Stránka 81 z 82

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 27. 02. 2019, 22:01
od 737
aviatic píše:
Eidi píše:
jfk píše:Ja to chapu, nicmene prece jen jsem pak lital radsi tim korejskym 7478, kde to z nejakyho duvodu nesmrdelo, cudliky byly tam kde maj byt, a nemusel jsem s letusakem resit, nefunguje vam zabava/a zkousel jste to vypnout a zapnout/kdyz se podivate po kabine, tak to nefunguje nikomu atp. Sorry.


Tak to je legit - to že ČSA nabízí hůř vybavenou/funkční kabinu oproti B748/B788 u KE, je věc jiná. Mně šlo jen o to nezaměňovat stav vnitřního s celkovym stavem mašiny is all.

Jenže cesťákovi je u pr...le,jestli z křídla padají šrouby,jestli má motor vibrace anebo v palivu je voda.... Jak nemá teplý kafe a nemůže čumět na video,je problém.


Já myslím, že se tady diskutují dvě rozdílné věci. O tom, že si nikdo v ČSA nedovolí poslat na linku letadlo v neprovozuschopném stavu, nepochybuju. Tím mám na mysli třeba to, že letadlo nesplňuje technické podmínky k uskutečnění letu - padají mu šrouby atd.. Stejně tak asi nejde tvrdit, že když nefunguje IFE, tak to automaticky znamená, že je celé letadlo ve špatném technickém stavu.

Nicméně, o úrovni marketingu a zákaznického servisu ČSA už by se pochybovat dalo. A nefunkční IFE, případně nevzhledné či dokonce rozbité sedačky, souvisí právě s tím marketingem a renomé, o který by aerolinka měla usilovat. To je opravdu to, čeho si cesťák všimne jako první a bude si to pamatovat.

Mě spíš zajímá to, jestli je OK-YBA "poruchovější" letadlo než ty ostatní nebo množství závad je v normě.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 28. 02. 2019, 00:17
od mandrinka
aviatic píše:
Eidi píše:
jfk píše:Ja to chapu, nicmene prece jen jsem pak lital radsi tim korejskym 7478, kde to z nejakyho duvodu nesmrdelo, cudliky byly tam kde maj byt, a nemusel jsem s letusakem resit, nefunguje vam zabava/a zkousel jste to vypnout a zapnout/kdyz se podivate po kabine, tak to nefunguje nikomu atp. Sorry.


Tak to je legit - to že ČSA nabízí hůř vybavenou/funkční kabinu oproti B748/B788 u KE, je věc jiná. Mně šlo jen o to nezaměňovat stav vnitřního s celkovym stavem mašiny is all.

Jenže cesťákovi je u pr...le,jestli z křídla padají šrouby,jestli má motor vibrace anebo v palivu je voda.... Jak nemá teplý kafe a nemůže čumět na video,je problém.

A na tohle jsi prisel jak? Znam dost svatecnich cestujicich, kteri si prave tohole vsimaji (ruzne zvuky pachy v letadle, vrzani, ruzne odstiny platu na kridlech apod. Chapu, ze v tragedii se ridi - dame teply kafe a "ze letime na jeden motor a s pulkou nadrze cestaka nemusi zajimat", to ale neznamena, ze si toho cestak nevsimne.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 28. 02. 2019, 05:30
od jfk
mandrinka píše:
aviatic píše:
Eidi píše:
Tak to je legit - to že ČSA nabízí hůř vybavenou/funkční kabinu oproti B748/B788 u KE, je věc jiná. Mně šlo jen o to nezaměňovat stav vnitřního s celkovym stavem mašiny is all.

Jenže cesťákovi je u pr...le,jestli z křídla padají šrouby,jestli má motor vibrace anebo v palivu je voda.... Jak nemá teplý kafe a nemůže čumět na video,je problém.

A na tohle jsi prisel jak? Znam dost svatecnich cestujicich, kteri si prave tohole vsimaji (ruzne zvuky pachy v letadle, vrzani, ruzne odstiny platu na kridlech apod. Chapu, ze v tragedii se ridi - dame teply kafe a "ze letime na jeden motor a s pulkou nadrze cestaka nemusi zajimat", to ale neznamena, ze si toho cestak nevsimne.


