ČSA a TVS Codeshare

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od HonzaLB »

JackBrno píše:HonzaLB:
Jaký mýtus? :-) Z pohledu cestovek tady prostě TVS monopol má, protože menší a střední cestovka nemá prakticky možnost jiné dopravy. Vtip je v tom, že jedna taková cestovka nezaplatí celé letadlo, aby si mohla dovolit objednat zahraničního dopravce a už vůbec ne, aby tady bázoval kvůli ní nějaké letadlo. Může si sice najmout třeba pro lety do Tunisu nějaké arabáče, pro lety do Řecka nějakou tamní společnost atd., ale to je pak hrozně komplikované a ve finále drahé, protože se musí koordinovat s několika dopravci. Tady mají jednu domácí společnost, která bázuje na třech hlavních domácích letištích a obslouží jim přitom všechny destinace a ještě si můžou koupit jen část kapacity letadla. Tomu nemůže žádný zahraniční dopravce konkurovat bez toho, aniž by se dohodlo alespoň několik větších cestovek na společném vytížení. Takže je to z praktického hlediska jasný monopol. Není ale způsoben nějakými administrativními omezeními jiných dopravců, ale je to spíš velikostí a domáckostí TVS, protože jejim možnostem na charterech z/do ČR v podstatě nelze konkurovat. To by mohla zkusit zase jen nějaká česká společnost s alespoň několika letadly.

A co těm velkým cestovkám brání v tom si sem jiného hráče dotáhnout?


HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od HonzaLB »

flyingblue píše:
HonzaLB píše:monopol TVS v ČR je největší mýtus, co existuje: co brání jakékoliv podobné firmě z Evropy poslat do Prahy pár letadel a konkurovat? Mimochodem, z cestovek zaznívá na TVS v době monopolu v podstatě chvála, až se tomu samy cestovky diví.


Mytu existuje mnohem vic, napriklad ten o "vime prvni".

De facto monopolni stav na ceskem trhu charterove letecke dobravy (do blizkeho zahranici) existuje. Staci se podivat na nabidku cestovnich kancelari.

Duvodu bude mnoho (vcetne obchodni sikovnosti TVS). Troufam si tvrdit, ze jeden z nich bude treba take jazykova (ne)vybavenost ceskych organizovanych turistu.

ještě prosím mýtus o špekáčcích, to už to dlouho nebylo

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od flyingblue »

HonzaLB píše:
JackBrno píše:HonzaLB:
Jaký mýtus? :-) Z pohledu cestovek tady prostě TVS monopol má, protože menší a střední cestovka nemá prakticky možnost jiné dopravy. Vtip je v tom, že jedna taková cestovka nezaplatí celé letadlo, aby si mohla dovolit objednat zahraničního dopravce a už vůbec ne, aby tady bázoval kvůli ní nějaké letadlo. Může si sice najmout třeba pro lety do Tunisu nějaké arabáče, pro lety do Řecka nějakou tamní společnost atd., ale to je pak hrozně komplikované a ve finále drahé, protože se musí koordinovat s několika dopravci. Tady mají jednu domácí společnost, která bázuje na třech hlavních domácích letištích a obslouží jim přitom všechny destinace a ještě si můžou koupit jen část kapacity letadla. Tomu nemůže žádný zahraniční dopravce konkurovat bez toho, aniž by se dohodlo alespoň několik větších cestovek na společném vytížení. Takže je to z praktického hlediska jasný monopol. Není ale způsoben nějakými administrativními omezeními jiných dopravců, ale je to spíš velikostí a domáckostí TVS, protože jejim možnostem na charterech z/do ČR v podstatě nelze konkurovat. To by mohla zkusit zase jen nějaká česká společnost s alespoň několika letadly.

A co těm velkým cestovkám brání v tom si sem jiného hráče dotáhnout?


Jeden z duvodu zminil HF, druhy treba ja :-)

A jiste existuje par dalsich.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od dydzej »

HonzaLB píše:
flyingblue píše:Mytu existuje mnohem vic, napriklad ten o "vime prvni".

De facto monopolni stav na ceskem trhu charterove letecke dobravy (do blizkeho zahranici) existuje. Staci se podivat na nabidku cestovnich kancelari.

Duvodu bude mnoho (vcetne obchodni sikovnosti TVS). Troufam si tvrdit, ze jeden z nich bude treba take jazykova (ne)vybavenost ceskych organizovanych turistu.

ještě prosím mýtus o špekáčcích, to už to dlouho nebylo

a jéje, HS se zde už zase začíná uchylovat k argumentům, které tak rád používá v diskuzních fórech na IDnes :lol: . Omlouvám se za ten OT, ale když o špekáčcích tu hned tak někdo nepíše... :D

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od marthym »

A ja taky OT.

