Turbovrtulakem do Frankfurtu

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od mojenakupy »

manilair píše:
mojenakupy píše:
OR píše:A proto prestup z linek CSA nevychazi na Korean Air v AMS ani ve FRA asi o 5 minut. :- (


A k čemu by to bylo dobré? CSA codesharuje let z PRG do ICN, což je přímý let do Soulu...tak proč tam přidávat další lety do AMS nebo FRA, které letenku akorát zdraží a pro cestující nepřinesou žádnou přidanou hodnotu? Nebo si vážně myslíte, že je lepší z PRG letět do AMS cca 1,5 hodiny a pak po dalším letu trvajícím opět cca 1,5 hodiny se objevit v letadle Korean Air zase nad Prahou (a čas na přestup v AMS v to nepočítaje)?


A k čemu by to bylo dobré? treba k tomu, aby se vozilo vice lidi = zisk. zatim je tu pouze hodne nazoru proc to nejde .... a pokud takhle uvazuji i obchodnici CSA ... no tak potes :crazy:


No, tak takhle to právě nefunguje...kdes přišel na to, že více lidí = zisk? A proč teda aerolinky v okamžiku, kdy se dostávají do problémů ruší linky, zeštíhlují flotilu? Neměly by namísto toho nakoupit další letadla a létat ještě do dalších destinací?
Podle mě je hlavně nutné, aby se aerolinky chovaly efektivně - např. létaly vytížené, měly dobře nastavené ceny letenek apod. Existují menší regionální aerolinky, které vydělávají a přitom nepřevážejí až zase tolik cestujících jako některé velké aerolinky, které jsou v mínusu a přitom s nimi létá mnohem více pasažerů.

I proto si myslím, že je dobře, že ČSA pošlou do FRA klidně ATR, hlavně ať ta linka vydělává i s těmi méně pasažéry.


mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od mojenakupy »

flyingblue píše:
mojenakupy píše:
OR píše:A proto prestup z linek CSA nevychazi na Korean Air v AMS ani ve FRA asi o 5 minut. :- (


A k čemu by to bylo dobré? CSA codesharuje let z PRG do ICN, což je přímý let do Soulu...tak proč tam přidávat další lety do AMS nebo FRA, které letenku akorát zdraží a pro cestující nepřinesou žádnou přidanou hodnotu? Nebo si vážně myslíte, že je lepší z PRG letět do AMS cca 1,5 hodiny a pak po dalším letu trvajícím opět cca 1,5 hodiny se objevit v letadle Korean Air zase nad Prahou (a čas na přestup v AMS v to nepočítaje)?


Obcas to lepsi je, napriklad kdyz v ICN prestupujes z Australie.


Jo, tak jasně on Korean lítá z Prahy jen 4x týdně, ne každý den, tak z toho pohledu jo. Nicméně ono taky nejde codesharovat všechny lety, takže někde to holt (ne-)vyjde o 5 minut a zas to třeba pohodlně vyjde na jiné lety. A konkrétně u AMS si myslím, že prioritou bude spíš codeshare s KLM než s Korean Air.

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od loupeznik »

mojenakupy píše:CSA codesharuje let z PRG do ICN, což je přímý let do Soulu...tak proč tam přidávat další lety do AMS nebo FRA, které letenku akorát zdraží a pro cestující nepřinesou žádnou přidanou hodnotu?

No, přestup letenku spíše zlevní.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od flyingblue »

loupeznik píše:
mojenakupy píše:CSA codesharuje let z PRG do ICN, což je přímý let do Soulu...tak proč tam přidávat další lety do AMS nebo FRA, které letenku akorát zdraží a pro cestující nepřinesou žádnou přidanou hodnotu?

No, přestup letenku spíše zlevní.


Na nakladech spis zdrazi, coz spolu se zlevnenim pro klienta znamena mensi profit.

loupeznik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 622
Registrován: 13. 08. 2010, 01:37
Bydliště: ČB/ZH
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od loupeznik »

flyingblue píše:Na nakladech spis zdrazi, coz spolu se zlevnenim pro klienta znamena mensi profit.

