Flotila ČSA

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Chovo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 374
Registrován: 09. 07. 2003, 08:55
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Chovo »

OK-MEL se právě vrací do Prahy (jako 2-ACSC) ze šrotiště St.Athan a bude nejspíše po servisu pokračovat v pronájmu u ČSA


Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Robert »

Chovo píše:OK-MEL se právě vrací do Prahy (jako 2-ACSC) ze šrotiště St.Athan a bude nejspíše po servisu pokračovat v pronájmu u ČSA


https://www.facebook.com/centaureax/pho ... =3&theater

Co to je ta registrace 2-ACSC?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od flyingblue »

Robert píše:
Chovo píše:OK-MEL se právě vrací do Prahy (jako 2-ACSC) ze šrotiště St.Athan a bude nejspíše po servisu pokračovat v pronájmu u ČSA


https://www.facebook.com/centaureax/pho ... =3&theater

Co to je ta registrace 2-ACSC?


to je registrace toho letadla, vadi na ni neco?

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Robert »

flyingblue píše:
Robert píše:
Chovo píše:OK-MEL se právě vrací do Prahy (jako 2-ACSC) ze šrotiště St.Athan a bude nejspíše po servisu pokračovat v pronájmu u ČSA


https://www.facebook.com/centaureax/pho ... =3&theater

Co to je ta registrace 2-ACSC?


to je registrace toho letadla, vadi na ni neco?


No myslel jsem, co je to za stát?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od flyingblue »

Robert píše:
flyingblue píše:
Robert píše:
https://www.facebook.com/centaureax/pho ... =3&theater

Co to je ta registrace 2-ACSC?


to je registrace toho letadla, vadi na ni neco?


No myslel jsem, co je to za stát?


Ostrov Guernsey


mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od mandrinka »

Letím v neděli s ČSA do Barcelony, tam přistaneme na T1. Zpátky to příští neděli letí z T2. Nevíte někdo, podle čeho se rozhodují, z jakého terminálu to poletí? Záleží to na operujícím letadle? Jestli letí OK posádka nebo trágédi?

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 447
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Nemec »

mandrinka píše:Letím v neděli s ČSA do Barcelony, tam přistaneme na T1. Zpátky to příští neděli letí z T2. Nevíte někdo, podle čeho se rozhodují, z jakého terminálu to poletí? Záleží to na operujícím letadle? Jestli letí OK posádka nebo trágédi?

Je to T1 na oba lety, asi se tam vloudila chyba někam.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Globik »

Že jsou na Havaji dvojjazyčné nápisy, obvykle anglicky-havajsky nebo anglicky-japonsky, jsem zvyklý. Včera jsem ale poprvé viděl anglicko-česke. Na vnitroostrovnim letu (Honolulu-Lanai). Na toaletě nekurte a Popelník. Možná kdybych hledal, tak jsem našel další. Poté, co to Jatro přešlo od ČSA, si tam nedali nové cedulky.

Mat
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 243
Registrován: 08. 12. 2013, 09:30
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Mat »

Od jara údajně mají ČSA přibýt tři A320, na dlouhodobý pronájem: https://zdopravy.cz/smartwings-poprve-v ... 320-39167/. To je poměrně podstatné rozšíření flotily, jak se bude řešit třeba personál? A nebylo by rozumné stáhnout aspoň nějakou A319 z pronájmů pro LH Group než shánět A320 kde všude? Na destinace typu BUD, DUS, VCE by se vzhledem k menší kapacitě hodily asi i lépe.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od bilbo »

Mat píše:Od jara údajně mají ČSA přibýt tři A320, na dlouhodobý pronájem: https://zdopravy.cz/smartwings-poprve-v ... 320-39167/. To je poměrně podstatné rozšíření flotily, jak se bude řešit třeba personál? A nebylo by rozumné stáhnout aspoň nějakou A319 z pronájmů pro LH Group než shánět A320 kde všude? Na destinace typu BUD, DUS, VCE by se vzhledem k menší kapacitě hodily asi i lépe.

