Fabo píše:PS: odkud mas informaci, ze fuel leak:
1. byl z motoru
Avherald třeba?
avherald píše:A leak at the left hand engine (PW4168) was discovered.
http://avherald.com/h?article=4c4a2973&opt=0
Na FR24 píšou, že OK190 letí OK-GBB.
Fabo píše:PS: odkud mas informaci, ze fuel leak:
1. byl z motoru
avherald píše:A leak at the left hand engine (PW4168) was discovered.
Fabo píše:bilbo píše:Eidi píše:Škoda, že tady je pilotů pomálu, který by se k tomu mohli kvalifikovaně vyjádřit, protože je to jinak diskuze o ničem a přetlačování v argumentech. Ale dovolim si jen poslední reakci.
V tomhle souhlasim, že překročení MLW problém neni. Ale představ si situaci, že přistáváš přes MLW, takže po přistání máš rozžhavený brzdy jak blázen a do toho ti někde chčije v blízkosti rozžhavenejch brzd palivo.
To rozumím, ale stejně mně osobně přijde rozumnější holdovat u letiště ať kdyžtak mužů hned sednout, toť jen jak bych to udělal já, just my two cents
Kazan. Niznyj Novgorod. Moskva. Minsk. Vilnius. Varsava. Wroclaw.
Ponad tyto letiste YBA prelitala cestou zpet, kdyby se piloti najednou rozhodli, ze potrebuji sednout.
A to beru jen velka letiste s pravidelnim provozem komercnich linek, do toho tam jeste byla hromada mensich letist.
Fakt nevim, vo co je nebezpecnejsi letet par hodin na vlastni bazu, nez par hodin holdovat kdesi nad Ruskem, kdyz vysledni efekt je uplne stejny:
a) bud doletis do konce
b) nebo si do 15ti minut na zemi na letisti.
Myslim, ze kdyby to bylo co jen nejmene potreba z hlediste bezpecnosti letu, tak proste pristanou v Moskve. Jednak je ve SVO velky SkyTeam hub, jednak tam sidli spolecnost jez provozuje A330. Proste vychazi mi z toho, ze kdyby to nebylo zcela v poradku pokracovat, tak meli piloti uplne pohodovou alternativu - ze ji nevzali, o necem svedci.
PS: odkud mas informaci, ze fuel leak:
1. byl z motoru
2. tento motor nebyl vypnut.
smradlava zizala píše:Vůbec nijak OK-GBB nemělo na včera a dnes plánovaný žádný let v časech kdy letí icn
smradlava zizala píše:Vůbec nijak OK-GBB nemělo na včera a dnes plánovaný žádný let v časech kdy letí icn
flyingblue píše:smradlava zizala píše:Vůbec nijak OK-GBB nemělo na včera a dnes plánovaný žádný let v časech kdy letí icn
Dneska leteli cestaci jinymi trasami, YBA jeste neni uschopnena.
aviatic píše:flyingblue píše:smradlava zizala píše:Vůbec nijak OK-GBB nemělo na včera a dnes plánovaný žádný let v časech kdy letí icn
Dneska leteli cestaci jinymi trasami, YBA jeste neni uschopnena.
A delší dobu nebude. Poškození je dost velké
737 píše:aviatic píše:flyingblue píše:
Dneska leteli cestaci jinymi trasami, YBA jeste neni uschopnena.
A delší dobu nebude. Poškození je dost velké
Přijde mi, že OK-YBA má technické problémy poměrně často. Jedná se samozřejmě čistě o můj subjektivní dojem, nejsem odborník na leteckou dopravu a nemám to ničím podložené, je to jen čistě moje domněnka. Proto bych se rád zeptal někoho, kdo tomu rozumí trochu více - je tato relativně častá poruchovost normální? Resp. vyskytuje se ve stejné míře u jiných letadel tohoto nebo i jiného typu? Nebo se opravdu jedná o nějaký vadný kus? Nebo už hraje roli stáří letadla?
