Stránka 74 z 82

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 26. 11. 2017, 21:38
od CheckFlyer
kaktus11 píše:Na letišti se povídá, že další A330 nakonec nebude..

Snad se to povídá špatně. :(
Jinak, neví někdo něco o těch nových linkách na letní sezónu 2018 jak ČSA oznamovalo že bude zveřejňovat během podzimu? Já nepostřehl ani jednu novou destinaci. A to kalendární zima začíná asi za 20 dní.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 01. 12. 2017, 23:42
od Marty-t
Dnes při letu z FRA (tam BRQ-MUC-FRA) do PRG (dál Regiojet - BMI lítá do BRQ večer na mne moc brzo) mi úplně spadla čelist kolik boardovalo do A320NEO LH Japonců. Tak 1/3 kapacity letadla. Seděli i vedle mne, bohužel jinak než japonsky nekomunikovali - asi zájezd protože jedna z nich jim rozdávala za letu ubytovací karty k vyplnění. Pochopil jsem, že tato skupina je na 3 dny v Praze, letěli z Osaky do FRA a teď do PRG... Samozřejmě člověka trknul ten potenciál chybějícího přímého letu z Japonska do PRG. A chápu prodejce, když tolik lidí najednou si koupí skupinovou letenku - to se pak volné kapacity u těchto feedovacích letů hledají fakt špatně. Taky nejde si nevzpomenout na utlumenou šuškandu o úvahách druhého dálkového stroje. Škoda je opravdu nějak ticho po pěšině...

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 02. 12. 2017, 01:30
od Globik
Marty-t píše:Dnes při letu z FRA (tam BRQ-MUC-FRA) do PRG (dál Regiojet - BMI lítá do BRQ večer na mne moc brzo) mi úplně spadla čelist kolik boardovalo do A320NEO LH Japonců. Tak 1/3 kapacity letadla. Seděli i vedle mne, bohužel jinak než japonsky nekomunikovali - asi zájezd protože jedna z nich jim rozdávala za letu ubytovací karty k vyplnění. Pochopil jsem, že tato skupina je na 3 dny v Praze, letěli z Osaky do FRA a teď do PRG... Samozřejmě člověka trknul ten potenciál chybějícího přímého letu z Japonska do PRG. A chápu prodejce, když tolik lidí najednou si koupí skupinovou letenku - to se pak volné kapacity u těchto feedovacích letů hledají fakt špatně. Taky nejde si nevzpomenout na utlumenou šuškandu o úvahách druhého dálkového stroje. Škoda je opravdu nějak ticho po pěšině...

Byla by dostatečná poptávka p2p?
Doby, kdy se LKPR mohlo stát hubem pro následný rozvoz z japonska po Evropě je dávno pryč. A naopak by to byla kanibalizace (nabízí nějaké japonské letiště něco významného navíc oproti ICN?) a navíc žádná japonská aerolinka není ve Sky Teamu. Předpokládám, že toto vše víš a napadá Tě tedy něco jiného, proč by to mělo mít smysl?

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 22. 12. 2017, 16:42
od Marty-t
Globik píše:Byla by dostatečná poptávka p2p?

Podle mne jo. Nebo jak mi vysvětlíte, že právě sedíc ve FRA na hodinu zpožděný odlet LH1400 zrovna přišla na gate skupina asi 30 japonců (ok podstatně míň než minule...) a jejich zástupkyně po nechápavém rozhovoru se zástupkyní LH skupině vysvětlovala, že A320 poletí do Prahy později...

Není to signál, že mé pozorování před 3 týdny nemusí být o ojedinělém jevu ? Nebo jsou to opravdu ojedinělé 2 náhody a já bych měl místo pozorování a reportování svých cest raději hrát sportku ?? :lol: No přístup k big datům fakt nemám... Vždyť podobně jako u číňanů by existence přímé linky mohla generovat řádově vyšší poptávku než dnes s přestupy. OK, jakkoli v Japonsku hub SkyTeamu není. Ale odkdy je členství a spolupráce ve SkyTeamu pro ČSA tak zásadní a přínosné ?!?! S podobným přístupem linku zavede dřív některá z japonských aerolinek, což nakonec může být pro japonské PAX příjemnější, ale není to škoda ?!

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 22. 12. 2017, 17:58
od pepa007
Marty-t píše:právě sedíc ve FRA


sedě. "sedíc" jen pokud jsi žena nebo dítě.

p.s. ty rozeznáš japonce od jiných asiatů? :-)

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 22. 12. 2017, 18:13
od ogan
mě třeba překvapuje, že PRG dodnes nemá spojení s jihovýchodní Asií. Samozřejmě nemám k tomu žádná čísla případné poptávky, ale překvapuje mě, že do Vídně už létají z Bangkoku tři společnosti s "triplama" (Thai, Eva, Austrian) a asi se to uživí...? a do Prahy ani ťuk :?

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 22. 12. 2017, 19:44
od bureaucrat
pepa007 píše:p.s. ty rozeznáš japonce od jiných asiatů? :-)

Japonci se skutečně od ostatních Asiatů dají rozeznat snadno. Ať už vzhledem nebo jazykem.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 23. 12. 2017, 00:13
od Marty-t
pepa007 píše:ty rozeznáš japonce od jiných asiatů? :-)

To se pozná podle zdvořilého chování - oproti čínských ostrých loktů - snad čočík potvrdí - snadno. Ale taky něco naznačí pozdrav souseda koničiva a poděkování arigató. Posledně to bylo ještě jasnější - jejich evidentně delegátka rozdala ubytovací karty hotelu a paní vedle mne je během letu vypisovala - měla příjmení Honda a do kolonky stát psala Japan... Tak z toho usuzuji že se nejednalo o číňany nebo korejce, ale samozřejmě se můžu plést ... (podobně jak s tím přechodníkem)

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 23. 12. 2017, 01:06
od pavelpmi
pepa007 píše:
Marty-t píše:právě sedíc ve FRA


sedě. "sedíc" jen pokud jsi žena nebo dítě.

A ještě by to chtělo stejný podmět. :wink:

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 02. 01. 2018, 15:40
od krakra
ogan píše:mě třeba překvapuje, že PRG dodnes nemá spojení s jihovýchodní Asií. Samozřejmě nemám k tomu žádná čísla případné poptávky, ale překvapuje mě, že do Vídně už létají z Bangkoku tři společnosti s "triplama" (Thai, Eva, Austrian) a asi se to uživí...? a do Prahy ani ťuk :?


Tam se dá dostat s přestupem s Emirátama nebo s číňanama

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 02. 01. 2018, 22:32
od mattsun
Mna len stale fascinuju niektore tie otazky ci by sa tie linky uzivili...ci uz PRG - Japonsko, alebo vo vedlajsej diskusii BTS-DOH. Ved pozrite si tie cisla za posledne roky ako vsade rastie pocet prepravenych pasazierov, pridavaju sa nove linky, navysuju frekvencie, dopravcovia zamienaju mensie lietadla za vacsie, letiska by najradsej pristavovali dalsie drahy ak by mohli...no nie, asi sa to fakt neoplati ( irony off )

Ved predsa nikto netvrdi ze hned prve lety budu mat dane linky LF 100%, ale urcite by boli rentabilne. A staci sa ist prejst po Prahe a snad kazdi vidi kolko tam je Japoncov. A nielen v Prahe, velke skupinky som stretol aj v Kutnej Hore, atd. Ono pamatam na casy kedy si ludia tukali na celo ze "pre koho ma do Prahy lietat Emirates, to nemaju sancu naplnit atd atd"...dnes je v Prahe velkokapacitna A380 a uvauje sa druhej frekvencii s B777.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 02. 01. 2018, 22:38
od pepa007
mattsun píše:Mna len stale fascinuju niektore tie otazky ci by sa tie linky uzivili...ci uz PRG - Japonsko, alebo vo vedlajsej diskusii BTS-DOH. Ved pozrite si tie cisla za posledne roky ako vsade rastie pocet prepravenych pasazierov, pridavaju sa nove linky, navysuju frekvencie, dopravcovia zamienaju mensie lietadla za vacsie, letiska by najradsej pristavovali dalsie drahy ak by mohli...no nie, asi sa to fakt neoplati ( irony off )

