v CGN? S tim, ze vychazi rozumny prestup tam i zpet. Ja jsem to parkrat chtel udelat, ale spojeni vychazelo vzdycky jenom jednim smerem.
A pro Smurfx: A ja zase znam hodne lidi, kteri tu linku vyuzivaji jenom p2p Uznej, ze asi neznas (a ja taky neznam) vsech 100 tis. pax, kteri tu linku kazdym rokem vyuzivaji. A proto delat zavery pouze z vlastni zkusenosti + zkusenosti par svych znamych nebo kamaradu asi nejde.
Mozna bu stalo za to mrknout se take do nejakych dalsich informaci. Napriklad ta o spolupraci s Lufthansou neni uplne nerelevantni ...
Vsak CSA se to ve spolupraci s LH taky v SRN docela darilo.
flyingblue píše:Mozna bu stalo za to mrknout se take do nejakych dalsich informaci. Napriklad ta o spolupraci s Lufthansou neni uplne nerelevantni ...
Spoluprace s LH bude mit na linku PRG-CGN jiste pozitivni vliv. Zaznamenatelny v jednotkach procent. Tu linku potahnou p2p, na tom trvam. LH uz z PRG feeduje FRA, MUC a DUS (ze ktereho se uz stal treti hub LH), takze jestli budou na PRG-CGN nejaci tranziti, tak jich bude zase min nez na lince PRG-DUS (na ktere jich je min nez na PRG-MUC, na ktere jich je min nez na PRG-FRA).
tu poslední dvojici (MUC a FRA) máš nějak podloženou? MUC má rychlé spojení pozemní dopravou, je blíž a jako aglomerace je menší než FRA. Tedy bych čekal znatelně více p2p dopravy do FRA než do MUC.
hafi píše:tu poslední dvojici (MUC a FRA) máš nějak podloženou? MUC má rychlé spojení pozemní dopravou, je blíž a jako aglomerace je menší než FRA. Tedy bych čekal znatelně více p2p dopravy do FRA než do MUC.
Mam na mysli celkovy objem tranzitnich pax mezi zminovanymi letisti a Prahou.
HighFlyer píše: A pro Smurfx: A ja zase znam hodne lidi, kteri tu linku vyuzivaji jenom p2p Uznej, ze asi neznas (a ja taky neznam) vsech 100 tis. pax, kteri tu linku kazdym rokem vyuzivaji. A proto delat zavery pouze z vlastni zkusenosti + zkusenosti par svych znamych nebo kamaradu asi nejde.
Samozřejmě uznávám. Jen jsem reagoval na to, že si psal, že to je čistý p2p dopravce, což samozřejmě není pravda. Se zbytkem souhlasím
Tomu si dovolím oponovat. Možná má rychlé spojení osobním autem, ale jinak je to bída. Začátkem prosince mi při přestupu v MUC ulétlo poslední spojení do PRG. Když jsem se ptal po vlakovém spojení do Prahy, dozvěděl jsem se, že doba jízdy je 13 hodin a vlak přijíždí později, než přilétá první ranní letadlo. Tak jsem si vzal nabízený lístek na něj a poukaz do letištního hotelu.
Myslím, že zajímavější bude Berlin-Brandeburg, až ho otevřou. Z Prahy po jedné dálnici (kousek D8 se snad dostaví brzo) a vlakové spojení do Berlína je slušné už teď (Praha Wilsoňák - Berlin Hauptbhf cca 5 hodin)
Tomu si dovolím oponovat. Možná má rychlé spojení osobním autem, ale jinak je to bída. Začátkem prosince mi při přestupu v MUC ulétlo poslední spojení do PRG. Když jsem se ptal po vlakovém spojení do Prahy, dozvěděl jsem se, že doba jízdy je 13 hodin a vlak přijíždí později, než přilétá první ranní letadlo. Tak jsem si vzal nabízený lístek na něj a poukaz do letištního hotelu.
Myslím, že zajímavější bude Berlin-Brandeburg, až ho otevřou. Z Prahy po jedné dálnici (kousek D8 se snad dostaví brzo) a vlakové spojení do Berlína je slušné už teď (Praha Wilsoňák - Berlin Hauptbhf cca 5 hodin)
Tomu si dovolím oponovat. Možná má rychlé spojení osobním autem, ale jinak je to bída. Začátkem prosince mi při přestupu v MUC ulétlo poslední spojení do PRG. Když jsem se ptal po vlakovém spojení do Prahy, dozvěděl jsem se, že doba jízdy je 13 hodin a vlak přijíždí později, než přilétá první ranní letadlo. Tak jsem si vzal nabízený lístek na něj a poukaz do letištního hotelu.
Myslím, že zajímavější bude Berlin-Brandeburg, až ho otevřou. Z Prahy po jedné dálnici (kousek D8 se snad dostaví brzo) a vlakové spojení do Berlína je slušné už teď (Praha Wilsoňák - Berlin Hauptbhf cca 5 hodin)
Pět hodin ve vlaku = slušné spojení? wtf?
Nechci se pouštět do flame a je to mimo hlavní téma diskuse, ale: Vlak považuji za dobré spojení. 2. třída EC/IC vlaků je srovnatelná s Economy Class leteckých společností, co se týče pohodlí sezení; jídelní vůz poskytuje lepší občerstvenÍ a u normálního stolku; nejsem omezován v používání notebooku a další elektroniky; nemusím se svlékat u bezpečnostní kontroly; nemusím posedávat na letišti a postávat v letištních autobusech a před schůdky do/z letadla (při letech PRG - MUC běžné). Jízdenka je levnější než letenka. Za 4 a 3/4 hodiny jsem z centra Prahy v centru Berlína; nevím, jaké bude spojení na BBI, možná tam bude zastávka a cesta bude kratší než do centra, možná se bude muset přestoupit na S-Bahn a cesta bude delší. Letadlo poletí sice jen asi hodinu, ale musím na letiště na okraji Prahy s mizerným spojením veřejnou dopravou (takže si asi vezmu za několik stovek drožku), musím tam být raději hodinu dopředu (neodhadnu fronty) a budu čekat u výdeje zavazadel, takže se dostanu nejméně na 2,5 hodiny. To není, pokud nejsem vysoce vytížený a záleží na mé osobní přítomnosti, úžasná časová úspora vzhledem ke všemu tomu vyrušování.
flákač píše:Myslím, že zajímavější bude Berlin-Brandeburg, až ho otevřou.
Je to sice v tomhle vláknu víceméně OT, ale pro PRG to bude od léta s prominutím konkurence jako prase. Zejména pokud jde o dálkovky, které PRG nenabízí jako přímé lety, a zejména pro zákazníky ze severních Čech, a zejména po dokončení rekonstrukce železniční trati z Drážďan do BBI. ECčka z Prahy budou stavět přímo na letišti, a ta doba jízdy je už teď srovnatelná s přestupním letem přes FRA/MUC/CDG atd.
No uplne normalni postup, proste na jejich misto nastoupi nekdo, kdo je schopen letat za nizsi naklady. Napriklad ted, co CSA opustily destinaci Zürich, Swiss pridava jeden pozdne vecerni let do Prahy. A to same letadlo se pak vraci do Zürichu brzo rano. Jenom pro zajimavost, Swiss bude letat mezi Svycarskem (ZRH, BSL a GVA) a Prahou celkem celkem 40x tydne.
flákač píše:Myslím, že zajímavější bude Berlin-Brandeburg, až ho otevřou.
Je to sice v tomhle vláknu víceméně OT, ale pro PRG to bude od léta s prominutím konkurence jako prase. Zejména pokud jde o dálkovky, které PRG nenabízí jako přímé lety, a zejména pro zákazníky ze severních Čech, a zejména po dokončení rekonstrukce železniční trati z Drážďan do BBI. ECčka z Prahy budou stavět přímo na letišti, a ta doba jízdy je už teď srovnatelná s přestupním letem přes FRA/MUC/CDG atd.
No já nevím, MUC mi pořád přijde jako větší konkurence, i když se na něj člověk z Prahy dostane dobře jenom autem.... Pět hodin ve vlaku nebo tři v autě, tak radši jedu do MUC, ale třeba se pletu...
don_quijote píše:No já nevím, MUC mi pořád přijde jako větší konkurence, i když se na něj člověk z Prahy dostane dobře jenom autem.... Pět hodin ve vlaku nebo tři v autě, tak radši jedu do MUC, ale třeba se pletu...
Nevim, jak je to s jizdnim radem, ale SA ma primou linku do MUC (stejne tak jako VIE, FRA a dalsi)