Stránka 77 z 82

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 13. 07. 2018, 14:00
od flyingblue
m@rtin píše:OK-YBA

Dnešní let ICN-PRG-ICN zrušen. Dle planes.cz má být zrušen i zítřejší let a následně tedy asi i Barcelona a sobotní odlet do Soulu. Pokud pošlou Korejci náhradní letadlo, bude použito i pro let do BCN? Případně je naděje, že by zítra OK-YBA nakonec letělo? Co se vůbec s mašinou stalo?
Díky


No, takze Ti leti, takze asi i zitra do BCN :-)

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 23. 02. 2019, 23:18
od qwertyx64
OK190 navrat do PRG, otocka nad Kazanou, unik paliva.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 00:03
od bilbo
qwertyx64 píše:OK190 navrat do PRG, otocka nad Kazanom, unik paliva.

Prej podle příručky měli hned přistát a ne letět až do Prahy :D
https://aeromagazine.cz/letectvi/airbus ... -do-prahy/

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 00:42
od Fabo
bilbo píše:
qwertyx64 píše:OK190 navrat do PRG, otocka nad Kazanom, unik paliva.

Prej podle příručky měli hned přistát a ne letět až do Prahy :D
https://aeromagazine.cz/letectvi/airbus ... -do-prahy/


Mas v ruce prirucku CSA, loadsheet a prubezne vyplnovan OFP?

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 01:13
od bilbo
Fabo píše:
bilbo píše:
qwertyx64 píše:OK190 navrat do PRG, otocka nad Kazanom, unik paliva.

Prej podle příručky měli hned přistát a ne letět až do Prahy :D
https://aeromagazine.cz/letectvi/airbus ... -do-prahy/


Mas v ruce prirucku CSA, loadsheet a prubezne vyplnovan OFP?


netusim kde bych ho vzal, ale jak s tim souvisi LS a OFP?

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 01:17
od Fabo
bilbo píše:
Fabo píše:
bilbo píše:Prej podle příručky měli hned přistát a ne letět až do Prahy :D
https://aeromagazine.cz/letectvi/airbus ... -do-prahy/


Mas v ruce prirucku CSA, loadsheet a prubezne vyplnovan OFP?


netusim kde bych ho vzal, ale jak s tim souvisi LS a OFP?


no, jestli chce jeden soudit, zda leteli podle prirucky nebo ne, tak by mel znat fakta... treba kolik hodin letu zbyvalo nez budou podlimitni na pristani.

Ale to pada spis na hlavu toho platku. FMR nezna mapu.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 02:09
od bilbo
Fabo píše:
bilbo píše:
Fabo píše:
Mas v ruce prirucku CSA, loadsheet a prubezne vyplnovan OFP?


netusim kde bych ho vzal, ale jak s tim souvisi LS a OFP?


no, jestli chce jeden soudit, zda leteli podle prirucky nebo ne, tak by mel znat fakta... treba kolik hodin letu zbyvalo nez budou podlimitni na pristani.

Ale to pada spis na hlavu toho platku. FMR nezna mapu.

ja nikoho nesoudim, ale kdyz QRH rika pristan ASAP, tak pristan ASAP, jestli jim to teda zacolo tyct uz nad tim Ruskem :D

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 13:21
od Karel_x
qwertyx64 píše:OK190 navrat do PRG, otocka nad Kazanom, unik paliva.

Nebylo by lépe napsat "nad Kazaní"?

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 13:56
od pettte
Vzpomeňme jen jak v Egyptě při startu poškodilo letadlo TVS "ocas" a při mezipřistání v jiném Egyptském městě, byť kapitán zjistil poškození pláště letadla se "určitě svobodně :D " rozhodnul pokračovat v cestě do Prahy.
Nechci tady rozpoutat divokou diskuzi, ale bojím se, že je jen otázkou času, kdy TVS čímž ČSA dnes fakticky je, spadne letadlo. Nechci být v tom letadle a je mi už teďlíto těch obětí. Ale TVS jede podle mne v bezpečnostních otázkách "doslova na krev".
Na webu lze dohledat fotky tohoto poškození.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 14:32
od Pavel
Místo spekulací fakta:
„Došlo k technické závadě, posádka se rozhodla raději vrátit zpět do Prahy,“ potvrdil mluvčí ČSA Daniel Šabík. Letadlo se otočilo zhruba nad Kazaní zpět do Prahy, letělo pak pouze v 15, později 10 tisících stopách. Důvodem byla snaha spálit co nejvíce paliva, aby letadlo mohlo bezpečně přistát. OK-YBA nemá ventil, který umožňuje vypustit palivo během letu. I to je důvodem proč letadlo nepřistálo dříve jinde, například v Moskvě či Varšavě. V Moskvě navíc byly zhoršené podmínky pro přistávání kvůli sněhu.
www.zdopravy.cz

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 15:08
od qwertyx64
Karel_x píše:
qwertyx64 píše:OK190 navrat do PRG, otocka nad Kazanou, unik paliva.

Nebylo by lépe napsat "nad Kazaní"?

Neviem ako to ma byt spravne po cesky :crazy: Kludne si to oprav ako potrebujes. Skor by som cakal, ze ma tu nejaky slovak opravi za ten preklep ;-)

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 15:19
od bilbo
Pavel píše:Místo spekulací fakta:
„Došlo k technické závadě, posádka se rozhodla raději vrátit zpět do Prahy,“ potvrdil mluvčí ČSA Daniel Šabík. Letadlo se otočilo zhruba nad Kazaní zpět do Prahy, letělo pak pouze v 15, později 10 tisících stopách. Důvodem byla snaha spálit co nejvíce paliva, aby letadlo mohlo bezpečně přistát. OK-YBA nemá ventil, který umožňuje vypustit palivo během letu. I to je důvodem proč letadlo nepřistálo dříve jinde, například v Moskvě či Varšavě. V Moskvě navíc byly zhoršené podmínky pro přistávání kvůli sněhu.
http://www.zdopravy.cz

Nehledně na hmotnost paliva a overweight landing mě jedna věc zaráží, že vyhlásili emergency až před Prahou a celou tu dobu letěli jakoby nic

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 22:24
od flyingblue
bilbo píše:
Pavel píše:Místo spekulací fakta:
„Došlo k technické závadě, posádka se rozhodla raději vrátit zpět do Prahy,“ potvrdil mluvčí ČSA Daniel Šabík. Letadlo se otočilo zhruba nad Kazaní zpět do Prahy, letělo pak pouze v 15, později 10 tisících stopách. Důvodem byla snaha spálit co nejvíce paliva, aby letadlo mohlo bezpečně přistát. OK-YBA nemá ventil, který umožňuje vypustit palivo během letu. I to je důvodem proč letadlo nepřistálo dříve jinde, například v Moskvě či Varšavě. V Moskvě navíc byly zhoršené podmínky pro přistávání kvůli sněhu.
http://www.zdopravy.cz

Nehledně na hmotnost paliva a overweight landing mě jedna věc zaráží, že vyhlásili emergency až před Prahou a celou tu dobu letěli jakoby nic


Nejake dukazy toho, ze “leteli jako by nic”? :-)

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 22:59
od bilbo
flyingblue píše:
bilbo píše:
Pavel píše:Místo spekulací fakta:
„Došlo k technické závadě, posádka se rozhodla raději vrátit zpět do Prahy,“ potvrdil mluvčí ČSA Daniel Šabík. Letadlo se otočilo zhruba nad Kazaní zpět do Prahy, letělo pak pouze v 15, později 10 tisících stopách. Důvodem byla snaha spálit co nejvíce paliva, aby letadlo mohlo bezpečně přistát. OK-YBA nemá ventil, který umožňuje vypustit palivo během letu. I to je důvodem proč letadlo nepřistálo dříve jinde, například v Moskvě či Varšavě. V Moskvě navíc byly zhoršené podmínky pro přistávání kvůli sněhu.
http://www.zdopravy.cz

Nehledně na hmotnost paliva a overweight landing mě jedna věc zaráží, že vyhlásili emergency až před Prahou a celou tu dobu letěli jakoby nic


Nejake dukazy toho, ze “leteli jako by nic”? :-)

jasne, viz flightradar, nevsiml jsem si ze by nastavili sqwk 7700 ani ze by se uz treba nad Polskem ohlasovali jako mayday nebo pan pan

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 24. 02. 2019, 23:14
od flyingblue
bilbo píše:
flyingblue píše:
bilbo píše:Nehledně na hmotnost paliva a overweight landing mě jedna věc zaráží, že vyhlásili emergency až před Prahou a celou tu dobu letěli jakoby nic


Nejake dukazy toho, ze “leteli jako by nic”? :-)

jasne, viz flightradar, nevsiml jsem si ze by nastavili sqwk 7700 ani ze by se uz treba nad Polskem ohlasovali jako mayday nebo pan pan


aha, takze flightradar a mayday :-)