Ok, měl jsem dojem, že to bylo myšleno z pohledu cestujícího...


mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od mojenakupy »

loupeznik píše:
flyingblue píše:Na nakladech spis zdrazi, coz spolu se zlevnenim pro klienta znamena mensi profit.

Ok, měl jsem dojem, že to bylo myšleno z pohledu cestujícího...


No, napsal jsem to tak dvojsmyslně, to je fakt...ale bral jsem to tak, že ČSA zaplatí více, tedy na tom tolik nevydělá a cestující stráví několik hodin cestováním na západ, aby se poté ubral směrem na východ třeba do Soulu...a pohodlnější je letět přímo z PRG do ICN.

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od romul »

mojenakupy píše:...ale bral jsem to tak, že ČSA zaplatí více, tedy na tom tolik nevydělá a cestující stráví několik hodin cestováním na západ, aby se poté ubral směrem na východ třeba do Soulu...a pohodlnější je letět přímo z PRG do ICN.


Můj první let v životě byl kdysi do Budapešti s přestupem ve Varšavě :-)

Kvůli ceně dokážou lidi letět do USA i přes Moskvu nebo přes Istanbul. Nejkratší směrování není podstatné pokud existují i jiná, důležitější kritéria. Cestující má na výběr z x variant a je jen na něm jaké spojení si vybere.

Dopravce nevytíží lety např. z AMS do ICN jen na základě lokální poptávky v okolí AMS. Když má zájem o české cestující, tak je holt do AMS musí přivézt. Síťoví dopravci, kteří operují dálkové lety, mají svoje evropské lety rozumně vytížené kombinací p2p a tranzitních cestujících. Dominantní orientace na tranzity je pro každého dopravce nezdravá, ale v řadě případů je to pro dopravce nutné zlo (PRG-VIE s OS)...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od flyingblue »

romul píše:
mojenakupy píše:...ale bral jsem to tak, že ČSA zaplatí více, tedy na tom tolik nevydělá a cestující stráví několik hodin cestováním na západ, aby se poté ubral směrem na východ třeba do Soulu...a pohodlnější je letět přímo z PRG do ICN.


Můj první let v životě byl kdysi do Budapešti s přestupem ve Varšavě :-)

Kvůli ceně dokážou lidi letět do USA i přes Moskvu nebo přes Istanbul. Nejkratší směrování není podstatné pokud existují i jiná, důležitější kritéria. Cestující má na výběr z x variant a je jen na něm jaké spojení si vybere.

Dopravce nevytíží lety např. z AMS do ICN jen na základě lokální poptávky v okolí AMS. Když má zájem o české cestující, tak je holt do AMS musí přivézt. Síťoví dopravci, kteří operují dálkové lety, mají svoje evropské lety rozumně vytížené kombinací p2p a tranzitních cestujících. Dominantní orientace na tranzity je pro každého dopravce nezdravá, ale v řadě případů je to pro dopravce nutné zlo (PRG-VIE s OS)...


Do USA jedine s Emirates, cim vic widebody, tim vic znackovy :-)

mojenakupy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 67
Registrován: 12. 02. 2011, 23:46
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od mojenakupy »

romul píše:
mojenakupy píše:...ale bral jsem to tak, že ČSA zaplatí více, tedy na tom tolik nevydělá a cestující stráví několik hodin cestováním na západ, aby se poté ubral směrem na východ třeba do Soulu...a pohodlnější je letět přímo z PRG do ICN.


Můj první let v životě byl kdysi do Budapešti s přestupem ve Varšavě :-)

Kvůli ceně dokážou lidi letět do USA i přes Moskvu nebo přes Istanbul. Nejkratší směrování není podstatné pokud existují i jiná, důležitější kritéria. Cestující má na výběr z x variant a je jen na něm jaké spojení si vybere.

Dopravce nevytíží lety např. z AMS do ICN jen na základě lokální poptávky v okolí AMS. Když má zájem o české cestující, tak je holt do AMS musí přivézt. Síťoví dopravci, kteří operují dálkové lety, mají svoje evropské lety rozumně vytížené kombinací p2p a tranzitních cestujících. Dominantní orientace na tranzity je pro každého dopravce nezdravá, ale v řadě případů je to pro dopravce nutné zlo (PRG-VIE s OS)...