Ved predsa nikto netvrdi ze hned prve lety budu mat dane linky LF 100%, ale urcite by boli rentabilne. A staci sa ist prejst po Prahe a snad kazdi vidi kolko tam je Japoncov. A nielen v Prahe, velke skupinky som stretol aj v Kutnej Hore, atd. Ono pamatam na casy kedy si ludia tukali na celo ze "pre koho ma do Prahy lietat Emirates, to nemaju sancu naplnit atd atd"...dnes je v Prahe velkokapacitna A380 a uvauje sa druhej frekvencii s B777.


jenže tohle je přesně způsob uvažování na úrovni školáka, kterej není schopen pobrat milion dalších faktorů, a proto jsou firmy jako ČSA tam kde jsou :crazy:

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 02. 01. 2018, 22:45
od mattsun
...ono to mozno nebolo myslene priamo na to ze to ma spojit CSA, ale PRG s Japonskom spojenie urcite potrebuje a ci by to bolo CSA aleb niekto iny, zalezalo by iba na tom ako by sa do daneho biznisu/linky "oprel" ten ktory prevadzkovatel. Skor ten tvoj komentar mi sedi na take to nase "slovenske"...NEDA SA ( + ak sa da, tak este "zosmiesnit" oponenta ktory ma iny nazor )

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 03. 01. 2018, 10:24
od pepa007
mattsun píše:...ono to mozno nebolo myslene priamo na to ze to ma spojit CSA, ale PRG s Japonskom spojenie urcite potrebuje a ci by to bolo CSA aleb niekto iny, zalezalo by iba na tom ako by sa do daneho biznisu/linky "oprel" ten ktory prevadzkovatel. Skor ten tvoj komentar mi sedi na take to nase "slovenske"...NEDA SA ( + ak sa da, tak este "zosmiesnit" oponenta ktory ma iny nazor )


tady nejde o to že "to sa nedá". ale o to že ČSA v posledních letech opakovaně takhle střílely od pasu a zkoušely linky jen podle pocitu, že to přece musí fungovat. a byly hrubě neúspěšný. a to se bavíme o linkách po evropě, nebo do zemí východního bloku, který jsou nám přecenej obchodně a kulturně bližší než japonsko.

takový japonsko to je úplně jiná planeta, o které v ČSA nikdo nic neví. ČSA potřebujou ozdravnej plán, vizi kde chtějí být za 5 let, koncepci na čem chtějí vydělávat, a strategii jak se tam dostat. a pravidelný vyhodnocování jestli jdou správným směrem. pak teprve můžou začít přemýšlet o nějakým japonsku..

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 03. 01. 2018, 14:59
od JiS_Progressus
Na druhou stranu, kde bychom byli, kdyby nebyly sny a lidé, kteří za ně bojovali?
Věřím osobně tomu, že kdyby nějaká alespoň střednědobá koncepce neexistovala, nikdo, zejména V a Š by něco jen kvůli značce, pár kočárům s různým vlastnictvím (+pár "skoro ve výrobě") které by mu navíc narušovali unifikovanou flotilu a ne úplně výhodně pronajatým kanclům na Evropské nekupoval. Samozřejmě, možná se mýlím, je to lidské.
PS: na jednoho, který chtěl létat Japonsko jen kvůli osobnímu pocitu si celkem živě pamatuji.