Airbus 330-300 v barvách ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od bilbo »

flyingblue píše:
bilbo píše:
flyingblue píše:
Nejake dukazy toho, ze “leteli jako by nic”? :-)

jasne, viz flightradar, nevsiml jsem si ze by nastavili sqwk 7700 ani ze by se uz treba nad Polskem ohlasovali jako mayday nebo pan pan


aha, takze flightradar a mayday :-)

a jak jinak poznas emergency? bud letis jako by nic, nebo vyhlasis emergency (pan/mayday) jinou moznost jeste nevymysleli :)


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od flyingblue »

bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:jasne, viz flightradar, nevsiml jsem si ze by nastavili sqwk 7700 ani ze by se uz treba nad Polskem ohlasovali jako mayday nebo pan pan


aha, takze flightradar a mayday :-)

a jak jinak poznas emergency? bud letis jako by nic, nebo vyhlasis emergency (pan/mayday) jinou moznost jeste nevymysleli :)


Mozna Te prekvapi, ale posadky s ridicimi normalne mluvi a maji sanci jim vysvetlit, v jakem stavu se jejich letadlo nachazi (a obvykle jim to vysvetli). Chapu, ze to muze byt prekvapive pro uzivatele hard-core Flightradaru, kteri si predstavuji, ze se Flightradarem ridi letadla.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od bilbo »

flyingblue píše:
bilbo píše:
flyingblue píše:
aha, takze flightradar a mayday :-)

a jak jinak poznas emergency? bud letis jako by nic, nebo vyhlasis emergency (pan/mayday) jinou moznost jeste nevymysleli :)


Mozna Te prekvapi, ale posadky s ridicimi normalne mluvi a maji sanci jim vysvetlit, v jakem stavu se jejich letadlo nachazi (a obvykle jim to vysvetli). Chapu, ze to muze byt prekvapive pro uzivatele hard-core Flightradaru, kteri si predstavuji, ze se Flightradarem ridi letadla.

Muzu te ujistis, ze si opravdu nepredstavuju ze Flightradarem se ridi letadla, nicmene by me zajimal tvuj zdroj informaci?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od flyingblue »

bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:a jak jinak poznas emergency? bud letis jako by nic, nebo vyhlasis emergency (pan/mayday) jinou moznost jeste nevymysleli :)


Mozna Te prekvapi, ale posadky s ridicimi normalne mluvi a maji sanci jim vysvetlit, v jakem stavu se jejich letadlo nachazi (a obvykle jim to vysvetli). Chapu, ze to muze byt prekvapive pro uzivatele hard-core Flightradaru, kteri si predstavuji, ze se Flightradarem ridi letadla.

Muzu te ujistis, ze si opravdu nepredstavuju ze Flightradarem se ridi letadla, nicmene by me zajimal tvuj zdroj informaci?


Verim, ze to zvladnes najit sam :-)

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od bilbo »

flyingblue píše:
bilbo píše:
flyingblue píše:
Mozna Te prekvapi, ale posadky s ridicimi normalne mluvi a maji sanci jim vysvetlit, v jakem stavu se jejich letadlo nachazi (a obvykle jim to vysvetli). Chapu, ze to muze byt prekvapive pro uzivatele hard-core Flightradaru, kteri si predstavuji, ze se Flightradarem ridi letadla.

Muzu te ujistis, ze si opravdu nepredstavuju ze Flightradarem se ridi letadla, nicmene by me zajimal tvuj zdroj informaci?


Verim, ze to zvladnes najit sam :-)

Bud tak laskav a aspon porad, poslouchals ATC? jestli jo, tak nad jakym FIRem? Nebo to tvrdil nejaky znamy? :)


bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od bilbo »

bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:Muzu te ujistis, ze si opravdu nepredstavuju ze Flightradarem se ridi letadla, nicmene by me zajimal tvuj zdroj informaci?


Verim, ze to zvladnes najit sam :-)

Bud tak laskav a aspon porad, poslouchals ATC? jestli jo, tak nad jakym FIRem? Nebo to tvrdil nejaky znamy? :)

prosim, jen at to nevypada ze to mas od znameho :/

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od flyingblue »

bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:Muzu te ujistis, ze si opravdu nepredstavuju ze Flightradarem se ridi letadla, nicmene by me zajimal tvuj zdroj informaci?


Verim, ze to zvladnes najit sam :-)

Bud tak laskav a aspon porad, poslouchals ATC? jestli jo, tak nad jakym FIRem? Nebo to tvrdil nejaky znamy? :)


Zda se, ze doopravdy nevis, ze existuji zaznamy komunikace s ATC dostupne na netu? Nektere verejne, jine mene verejne.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od bilbo »

flyingblue píše:
bilbo píše:
flyingblue píše:
Verim, ze to zvladnes najit sam :-)

Bud tak laskav a aspon porad, poslouchals ATC? jestli jo, tak nad jakym FIRem? Nebo to tvrdil nejaky znamy? :)


Zda se, ze doopravdy nevis, ze existuji zaznamy komunikace s ATC dostupne na netu? Nektere verejne, jine mene verejne.

Vim velmi dobre (mohlo ti to dojit z meho komentare), nad jakym to bylo FIRem? Jestli si teda vzpominas. At to nezni jen jako pribehy nasich sousedu

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od flyingblue »

bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:Bud tak laskav a aspon porad, poslouchals ATC? jestli jo, tak nad jakym FIRem? Nebo to tvrdil nejaky znamy? :)


Zda se, ze doopravdy nevis, ze existuji zaznamy komunikace s ATC dostupne na netu? Nektere verejne, jine mene verejne.