Uprimne, ja moc tu diskusi tady ne uplne chapu. To ze nepadaj z letadla srouby povazuju tak nejak za samozrejmost. A to ze veci v kabine maj fungovat, je snad taky samozrejmost. A to ze z klimatizace sel vzduch namichanej s benzinem jsem fakt zazil jen u YBA. Ale zas musim rict, ze me hodne prijemne prekvapilo jidlo na palube.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 28. 02. 2019, 08:58
od flyingblue
jfk píše:A to ze z klimatizace sel vzduch namichanej s benzinem jsem fakt zazil jen u YBA. Ale zas musim rict, ze me hodne prijemne prekvapilo jidlo na palube.


Stava se to i u jinych letadel a jinych spolecnosti, nehledal bych v tomhle zadnou vedu.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 28. 02. 2019, 11:27
od michal9
Neznáte prosím někdo uživatele s nickem Dreamliner? Popř. nevíte, jestli si nezaložil nový nick? Moc díky za případné info

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 01. 03. 2019, 12:44
od pavelpmi
The Aviation Herald píše:On Feb 28th 2019 The Aviation Herald learned the fuel leak was a faulty seal at the fuel oil heat exchanger (FOHE) causing a loss of about 900kg fuel per hour.

On Feb 28th 2019 the airline reported a faulty seal at the FOHE caused the fuel leak. The aircraft returned to service on Feb 28th after a spare part, available only in the US, has been taken to Europe.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 14. 03. 2019, 18:22
od smradlava zizala
Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 14. 03. 2019, 21:58
od flyingblue
smradlava zizala píše:Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.


Ja tam vidim jeste pred polednem otocku do BCN.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 14. 03. 2019, 23:07
od bphot0
smradlava zizala píše:Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.


Myslim, ze to neni primo tak, ze by YBA letela namisto nejakeho MAXe.

TFS myslim nejcasteji lita TSI, ktere je vetsi nez MAX. Takze bych rekl, ze je to vytloukani klinu klinem a nekde mozna zaskakuje TSI za nejakeho MAXe. Nebo nejaky jiny duvod.

Nevim z hlavy dolety, treba byl nekde nutny vyssi dolet MAXe (pokud teda je o neco vyssi nez jine bezne 737?) a tak tam byl nasazen TSI, a YBA ma zrovna volnejc, pripadne je to favor pro CK pani Vikove :D (nevim, jestli YBA nekdy byla na GCxx, ale v BCN urcite ano)

Treba to nekdo vysvetli.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 14. 03. 2019, 23:41
od Petr31
bphot0 píše:
smradlava zizala píše:Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.


Myslim, ze to neni primo tak, ze by YBA letela namisto nejakeho MAXe.

TFS myslim nejcasteji lita TSI, ktere je vetsi nez MAX. Takze bych rekl, ze je to vytloukani klinu klinem a nekde mozna zaskakuje TSI za nejakeho MAXe. Nebo nejaky jiny duvod.

Nevim z hlavy dolety, treba byl nekde nutny vyssi dolet MAXe (pokud teda je o neco vyssi nez jine bezne 737?) a tak tam byl nasazen TSI, a YBA ma zrovna volnejc, pripadne je to favor pro CK pani Vikove :D (nevim, jestli YBA nekdy byla na GCxx, ale v BCN urcite ano)

Treba to nekdo vysvetli.


...myslím že TVS/SW bude při použití YBA spojovat lety na Kanáry, ale to je jen moje domněnka, nabízí se to. Nicméně jsem v duchu s dispečery, protože tohle dát do hromady a minimalizovat škody je při stavu minus 7 mašin asi neřešitelné a už nebudou po světě k dispozici nikde žádné volné mašiny...

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 15. 03. 2019, 00:51
od flyingblue
Petr31 píše:
bphot0 píše:
smradlava zizala píše:Tak zítra letí yba za travelu na TFS a v sobotu do DXB.


Myslim, ze to neni primo tak, ze by YBA letela namisto nejakeho MAXe.

TFS myslim nejcasteji lita TSI, ktere je vetsi nez MAX. Takze bych rekl, ze je to vytloukani klinu klinem a nekde mozna zaskakuje TSI za nejakeho MAXe. Nebo nejaky jiny duvod.

Nevim z hlavy dolety, treba byl nekde nutny vyssi dolet MAXe (pokud teda je o neco vyssi nez jine bezne 737?) a tak tam byl nasazen TSI, a YBA ma zrovna volnejc, pripadne je to favor pro CK pani Vikove :D (nevim, jestli YBA nekdy byla na GCxx, ale v BCN urcite ano)

Treba to nekdo vysvetli.


...myslím že TVS/SW bude při použití YBA spojovat lety na Kanáry, ale to je jen moje domněnka, nabízí se to. Nicméně jsem v duchu s dispečery, protože tohle dát do hromady a minimalizovat škody je při stavu minus 7 mašin asi neřešitelné a už nebudou po světě k dispozici nikde žádné volné mašiny...


Ja zatim vidim, ze na TFS poleti TSI, ale dle znalosti flexibility planovacu TVS se to muze kdykoliv zmenit.

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 15. 03. 2019, 09:53
od bphot0
Petr31 píše:
bphot0 píše:
...myslím že TVS/SW bude při použití YBA spojovat lety na Kanáry, ale to je jen moje domněnka, nabízí se to. Nicméně jsem v duchu s dispečery, protože tohle dát do hromady a minimalizovat škody je při stavu minus 7 mašin asi neřešitelné a už nebudou po světě k dispozici nikde žádné volné mašiny...


Nevim, to mi nejak neprijde logicke - to by museli do A330 naskladat dve letadla 737, to nejde. A QS2040 zatim seda i v ACE.

Ve vedlejsich vlaknech se pise o TLV-TFS (QS1836), to litali MAXem a pry to je v ohrozeni.

OT: zkousel jsem nad tim premyslet a hledal dolety. S prekvapenim jsem zjistit, ze 739 ER ma z NG de facto nejkratsi dolet, takze to zadne ER neni. Viz https://www.smartwings.com/cs/o-smartwings/flotila/nebo mozna lepe https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_73 ... ifications

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 15. 03. 2019, 12:47
od flyingblue
bphot0 píše:
Petr31 píše:
bphot0 píše:
...myslím že TVS/SW bude při použití YBA spojovat lety na Kanáry, ale to je jen moje domněnka, nabízí se to. Nicméně jsem v duchu s dispečery, protože tohle dát do hromady a minimalizovat škody je při stavu minus 7 mašin asi neřešitelné a už nebudou po světě k dispozici nikde žádné volné mašiny...


Nevim, to mi nejak neprijde logicke - to by museli do A330 naskladat dve letadla 737, to nejde. A QS2040 zatim seda i v ACE.

Ve vedlejsich vlaknech se pise o TLV-TFS (QS1836), to litali MAXem a pry to je v ohrozeni.

OT: zkousel jsem nad tim premyslet a hledal dolety. S prekvapenim jsem zjistit, ze 739 ER ma z NG de facto nejkratsi dolet, takze to zadne ER neni. Viz https://www.smartwings.com/cs/o-smartwings/flotila/nebo mozna lepe https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_73 ... ifications


http://www.planes.cz/cs/article/203099/ ... mneni-maxu

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 15. 03. 2019, 15:50
od Fabo
bphot0 píše:OT: zkousel jsem nad tim premyslet a hledal dolety. S prekvapenim jsem zjistit, ze 739 ER ma z NG de facto nejkratsi dolet, takze to zadne ER neni. Viz https://www.smartwings.com/cs/o-smartwings/flotila/nebo mozna lepe https://en.wikipedia.org/wiki/Boeing_73 ... ifications


739ER ma vetsi dolet nez 739, ovsem hacek je v tom, ze pri stejnem obsazeni a/nebo za vyuziti volitelnych pridavnych nadrzi.

739ER v "plny palbe" ma dolet nizsi nez 738. Jeji velika vyhoda je ale v tom, ze na rozdil od klasicke 739 neni limitovana na 189 sedadel. Coz je v dnesni dobe a pro aerolinky typu "narvem tam co to da" velika vyhoda. Mmch taky duvod proc je tak rozsirena A321 pricemz 737-900 se prakticky nevyskytuje

Re: Airbus 330-300 v barvách ČSA

Napsal: 08. 07. 2020, 12:51
od krakra
A330 ČSA KONEC