Co předcházelo nákupu A310
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Co předcházelo nákupu A310
Jak to bylo s nákupem Airbusů A310? Dá se říct, že byl jejich nákup upečen ještě před sametem? A uvažovalo se, že by byly dodány ještě s červenobílým nátěrem nebo už i soudruzi počítali s bílým nátěrem s červeným nápisem ČSA?
A připadaly v úvahu nějaké alternativy? Nebo třeba B767-200ER byl ideologicky mnohem více závadný? IL-86 asi ne díky doletu, že?
A připadaly v úvahu nějaké alternativy? Nebo třeba B767-200ER byl ideologicky mnohem více závadný? IL-86 asi ne díky doletu, že?
Re: Co předcházelo nákupu A310
Docela zajimava otazka. Me by to tez zajimalo. Jedine CSA a Tarom si poridili A310 kdezto vsechny kolem jako Malev, Austrian, LOT atd... preferovaly B767-300! a Dnes je videt ze to bylo dobre rozhodnuti, A310 bylo OK v 90.let ale B767 se jeste celkem drzi.. proste to bylo lepsi letoun... proto A330 se narodilo jako odpoved na 767.
Myslim si ze CSA by mohla jit lepsim smerem pri vyberu B767....
Myslim si ze CSA by mohla jit lepsim smerem pri vyberu B767....
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1 ... a/titulky/
Něco málo je tedy i zde na konci pořadu. Vlastně z toho jsem se dozvěděl, že A310 byla upečeny už za komoušů.
Možná byly evropský Airbusy méně "ideově závadný" než Boeingy MADE IN U.S.A., podobně jako to bylo s britskym Vickersem, o němž ČSA uvažovalo na konci 60. let....
Něco málo je tedy i zde na konci pořadu. Vlastně z toho jsem se dozvěděl, že A310 byla upečeny už za komoušů.
Možná byly evropský Airbusy méně "ideově závadný" než Boeingy MADE IN U.S.A., podobně jako to bylo s britskym Vickersem, o němž ČSA uvažovalo na konci 60. let....
-
- Kapitán
- Příspěvky: 3040
- Registrován: 13. 05. 2005, 09:25
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
MS743 píše:Jedine CSA a Tarom si poridili A310 kdezto vsechny kolem jako Malev, Austrian, LOT atd... preferovaly B767-300!
Vychodonemecky Interflug mel take A310 (myslim ze tri, prevzala je pak Luftwaffe pro prevoz VIP).
Re: Co předcházelo nákupu A310
fricoolinek2 píše:Možná byly evropský Airbusy méně "ideově závadný" než Boeingy MADE IN U.S.A., podobně jako to bylo s britskym Vickersem, o němž ČSA uvažovalo na konci 60. let....
Muj zdroj rika, ze to bylo mnohem jednodussi - Airbus nabidl lepsi podminky leasingu, podminky leasu Boeingu by CSA nebyly schopny v te dobe splnit.
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
fricoolinek2 píše:http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10209988352-zaslapane-projekty/409235100061003-pod-znackou-csa/titulky/
Něco málo je tedy i zde na konci pořadu. Vlastně z toho jsem se dozvěděl, že A310 byla upečeny už za komoušů.
Možná byly evropský Airbusy méně "ideově závadný" než Boeingy MADE IN U.S.A., podobně jako to bylo s britskym Vickersem, o němž ČSA uvažovalo na konci 60. let....
Obávám se, že vzhledem k době ve které se o tom rozhodovalo byly z ideologických důvodů Airbusy jediné řešení (tedy jakási "airbusová" paralela mezi komančema a Tvrdíkem) a vzorem byl Interflug. Malév měl sice B767 a kde je dneska...
http://www.planes.cz/lite/okfleet.php
O nákupu dálkových letadel se u ČSA rozhodovalo v době, kdy se o americké technice prakticky nemohlo uvažovat, a tak stejně jako Interflug i ČSA nakoupily A310-304. Dva kusy zajistil PZO Omnipol a byly nejprve nasazeny na výcvikové lety po celé Evropě. Od jara 1991 však již zastoupily Il-62M na linkách do Severní Ameriky a Thajska. Větší soustředění na Severní Ameriku znamenalo, že se Bombaj, Jakarta, Singapur a mnoho dalších staly historií a A310 si létání východním směrem příliš neužily. Roku 2003/2004 přibyly ještě další dva letouny A310 pro letní posílení dálkových linek do USA a Kanady. V zimním období létají chartery do Brazílie, Venezuely a na Kubu. Toto letadlo je již bohužel zastaralé a v současné době pro pravidelnou přepravu přes Atlantik není ideální. Každopádně před náletem, který se blíží u WAA i WAB 70 000 hodin, je třeba smeknout.
