Airbus 330-300 v barvách ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od romul »

Petr31 píše:
Paganini píše:
romul píše:Bližší informace o produktu měly být známy tento týden. Nevím kdo to zdržuje. Čas letí a máme prodávat zajíce v pytli, to se mi moc nelíbí. Že by to ale bylo ala 310 si nemyslím. Dle mého skromného názoru na to má ČSA paradoxně relativně malý vliv. Celá tahle akce je od začátku řízena KE. Podle mých spekulací je to KE iniciativa, KE letadlo, KE produkt. OK je "jen" operující dopravce, čili někdo pod jehož hlavičkou se to bude provozovat, protože KE další svoje frekvence do PRG provozovat nemůže. OK se samozřejmě snaží, protože pro ně je to další vizitka před privatizací. KE vidí perspektivu v dalších EU trzích kde nejsou online a nebo jim nestačí kapacita, code share spolupráce s OK se jim rozvíjí dobře, a tak se dohodli. Přeju jim ať to vyjde...


Uklidni se, prozatím nic domluvené není. Nabízené letadlo je starší, s nízkou MTOW, na 18 měsíců. Pounds místo Kg. Někdo musí zaplatit zvýšení MTOW, někdo zdůvodnit, proč nebude dvoutypovost 320-330. Těžká práce.


Původně jsem se této zbytečné diskuse nechtěl vůbec účastnit.Ale sopukromě si myslím, že vedení ČSA už v nedávné minulosti dokázalo takovou míru neschopnosti, viz. pár na které jsem si vzpomněl:
1) Vietnamský úlet s A319
2) Báze BTS
3) Zbavení se ATR 72, aby je chvíli poté opět shánělo
4) Cirkus s HCA a neschopnost uživit několik letadel - jak je možné, že TVS to jde???
5) Neschopnost naplnit 2 x A321
6) Prodej lukrativních slotů a otevírání / zavíráýní naprosto nesmyslných linek

Takže si nemyslím, že tento nápad s A330 se jim podaří dotáhnout do úspěšného konce.Navíc provozovat pouze 1 letadlo od typu je úplná volovina. (musí být minimálně 3, spíš 4 letadla). V případě jakéhokoliv problému se jim zhroutí program na týden dopředu podle tady avizovaného vytížení......zákaznící se na ně vybodnou....a A320 sebraná z evropské linky je nezachrání... Aby to mohlo fungovat, na LKPR měla být dávno tiskovka, žranice, fotky, oslavné články, bilboardy všude.....a není jako vždycky nic.Tudíž očekávám brzké odpískání celého cirkusu.


Že je využívání jedné A330 logistické riziko, to je vcelku zřejmé. TVS s jedním B767 to ale před lety vcelku zvládli, ovšem na charterových linkách, ne na pravidelkách. Źe dosavadní management ČSA nepředvádí zrovna výkony hodné podnikatelského oskara, o tom asi taky nikdo přesvědčovat nemusíme. Nicméně já jim (i sobě) přeju ať jim tenhle projekt a privatizace ve spolupráci s Korean vyjde. Dává mi to (spolupráce s KE při transferech via PRG) určitě větší smysl než některé předchozí nápady.

Kdo ví jak úspěšný je vlastně projekt Abu Dhabi, a nemyslím tím počet přepravených cestujících, ale efektivitu, provozní ziskovost té tratě. Já si můžu myslet, že to efektivní není, zatímco management ČSA si rochní v tom jak se jim to úžasně povedlo. A stejně tak to může být i s projektem A330. Teď na konci února je vcelku nejvyšší čas, aby přišli s něčím konkrétním (definováním produktu), ne jen s planými sliby...


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od prodejce »

Nechtělo by to s tím představováním produktu spíše počkat, dokud se KE nevyjádří jak to s ČSA vlastně myslí?

romul
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 26. 11. 2010, 16:21
Oblíbené typy letadel: B-777, TU-152
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od romul »

prodejce píše:Nechtělo by to s tím představováním produktu spíše počkat, dokud se KE nevyjádří jak to s ČSA vlastně myslí?


No to je ta otázka, byla dříve slepice (A330, společné linky mezi PRG a SEL, transfery via PRG) a nebo vejce (předjednaná privatizace ČSA ze strany Koreanu)? A pokud se privatizace nezdaří v termínu (nabídka od Korean do konce února) tak padne i tenhle rozjetý projekt? Snad se to brzy dozvíme. Bez informace o produktu ovšem letenky na tyhle linky (operované ČSA) neprodávám..

