Skladba cestujících

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Gagarin
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 10. 06. 2011, 18:25
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od Gagarin »

HighFlyer píše:
Gagarin píše:Předem děkuji za držení se tématu.

No tak jo, jdeme na to:

CPH
Projevuje se taktez odchod dalsiho dopravce (Cimber Sterling) z teto linky. Po jejich krachu navysily frekvence CSA, zatimco Norwegian zustal na svem. (Vida! To mi uniklo!! CSA vyhraly jednu dilci bitvu!)

CGN
Jak pise Tex, feeding je na teto lince zanedbatelny. Je tam velmi vysoky podil p2p obchodnich cestujicich. Urcite Germanwings stahuji poptavku i z dalsich blizkych mest v Nordrhein-Westfalen (DUS, DTM, Essen, Duisburg, Wuppertal, Bonn, Bochum, Bielefeld). Byl jsem zvedav, jak dopadne navyseni letu CGNPRG na 2x denne (v Po, St a Pa) od dubna 2012. Nacasovani letu bylo jednoznacne pro business klientelu (brzy rano a v podvecer). Zrejme byly dve denni rotace mirny overkill, na zimu to jde zpatky na 1x denne.

KSC
Jak uz psali jini prede mnou:
- je to prevazne feeding, a
- CSA tady vyrazne ztraci pozici oproti AUA

VNO, RIX, TLN
Jestli se spravne divam, tak tyto linky uz CSA provozuje jen 2x, maximalne 3x tydne. Tim je zodpovezen i dotaz, kdo tim lita. Tj. VFR traffic (prostuduj si na wikine, co to je :) Tito "VFR" pax jdou po nejnizsi cene a tento jiz tak nizky vynos musi CSA rozpocitat mezi 4 segmenty (napr. RIX-PRG-BCN-PRG-RIX). Je to jednoznacne podnakladove podnikani. Cimz se dostavame k tematu udrzitelnosti sitoveho modelu u male aerolinky bazovane na malem letisti ve stredni Evrope, ale pro tento vecer odolam nutkani pustit se do tohoto off-topiču.

STR, TXL, HAM
Je pohyb obchodníků mezi Prahou a SRN opravdu tak čilý, aby uživil tyto linky?

Ano, je, tedy predevsim u STR a HAM. U Berlina je to slabsi (a taky je frekvence letu nizsi). Ze vsech techto tri nemeckych mest je tam i (nezanedbatelny) segment obchodniku, pro ktere PRG neni konecna destinace a kteri v PRG presedaji na lety dale na Vychod. Vynos z techto pax je vyrazne vyssi nez ze zminovanych VFR cestaku (VNO, RIX, TLN), bohuzel ten segment neni tak velky, aby ze sitoveho modelu CSA udelal ziskovou (nebo alespon ne-ztratovou) zalezitost...


Díky! Seminární práci sice nepíšu, ale tyto informace jsou pro mě cenné.

Existuje na linkách mezi SRN a Prahou code-sharová spolupráce s Lufthansou? Když je totiž provoz mezi HAM, STR a PRG tak veliký, proč LH nenasadí na tyto linky své stroje? Pro německého podnikatele by jistě bylo atraktivnější létat se Star Alliance než s ČSA.


Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od Tex »

Letenka GW jde kombinovat s LH a naopak. Už jse mto dělal s LH do Němec a z GW zpět žádný problém...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od HighFlyer »

Tex píše:Letenka GW jde kombinovat s LH a naopak. Už jse mto dělal s LH do Němec a z GW zpět žádný problém...

GW = 4U (tady si hrajeme na aeroznalce a na IATA kody ;-)

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od HighFlyer »

Gagarin píše:Existuje na linkách mezi SRN a Prahou code-sharová spolupráce s Lufthansou?