-
- Prodejce
- Příspěvky: 4294
- Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
- Bydliště: na vejminku
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
Již 11.5.1989 vláda ČSSR vyslovila souhlas, aby ČSA formou leasingu získaly dva Airbusy A310-304 a 2.8.1989 zástupci ČSA a Omnipolu v Toulouse podepsali kontrakt. 11.9.1989 byl výrobcem v Praze předveden A310-304 (F-WWCL). V roce 1991 se změnilo zbarvení letadel ČSA: letadla byla celá bílá, na trupu se objevil velký červený nápis ČSA a dva úzké pružky, pod kterými byl malý nápis Československé aerolinie..
zdroj: http://svici.sweb.cz/csa_historie.htm
.. jinak zlí jazykové tvrdili (ve své době), že byly zakoupeny dva kusy za cenu tří kusů. To je ale jenom neověřený drb.
zdroj: http://svici.sweb.cz/csa_historie.htm
.. jinak zlí jazykové tvrdili (ve své době), že byly zakoupeny dva kusy za cenu tří kusů. To je ale jenom neověřený drb.
-
- Cestující Economy Class
- Příspěvky: 193
- Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.
Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.
http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0
V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?
Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.
http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0
V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
fricoolinek2 píše:No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.
Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.
http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0
V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?
S nápisem ČSA určitě taková mašina nepřiletí.
B767 TVS je minulost, budoucnost je zde:
http://www.planes.cz/cs/photo/1133517/a ... -prg-lkpr/
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
fricoolinek2 píše:No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.
Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.
http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0
V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?
Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.
Re: Co předcházelo nákupu A310
flyingblue píše:fricoolinek2 píše:No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.
Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.
http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0
V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?
Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.
bylo to klasické ACMI
-
- Druhý pilot
- Příspěvky: 1004
- Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
- Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
- Pohlaví: muž
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
flyingblue píše:Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.
A není to snad jedno? Majetkové vztahy aerolinky ke konkrétnímu letadlu tady nikdo neřeší a málokdo se v tom vyzná...
Re: Co předcházelo nákupu A310
Pavel píše:flyingblue píše:fricoolinek2 píše:No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.
Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.
http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0
V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?
Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.
bylo to klasické ACMI
TVS tady měl 767 asi dva roky, pak to vrátili a od té doby se nedokázali s cestovkama dohodnout. Až mu přijde za pár let 787 tak ji stejně asi pronajme na většinu roku i s posádkama někam do Asie neb to tady Šimáně a spol nedokážou uživit... takže zase nic.
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1822
- Registrován: 08. 01. 2003, 21:50
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
prodejce píše:Již 11.5.1989 vláda ČSSR vyslovila souhlas, aby ČSA formou leasingu získaly dva Airbusy A310-304 a 2.8.1989 zástupci ČSA a Omnipolu v Toulouse podepsali kontrakt. 11.9.1989 byl výrobcem v Praze předveden A310-304 (F-WWCL). V roce 1991 se změnilo zbarvení letadel ČSA: letadla byla celá bílá, na trupu se objevil velký červený nápis ČSA a dva úzké pružky, pod kterými byl malý nápis Československé aerolinie..
zdroj: http://svici.sweb.cz/csa_historie.htm
.. jinak zlí jazykové tvrdili (ve své době), že byly zakoupeny dva kusy za cenu tří kusů. To je ale jenom neověřený drb.
Článek Rudého práva z 12.5. 1989 informující o rozhodnutí vláda:
-
- Kapitán
- Příspěvky: 5478
- Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
- Bydliště: up in the air
- Stav: Offline
Re: Co předcházelo nákupu A310
romul píše:flyingblue píše:Pokud vim, tak TVS nikdy zadnou 767 nemely. Pouzily 767 ciziho partnera, kterou polepily vlastnimi polepy.
A není to snad jedno? Majetkové vztahy aerolinky ke konkrétnímu letadlu tady nikdo neřeší a málokdo se v tom vyzná...
V kontextu nasledujiciho ano:
V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?
Nejde o to, ze by slo o financni operaci (jako je bezny leasing hardware), ale to letadlo bylo treti strany, ktera ho TVS pronajimala.