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2210
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od pavelpmi »

Na airlineroute pisou o planovanych zmenach v nasazeni 333:

Nova destinace Almaty (1x tydne), Jekaterinburg (ze 3 na 2 lety tydne), Moskva SVO (ze 4 na 3 tydne), Soul ICN (zustava 2x tydne).

gr09
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1106
Registrován: 03. 01. 2011, 14:55
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od gr09 »

Je tam napsane i MSN...

edit...
Naposledy upravil(a) gr09 dne 10. 03. 2013, 00:06, celkem upraveno 1 x.


pettydroid
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 15. 03. 2012, 20:47
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od pettydroid »

pavelpmi píše:Na airlineroute pisou o planovanych zmenach v nasazeni 333:

Nova destinace Almaty (1x tydne), Jekaterinburg (ze 3 na 2 lety tydne), Moskva SVO (ze 4 na 3 tydne), Soul ICN (zustava 2x tydne).


To znamená, že oproti zimnímu řádu přidávají ještě jednu Almatu ve středu?

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2210
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od pavelpmi »

pettydroid píše:To znamená, že oproti zimnímu řádu přidávají ještě jednu Almatu ve středu?


V tom odkazu jsou podrobnosti.
gr09 píše:Je tam napsane i MSN...

To by byl tento, z roku 2001.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4151
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od whiskey »

pavelpmi píše:To by byl tento, z roku 2001.

Ano, to je on.
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a330-425.htm
Serial number 425
Type 330-323X
First flight date 03/09/2001
Test registration F-WWYE
Plane age 11.5 years
Seat configuration C24 Y328
Engines 2 x PW PW4168A

pettydroid
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 15. 03. 2012, 20:47
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od pettydroid »

pavelpmi píše:
pettydroid píše:To znamená, že oproti zimnímu řádu přidávají ještě jednu Almatu ve středu?


V tom odkazu jsou podrobnosti.


Ty podrobnosti jsem viděl, ale mám trochu problém je dešifrovat. Ta poslední čísla v řádku znamenají dny, předpokládám?
Takže "333 3" znamená A330 ve středu a "32S 15" znamená A320 v pondělí a pátek?

pavelpmi
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Nejlepší autor trip reportů 2013 a nejlepších fotografií v trip reportu 2013
Příspěvky: 2210
Registrován: 29. 11. 2008, 10:56
Pohlaví: muž
Bydliště: Palma de Mallorca
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od pavelpmi »

pettydroid píše:Takže "333 3" znamená A330 ve středu a "32S 15" znamená A320 v pondělí a pátek?

Tak. :thumbup:
32S znamená A320 Series (A318, A319, A320, A321)

pettydroid
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 28
Registrován: 15. 03. 2012, 20:47
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od pettydroid »

Pavelpmi: Děkuji mockrát :D

pawlis1521
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 05. 07. 2011, 20:50
Oblíbené typy letadel: Boeing 737, Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Opava
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od pawlis1521 »

Podle fóra na airliners.net měla HL7701 v roce 2010 starý interiér.. Nevíte jestli už prošla změnou interiéru nebo bude procházet proměnou interiéru přímo pro ČSA? Podle mě by byl starý interiér poněkud krok zpátky..

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od clovicek »

Skvělá práce! Jsem moc rád, že se nám to podařilo vypátrat:)

Dle seat guru (Bral jsem tuto mašinu na posledním letu, létá Japonsko z Kimbo)

This aircraft offers Korean's older inflight product and features neither their enhanced Kosmo First Class seat nor lie flat Prestige seat.

Economy Class už má Korean všude nový. Starší verze Prestige seat není tak špatná, jen má menší obrazovku a skon asi 160.

Uvidíme:)

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od clovicek »

whiskey píše:
pavelpmi píše:To by byl tento, z roku 2001.

Ano, to je on.
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a330-425.htm
Serial number 425
Type 330-323X
First flight date 03/09/2001
Test registration F-WWYE
Plane age 11.5 years
Seat configuration C24 Y328
Engines 2 x PW PW4168A



Proboha Y328 to snad ani nemůže mít. Standard je 252...

clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od clovicek »

Oprava:

Tak jsem se ještě díval na web Korean. Předpokládám, že se jedná o A330-300, která byla původně určená pro vnitrostátní linky, nyní létá především Gimpo → Tokyo(Haneda). Pokud to tak opravdu je, tak potom je tam interiér starý - jak business class tak economy.

http://www.koreanair.com/local/kr/gd/en ... s_pc.jsp#2
http://www.koreanair.com/local/kr/gd/en ... _cs_ec.jsp
Naposledy upravil(a) clovicek dne 07. 03. 2013, 21:35, celkem upraveno 1 x.


Odpovědět