Stránka 73 z 77

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 16:59
od Robert
HonzaLB píše:nerad bych přerušoval plodnou diskuzi s hlavním aeroodborníkem a předsedou fanklubu Mirka Kotlety Dvořáka, ale jedna aktuální
http://zdopravy.cz/csa-prodlouzily-smlo ... roky-2849/


Nerozumím moc větě:
Pro obě strany jde o výhodnou spolupráci: provoz mezi Českem a Jižním Koreou je regulovaný podle mezivládních dohod a kdyby například ČSA dál do Soulu nelétaly, na trasu by mohla vstoupit konkurence.


Kdo by jako mohl vstoupit na trasu za českou stranu?

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 17:30
od krakra
flyingblue píše:
HonzaLB píše:nerad bych přerušoval plodnou diskuzi s hlavním aeroodborníkem a předsedou fanklubu Mirka Kotlety Dvořáka, ale jedna aktuální
http://zdopravy.cz/csa-prodlouzily-smlo ... roky-2849/


Dekujeme predsedou fanklubu dua performeru Vik & Simane (a drivejsim agrobojovnikem za heslo "Andrej je cisty jako padly snih") za potvrzeni meho tvrzeni, ze pronajem toho Airbusu neni vazan na majetkovy podil Koreanu v CSA :clap:

Není vázán, ale třeba byl vázán do budoucna. Třeba byla podepsána smlouva, že pokud Korean prodá podíl v ČSA tak ČSA budou muset pokračovat v pronájmu A330 dále za stávajících podmínek, a nebo management ČSA dostal slušně namazáno za podpis pro ČSA nevýhodné smlouvy. Vždyť my tady vůbec nevíme jak to bylo.
Další otázka je, proč by tenkrát Korean ČSA vůbec kupoval....

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 17:41
od HonzaLB
Robert píše:
HonzaLB píše:nerad bych přerušoval plodnou diskuzi s hlavním aeroodborníkem a předsedou fanklubu Mirka Kotlety Dvořáka, ale jedna aktuální
http://zdopravy.cz/csa-prodlouzily-smlo ... roky-2849/


Nerozumím moc větě:
Pro obě strany jde o výhodnou spolupráci: provoz mezi Českem a Jižním Koreou je regulovaný podle mezivládních dohod a kdyby například ČSA dál do Soulu nelétaly, na trasu by mohla vstoupit konkurence.


Kdo by jako mohl vstoupit na trasu za českou stranu?

Vycházejme z toho, že Travel Service stále oficiálně není majoritní akcionářem ČSA....

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 17:54
od krakra
Robert píše:
Nerozumím moc větě:
Pro obě strany jde o výhodnou spolupráci: provoz mezi Českem a Jižním Koreou je regulovaný podle mezivládních dohod a kdyby například ČSA dál do Soulu nelétaly, na trasu by mohla vstoupit konkurence.


Kdo by jako mohl vstoupit na trasu za českou stranu?


Třeba by Emirates, pokud by si udělaly v Praze bázi..... Ale to je opravdu spíše věc těch dohod a právníků, do toho já moc nevidím.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 19:23
od 737
krakra píše:
Robert píše:
Nerozumím moc větě:
Pro obě strany jde o výhodnou spolupráci: provoz mezi Českem a Jižním Koreou je regulovaný podle mezivládních dohod a kdyby například ČSA dál do Soulu nelétaly, na trasu by mohla vstoupit konkurence.


Kdo by jako mohl vstoupit na trasu za českou stranu?


Třeba by Emirates, pokud by si udělaly v Praze bázi..... Ale to je opravdu spíše věc těch dohod a právníků, do toho já moc nevidím.



Někde se tu spekulovalo, že o linku PRG-ICN měla tehdy zájem Asiana, tak do toho Korean hodil vidle...

Dále tu zaznělo, že ta mezivládní dohoda omezuje frekvence mezi PRG a ICN na 2 týdně pro každou společnost. Myslím, že jsou to 4, ne 2, ale to je asi detail.

Asi se tu shodneme, že celý ten tyjátr kolem ČSA a KAL obsahuje řadu nejasností. Tohle jsou pro mě ty nejdůležitější, na které bych rád jednou slyšel odpověď:

1. Jak se podařilo Dvořákovi & spol. přesvědčit Korejce, aby koupili akcie v ČSA? Pokud bych byl např. CEO Koreanu a přišel by za mnou někdo z ČSA, že mám koupit jeho bezcennou firmu, tak bych ho poslal někam za temné obzory. Proč bych to měl dělat? Ještě bych riskoval pověst svojí firmy a přišel bych kvůli tomu o práci... Já bych do toho určitě nešel.. Ok, dejme tomu, že Korejci potřebovali navýšit frekvence do Prahy... Ale to šlo přece vyřešit bez nákupu akcií, ne?

