HighFlyer píše:Gagarin píše:Předem děkuji za držení se tématu.
No tak jo, jdeme na to:
CPH
Projevuje se taktez odchod dalsiho dopravce (Cimber Sterling) z teto linky. Po jejich krachu navysily frekvence CSA, zatimco Norwegian zustal na svem. (Vida! To mi uniklo!! CSA vyhraly jednu dilci bitvu!)
CGN
Jak pise Tex, feeding je na teto lince zanedbatelny. Je tam velmi vysoky podil p2p obchodnich cestujicich. Urcite Germanwings stahuji poptavku i z dalsich blizkych mest v Nordrhein-Westfalen (DUS, DTM, Essen, Duisburg, Wuppertal, Bonn, Bochum, Bielefeld). Byl jsem zvedav, jak dopadne navyseni letu CGNPRG na 2x denne (v Po, St a Pa) od dubna 2012. Nacasovani letu bylo jednoznacne pro business klientelu (brzy rano a v podvecer). Zrejme byly dve denni rotace mirny overkill, na zimu to jde zpatky na 1x denne.
KSC
Jak uz psali jini prede mnou:
- je to prevazne feeding, a
- CSA tady vyrazne ztraci pozici oproti AUA
VNO, RIX, TLN
Jestli se spravne divam, tak tyto linky uz CSA provozuje jen 2x, maximalne 3x tydne. Tim je zodpovezen i dotaz, kdo tim lita. Tj. VFR traffic (prostuduj si na wikine, co to je Tito "VFR" pax jdou po nejnizsi cene a tento jiz tak nizky vynos musi CSA rozpocitat mezi 4 segmenty (napr. RIX-PRG-BCN-PRG-RIX). Je to jednoznacne podnakladove podnikani. Cimz se dostavame k tematu udrzitelnosti sitoveho modelu u male aerolinky bazovane na malem letisti ve stredni Evrope, ale pro tento vecer odolam nutkani pustit se do tohoto off-topiču.
STR, TXL, HAMJe pohyb obchodníků mezi Prahou a SRN opravdu tak čilý, aby uživil tyto linky?
Ano, je, tedy predevsim u STR a HAM. U Berlina je to slabsi (a taky je frekvence letu nizsi). Ze vsech techto tri nemeckych mest je tam i (nezanedbatelny) segment obchodniku, pro ktere PRG neni konecna destinace a kteri v PRG presedaji na lety dale na Vychod. Vynos z techto pax je vyrazne vyssi nez ze zminovanych VFR cestaku (VNO, RIX, TLN), bohuzel ten segment neni tak velky, aby ze sitoveho modelu CSA udelal ziskovou (nebo alespon ne-ztratovou) zalezitost...
Díky! Seminární práci sice nepíšu, ale tyto informace jsou pro mě cenné.
Existuje na linkách mezi SRN a Prahou code-sharová spolupráce s Lufthansou? Když je totiž provoz mezi HAM, STR a PRG tak veliký, proč LH nenasadí na tyto linky své stroje? Pro německého podnikatele by jistě bylo atraktivnější létat se Star Alliance než s ČSA.