Ty 319 se stahovat budou brzo, jenže pak budou rovnou odcházet

Roiman4
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 340
Registrován: 23. 10. 2017, 22:45
Oblíbené typy letadel: A340-600
B747-400
Pohlaví: muž
Bydliště: ZLN/PRG
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Roiman4 »

Pry pouze jedna ma jit pod AOC CSA a mela by litat SVO.
Ale to je asi tak, ze jedna pani povidala druhe a rekla treti neco jineho.

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od beardie »

Včera bol na let MAD-PRG nasadený 738 od Air Explore s chvostom vo farbách Smartwings a slovenskou registrackou

Ani som nevedel, že ich majú kontraktovanych

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od flyingblue »

beardie píše:Včera bol na let MAD-PRG nasadený 738 od Air Explore s chvostom vo farbách Smartwings a slovenskou registrackou

Ani som nevedel, že ich majú kontraktovanych


Kdybys koukal na planes.cz do sekce Ocekavame, vedel bys, ze uz pro SmartWings v Praze par dni otroci OM-IEX a OM-KEX ...

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3146
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od Fabo »

a predtim myslim otrocili pro slovenskou pobocku... nic moc divnyho

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Flotila ČSA

Příspěvek od pettte »

V tomto vlákně si dovolím popsat krátkou zkušenost s přípoji operovanými ČSA na letu PRG-CDG-BKK a zpět.
Nedělní polední let PRG-CDG operoval samozřejmě SW a 737-900. V letadle jsem se seznámil s fajn chlapíkem, který cestoval pracovně, ale nebyl to aspoň suchar, jako většina obchodních cestujících, pokecali jsme a sám nakousnul, že letíme "překlápěcím" letadlem, jak prý zjistil před pár dny jeho kolega.
Já jsme mu říkal, že na to existuje podpěrná tyč, ale že ji SW asi nevozí. pak se ptal i letušek, ty mu to potvrdily, zasmály se a řekly, že nás z business ale i tak pustí jako první.
Překvapením bylo, že oba lety byly doslova narvané. Zpáteční poslední večerní let přes týden bych ještě pochopil, ale v neděli v poledne do paříže plný let mne překvapil.
Zpáteční let se jim nedařil pořád naboardovat, protože pořád přicházeli další a další lidé, kdy se i personál divil kolik jich stále přichází. Tak jsem přišel s myšlenkou, že mají určitě vzadu otevřené dveře a , že jim ti lidi padají zase ven.
Pak se jim nedařilo spočítat cestující, už byli nervózní a si i unavení a pořád nevěděli, jestli mají 182 nebo 183 cestujících na palubě. To už jsme je nechtěl prudit, že pokud mají zadek úplně plný, tak stačí spočítat 7 volných sedadel vepředu a odečíst je od známé kamacity 189 sedadel, takže jim to sedělo.
Při letu nazpět byla business class jen 1 řada, za námi to bylo úplně natřískané, jen 2ABC obsadila letuška mimo službu a z pilotní kabiny vypustili asi dvoumetrového servismana, který letěl s tažnou tyčí pro business jet na otočku do Paříže a hned ho s ní poslali zpět. Po cestě domů jsme spolu fajn pokecali o letadlech, takže cesta nám uběhla rychle. Akorát odmítnul ode mne nabídnutý drink, abych nepil sám, že ještě musí řídit. Takže jsem byl v letadle asi jediný co pil, protože druhý business cestující se evidentně snažil opít čistou vodou, kterou pil ve velkém... byl to asi asketa, protože odmítnul i večeři, takže ji přidělili letušce mimo službu.
Přes počáteční pesimismus hodnotím posádku tam i zpět dobře, asi to byli pořád původní zaměstnanci ČSA na letadle SW. Hlavně byli milí, dokázali se zasmát, zažertovat, a uklidňovali mne při letu zpět způsobem, kdy jsem jim opravdu věřil, že to mylí upřímně a lidsky a ne strojení a falešně úslužní jako Air France, kde věkově byli 35 a výše, a evidentně minimálně částečně vyhořelí.
tady se asi projevila slovanská nátura a upřímnost.


Odpovědět