Babisovec zabodoval - diky nemu si snad poprvy flyingblue notuje s HighFlyerem :D


Chovo
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 374
Registrován: 09. 07. 2003, 08:55
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od Chovo »

HonzaLB píše:monopol TVS v ČR je největší mýtus, co existuje: co brání jakékoliv podobné firmě z Evropy poslat do Prahy pár letadel a konkurovat? Mimochodem, z cestovek zaznívá na TVS v době monopolu v podstatě chvála, až se tomu samy cestovky diví.

Ano, ale doufám, že současné uklidnění českého charterového trhu pod praporem TVS po ukončení činnosti posledních konkurentů jako Holidays, CCA a Seagle Air je pouze dočasné. Vždyť velkou dopravu v Česku dnes ovládají jen dvě společnosti, ČSA a TVS, které budou navíc asi již brzy i propojeny majetkově. Zdá se, že v podobné "bezkonkurenční" situaci není žádná jiná země v EU.

Příkladem, že se může něco dít, je Polsko. Přesto, že tam funguje celá řada charterových přepravců, objevuje se tam letos zásadní iniciativa od cestovních kanceláří. Tak např. CK Itaka podepsala smlouvu s LOTem, který pro ni pronajal na léto 2xB737-800 od kanadských CanJet. V zimě bude do exotiky CK Itaka létat s B787 LOTu. Tento projekt je v podstatě prý namířen i proti Travel Service Polska, který prý bude letos v Polsku omezovat provoz (z polského webu).
Pozadu nechce zůstat polská CK Alfa Star, která zakládá virtuální leteckou společnost 4You Airlines, která se 2 - 3 pronajatými A320 bude zajišťovat její požadavky.

V Česku se zatím hlásí k plánu na založení letecké společnosti cestovní kanceláří jen bývalý majitel CK Exim Tours Ferid Nasr, který po prodeji své CK německé Rewe Group zřejmě disponuje potřebnými financemi. Držím mu palce.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od micaello »

Jenze jak velky je polsky trh a jak velky je cesky..

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od Zdenek »

Chovo píše:Příkladem, že se může něco dít, je Polsko. Přesto, že tam funguje celá řada charterových přepravců, objevuje se tam letos zásadní iniciativa od cestovních kanceláří. Tak např. CK Itaka podepsala smlouvu s LOTem, který pro ni pronajal na léto 2xB737-800 od kanadských CanJet. V zimě bude do exotiky CK Itaka létat s B787 LOTu. Tento projekt je v podstatě prý namířen i proti Travel Service Polska, který prý bude letos v Polsku omezovat provoz (z polského webu).
Pozadu nechce zůstat polská CK Alfa Star, která zakládá virtuální leteckou společnost 4You Airlines, která se 2 - 3 pronajatými A320 bude zajišťovat její požadavky.

Snaha býti lepší než TVS, to už zkoušeli v ČSA, možná že se to LOTu podaří.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od HonzaLB »

Zdenek píše:
Chovo píše:Příkladem, že se může něco dít, je Polsko. Přesto, že tam funguje celá řada charterových přepravců, objevuje se tam letos zásadní iniciativa od cestovních kanceláří. Tak např. CK Itaka podepsala smlouvu s LOTem, který pro ni pronajal na léto 2xB737-800 od kanadských CanJet. V zimě bude do exotiky CK Itaka létat s B787 LOTu. Tento projekt je v podstatě prý namířen i proti Travel Service Polska, který prý bude letos v Polsku omezovat provoz (z polského webu).
Pozadu nechce zůstat polská CK Alfa Star, která zakládá virtuální leteckou společnost 4You Airlines, která se 2 - 3 pronajatými A320 bude zajišťovat její požadavky.

Snaha býti lepší než TVS, to už zkoušeli v ČSA, možná že se to LOTu podaří.

ono se stačí podívat, kdo v LOTu vede obchod a na jeho opojné úspěch v ČSA. Takže jistě povede

vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od vitezslav »

Polsko bych zrovna za příklad nedával - na to, že má 38 mil. obyvatel, je tam akorát po uši zadlužený LOT a pár prapodivných charterovek s nedlouhou historií. Daří se tam akorát Ryanu a Wizzu díky hojnosti gastarbeiterů.

Zdenek
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1302
Registrován: 27. 02. 2003, 11:37
Stav: Offline

Re: ČSA a TVS Codeshare

Příspěvek od Zdenek »

V rámci akce naházet nejvíc na TVS poslouží cokoli.


Odpovědět