Co předcházelo nákupu A310

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3730
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod HighFlyer » 03. 04. 2012, 12:30

flyingblue píše:Nejde o to, ze by slo o financni operaci (jako je bezny leasing hardware), ale to letadlo bylo treti strany, ktera ho TVS pronajimala.

... narozdil od leasingu, kdy aktivum neni treti strany a ta ho nepronajima :mrgreen:


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5181
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod flyingblue » 03. 04. 2012, 14:09

HighFlyer píše:
flyingblue píše:Nejde o to, ze by slo o financni operaci (jako je bezny leasing hardware), ale to letadlo bylo treti strany, ktera ho TVS pronajimala.

... narozdil od leasingu, kdy aktivum neni treti strany a ta ho nepronajima :mrgreen:


Rozdil byl v tom, ze ho treti strana pronajimala vcetne posadky. A pokud bycom chteli mit nejake formalni voditko, pak "ceske" letadlo je letadlo zapsane do ceskeho rejstriku ...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3730
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod HighFlyer » 03. 04. 2012, 14:29

To zni, jako ze se snazis vysvetlit rozdil mezi dry lease a wet lease. A v tom pripade to vysvetlujes spravne.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5181
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod flyingblue » 03. 04. 2012, 15:24

HighFlyer píše:To zni, jako ze se snazis vysvetlit rozdil mezi dry lease a wet lease. A v tom pripade to vysvetlujes spravne.


Spravne jsi to desifroval, Jaromire.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod fricoolinek2 » 22. 05. 2013, 05:44

http://www.ddr-interflug.de/Galerien/Ga ... e-A310.htm

No skutečně zajímavé - vidět západní stroj ve službách socialistických aerolinek...

Že si je nevzala Lufthansa... Vždyť to byly nové stroje - po sjednocení Německa...


romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod romul » 22. 05. 2013, 09:54

fricoolinek2 píše:Že si je nevzala Lufthansa... Vždyť to byly nové stroje - po sjednocení Německa...


jednu mašinu převzala Luftwaffe a využívala jí ve VIP verzi

http://www.luftwaffe.de/portal/a/luftwa ... AgG3X3w!!/

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 382
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod s543 » 22. 05. 2013, 09:58

fricoolinek2 píše:http://www.ddr-interflug.de/Galerien/Galerie-A310/Galerie-A310.htm

No skutečně zajímavé - vidět západní stroj ve službách socialistických aerolinek...

Že si je nevzala Lufthansa... Vždyť to byly nové stroje - po sjednocení Německa...


No nevzala si je Lufthansa - vzal si je Německý stát - tedy German Air Force a provozuje/provozovaloval pod značkami 10+21 10+22 10+23; 21 a 23 dosud 22 prodal v roce 2011 MAHAN air.

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod Zlin142 » 24. 05. 2013, 22:36

fricoolinek2 píše:No skutečně zajímavé - vidět západní stroj ve službách socialistických aerolinek...


Proč? Exotické je to jenom proto, že my a východní Němci jsme byli tak pevně a neochvějně zasunuti v rektální partii Rusáků (poslední dva obyvatelé Hradu v této tradici zdárně pokračují), že nic jiného než úžasná těchňika z CCCP nepřipadala v úvahu. Na druhou stranu třeba rumunský Tarom měl 707 a licenčně vyráběl BAC 1-11, jugoslávské JAT měly Boeingy 727, DC-9 a -10, Inex-Adria DC-9

romul píše:Obávám se, že vzhledem k době ve které se o tom rozhodovalo byly z ideologických důvodů Airbusy jediné řešení

I kolem osmašedesátého kdy se chvíli uvažovalo o nákupu neruské techniky byly jediným seriozně uvažovaným kandidátem Caravelle, protože francouzští soudruzi svoji zřejmě vrozenou inklinací k socialismu byli pro čs. soudruhy nejpřijatelnější. Asi není náhoda, že jedny z mála aut západních značek, které sem byly dováženy prostřednictvím Tuzexu byly renaulty a peugeoty, francouzský Saviem prodal Avii licenci na proslulý mor českých silnic A30/31, atd. atd.

romul píše:Každopádně před náletem, který se blíží u WAA i WAB 70 000 hodin, je třeba smeknout.[/i]

Lufthansa nedávno vyřadila 744 D-ABVC dodaný někdy na podzim 1989 s více než 120,000 hodinami, takže bych v klidu nechal na hlavě.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod fricoolinek2 » 25. 05. 2013, 17:32

Tak SFRJ měla ten "svůj" socialismus a Rumunsko za Nicolaeho se taky částečně orientovalo na západ...

PavelD
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 986
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod PavelD » 26. 05. 2013, 21:54

fricoolinek2 píše:Tak SFRJ měla ten "svůj" socialismus a Rumunsko za Nicolaeho se taky částečně orientovalo na západ...


Taky Polsko mělo svůj socialismus - provoz 767 , Maďarsko svůj socialismus, taky 767, + jakou jsem měl radost v r. 1998 z letu v 732 Malévu, stroje, který jsem v 80tých letech z terasy na Ruzyni fotografoval. Prostě, náhradu za IL62 Rusové nikdy neměli a dosud nemají. IL96, těch pár kousků vzal AEROFLOT se skřípěním zubů, v ostatních soc. zemích ani místní komunisti neměli odvahu je koupit.

Zlin142
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2049
Registrován: 21. 01. 2004, 00:53
Bydliště: LKHK
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod Zlin142 » 26. 05. 2013, 22:07

PavelD píše:Taky Polsko mělo svůj socialismus - provoz 767 , Maďarsko svůj socialismus, taky 767,


Jenže obojí je stejný případ jako A310 ČSA, koupené v době kdy komouši už mleli z posledního, v případě Malevu dokonce až v 90. letech.
Pointa byla v tom že např. JAT měl první 733 v roce 1985 a první DC-10 v roce 1978.

PavelD
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 986
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod PavelD » 26. 05. 2013, 22:57

Zlin142 píše:koupené v době kdy komouši už mleli z posledního,...


Že komouši mleli z posledního nehodlám zpochybňovat, jen v každé zemi jinak. Mezi nasazením západních letadel do provozu v Maďarsku / Polsku a u nás a NDR lze vypozorovat rozdíl.
Kdy se vlastně poprvé jela VC Maďarska a byl natočen film QUEEN in Budapest ? :wink:
Jen tím chci naznačit, že to padalo po určitých etapách. Co se dělo u nás v r. 1980/81 a jak v té době vypadalo Polsko... A naši komouši si taky utrhli ostudu s L610.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod fricoolinek2 » 23. 07. 2013, 16:17

Obrázek

Tak tohle je paráda. Nevíte, mohla by to být ofiko kresba ČSA nebo spíš ilustrace od toho leteckýho magazínu?

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2455
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod vitezslav » 24. 07. 2013, 00:57

Zlin142: V Tuzexu se řadu let prodávaly i Fiaty, Chryslery 180 nebo Saaby, Mototechna zase nabízela např. Toyoty a Austiny Allegro.

PavelD: JO, jo, VC Maďarska se jela poprvé v r 1986 a skoro celá ČSSR byla u toho... :)

Sorry za OT.

fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 147
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Co předcházelo nákupu A310

Příspěvekod fricoolinek2 » 18. 07. 2018, 02:43

romul píše:
fricoolinek2 píše:No, ale nepěkný osud sálkové flotily ČSA.

Ale tak třeba někdy ta A330(A350? B787?) s nápisem ĆSA na Ruzyň přiletí.

http://www.youtube.com/watch?v=Wai9bJA_qV0

V součastnosti je tedy největší "české" letadlo ta B767 Travel service?


S nápisem ČSA určitě taková mašina nepřiletí.

B767 TVS je minulost, budoucnost je zde:

http://www.planes.cz/cs/photo/1133517/a ... -prg-lkpr/

:-)


Opravdu zajímavé, si občas počíst příspěvku na něž už sedl prach. :P Vlastně zajímavé, že to nebylo připomenuto už před 5 lety.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů