Stránka 6 z 10

Re: Flotila ČSA

Napsal: 14. 05. 2019, 20:50
od Chovo
OK-MEL se právě vrací do Prahy (jako 2-ACSC) ze šrotiště St.Athan a bude nejspíše po servisu pokračovat v pronájmu u ČSA

Re: Flotila ČSA

Napsal: 14. 05. 2019, 23:04
od Robert
Chovo píše:OK-MEL se právě vrací do Prahy (jako 2-ACSC) ze šrotiště St.Athan a bude nejspíše po servisu pokračovat v pronájmu u ČSA


https://www.facebook.com/centaureax/pho ... =3&theater

Co to je ta registrace 2-ACSC?

Re: Flotila ČSA

Napsal: 14. 05. 2019, 23:48
od flyingblue
Robert píše:
Chovo píše:OK-MEL se právě vrací do Prahy (jako 2-ACSC) ze šrotiště St.Athan a bude nejspíše po servisu pokračovat v pronájmu u ČSA


https://www.facebook.com/centaureax/pho ... =3&theater

Co to je ta registrace 2-ACSC?


to je registrace toho letadla, vadi na ni neco?

Re: Flotila ČSA

Napsal: 15. 05. 2019, 00:37
od Robert
flyingblue píše:
Robert píše:
Chovo píše:OK-MEL se právě vrací do Prahy (jako 2-ACSC) ze šrotiště St.Athan a bude nejspíše po servisu pokračovat v pronájmu u ČSA


https://www.facebook.com/centaureax/pho ... =3&theater

Co to je ta registrace 2-ACSC?


to je registrace toho letadla, vadi na ni neco?


No myslel jsem, co je to za stát?

Re: Flotila ČSA

Napsal: 15. 05. 2019, 07:13
od flyingblue
Robert píše:
flyingblue píše:
Robert píše:
https://www.facebook.com/centaureax/pho ... =3&theater

Co to je ta registrace 2-ACSC?


to je registrace toho letadla, vadi na ni neco?


No myslel jsem, co je to za stát?


Ostrov Guernsey

Re: Flotila ČSA

Napsal: 29. 05. 2019, 21:35
od mandrinka
Letím v neděli s ČSA do Barcelony, tam přistaneme na T1. Zpátky to příští neděli letí z T2. Nevíte někdo, podle čeho se rozhodují, z jakého terminálu to poletí? Záleží to na operujícím letadle? Jestli letí OK posádka nebo trágédi?

Re: Flotila ČSA

Napsal: 29. 05. 2019, 22:42
od Nemec
mandrinka píše:Letím v neděli s ČSA do Barcelony, tam přistaneme na T1. Zpátky to příští neděli letí z T2. Nevíte někdo, podle čeho se rozhodují, z jakého terminálu to poletí? Záleží to na operujícím letadle? Jestli letí OK posádka nebo trágédi?

Je to T1 na oba lety, asi se tam vloudila chyba někam.

Re: Flotila ČSA

Napsal: 13. 12. 2019, 00:44
od Globik
Že jsou na Havaji dvojjazyčné nápisy, obvykle anglicky-havajsky nebo anglicky-japonsky, jsem zvyklý. Včera jsem ale poprvé viděl anglicko-česke. Na vnitroostrovnim letu (Honolulu-Lanai). Na toaletě nekurte a Popelník. Možná kdybych hledal, tak jsem našel další. Poté, co to Jatro přešlo od ČSA, si tam nedali nové cedulky.

Re: Flotila ČSA

Napsal: 17. 12. 2019, 19:54
od Mat
Od jara údajně mají ČSA přibýt tři A320, na dlouhodobý pronájem: https://zdopravy.cz/smartwings-poprve-v ... 320-39167/. To je poměrně podstatné rozšíření flotily, jak se bude řešit třeba personál? A nebylo by rozumné stáhnout aspoň nějakou A319 z pronájmů pro LH Group než shánět A320 kde všude? Na destinace typu BUD, DUS, VCE by se vzhledem k menší kapacitě hodily asi i lépe.

Re: Flotila ČSA

Napsal: 17. 12. 2019, 20:48
od bilbo
Mat píše:Od jara údajně mají ČSA přibýt tři A320, na dlouhodobý pronájem: https://zdopravy.cz/smartwings-poprve-v ... 320-39167/. To je poměrně podstatné rozšíření flotily, jak se bude řešit třeba personál? A nebylo by rozumné stáhnout aspoň nějakou A319 z pronájmů pro LH Group než shánět A320 kde všude? Na destinace typu BUD, DUS, VCE by se vzhledem k menší kapacitě hodily asi i lépe.

Ty 319 se stahovat budou brzo, jenže pak budou rovnou odcházet

Re: Flotila ČSA

Napsal: 18. 12. 2019, 10:28
od Roiman4
Pry pouze jedna ma jit pod AOC CSA a mela by litat SVO.
Ale to je asi tak, ze jedna pani povidala druhe a rekla treti neco jineho.

Re: Flotila ČSA

Napsal: 20. 12. 2019, 07:15
od beardie
Včera bol na let MAD-PRG nasadený 738 od Air Explore s chvostom vo farbách Smartwings a slovenskou registrackou

Ani som nevedel, že ich majú kontraktovanych

Re: Flotila ČSA

Napsal: 20. 12. 2019, 08:36
od flyingblue
beardie píše:Včera bol na let MAD-PRG nasadený 738 od Air Explore s chvostom vo farbách Smartwings a slovenskou registrackou

Ani som nevedel, že ich majú kontraktovanych


Kdybys koukal na planes.cz do sekce Ocekavame, vedel bys, ze uz pro SmartWings v Praze par dni otroci OM-IEX a OM-KEX ...

Re: Flotila ČSA

Napsal: 20. 12. 2019, 12:06
od Fabo
a predtim myslim otrocili pro slovenskou pobocku... nic moc divnyho

Re: Flotila ČSA

Napsal: 16. 01. 2020, 16:09
od pettte
V tomto vlákně si dovolím popsat krátkou zkušenost s přípoji operovanými ČSA na letu PRG-CDG-BKK a zpět.
Nedělní polední let PRG-CDG operoval samozřejmě SW a 737-900. V letadle jsem se seznámil s fajn chlapíkem, který cestoval pracovně, ale nebyl to aspoň suchar, jako většina obchodních cestujících, pokecali jsme a sám nakousnul, že letíme "překlápěcím" letadlem, jak prý zjistil před pár dny jeho kolega.
Já jsme mu říkal, že na to existuje podpěrná tyč, ale že ji SW asi nevozí. pak se ptal i letušek, ty mu to potvrdily, zasmály se a řekly, že nás z business ale i tak pustí jako první.
Překvapením bylo, že oba lety byly doslova narvané. Zpáteční poslední večerní let přes týden bych ještě pochopil, ale v neděli v poledne do paříže plný let mne překvapil.
Zpáteční let se jim nedařil pořád naboardovat, protože pořád přicházeli další a další lidé, kdy se i personál divil kolik jich stále přichází. Tak jsem přišel s myšlenkou, že mají určitě vzadu otevřené dveře a , že jim ti lidi padají zase ven.
Pak se jim nedařilo spočítat cestující, už byli nervózní a si i unavení a pořád nevěděli, jestli mají 182 nebo 183 cestujících na palubě. To už jsme je nechtěl prudit, že pokud mají zadek úplně plný, tak stačí spočítat 7 volných sedadel vepředu a odečíst je od známé kamacity 189 sedadel, takže jim to sedělo.
Při letu nazpět byla business class jen 1 řada, za námi to bylo úplně natřískané, jen 2ABC obsadila letuška mimo službu a z pilotní kabiny vypustili asi dvoumetrového servismana, který letěl s tažnou tyčí pro business jet na otočku do Paříže a hned ho s ní poslali zpět. Po cestě domů jsme spolu fajn pokecali o letadlech, takže cesta nám uběhla rychle. Akorát odmítnul ode mne nabídnutý drink, abych nepil sám, že ještě musí řídit. Takže jsem byl v letadle asi jediný co pil, protože druhý business cestující se evidentně snažil opít čistou vodou, kterou pil ve velkém... byl to asi asketa, protože odmítnul i večeři, takže ji přidělili letušce mimo službu.
Přes počáteční pesimismus hodnotím posádku tam i zpět dobře, asi to byli pořád původní zaměstnanci ČSA na letadle SW. Hlavně byli milí, dokázali se zasmát, zažertovat, a uklidňovali mne při letu zpět způsobem, kdy jsem jim opravdu věřil, že to mylí upřímně a lidsky a ne strojení a falešně úslužní jako Air France, kde věkově byli 35 a výše, a evidentně minimálně částečně vyhořelí.
tady se asi projevila slovanská nátura a upřímnost.