LH codeshare s CSA dlouha leta mela a v roce 2004 (za Tvrdikove vlady nad CSA) ho vypovedela.
Když je totiž provoz mezi HAM, STR a PRG tak veliký, proč LH nenasadí na tyto linky své stroje? Pro německého podnikatele by jistě bylo atraktivnější létat se Star Alliance než s ČSA.

On ten provoz zas tak velky neni. Akorat tak na naplneni AT4/AT7. LH by na ty regionalni linky svoje stroje nasadit mohla (a v minulosti to taky delala a v pripade DUS to dela dodnes), ale posledni dobou ustupuje od malych masin (= od linek, na kterych neni dostatecna poptavka na vetsi masinu).

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od Tex »

HighFlyer píše:
Tex píše:Letenka GW jde kombinovat s LH a naopak. Už jse mto dělal s LH do Němec a z GW zpět žádný problém...

GW = 4U (tady si hrajeme na aeroznalce a na IATA kody ;-)


OK příště 4U já má raději ICAO značení než IATA. Jako pilotovy je mi to bližší ;-)


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od HighFlyer »

Tex píše:OK příště 4U já má raději ICAO značení než IATA. Jako pilotovy je mi to bližší ;-)

Tak jo, ale to je GWI ;-)

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5912
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od Globik »

Nechápu, jak se pilotem může stát někdo, kdo by propadl z češtiny na základce. A kdo brečí, že mu národní dopravce rozšlapal hračky tím, že ho nutí sedět pár minut ve vrtuláku a boardovat se kvůli tomu busem.

happyna
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 872
Registrován: 09. 09. 2008, 18:37
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, YVR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od happyna »

Ten Tex, není to nějakej nekvalitně naprogramovanej robot provokatér? :crazy:

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od Tex »

Globik píše:Nechápu, jak se pilotem může stát někdo, kdo by propadl z češtiny na základce. A kdo brečí, že mu národní dopravce rozšlapal hračky tím, že ho nutí sedět pár minut ve vrtuláku a boardovat se kvůli tomu busem.


Měl jsi se hůř učit! On ne každý je lingvista jako ty, například masový vrazi mají obvykle nádherný rukopis...

PS: A závist je také tuze nepěkná vlastnost.... Dnes FRA -> PRG opět vrtule :D

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od Tex »

happyna píše:Ten Tex, není to nějakej nekvalitně naprogramovanej robot provokatér? :crazy:


ROBOT samozřejmě :D a nebo nasranej cestující. Podle toho co si vybereš.

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od Tex »

HighFlyer píše:
Tex píše:OK příště 4U já má raději ICAO značení než IATA. Jako pilotovy je mi to bližší ;-)

Tak jo, ale to je GWI ;-)


Jako PPL používáš jen ICAO kódy letišť a ne aerolinek... tak se omlouvám za to GW resp. GWI

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
Gagarin píše:Existuje na linkách mezi SRN a Prahou code-sharová spolupráce s Lufthansou?

LH codeshare s CSA dlouha leta mela a v roce 2004 (za Tvrdikove vlady nad CSA) ho vypovedela.


Nebylo to spis tak, ze codeshare vypovedela Luftwaffe v zavislosti na to, ze CSA vstoupily do SkyTeamu?

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4080
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od HighFlyer »

flyingblue píše:Nebylo to spis tak, ze codeshare vypovedela Luftwaffe v zavislosti na to, ze CSA vstoupily do SkyTeamu?

CSA vstoupily do SkyTeamu 18.10.2000. Codeshare s LH na linkach do Nemecka vydrzel jeste 3,5 roku.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Skladba cestujících

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
flyingblue píše:Nebylo to spis tak, ze codeshare vypovedela Luftwaffe v zavislosti na to, ze CSA vstoupily do SkyTeamu?

CSA vstoupily do SkyTeamu 18.10.2000. Codeshare s LH na linkach do Nemecka vydrzel jeste 3,5 roku.


Vsak se vsichni divili, ze to LH Group trvalo tak dlouho :-)

Ale je to velka firma a asi ma na to "dlouhej" proces ...


Odpovědět