Historická flotila ČSA (1950-2000)
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
Další pokračování série přesných bokorysů historických dopravních letadel..tentokrát:
Tu-104A Československých aerolinií z roku 1958
..a jako hotový, "vyšperkovaný" obraz tady:
http://www.flickr.com/photos/79923060@N04/8399224367/
Tu-104A Československých aerolinií z roku 1958
..a jako hotový, "vyšperkovaný" obraz tady:
http://www.flickr.com/photos/79923060@N04/8399224367/
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
Tu-104A ČSA ("Červené vousy")
OK-NDF "České Budějovice" ve zbarvení z roku 1972
OK-NDF "České Budějovice" ve zbarvení z roku 1972
-
- Kapitán
- Příspěvky: 1886
- Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
- Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
- Pohlaví: muž
- Bydliště: Svet
- Stav: Offline
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
červený fúzač je môj obľúbený dík!
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
První (pronajatý) letoun IL-62 ve službách ČSA měl dost neobvyklé zbarvení. Modré linky pod okny, typické pro tehdejší Aeroflot, byly doplněni grafickými prvky ČSA. V tomto prapodivném "kabátě" poprvé přístál na Ruzyňském letišti 2. května 1968. Do srpna 1968, kdy byl vrácen původnímu majiteli (Aeroflot-u), létaly na tomto stroji zdvojené posádky (sovětské a české). Byl to teprve jedenáctý vyrobený IL-62 vůbec, včetně všech prototypů.
http://www.flickr.com/photos/79923060@N04/sets
http://www.flickr.com/photos/79923060@N04/sets
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
Asi budu za vola, ale to se nedá nic dělat, nedá mi to - na co je ten "provázek" u Tu-104 vedoucí od přídě na vršek ocasu?
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
Je to anténa KV radiostanice RSB-70
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
Bristol Britannia 318 v barvách ČSA
...pronajaté od kubánské společnosti Cubana de Aviación v únoru 1962.
...pronajaté od kubánské společnosti Cubana de Aviación v únoru 1962.
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
Druhá pronajatá "Britanka" OK-MBB sloužila u ČSA od 7. května 1962 až do května 1969. Původně stroj Cubany s registrací CU-T671 (c/n 13515), létala na lince OK523/524 (Praha-Shannon-Gander-Havana a zpět) ve zbarvení Cubany s československými doplňky.
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
Dalším pokračováním série je Tupolev Tu-154M. Letoun na připojeném obrázku (OK-TCC) byl dodán ČSA 11. prosince 1988. V provozu zůstal necelé 4 roky (nalétané měl 4759,32 hodin při 3121 přistání). Na konci srpna 1992 byl spolu s OK-SCA a OK-TCB vyřazen z flotily a odprodán čínskému dopravci China United Airlines.
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
Momentální stav (září 2013) OK - NDF na největším českém soukromém aero vrakovišti ve Zruči u Plzně. Pan Tarantík jej opatřuje dvoubarevným nátěrem.
- Přílohy
-
- P1120511 a.jpg (62.12 KiB) Zobrazeno 5431 x
-
- Vedoucí kabiny
- Příspěvky: 872
- Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
- Pohlaví: muž
- Bydliště: PRG, YVR
- Kontaktovat uživatele:
- Stav: Offline
Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)
Nevite nekdo kdy byl historicky prvni let CSA do Milana?