Historická flotila ČSA (1950-2000)

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
AviArt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 26. 08. 2012, 11:19
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod AviArt » 21. 01. 2013, 00:22

Další pokračování série přesných bokorysů historických dopravních letadel..tentokrát:
Tu-104A Československých aerolinií z roku 1958

tu104a-ok-lda.jpg
tu104a-ok-lda.jpg (94.92 KiB) Zobrazeno 882 x

tu104a-ok-lda-nose.jpg
tu104a-ok-lda-nose.jpg (126.21 KiB) Zobrazeno 882 x


..a jako hotový, "vyšperkovaný" obraz tady:
http://www.flickr.com/photos/79923060@N04/8399224367/


AviArt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 26. 08. 2012, 11:19
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod AviArt » 21. 01. 2013, 15:04

Tu-104A ČSA ("Červené vousy")
OK-NDF "České Budějovice" ve zbarvení z roku 1972

tu104a-ok-ndf.jpg
tu104a-ok-ndf.jpg (96.66 KiB) Zobrazeno 882 x

MEA
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1595
Registrován: 18. 04. 2009, 18:29
Oblíbené typy letadel: DG-1000, VSO-10, C-101 Pegase, Jak-40,Li-2,Tu-134,Em-145,A-320,Ae-45,L-200
Pohlaví: muž
Bydliště: Svet
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod MEA » 22. 01. 2013, 12:52

červený fúzač je môj obľúbený :) dík!

AviArt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 26. 08. 2012, 11:19
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod AviArt » 22. 01. 2013, 23:31

První (pronajatý) letoun IL-62 ve službách ČSA měl dost neobvyklé zbarvení. Modré linky pod okny, typické pro tehdejší Aeroflot, byly doplněni grafickými prvky ČSA. V tomto prapodivném "kabátě" poprvé přístál na Ruzyňském letišti 2. května 1968. Do srpna 1968, kdy byl vrácen původnímu majiteli (Aeroflot-u), létaly na tomto stroji zdvojené posádky (sovětské a české). Byl to teprve jedenáctý vyrobený IL-62 vůbec, včetně všech prototypů.

IL-62 Tail.jpg
IL-62 Tail.jpg (169.94 KiB) Zobrazeno 882 x

IL-62 Nose.jpg
IL-62 Nose.jpg (178.73 KiB) Zobrazeno 882 x

IL-62 CCCP-86666.jpg


http://www.flickr.com/photos/79923060@N04/sets

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1795
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod vita » 23. 01. 2013, 02:39

Asi budu za vola, ale to se nedá nic dělat, nedá mi to - na co je ten "provázek" u Tu-104 vedoucí od přídě na vršek ocasu? :-)


AviArt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 26. 08. 2012, 11:19
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod AviArt » 23. 01. 2013, 07:19

Je to anténa KV radiostanice RSB-70

AviArt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 26. 08. 2012, 11:19
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod AviArt » 29. 01. 2013, 22:32

Bristol Britannia 318 v barvách ČSA
...pronajaté od kubánské společnosti Cubana de Aviación v únoru 1962.

Bristol-Britannia-BB-318-OK-MBA-Series-No-028.jpg
Bristol-Britannia-BB-318-OK-MBA-Series-No-028.jpg (212.35 KiB) Zobrazeno 882 x

AviArt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 26. 08. 2012, 11:19
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod AviArt » 07. 02. 2013, 21:54

Druhá pronajatá "Britanka" OK-MBB sloužila u ČSA od 7. května 1962 až do května 1969. Původně stroj Cubany s registrací CU-T671 (c/n 13515), létala na lince OK523/524 (Praha-Shannon-Gander-Havana a zpět) ve zbarvení Cubany s československými doplňky.

Bristol-Britannia-BB-318.jpg

AviArt
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 26. 08. 2012, 11:19
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod AviArt » 07. 02. 2013, 22:06

Dalším pokračováním série je Tupolev Tu-154M. Letoun na připojeném obrázku (OK-TCC) byl dodán ČSA 11. prosince 1988. V provozu zůstal necelé 4 roky (nalétané měl 4759,32 hodin při 3121 přistání). Na konci srpna 1992 byl spolu s OK-SCA a OK-TCB vyřazen z flotily a odprodán čínskému dopravci China United Airlines.

Tu-154M-OK-TCC.jpg

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2438
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod vitezslav » 03. 10. 2013, 13:04

Momentální stav (září 2013) OK - NDF na největším českém soukromém aero vrakovišti ve Zruči u Plzně. Pan Tarantík jej opatřuje dvoubarevným nátěrem.
P1120475 a.jpg
P1120475 a.jpg (67.24 KiB) Zobrazeno 2224 x
P1120479 a.jpg
P1120479 a.jpg (61.08 KiB) Zobrazeno 2224 x
Přílohy
P1120511 a.jpg
P1120511 a.jpg (62.12 KiB) Zobrazeno 2224 x

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 867
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Historická flotila ČSA (1950-2000)

Příspěvekod happyna » 13. 09. 2014, 17:36

Nevite nekdo kdy byl historicky prvni let CSA do Milana?



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti