Airbus 330-300 v barvách ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 451
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod 737 » 27. 02. 2019, 22:01

aviatic píše:
Eidi píše:
jfk píše:Ja to chapu, nicmene prece jen jsem pak lital radsi tim korejskym 7478, kde to z nejakyho duvodu nesmrdelo, cudliky byly tam kde maj byt, a nemusel jsem s letusakem resit, nefunguje vam zabava/a zkousel jste to vypnout a zapnout/kdyz se podivate po kabine, tak to nefunguje nikomu atp. Sorry.


Tak to je legit - to že ČSA nabízí hůř vybavenou/funkční kabinu oproti B748/B788 u KE, je věc jiná. Mně šlo jen o to nezaměňovat stav vnitřního s celkovym stavem mašiny is all.

Jenže cesťákovi je u pr...le,jestli z křídla padají šrouby,jestli má motor vibrace anebo v palivu je voda.... Jak nemá teplý kafe a nemůže čumět na video,je problém.


Já myslím, že se tady diskutují dvě rozdílné věci. O tom, že si nikdo v ČSA nedovolí poslat na linku letadlo v neprovozuschopném stavu, nepochybuju. Tím mám na mysli třeba to, že letadlo nesplňuje technické podmínky k uskutečnění letu - padají mu šrouby atd.. Stejně tak asi nejde tvrdit, že když nefunguje IFE, tak to automaticky znamená, že je celé letadlo ve špatném technickém stavu.

Nicméně, o úrovni marketingu a zákaznického servisu ČSA už by se pochybovat dalo. A nefunkční IFE, případně nevzhledné či dokonce rozbité sedačky, souvisí právě s tím marketingem a renomé, o který by aerolinka měla usilovat. To je opravdu to, čeho si cesťák všimne jako první a bude si to pamatovat.

Mě spíš zajímá to, jestli je OK-YBA "poruchovější" letadlo než ty ostatní nebo množství závad je v normě.


mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 325
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod mandrinka » 28. 02. 2019, 00:17

aviatic píše:
Eidi píše:
jfk píše:Ja to chapu, nicmene prece jen jsem pak lital radsi tim korejskym 7478, kde to z nejakyho duvodu nesmrdelo, cudliky byly tam kde maj byt, a nemusel jsem s letusakem resit, nefunguje vam zabava/a zkousel jste to vypnout a zapnout/kdyz se podivate po kabine, tak to nefunguje nikomu atp. Sorry.


Tak to je legit - to že ČSA nabízí hůř vybavenou/funkční kabinu oproti B748/B788 u KE, je věc jiná. Mně šlo jen o to nezaměňovat stav vnitřního s celkovym stavem mašiny is all.

Jenže cesťákovi je u pr...le,jestli z křídla padají šrouby,jestli má motor vibrace anebo v palivu je voda.... Jak nemá teplý kafe a nemůže čumět na video,je problém.

A na tohle jsi prisel jak? Znam dost svatecnich cestujicich, kteri si prave tohole vsimaji (ruzne zvuky pachy v letadle, vrzani, ruzne odstiny platu na kridlech apod. Chapu, ze v tragedii se ridi - dame teply kafe a "ze letime na jeden motor a s pulkou nadrze cestaka nemusi zajimat", to ale neznamena, ze si toho cestak nevsimne.

jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 21
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod jfk » 28. 02. 2019, 05:30

mandrinka píše:
aviatic píše:
Eidi píše:
Tak to je legit - to že ČSA nabízí hůř vybavenou/funkční kabinu oproti B748/B788 u KE, je věc jiná. Mně šlo jen o to nezaměňovat stav vnitřního s celkovym stavem mašiny is all.

Jenže cesťákovi je u pr...le,jestli z křídla padají šrouby,jestli má motor vibrace anebo v palivu je voda.... Jak nemá teplý kafe a nemůže čumět na video,je problém.

A na tohle jsi prisel jak? Znam dost svatecnich cestujicich, kteri si prave tohole vsimaji (ruzne zvuky pachy v letadle, vrzani, ruzne odstiny platu na kridlech apod. Chapu, ze v tragedii se ridi - dame teply kafe a "ze letime na jeden motor a s pulkou nadrze cestaka nemusi zajimat", to ale neznamena, ze si toho cestak nevsimne.


