A380 s code share OK do PRG

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od Zoltan »

flyingblue píše:
Zoltan píše:Tak se opravdu sen stává realitou. Viz printscreen z webu KE a první strana tohoto webu. Takže žádná silevestrovská kachna, ale opožděný dárek od KE :thumbup:
Kdo poletí na výlet s velrybou?


Spis se mi vkrada do mysli predstava, jak to Korean point-to-point cestakama naplni, kdyz prece sitovy efekt neexistuje :-)


Taky přemýšlím nad tím, jestli je to promo, nebo test možné poptávky před letní sezonou?
Někde jsem tu ale četl o reálnější variantě 747-8 až bude, nežli je velryba, která je full C na horním patře. Věřím tomu, že je nás tady hodně magorů, co si za necelých 20tis. výletní letenku do ICN koupí (75tis v C) ale co se bude dít dál?
Naposledy upravil(a) Zoltan dne 31. 12. 2013, 15:50, celkem upraveno 1 x.


erik
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 04. 04. 2013, 08:07
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od erik »

a
Naposledy upravil(a) erik dne 02. 09. 2015, 15:56, celkem upraveno 1 x.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od OR »

Zoltan píše: Taky přemýšlím nad tím, jestli je to promo, nebo test možné poptávky před letní sezonou?
Někde jsem tu ale četl o reálnější variantě 747-8 až bude, nežli je velryba, která je full Y na horním patře. Věřím tomu, že je nás tady hodně magorů, co si za necelých 20tis. výletní letenku do ICN koupí (75tis v Y) ale co se bude dít dál?


Test poptávky se dělá spíš pohledem do rezervačního systému. A380 je u Koreanu nahoře plná C, prý aby tam byl větší klid a mohl být vzadu bar. Dole je první třída vepředu (víc místa než nahoře) a od druhých dveří dál je Y.

Takováhle jednorázová akce podle mě nemůže být zisková i kdyby si někdo v Koreji vzpomněl, že sem potřebuje dostat najednou 14.3. 80 lidí v C a 100 lidí v Y a zpět pojedou postupně.

To je promo. Když vezmu jen komplikace s odbavením, rotací posádek (musí je sem navozit minimálně den předem, posádku co s tím přiletí buď odvezou hned tou A380 jako dead head a nebo je nechají na hotelu a budou je stahovat zase postupně nebo jinudy.
Pár lidí si možná posune cestu o plus mínus den, aby se s tím proletěli. Pár lidí si na to vezme bonusovky. Ale že by si hromadně začali Češi kupovat výlet za 80 litrů do Soulu, jenom aby se prolítli 380 v C z Prahy s Korean se mi nezdá.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od OR »

erik píše:To je ale prekvapeni :D pozde ale prece, nevim proc se to tak opozdilo :(


No protože stát už není v ČSA majoritní vlastník.
( nebo 14.3 už i de jure nebude )

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od Zoltan »

OR píše:To je promo. Když vezmu jen komplikace s odbavením, rotací posádek (musí je sem navozit minimálně den předem, posádku co s tím přiletí buď odvezou hned tou A380 jako dead head a nebo je nechají na hotelu a budou je stahovat zase postupně nebo jinudy.
Pár lidí si možná posune cestu o plus mínus den, aby se s tím proletěli. Pár lidí si na to vezme bonusovky. Ale že by si hromadně začali Češi kupovat výlet za 80 litrů do Soulu, jenom aby se prolítli 380 v C z Prahy s Korean se mi nezdá.


KE nemá pro crew odpočinkové boxy nad hlavní kabinou? Podle mě určitě, když jim chybí 46D v seat planu, což je unikový východ z těchto prostor.
K pobavení je také velice plodná diskuze na idnes.cz, kde se řeší jak PRG odbaví 800 PAX :crazy:


erik
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 151
Registrován: 04. 04. 2013, 08:07
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od erik »

a
Naposledy upravil(a) erik dne 02. 09. 2015, 15:55, celkem upraveno 1 x.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od OR »

Zoltan píše: KE nemá pro crew odpočinkové boxy nad hlavní kabinou? Podle mě určitě, když jim chybí 46D v seat planu, což je unikový východ z těchto prostor.
K pobavení je také velice plodná diskuze na idnes.cz, kde se řeší jak PRG odbaví 800 PAX :crazy:


Ale posadka stejne nemuze byt 12 hodin na crew restu a pak za hodinu a pul sednout za knipl a do masiny a letet zpet. Krome toho se tam vsichni nevejdou.
Jinak Emirates tu uz parkrat s B773 bez F - C42Y386 byli a s odbavenim lidi se to zvladlo. Jestli tu byla uz i vyprodana verze C42Y400 , kterou EK maji take, to nevim.
Ono lidi do plne A380 od Korean neni ani o moc vic nez kdyz z jednoho spolecneho gatu nastupuji dve plne B738 po Y189.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od MS743 »

Zoltan píše:
OR píše:To je promo. Když vezmu jen komplikace s odbavením, rotací posádek (musí je sem navozit minimálně den předem, posádku co s tím přiletí buď odvezou hned tou A380 jako dead head a nebo je nechají na hotelu a budou je stahovat zase postupně nebo jinudy.
Pár lidí si možná posune cestu o plus mínus den, aby se s tím proletěli. Pár lidí si na to vezme bonusovky. Ale že by si hromadně začali Češi kupovat výlet za 80 litrů do Soulu, jenom aby se prolítli 380 v C z Prahy s Korean se mi nezdá.


KE nemá pro crew odpočinkové boxy nad hlavní kabinou? Podle mě určitě, když jim chybí 46D v seat planu, což je unikový východ z těchto prostor.
K pobavení je také velice plodná diskuze na idnes.cz, kde se řeší jak PRG odbaví 800 PAX :crazy:


Ono A380 ve full economy ma 800 lidi.. Korean ma nejmensi pocet sedadel A380 vubec a to jelikoz ma hooodne C class. Takze i kdyz A380 je impozantni, bude mit v economy jen 301 sedadel (coz je jen stejne co maji v 747 - maji 262 az 302 v Y class zalezi na verzi.... A treba Emirates B773ER s First (zalezi na verzi) ma 304 v Y, 42 C!).

KE Prestige maji 94 mist a 12 F Open suits... A jak receno.. Kolik oho bude naplneno?

Takze nic co by uz Praha nevidela...

Spise me zajima jak se odbavuje 747 (gate) a mista pro sezeni apod... Zda by nebylo potreba to trochu prekopat aby PRG nabidla pohodlnejsi cekani a vice mista

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od Zoltan »

MS743 píše:
Spise me zajima jak se odbavuje 747 (gate) a mista pro sezeni apod... Zda by nebylo potreba to trochu prekopat aby PRG nabidla pohodlnejsi cekani a vice mista


Já bych se toho nebál. Těch 400PAX (a ani to ne, nemyslím, že bude overbooking) to je jako dvě 738 od TVS, které se běžně odbavují najednou. Spojené gate na konci prstu A s tím nebudou mít problém, ale všichni si určitě nesednou. Zase lze předpokládat, že všichni cestující ve vyšších třídách vezmou útokem salonek, takže počet v gate se sníží

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od OR »

Zoltan píše:
MS743 píše:
Spise me zajima jak se odbavuje 747 (gate) a mista pro sezeni apod... Zda by nebylo potreba to trochu prekopat aby PRG nabidla pohodlnejsi cekani a vice mista


Já bych se toho nebál. Těch 400PAX (a ani to ne, nemyslím, že bude overbooking) to je jako dvě 738 od TVS, které se běžně odbavují najednou. Spojené gate na konci prstu A s tím nebudou mít problém, ale všichni si určitě nesednou. Zase lze předpokládat, že všichni cestující ve vyšších třídách vezmou útokem salonek, takže počet v gate se sníží


Nebude to stát spíš na konci B? Gate B8, stand tuším 14?

Edit:

Aha pardon - takze asi u B nebude. Povolene pro A380 jsou stojanky 3, 22, 63 a E2A, E5A. Uz jsem si to nasel.

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od m@rtin »

OR píše:
Zoltan píše:
MS743 píše:
Spise me zajima jak se odbavuje 747 (gate) a mista pro sezeni apod... Zda by nebylo potreba to trochu prekopat aby PRG nabidla pohodlnejsi cekani a vice mista


Já bych se toho nebál. Těch 400PAX (a ani to ne, nemyslím, že bude overbooking) to je jako dvě 738 od TVS, které se běžně odbavují najednou. Spojené gate na konci prstu A s tím nebudou mít problém, ale všichni si určitě nesednou. Zase lze předpokládat, že všichni cestující ve vyšších třídách vezmou útokem salonek, takže počet v gate se sníží


Nebude to stát spíš na konci B? Gate B8, stand tuším 14?