2. Dejme tomu, že to bylo s Korejci od samého začátku domluvené, že koupí ty akcie jen tak na oko, aby si Dvořák vyplatil odměny, a aby měli čím nakrmit veřejnost. Ale proč to stát neprodal rovnou TVS? Proč nastavili podmínky tendru tak, že se ho nemohlo TVS zúčastnit? TVS měl o ČSA zájem... Proč to museli udělat takovou oklikou? A zase - to se KAL nebál, že ohrozí svou pověst?

3. Co je pravdy na tom, že Korejci přestali komunikovat s českou stranou poté, co Babiš odvolal Dvořáka z čela ČAH? Co je na tom tehdy naštvalo, pokud to byla pravda?

Fakt by mě zajímalo, jak to celé bylo... Možná nějaký investigativní novinář by se tím mohl možná zabývat. Těch otazníků je tam fakt hodně.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 19:51
od Petr31
737 píše:
krakra píše:
Robert píše:
Nerozumím moc větě:


Kdo by jako mohl vstoupit na trasu za českou stranu?


Třeba by Emirates, pokud by si udělaly v Praze bázi..... Ale to je opravdu spíše věc těch dohod a právníků, do toho já moc nevidím.



Někde se tu spekulovalo, že o linku PRG-ICN měla tehdy zájem Asiana, tak do toho Korean hodil vidle...

Dále tu zaznělo, že ta mezivládní dohoda omezuje frekvence mezi PRG a ICN na 2 týdně pro každou společnost. Myslím, že jsou to 4, ne 2, ale to je asi detail.

Asi se tu shodneme, že celý ten tyjátr kolem ČSA a KAL obsahuje řadu nejasností. Tohle jsou pro mě ty nejdůležitější, na které bych rád jednou slyšel odpověď:

1. Jak se podařilo Dvořákovi & spol. přesvědčit Korejce, aby koupili akcie v ČSA? Pokud bych byl např. CEO Koreanu a přišel by za mnou někdo z ČSA, že mám koupit jeho bezcennou firmu, tak bych ho poslal někam za temné obzory. Proč bych to měl dělat? Ještě bych riskoval pověst svojí firmy a přišel bych kvůli tomu o práci... Já bych do toho určitě nešel.. Ok, dejme tomu, že Korejci potřebovali navýšit frekvence do Prahy... Ale to šlo přece vyřešit bez nákupu akcií, ne?

2. Dejme tomu, že to bylo s Korejci od samého začátku domluvené, že koupí ty akcie jen tak na oko, aby si Dvořák vyplatil odměny, a aby měli čím nakrmit veřejnost. Ale proč to stát neprodal rovnou TVS? Proč nastavili podmínky tendru tak, že se ho nemohlo TVS zúčastnit? TVS měl o ČSA zájem... Proč to museli udělat takovou oklikou? A zase - to se KAL nebál, že ohrozí svou pověst?

3. Co je pravdy na tom, že Korejci přestali komunikovat s českou stranou poté, co Babiš odvolal Dvořáka z čela ČAH? Co je na tom tehdy naštvalo, pokud to byla pravda?

Fakt by mě zajímalo, jak to celé bylo... Možná nějaký investigativní novinář by se tím mohl možná zabývat. Těch otazníků je tam fakt hodně.


..jsou to čistě moje spekulace:

1.Vláda potřebovala v roce 2012 - 2013 prodat nějaký úspěch....ČSA byl megaprůser....takže to někdo s tím Koreanem nějak "zprocesoval". Jinak Korean není žádná andělská parta, průserů mají za sebou celou řadu a Korea jako stát na tom je podobně...takže kdo by se bál o svoji pověst. Viz. třeba nedávná výměna korejské prezidentky....navíc korupce ve velkém tam není neznámé slovo.

2. O přímém oslovení TVS rozhodně z mnoha důvodů neusilovali...protože pro řadu politiků, stejně jako tady na fóru je TVS prostě fuj. Četl jsem tehdy v tištěném Ekonomu rozhovor se Šimáněm, rok 2012....nebyl nadšen (diplomaticky řečeno) z toho, že byla oslovena řada společností s nabídkou akvizice, záměrně kromě TVS.
Alespoň úvod do článku je tady:
https://ekonom.ihned.cz/c1-58847800-ces ... eske-vlady

3. Žádný investigativní novinář nebude záměrně šťourat do zmijího hnízda...

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 20:23
od Robert
HonzaLB píše:
Robert píše:
HonzaLB píše:nerad bych přerušoval plodnou diskuzi s hlavním aeroodborníkem a předsedou fanklubu Mirka Kotlety Dvořáka, ale jedna aktuální
http://zdopravy.cz/csa-prodlouzily-smlo ... roky-2849/


Nerozumím moc větě:
Pro obě strany jde o výhodnou spolupráci: provoz mezi Českem a Jižním Koreou je regulovaný podle mezivládních dohod a kdyby například ČSA dál do Soulu nelétaly, na trasu by mohla vstoupit konkurence.


Kdo by jako mohl vstoupit na trasu za českou stranu?

Vycházejme z toho, že Travel Service stále oficiálně není majoritní akcionářem ČSA....


Ahá, tak to jo, to bylo jaksi mimo mou fantazii, že Travel Service byl schopen lítat do Soulu.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 20:25
od Robert
krakra píše:
Robert píše:
Nerozumím moc větě:
Pro obě strany jde o výhodnou spolupráci: provoz mezi Českem a Jižním Koreou je regulovaný podle mezivládních dohod a kdyby například ČSA dál do Soulu nelétaly, na trasu by mohla vstoupit konkurence.


Kdo by jako mohl vstoupit na trasu za českou stranu?


Třeba by Emirates, pokud by si udělaly v Praze bázi..... Ale to je opravdu spíše věc těch dohod a právníků, do toho já moc nevidím.


To by si tady musely nejdřív udělat v Česku registrovanou leteckou společnost v niž by česká strana měla nadpoloviční podíl.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 20:43
od Robert
737 píše:2. Dejme tomu, že to bylo s Korejci od samého začátku domluvené, že koupí ty akcie jen tak na oko, aby si Dvořák vyplatil odměny, a aby měli čím nakrmit veřejnost. Ale proč to stát neprodal rovnou TVS? Proč nastavili podmínky tendru tak, že se ho nemohlo TVS zúčastnit? TVS měl o ČSA zájem... Proč to museli udělat takovou oklikou? A zase - to se KAL nebál, že ohrozí svou pověst?


Jak jsem už psal, pro TVS tato cesta byla celkem výhodná: zaplatil teď určitě méně než kolik by platil v privatizaci, nemusel si pálit prsty s řešením situace v ČSA, vymohl si ukončení Holiday Czech Airlines...

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 23:22
od Lkprak
S tím navýšením letů na trase Praha - Soul to bylo prosté. Existovala (a dodnes existuje) mezistátní smlouva, podle které může na této trasa létat jen jeden dopravce z každé země a maximálně 4x týdně (nebo možná dva, ale pointa je ty čtyři lety týdně dopravce z každé země, čehož tehdy Korean dosahoval).
To už tenkrát nestačilo a tak byly dvě varianty, smlouvu upravit a počet možných letů navýšit, jenže toho se Korean bál, neb hrozilo, že by si na tuto trasu pustil konkurenci v podobě Asiany. Tak se vymyslelo, že své letadlo pronajal ČSA a ty na této trase začali lítat taky, samozřejmě při vzájemném prodeji letenek. Smlouva se tak měnit nemusela, Asiana utřela nos, ale zároveň se dosáhlo žádané navýšení kapacity na této lince.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 12. 10. 2017, 23:52
od HighFlyer
flyingblue píše:Dekujeme predsedou fanklubu dua performeru Vik & Simane (a drivejsim agrobojovnikem za heslo "Andrej je cisty jako padly snih")...

Hlasim adminovi tuto argumentaci ad hominem jaxviňa!

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 13. 10. 2017, 05:49
od Fabo
Epesní hovnádo, pánové. Pobavilo takhle po ránu.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 13. 10. 2017, 15:57
od flyingblue
Fabo píše:Epesní hovnádo, pánové. Pobavilo takhle po ránu.


Always happy to amuse you :thumbup:

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 23. 11. 2017, 11:54
od flyingblue
OK-YBA se vraci ze servisu ...

https://www.flightradar24.com/CSA9201/

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 26. 11. 2017, 16:07
od kaktus11
Na letišti se povídá, že další A330 nakonec nebude..