Díky moc za odpovědi.
jfk píše:Ne že bych byl letecký mechanik, ale letěl jsem s tim na jaře ze Soulu, a přišlo mi trošku divný, že poté, co to nahodili v kabině dost intenzivně tak dobrou čtvrt hodinu páchnul olej nebo petrolej, nebo něco. A pak už jen drobnosti, jako rozbitý sedačky, tu a tam chybějící tlačítka a tak tři čtvrtě hodiny nefunkční IFE (což posádka nějak zpočátku vůbec nezaregistrovala). Jsem si už tehdy říkal, že bych se tomu letadlu měl asi vyhýbat...
Eidi píše:jfk píše:Ne že bych byl letecký mechanik, ale letěl jsem s tim na jaře ze Soulu, a přišlo mi trošku divný, že poté, co to nahodili v kabině dost intenzivně tak dobrou čtvrt hodinu páchnul olej nebo petrolej, nebo něco. A pak už jen drobnosti, jako rozbitý sedačky, tu a tam chybějící tlačítka a tak tři čtvrtě hodiny nefunkční IFE (což posádka nějak zpočátku vůbec nezaregistrovala). Jsem si už tehdy říkal, že bych se tomu letadlu měl asi vyhýbat...
Zápach kerosinu v letadle neni nic neobvyklýho, a už vůbec nic alarmujícího. Občas se do packů (AC) dostane trochu "smradu"/vůně (dle preferencí).
Rozbitý sedačky z hlediska komfortu nic příjemnýho asi neni, chybějící tlačítka jsou asi taky celkem problém. Nefunkční IFE je taky mrzení. Ale vyvodit z toho, že by se člověk tomu letadlu měl vyhýbat, je fakt víc než lichá úvaha. Lidi, prosim, nedávejte do souvislosti stav vnitřního systému s drakem/motorama a jinejma systémama letadla. Díky.
Já jsem měl tu možnost letět OK-YBA a na životě ohroženej jsem se necejtil ani v nejmenšim. Je to letadlo YoM 2001. Chodí to na pravidelnou údržbu dle schválenýho a certifikovanýho programu údržby, tzn. A-checky přibližně každejch 600 FH, C-checky přibližně každej rok a půl.
V příloze je obrázek přibižnýho plánu údržby A330-200/300.
P.S: To, že můžou bejt ve flotile problematičtější letadla, který jsou na údržbě častejc než jiný. Například OK-WGG neboli Malajská svině, co lítala ČSA, byla poruchovější, ale nemělo to vliv na bezpečnost, protože kdyby na tom letadle bylo něco, co by negativně ovlivňovalo bezpečnost, tak to neuvolní do provozu.
mandrinka píše:Eidi píše:jfk píše:Ne že bych byl letecký mechanik, ale letěl jsem s tim na jaře ze Soulu, a přišlo mi trošku divný, že poté, co to nahodili v kabině dost intenzivně tak dobrou čtvrt hodinu páchnul olej nebo petrolej, nebo něco. A pak už jen drobnosti, jako rozbitý sedačky, tu a tam chybějící tlačítka a tak tři čtvrtě hodiny nefunkční IFE (což posádka nějak zpočátku vůbec nezaregistrovala). Jsem si už tehdy říkal, že bych se tomu letadlu měl asi vyhýbat...
Zápach kerosinu v letadle neni nic neobvyklýho, a už vůbec nic alarmujícího. Občas se do packů (AC) dostane trochu "smradu"/vůně (dle preferencí).
Rozbitý sedačky z hlediska komfortu nic příjemnýho asi neni, chybějící tlačítka jsou asi taky celkem problém. Nefunkční IFE je taky mrzení. Ale vyvodit z toho, že by se člověk tomu letadlu měl vyhýbat, je fakt víc než lichá úvaha. Lidi, prosim, nedávejte do souvislosti stav vnitřního systému s drakem/motorama a jinejma systémama letadla. Díky.