Edit:

Aha pardon - takze asi u B nebude. Povolene pro A380 jsou stojanky 3, 22, 63 a E2A, E5A. Uz jsem si to nasel.


A od 2015 nově i stojánka 14 s třemi choboty.

doat
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 35
Registrován: 16. 05. 2011, 21:33
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od doat »

3.3.-14.3. PRG-NRT-PRG 665€...levněji to asi nepůjde...

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od OR »

m@rtin píše:.....
A od 2015 nově i stojánka 14 s třemi choboty.


Podmínka Korean? A existuje s KE nějaká dohoda jak často sem s tím budou líta nebo se může stát, že sem přilítnou slavnostně 3x a pak si LKPR může ten třetí chobot zasunout do trenýrek?
V zásadě proti tomu nic nemám, je mi jasné že pokud chce letiště, aby sem lítalo něco většího, musí pro to připravit infrastrukturu.
Ale aby to mělo pořádný smysl, chtělo by to i dvoupatrový gate nahoře v patře pro F a C.

Případně EK? Ale tam spíš věřím 2. frekvenci s něčím menším. I když si myslím, že pokud začne Qatar s 788 nebo 330, EK jen tak 2. linku nezavedou. Přeci jen poptávka z Prahy do Asie úplně nekonečná také není.

Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od Alca »

OR píše:
m@rtin píše:.....
A od 2015 nově i stojánka 14 s třemi choboty.


Podmínka Korean? A existuje s KE nějaká dohoda jak často sem s tím budou líta nebo se může stát, že sem přilítnou slavnostně 3x a pak si LKPR může ten třetí chobot zasunout do trenýrek?
V zásadě proti tomu nic nemám, je mi jasné že pokud chce letiště, aby sem lítalo něco většího, musí pro to připravit infrastrukturu.
Ale aby to mělo pořádný smysl, chtělo by to i dvoupatrový gate nahoře v patře pro F a C.

Případně EK? Ale tam spíš věřím 2. frekvenci s něčím menším. I když si myslím, že pokud začne Qatar s 788 nebo 330, EK jen tak 2. linku nezavedou. Přeci jen poptávka z Prahy do Asie úplně nekonečná také není.


Určitě má smysl investovat do long-houl infrastruktury. Myslím, že dnes EK tvrdí něco jiného, než jak by smýšlela v případě, že tu "troják" bude.
Stále si nemůžu odpustit jednu maličkost, dle mého názoru má větší smysl provozovat dálkovou linku denně menším typem, než-li 4x týdně největším. Samozřejmě by bylo výborné linku létat denně 380, ale o tom se vůbec nemluví, a dle mého názoru neuvažuje. Podle mě si Korejci a Japonci oblíbili prázdniny v Evropě a jde v podstatě jen o to, nabídnout velkou kapacitu červen-září. I ten TS mi do toho dokonale pasuje, neboť spojení do Španělska, Itálie, Chorvatska, Řecka, Kypru, nebo Izraele je přesně to, co chce Korean pro zmíněné 4 měsíce a čím případnou 380 naplní. Rozhodně to nebudou ZRH,MUC,STR,VIE,BER,HAM,FRA,DUS, či jiné regionálky.
U toho Qataru začínám trochu věřit, že nepůjde jen o 320. Už pouhé "povídání jedné paní" o druhé frekvenci EK by mělo Qatar vybudit k vyšší dívčí (doufám, že se poinspirují spojem do EDI, než ZRH)

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1812
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od vita »

Můžu se zeptat, jak vlastně teď ta situace s gaty v Praze vypadá (naposledy jsem tam byl někdy v září 2011), vím, že se tu psalo o nějakých změnách, ale netuším, jaká je aktuální situace, vycházím jen z toho, co je na fotomapách (tam navíc u gatů B2 a B6 nejsou mosty, ale podle plánku na stránkách letiště ty gaty fungují). Je tam nějaká změna oproti tomu, co je na seznamu na fotomapách?
viz: https://www.dropbox.com/s/19xupz0pgei77zc/PRG.jpg

A u gatů se třemi mosty je ten třetí možné využít jen pro horní patro A380 nebo se to dá nějak udělat, že se tam normálně vejdou tři letadla typu A320/B737, jako se gaty se dvěma mosty dají použít normálně pro dvě letadla této kategorie nebo jedno widebody?

PS.: když jsem koukal na ten plánek letiště, všiml jsem si chybějícího východu C1, proč tam není? :-)


Odpovědět