Vim velmi dobre (mohlo ti to dojit z meho komentare), nad jakym to bylo FIRem? Jestli si teda vzpominas. At to nezni jen jako pribehy nasich sousedu


Pevne verim, ze na to prijdes sam :-)

Kdyz uz jsi vydedukoval, ze leteli jako by nic, tak to pro Tebe nebude problem.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od bilbo »

flyingblue píše:
bilbo píše:
flyingblue píše:
Zda se, ze doopravdy nevis, ze existuji zaznamy komunikace s ATC dostupne na netu? Nektere verejne, jine mene verejne.

Vim velmi dobre (mohlo ti to dojit z meho komentare), nad jakym to bylo FIRem? Jestli si teda vzpominas. At to nezni jen jako pribehy nasich sousedu


Pevne verim, ze na to prijdes sam :-)

Kdyz uz jsi vydedukoval, ze leteli jako by nic, tak to pro Tebe nebude problem.

Je škoda že lidi co o lítání neví takřka mají potřebu tohle komentovat laickými tvrzeními a ani nejsou schopní nic podložit

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3157
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od Fabo »

bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:Vim velmi dobre (mohlo ti to dojit z meho komentare), nad jakym to bylo FIRem? Jestli si teda vzpominas. At to nezni jen jako pribehy nasich sousedu


Pevne verim, ze na to prijdes sam :-)

Kdyz uz jsi vydedukoval, ze leteli jako by nic, tak to pro Tebe nebude problem.

Je škoda že lidi co o lítání neví takřka mají potřebu tohle komentovat laickými tvrzeními a ani nejsou schopní nic podložit


Ze ano? Tak se nad sebou zamysli...

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od bilbo »

Fabo píše:
bilbo píše:
flyingblue píše:
Pevne verim, ze na to prijdes sam :-)

Kdyz uz jsi vydedukoval, ze leteli jako by nic, tak to pro Tebe nebude problem.

Je škoda že lidi co o lítání neví takřka mají potřebu tohle komentovat laickými tvrzeními a ani nejsou schopní nic podložit


Ze ano? Tak se nad sebou zamysli...

Přečti si co jsem psal úplně na začátku, že mě zaráží, že nevyhlásili emergency, což je ověřitelný a podložený, narozdíl od tvrzení pana flyingblue

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od Pavel »

bilbo píše:
Fabo píše:
bilbo píše:Je škoda že lidi co o lítání neví takřka mají potřebu tohle komentovat laickými tvrzeními a ani nejsou schopní nic podložit


Ze ano? Tak se nad sebou zamysli...

Přečti si co jsem psal úplně na začátku, že mě zaráží, že nevyhlásili emergency, což je ověřitelný a podložený, narozdíl od tvrzení pana flyingblue

A ty víš jak velký a v jakém časovém horizontu jim FUEL IMBALANCE narostl? Jsou postupy jak imbalance řešit a jak je vidět tak moc dobře věděli kolik jim ubývá a kolik potřebují spálit na bezpečnou landing weight. Proč tři hodiny vylétávat palivo někde v oblasti Moskvy,kde byly i horší met.podmínky, když za tu dobu to můžu spálit letem zpět na domácí bázi. Zřejmě vše měli dobře spočítané a pod kontrolou tak nebyl důvod vyhlašovat emergency.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od bilbo »

Pavel píše:
bilbo píše:
Fabo píše:
Ze ano? Tak se nad sebou zamysli...

Přečti si co jsem psal úplně na začátku, že mě zaráží, že nevyhlásili emergency, což je ověřitelný a podložený, narozdíl od tvrzení pana flyingblue

A ty víš jak velký a v jakém časovém horizontu jim FUEL IMBALANCE narostl? Jsou postupy jak imbalance řešit a jak je vidět tak moc dobře věděli kolik jim ubývá a kolik potřebují spálit na bezpečnou landing weight. Proč tři hodiny vylétávat palivo někde v oblasti Moskvy,kde byly i horší met.podmínky, když za tu dobu to můžu spálit letem zpět na domácí bázi. Zřejmě vše měli dobře spočítané a pod kontrolou tak nebyl důvod vyhlašovat emergency.

Podle QRH fuel imbalance poukazuje na možný Fuel leak a ten jde velmi snadno potvrdit, v případě Fuel leaku je 1. krok LAND ASAP tzn i s překročením MLW (btw overweight landing není konstrukčně problém pro A330 po provedení checklistu, až na G/A performance). Krok 2 je identifikovat odkud palivo uniká, v tomhle případě z eng1 což jde zase podle checklistu velmi snadno potvrdit. 3. krok (v případě že se tedy fuel leak z eng1 potvrdí
) je podle checklistu vypnout daný motor, což teda neudělali. Nesoudím, jen cituju QRH

Karel_x
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 678
Registrován: 14. 09. 2010, 15:35
Stav: Offline

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Příspěvek od Karel_x »

bilbo píše:Podle QRH fuel imbalance poukazuje na možný Fuel leak a ten jde velmi snadno potvrdit, v případě Fuel leaku je 1. krok LAND ASAP tzn i s překročením MLW (btw overweight landing není konstrukčně problém pro A330 po provedení checklistu, až na G/A performance). Krok 2 je identifikovat odkud palivo uniká, v tomhle případě z eng1 což jde zase podle checklistu velmi snadno potvrdit. 3. krok (v případě že se tedy fuel leak z eng1 potvrdí) je podle checklistu vypnout daný motor, což teda neudělali. Nesoudím, jen cituju QRH

Nemá smysl se o tom přít, věc posuzuje UZPLN. Mě to na první pohled také připadá, že v rozhodování o postupu mohla hrát svou roli i snaha o úsporu nákladů. Na druhé straně chápu, že je hodně lidí, kteří tento postup hájí z pohledu provozní logiky. Počkám si raději na závěr UZLPN, určitě svou práci ovládají :-)


Odpovědět