Petr31 píše:Paganini píše:romul píše:Bližší informace o produktu měly být známy tento týden. Nevím kdo to zdržuje. Čas letí a máme prodávat zajíce v pytli, to se mi moc nelíbí. Že by to ale bylo ala 310 si nemyslím. Dle mého skromného názoru na to má ČSA paradoxně relativně malý vliv. Celá tahle akce je od začátku řízena KE. Podle mých spekulací je to KE iniciativa, KE letadlo, KE produkt. OK je "jen" operující dopravce, čili někdo pod jehož hlavičkou se to bude provozovat, protože KE další svoje frekvence do PRG provozovat nemůže. OK se samozřejmě snaží, protože pro ně je to další vizitka před privatizací. KE vidí perspektivu v dalších EU trzích kde nejsou online a nebo jim nestačí kapacita, code share spolupráce s OK se jim rozvíjí dobře, a tak se dohodli. Přeju jim ať to vyjde...
Uklidni se, prozatím nic domluvené není. Nabízené letadlo je starší, s nízkou MTOW, na 18 měsíců. Pounds místo Kg. Někdo musí zaplatit zvýšení MTOW, někdo zdůvodnit, proč nebude dvoutypovost 320-330. Těžká práce.
Původně jsem se této zbytečné diskuse nechtěl vůbec účastnit.Ale sopukromě si myslím, že vedení ČSA už v nedávné minulosti dokázalo takovou míru neschopnosti, viz. pár na které jsem si vzpomněl:
1) Vietnamský úlet s A319
2) Báze BTS
3) Zbavení se ATR 72, aby je chvíli poté opět shánělo
4) Cirkus s HCA a neschopnost uživit několik letadel - jak je možné, že TVS to jde???
5) Neschopnost naplnit 2 x A321
6) Prodej lukrativních slotů a otevírání / zavíráýní naprosto nesmyslných linek
Takže si nemyslím, že tento nápad s A330 se jim podaří dotáhnout do úspěšného konce.Navíc provozovat pouze 1 letadlo od typu je úplná volovina. (musí být minimálně 3, spíš 4 letadla). V případě jakéhokoliv problému se jim zhroutí program na týden dopředu podle tady avizovaného vytížení......zákaznící se na ně vybodnou....a A320 sebraná z evropské linky je nezachrání... Aby to mohlo fungovat, na LKPR měla být dávno tiskovka, žranice, fotky, oslavné články, bilboardy všude.....a není jako vždycky nic.Tudíž očekávám brzké odpískání celého cirkusu.
Že je využívání jedné A330 logistické riziko, to je vcelku zřejmé. TVS s jedním B767 to ale před lety vcelku zvládli, ovšem na charterových linkách, ne na pravidelkách. Źe dosavadní management ČSA nepředvádí zrovna výkony hodné podnikatelského oskara, o tom asi taky nikdo přesvědčovat nemusíme. Nicméně já jim (i sobě) přeju ať jim tenhle projekt a privatizace ve spolupráci s Korean vyjde. Dává mi to (spolupráce s KE při transferech via PRG) určitě větší smysl než některé předchozí nápady.
Kdo ví jak úspěšný je vlastně projekt Abu Dhabi, a nemyslím tím počet přepravených cestujících, ale efektivitu, provozní ziskovost té tratě. Já si můžu myslet, že to efektivní není, zatímco management ČSA si rochní v tom jak se jim to úžasně povedlo. A stejně tak to může být i s projektem A330. Teď na konci února je vcelku nejvyšší čas, aby přišli s něčím konkrétním (definováním produktu), ne jen s planými sliby...