Uprimne, ja moc tu diskusi tady ne uplne chapu. To ze nepadaj z letadla srouby povazuju tak nejak za samozrejmost. A to ze veci v kabine maj fungovat, je snad taky samozrejmost. A to ze z klimatizace sel vzduch namichanej s benzinem jsem fakt zazil jen u YBA. Ale zas musim rict, ze me hodne prijemne prekvapilo jidlo na palube.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5249
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod flyingblue » 28. 02. 2019, 08:58

jfk píše:A to ze z klimatizace sel vzduch namichanej s benzinem jsem fakt zazil jen u YBA. Ale zas musim rict, ze me hodne prijemne prekvapilo jidlo na palube.


Stava se to i u jinych letadel a jinych spolecnosti, nehledal bych v tomhle zadnou vedu.

michal9
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 12
Registrován: 27. 11. 2017, 16:18
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha 6
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod michal9 » 28. 02. 2019, 11:27

Neznáte prosím někdo uživatele s nickem Dreamliner? Popř. nevíte, jestli si nezaložil nový nick? Moc díky za případné info


pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2093
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod pavelpmi » 01. 03. 2019, 12:44

The Aviation Herald píše:On Feb 28th 2019 The Aviation Herald learned the fuel leak was a faulty seal at the fuel oil heat exchanger (FOHE) causing a loss of about 900kg fuel per hour.

On Feb 28th 2019 the airline reported a faulty seal at the FOHE caused the fuel leak. The aircraft returned to service on Feb 28th after a spare part, available only in the US, has been taken to Europe.

smradlava zizala
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 40
Registrován: 25. 09. 2015, 08:26
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod smradlava zizala » 14. 03. 2019, 18:22

Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5249
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod flyingblue » 14. 03. 2019, 21:58

smradlava zizala píše:Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.


Ja tam vidim jeste pred polednem otocku do BCN.

bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod bphot0 » 14. 03. 2019, 23:07

smradlava zizala píše:Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.


Myslim, ze to neni primo tak, ze by YBA letela namisto nejakeho MAXe.

TFS myslim nejcasteji lita TSI, ktere je vetsi nez MAX. Takze bych rekl, ze je to vytloukani klinu klinem a nekde mozna zaskakuje TSI za nejakeho MAXe. Nebo nejaky jiny duvod.

Nevim z hlavy dolety, treba byl nekde nutny vyssi dolet MAXe (pokud teda je o neco vyssi nez jine bezne 737?) a tak tam byl nasazen TSI, a YBA ma zrovna volnejc, pripadne je to favor pro CK pani Vikove :D (nevim, jestli YBA nekdy byla na GCxx, ale v BCN urcite ano)

Treba to nekdo vysvetli.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1204
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod Petr31 » 14. 03. 2019, 23:41

bphot0 píše:
smradlava zizala píše:Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.


Myslim, ze to neni primo tak, ze by YBA letela namisto nejakeho MAXe.

TFS myslim nejcasteji lita TSI, ktere je vetsi nez MAX. Takze bych rekl, ze je to vytloukani klinu klinem a nekde mozna zaskakuje TSI za nejakeho MAXe. Nebo nejaky jiny duvod.

Nevim z hlavy dolety, treba byl nekde nutny vyssi dolet MAXe (pokud teda je o neco vyssi nez jine bezne 737?) a tak tam byl nasazen TSI, a YBA ma zrovna volnejc, pripadne je to favor pro CK pani Vikove :D (nevim, jestli YBA nekdy byla na GCxx, ale v BCN urcite ano)

Treba to nekdo vysvetli.


...myslím že TVS/SW bude při použití YBA spojovat lety na Kanáry, ale to je jen moje domněnka, nabízí se to. Nicméně jsem v duchu s dispečery, protože tohle dát do hromady a minimalizovat škody je při stavu minus 7 mašin asi neřešitelné a už nebudou po světě k dispozici nikde žádné volné mašiny...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5249
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod flyingblue » 15. 03. 2019, 00:51

Petr31 píše:
bphot0 píše:
smradlava zizala píše:Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.


Myslim, ze to neni primo tak, ze by YBA letela namisto nejakeho MAXe.

TFS myslim nejcasteji lita TSI, ktere je vetsi nez MAX. Takze bych rekl, ze je to vytloukani klinu klinem a nekde mozna zaskakuje TSI za nejakeho MAXe. Nebo nejaky jiny duvod.