S tím souhlasím, nicméně ona se ta diskuze docela posunula. To primární, proč jsem tak argumentoval byl fakt, že tady jeden často létající přispěvatel řešil minutové rozdíly při cestě do FRA s ATR oproti letu s Airbusem či Boeingem. Takže v tom kontextu nevím, jak by se díval na mnohahodinové prodloužení letu při letu např. do JV Asie s přestupem v AMS.
Ale jinak je jasné, že cena bývá jedním z hlavních kritérií. A taky je třeba si uvědomit, že lidi na tomto fóru dají přednost mnohdy i komplikovanému spojení, jen aby se "proletěli" :D

Tex
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 133
Registrován: 07. 03. 2006, 17:25
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od Tex »

Ono to nejsou minutové rozdíly ani desetiminutové... někdy si to opravdu porovnejte. O komfortu ani raději nemluvím....

Adelaide
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 18
Registrován: 14. 01. 2009, 22:59
Oblíbené typy letadel: B737NG
IL-62
Pohlaví: žena
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od Adelaide »

flyingblue píše:
romul píše:
mojenakupy píše:...ale bral jsem to tak, že ČSA zaplatí více, tedy na tom tolik nevydělá a cestující stráví několik hodin cestováním na západ, aby se poté ubral směrem na východ třeba do Soulu...a pohodlnější je letět přímo z PRG do ICN.


Můj první let v životě byl kdysi do Budapešti s přestupem ve Varšavě :-)

Kvůli ceně dokážou lidi letět do USA i přes Moskvu nebo přes Istanbul. Nejkratší směrování není podstatné pokud existují i jiná, důležitější kritéria. Cestující má na výběr z x variant a je jen na něm jaké spojení si vybere.

Dopravce nevytíží lety např. z AMS do ICN jen na základě lokální poptávky v okolí AMS. Když má zájem o české cestující, tak je holt do AMS musí přivézt. Síťoví dopravci, kteří operují dálkové lety, mají svoje evropské lety rozumně vytížené kombinací p2p a tranzitních cestujících. Dominantní orientace na tranzity je pro každého dopravce nezdravá, ale v řadě případů je to pro dopravce nutné zlo (PRG-VIE s OS)...


Do USA jedine s Emirates, cim vic widebody, tim vic znackovy :-)


Víc proužků, víc adidas :wink:

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od Globik »

Adelaide píše:Víc proužků, víc adidas :wink:

Fakt? Nekecáš?

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od romul »

Adelaide píše:Víc proužků, víc adidas :wink:


čongové prodávaj boty i se štyrma proužkama, ale maj tam napsaný abibas :-)

doat
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 35
Registrován: 16. 05. 2011, 21:33
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od doat »

Lítají porad do FRA Atr72? Na strankach Csa uváději ze poletí a318/319/320/321 (coz je tam možna porad a vsude) aby nakonec letelo Atr72/42? Letim FRA 2/5 odpo a navrat 15/5 vecer a na checkmytrip mam Atr včetně prirazenych mist (award v C, cili vzadu). Umi někdo zjistit co platí víc a co skutečně poletí? diky

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2863
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Turbovrtulakem do Frankfurtu

Příspěvek od alesesl »

doat píše:Lítají porad do FRA Atr72? Na strankach Csa uváději ze poletí a318/319/320/321 (coz je tam možna porad a vsude) aby nakonec letelo Atr72/42? Letim FRA 2/5 odpo a navrat 15/5 vecer a na checkmytrip mam Atr včetně prirazenych mist (award v C, cili vzadu). Umi někdo zjistit co platí víc a co skutečně poletí? diky


Ja bych se vic ridil podle checkmytrip.com. Ale kdyz se podivam do systemu, tak 2.5. to leti vecer ATR 72 and nazpet 15.5. to ma letet ATR 42. Do toho 2.5. si myslim, ze se to moc nezmeni uz, ale treba 15.5. tak muze jeste zmena typu urcite nastat, kdo vi?


Odpovědět