Já jsem měl tu možnost letět OK-YBA a na životě ohroženej jsem se necejtil ani v nejmenšim. Je to letadlo YoM 2001. Chodí to na pravidelnou údržbu dle schválenýho a certifikovanýho programu údržby, tzn. A-checky přibližně každejch 600 FH, C-checky přibližně každej rok a půl.
V příloze je obrázek přibižnýho plánu údržby A330-200/300.
P.S: To, že můžou bejt ve flotile problematičtější letadla, který jsou na údržbě častejc než jiný. Například OK-WGG neboli Malajská svině, co lítala ČSA, byla poruchovější, ale nemělo to vliv na bezpečnost, protože kdyby na tom letadle bylo něco, co by negativně ovlivňovalo bezpečnost, tak to neuvolní do provozu.
Tak to mě uklidnilo. Paní Dufková se nějak rozjela.
mandrinka píše:Eidi píše:jfk píše:Ne že bych byl letecký mechanik, ale letěl jsem s tim na jaře ze Soulu, a přišlo mi trošku divný, že poté, co to nahodili v kabině dost intenzivně tak dobrou čtvrt hodinu páchnul olej nebo petrolej, nebo něco. A pak už jen drobnosti, jako rozbitý sedačky, tu a tam chybějící tlačítka a tak tři čtvrtě hodiny nefunkční IFE (což posádka nějak zpočátku vůbec nezaregistrovala). Jsem si už tehdy říkal, že bych se tomu letadlu měl asi vyhýbat...
Zápach kerosinu v letadle neni nic neobvyklýho, a už vůbec nic alarmujícího. Občas se do packů (AC) dostane trochu "smradu"/vůně (dle preferencí).
Rozbitý sedačky z hlediska komfortu nic příjemnýho asi neni, chybějící tlačítka jsou asi taky celkem problém. Nefunkční IFE je taky mrzení. Ale vyvodit z toho, že by se člověk tomu letadlu měl vyhýbat, je fakt víc než lichá úvaha. Lidi, prosim, nedávejte do souvislosti stav vnitřního systému s drakem/motorama a jinejma systémama letadla. Díky.
Já jsem měl tu možnost letět OK-YBA a na životě ohroženej jsem se necejtil ani v nejmenšim. Je to letadlo YoM 2001. Chodí to na pravidelnou údržbu dle schválenýho a certifikovanýho programu údržby, tzn. A-checky přibližně každejch 600 FH, C-checky přibližně každej rok a půl.
V příloze je obrázek přibižnýho plánu údržby A330-200/300.
P.S: To, že můžou bejt ve flotile problematičtější letadla, který jsou na údržbě častejc než jiný. Například OK-WGG neboli Malajská svině, co lítala ČSA, byla poruchovější, ale nemělo to vliv na bezpečnost, protože kdyby na tom letadle bylo něco, co by negativně ovlivňovalo bezpečnost, tak to neuvolní do provozu.
Tak to mě uklidnilo. Paní Dufková se nějak rozjela.
jfk píše:Ja to chapu, nicmene prece jen jsem pak lital radsi tim korejskym 7478, kde to z nejakyho duvodu nesmrdelo, cudliky byly tam kde maj byt, a nemusel jsem s letusakem resit, nefunguje vam zabava/a zkousel jste to vypnout a zapnout/kdyz se podivate po kabine, tak to nefunguje nikomu atp. Sorry.
Eidi píše:jfk píše:Ja to chapu, nicmene prece jen jsem pak lital radsi tim korejskym 7478, kde to z nejakyho duvodu nesmrdelo, cudliky byly tam kde maj byt, a nemusel jsem s letusakem resit, nefunguje vam zabava/a zkousel jste to vypnout a zapnout/kdyz se podivate po kabine, tak to nefunguje nikomu atp. Sorry.
Tak to je legit - to že ČSA nabízí hůř vybavenou/funkční kabinu oproti B748/B788 u KE, je věc jiná. Mně šlo jen o to nezaměňovat stav vnitřního s celkovym stavem mašiny is all.