Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od clovicek »

Mělo by smysl převést provoz na jeden terminál? Je to vůbec technicky možné - i po stavebních úpravách? Určitě by to dávalo větší smysl než operovat z T1 a T2... Co udělat z T1 SkyTeam terminál? :)


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od flyingblue »

clovicek píše:Mělo by smysl převést provoz na jeden terminál? Je to vůbec technicky možné - i po stavebních úpravách? Určitě by to dávalo větší smysl než operovat z T1 a T2... Co udělat z T1 SkyTeam terminál? :)


Nemelo. Schengen.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od prodejce »

To už by větší smysl dával Star Alliance terminál.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od OR »

flyingblue píše:
clovicek píše:Mělo by smysl převést provoz na jeden terminál? Je to vůbec technicky možné - i po stavebních úpravách? Určitě by to dávalo větší smysl než operovat z T1 a T2... Co udělat z T1 SkyTeam terminál? :)


Nemelo. Schengen.


Spíš T2 Skyteam a T1 zbytek světa. Říkam to uz dlouho, že by to smysl mělo.

Dat pasovácké budky na kraj prstu A a někam do půlky C a je vyřešeno. K tomu nějakou chodbu, aby treba 4 gaty na pomezi Sch a Non-Schengen části prstu C mohly vystupovat buď přes pasovku a nebo mimo ni a byl by vyřešený i problem nesrotovaných letů ČSA a výstupů busem.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od flyingblue »

OR píše:
flyingblue píše:
clovicek píše:Mělo by smysl převést provoz na jeden terminál? Je to vůbec technicky možné - i po stavebních úpravách? Určitě by to dávalo větší smysl než operovat z T1 a T2... Co udělat z T1 SkyTeam terminál? :)


Nemelo. Schengen.


Spíš T2 Skyteam a T1 zbytek světa. Říkam to uz dlouho, že by to smysl mělo.

Dat pasovácké budky na kraj prstu A a někam do půlky C a je vyřešeno. K tomu nějakou chodbu, aby treba 4 gaty na pomezi Sch a Non-Schengen části prstu C mohly vystupovat buď přes pasovku a nebo mimo ni a byl by vyřešený i problem nesrotovaných letů ČSA a výstupů busem.


A jak bys resil tranzit cestaka mezi prstem A a non-schengen casti prstu C? Zavedem busy po plose?

[-(


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od OR »

Kolik bude lidi, kteří přiletí něčím co není ve Skyteamu z mimo Schengenu a budou odlétat něčím co je ve Skyteamu zase mimo Schengen a zároveň nemají vízum do Sch?

Pokud by byly povolené stavební úprvavy, chodba mezi terminálama by se snad dala vyrobit pro non sch cestující i v jiném patře.

Jinak bych je převezl mikrobusem po ploše. Myslím, že jeden Tranzit by to v pohodě odvozil.
Smysluplně mne napadá jen BA a tranzit na ČSA někam do Ruska, kam BA nelítá. Pokud ještě mají OK a BA interline agreement. Případně nějaké mimořádnosti.
Nezařazené aerolinky mimo Schengen mající c/s s ČSA případně s někým jiným ze Skyteamu bych nechal u T2 jako zbytek Skyteamu.

Ano, asi hezčí by bylo mít Schengen D,A a non Schengen B,C, ale obavam se, ze Skyteam by se k D na odlety v ramci Schengenu nevešel, navíc by tam byl problém s gatama pro ATR a jiny maly potvory (C12 -21?). Dostavba prstu E je dneska asi utopie.

Myslím, že to naštve míň lidí než současný stav.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od flyingblue »

OR píše:Kolik bude lidi, kteří přiletí něčím co není ve Skyteamu z mimo Schengenu a budou odlétat něčím co je ve Skyteamu zase mimo Schengen a zároveň nemají vízum do Sch?

Pokud by byly povolené stavební úprvavy, chodba mezi terminálama by se snad dala vyrobit pro non sch cestující i v jiném patře.

Jinak bych je převezl mikrobusem po ploše. Myslím, že jeden Tranzit by to v pohodě odvozil.
Smysluplně mne napadá jen BA a tranzit na ČSA někam do Ruska, kam BA nelítá. Pokud ještě mají OK a BA interline agreement. Případně nějaké mimořádnosti.
Nezařazené aerolinky mimo Schengen mající c/s s ČSA případně s někým jiným ze Skyteamu bych nechal u T2 jako zbytek Skyteamu.

Ano, asi hezčí by bylo mít Schengen D,A a non Schengen B,C, ale obavam se, ze Skyteam by se k D na odlety v ramci Schengenu nevešel, navíc by tam byl problém s gatama pro ATR a jiny maly potvory (C12 -21?). Dostavba prstu E je dneska asi utopie.

Myslím, že to naštve míň lidí než současný stav.


A soucasny stav je, ze si CSA neumi nastavit rotace tak, aby cestaci z nekterych Schengen destinaci nejezdili busem?

To lze vyresit napriklad napriklad jinym planovanim rotaci.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od Airbus380 »

flyingblue píše:To lze vyresit napriklad napriklad jinym planovanim rotaci.


Mohu se zeptat, jak by toto "jiné" plánování rotací bylo efektivní? Jak by třeba vypadaly konkrétní rotace?

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od Lkprak »

Airbus380 píše:
flyingblue píše:To lze vyresit napriklad napriklad jinym planovanim rotaci.


Mohu se zeptat, jak by toto "jiné" plánování rotací bylo efektivní? Jak by třeba vypadaly konkrétní rotace?


Ano, např. v současné době obvykle ráno mezi cca 6:00 - 6:30 přiletí jen samá letadla (obvykle 4-9) z NON-Shengenu, ze schengenu žádné (ATrka z KSC a OSR nepočítám). Ty pak odlétají opět po sedmé hodině, s výjimkou linky do SVO, výhradně do schengneských destinací. Jak tohle přeplánovat, by mně docela zajímalo.

Současný stav, už pár let trvající, stav s převážením cestujících busem rozhodně není ideální, ale není to nakonec přece jen to nelepší (nebo spíše nejméně špatné) řešení?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od flyingblue »

Airbus380 píše:
flyingblue píše:To lze vyresit napriklad napriklad jinym planovanim rotaci.


Mohu se zeptat, jak by toto "jiné" plánování rotací bylo efektivní? Jak by třeba vypadaly konkrétní rotace?


Napriklad by mohli mit delsi interval proto, aby stihli pretahnout :-)

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Sloučení provozu ČSA na T1 nebo T2

Příspěvek od Airbus380 »

flyingblue píše:
Airbus380 píše:
flyingblue píše:To lze vyresit napriklad napriklad jinym planovanim rotaci.


Mohu se zeptat, jak by toto "jiné" plánování rotací bylo efektivní? Jak by třeba vypadaly konkrétní rotace?


Napriklad by mohli mit delsi interval proto, aby stihli pretahnout :-)


O kolik by se ten interval musel prodloužit? O kolik rotací týdně by kvůli takovému prodloužení intervalu muselo ubýt? Kolik by to stálo? O kolik větší zmatek na letišti by byl při ranní vlně příletů z východu a následné vlně přetahů, aby se stihla vlna odletů na západ?


Odpovědět