Nevim z hlavy dolety, treba byl nekde nutny vyssi dolet MAXe (pokud teda je o neco vyssi nez jine bezne 737?) a tak tam byl nasazen TSI, a YBA ma zrovna volnejc, pripadne je to favor pro CK pani Vikove :D (nevim, jestli YBA nekdy byla na GCxx, ale v BCN urcite ano)

Treba to nekdo vysvetli.


...myslím že TVS/SW bude při použití YBA spojovat lety na Kanáry, ale to je jen moje domněnka, nabízí se to. Nicméně jsem v duchu s dispečery, protože tohle dát do hromady a minimalizovat škody je při stavu minus 7 mašin asi neřešitelné a už nebudou po světě k dispozici nikde žádné volné mašiny...


Ja zatim vidim, ze na TFS poleti TSI, ale dle znalosti flexibility planovacu TVS se to muze kdykoliv zmenit.

bphot0
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 57
Registrován: 23. 09. 2011, 18:36
Oblíbené typy letadel: ATR72, B753
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod bphot0 » 15. 03. 2019, 09:53

Petr31 píše:
bphot0 píše:
...myslím že TVS/SW bude při použití YBA spojovat lety na Kanáry, ale to je jen moje domněnka, nabízí se to. Nicméně jsem v duchu s dispečery, protože tohle dát do hromady a minimalizovat škody je při stavu minus 7 mašin asi neřešitelné a už nebudou po světě k dispozici nikde žádné volné mašiny...


Nevim, to mi nejak neprijde logicke - to by museli do A330 naskladat dve letadla 737, to nejde. A QS2040 zatim seda i v ACE.

Ve vedlejsich vlaknech se pise o TLV-TFS (QS1836), to litali MAXem a pry to je v ohrozeni.

OT: zkousel jsem nad tim premyslet a hledal dolety. S prekvapenim jsem zjistit, ze 739 ER ma z NG de facto nejkratsi dolet, takze to zadne ER neni. Viz https://www.smartwings.com/cs/o-smartwings/flotila/nebo mozna lepe https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_73 ... ifications

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5249
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod flyingblue » 15. 03. 2019, 12:47

bphot0 píše:
Petr31 píše:
bphot0 píše:
...myslím že TVS/SW bude při použití YBA spojovat lety na Kanáry, ale to je jen moje domněnka, nabízí se to. Nicméně jsem v duchu s dispečery, protože tohle dát do hromady a minimalizovat škody je při stavu minus 7 mašin asi neřešitelné a už nebudou po světě k dispozici nikde žádné volné mašiny...


Nevim, to mi nejak neprijde logicke - to by museli do A330 naskladat dve letadla 737, to nejde. A QS2040 zatim seda i v ACE.

Ve vedlejsich vlaknech se pise o TLV-TFS (QS1836), to litali MAXem a pry to je v ohrozeni.

OT: zkousel jsem nad tim premyslet a hledal dolety. S prekvapenim jsem zjistit, ze 739 ER ma z NG de facto nejkratsi dolet, takze to zadne ER neni. Viz https://www.smartwings.com/cs/o-smartwings/flotila/nebo mozna lepe https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_73 ... ifications


http://www.planes.cz/cs/article/203099/ ... mneni-maxu

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2597
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvekod Fabo » 15. 03. 2019, 15:50

bphot0 píše:OT: zkousel jsem nad tim premyslet a hledal dolety. S prekvapenim jsem zjistit, ze 739 ER ma z NG de facto nejkratsi dolet, takze to zadne ER neni. Viz https://www.smartwings.com/cs/o-smartwings/flotila/nebo mozna lepe https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_73 ... ifications


739ER ma vetsi dolet nez 739, ovsem hacek je v tom, ze pri stejnem obsazeni a/nebo za vyuziti volitelnych pridavnych nadrzi.

739ER v "plny palbe" ma dolet nizsi nez 738. Jeji velika vyhoda je ale v tom, ze na rozdil od klasicke 739 neni limitovana na 189 sedadel. Coz je v dnesni dobe a pro aerolinky typu "narvem tam co to da" velika vyhoda. Mmch taky duvod proc je tak rozsirena A321 pricemz 737-900 se prakticky nevyskytuje



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů