A380 s code share OK do PRG

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od m@rtin »

Přímo od KE vím jen to, že budou 3 gaty na stojánce 14 tak aby mohly spustit od 2015 pravidelnou frekvenci s A380. Pomocí ČSA chtějí v PRG malý hub a feedovat jejich A380. Problémy s codeshare KE a Lufthansy jsou všeobecně známé. S jakou frekvencí sem chtějí lítat nevím, ale předpokládám, že 14. března proběhne tiskovka, kde se dozvíme všichni víc.


m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od m@rtin »

Alca:
Osobně jsem toho názoru, že Emiráty s A380 jednou do Prahy lítat budou. Mají objednáno 140 velryb. Je to jen otázka času, jestli to spustí za rok nebo za 7 let.

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od Zoltan »

m@rtin píše:Alca:
Osobně jsem toho názoru, že Emiráty s A380 jednou do Prahy lítat budou. Mají objednáno 140 velryb. Je to jen otázka času, jestli to spustí za rok nebo za 7 let.


To je pravda a také mají objednáno 150ks B77X, takže to vidím na přidání druhé rotace, s kterou lze efektivněji pracovat, nasazovat na nejvíce exponované dny s menším letadlem.
Qataři také zahýbou poptávkou na východ ale na začátek si myslím, že to opravdu bude s A320 jako z VIE (a to je přeci větší než PRG).
Naposledy upravil(a) Zoltan dne 04. 01. 2014, 20:40, celkem upraveno 1 x.

Zoltan
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 596
Registrován: 21. 07. 2009, 18:25
Oblíbené typy letadel: Jak to má alespoň jednu uličku, tak letím...
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od Zoltan »

Alca píše: Podle mě si Korejci a Japonci oblíbili prázdniny v Evropě a jde v podstatě jen o to, nabídnout velkou kapacitu červen-září. I ten TS mi do toho dokonale pasuje, neboť spojení do Španělska, Itálie, Chorvatska, Řecka, Kypru, nebo Izraele je přesně to, co chce Korean pro zmíněné 4 měsíce a čím případnou 380 naplní. Rozhodně to nebudou ZRH,MUC,STR,VIE,BER,HAM,FRA,DUS, či jiné regionálky.


To je velice rozumný názor, ČSA (KE) bude profitovat na přívalů koupáků z ICN a TVS je bude rozvážet dále po Evropě na multi city s zastávkou na prohlídku Prahy. Oba budou mít slušný nárůst PAX a teď se musíme zeptat korejců, zda se jim vůbec chce do Španělska, Itálie, Chorvatska, Řecka, Kypru, nebo Izraele na prázdniny?

Jet.cz
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 35
Registrován: 15. 08. 2013, 16:09
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od Jet.cz »

Zoltan píše:Qataři také zahýbou poptávkou na východ ale na začátek si myslím, že to opravdu bude s A320 jako z Výdně (a to je přeci větší než PRG).

To sice ano, ale z VIE je na východ o dost větší konkurence: EK 2x denně, QR (DOH), OS (NRT, PEK, BKK, DEL, MLE), BR (BKK-TPE), KE (ICN), CI (TPE)


s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od s543 »

Zoltan píše:
Alca píše: Podle mě si Korejci a Japonci oblíbili prázdniny v Evropě a jde v podstatě jen o to, nabídnout velkou kapacitu červen-září. I ten TS mi do toho dokonale pasuje, neboť spojení do Španělska, Itálie, Chorvatska, Řecka, Kypru, nebo Izraele je přesně to, co chce Korean pro zmíněné 4 měsíce a čím případnou 380 naplní. Rozhodně to nebudou ZRH,MUC,STR,VIE,BER,HAM,FRA,DUS, či jiné regionálky.


To je velice rozumný názor, ČSA (KE) bude profitovat na přívalů koupáků z ICN a TVS je bude rozvážet dále po Evropě na multi city s zastávkou na prohlídku Prahy. Oba budou mít slušný nárůst PAX a teď se musíme zeptat korejců, zda se jim vůbec chce do Španělska, Itálie, Chorvatska, Řecka, Kypru, nebo Izraele na prázdniny?


Já bych spíš soudil, že netouží po koupácké dovolené ale po "roulení" po Evropských městech a památkách vůbec - spíš bych rozuměl, návaznosti na severní Itálii, Paříž, Nice, atd. možná i TLV má smysl - pochybuju o reálnosti čistě koupáckých destinací.... Ta mentalita je jiná - Cocík by o tom věděl určitě víc !

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 697
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od m@rtin »

Zoltan píše:
m@rtin píše:Alca:
Osobně jsem toho názoru, že Emiráty s A380 jednou do Prahy lítat budou. Mají objednáno 140 velryb. Je to jen otázka času, jestli to spustí za rok nebo za 7 let.


To je pravda a také mají objednáno 150ks B77X, takže to vidím na přidání druhé rotace, s kterou lze efektivněji pracovat, nasazovat na nejvíce exponované dny s menším letadlem.
Qataři také zahýbou poptávkou na východ ale na začátek si myslím, že to opravdu bude s A320 jako z VIE (a to je přeci větší než PRG).


Tak 777X se začnou dodávat po roce 2020. 140 velryb mají mít již do roku 2020.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od OR »

Zoltan píše:
m@rtin píše:Alca:
Osobně jsem toho názoru, že Emiráty s A380 jednou do Prahy lítat budou. Mají objednáno 140 velryb. Je to jen otázka času, jestli to spustí za rok nebo za 7 let.


To je pravda a také mají objednáno 150ks B77X, takže to vidím na přidání druhé rotace, s kterou lze efektivněji pracovat, nasazovat na nejvíce exponované dny s menším letadlem.
Qataři také zahýbou poptávkou na východ ale na začátek si myslím, že to opravdu bude s A320 jako z VIE (a to je přeci větší než PRG).


Můj odhad je, že QR do Prahy bud začnou nebo velmi brzo nasadí něco širokotrupého.
Klíčové slovo je cargo, které dělá něco mezi 1/3 a 1/4 tržeb z linek Praha - Asie.
A320 bude už na hraně s doletem a z carga se do ní dá naložit na lince PRG- DOH tak pytlík diamantů, nevejde se tam velká plechovka ani paleta.

Cargo je myslím také jeden z důvodů, proč v nejbližší době podle mě nebude A380 od EK. Změna z 773 na 773ER je kvůli tomu, že se dá naložit těžší cargo, ne kvůli tomu aby cesťáci měli pár filmů navíc.

ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od ogan »

Tak teď ještě, aby ten Qatar do PRG opravdu přišel, přeci jen zatím snad oficiálně linka potvrzena nebyla, nebo se pletu?? Každopádně Emirates by nějaká ta konkurence prospěla. :wink:

Jinak na tom cargu asi něco bude, co vim tak Emirát létá plný carga a stejně tak Korean.
Ja si myslim, že jednou Emirates do Prahy nasadí A380, ale v nejbližší době to nebude, ikdyž lince do PRG se podle všeho daří, spíš bych to také viděl na tu druhou frekvenci s B777/A330.

LKKB
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 53
Registrován: 15. 04. 2011, 13:25
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od LKKB »

Spíš to v budoucnosti vypadá na druhou frekvenci 737.

OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od OR »

m@rtin píše:
Zoltan píše:
m@rtin píše:Alca:
Osobně jsem toho názoru, že Emiráty s A380 jednou do Prahy lítat budou. Mají objednáno 140 velryb. Je to jen otázka času, jestli to spustí za rok nebo za 7 let.


To je pravda a také mají objednáno 150ks B77X, takže to vidím na přidání druhé rotace, s kterou lze efektivněji pracovat, nasazovat na nejvíce exponované dny s menším letadlem.
Qataři také zahýbou poptávkou na východ ale na začátek si myslím, že to opravdu bude s A320 jako z VIE (a to je přeci větší než PRG).


Tak 777X se začnou dodávat po roce 2020. 140 velryb mají mít již do roku 2020.


To jo, ale nasazeni A380 na linku znamena uvolneni vetsinou minimalne jedne B773 jinam. A stale maji v B773 mensi podil F a C. A Praha neni premiovy trh, to si nenamlouvejme.
Navic na relativne kratkou linku (a to PRG-DXB) je je lepsi mit druhou rotaci necim mensim aspon v nektere dny nez jednou denne A380.
Muj odhad je, ze EK do Prahy A380 nenasadi drive nez prestane stacit minimalne druha denni rotace triplem.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od s543 »

OR píše:
To jo, ale nasazeni A380 na linku znamena uvolneni vetsinou minimalne jedne B773 jinam. A stale maji v B773 mensi podil F a C. A Praha neni premiovy trh, to si nenamlouvejme.
Navic na relativne kratkou linku (a to PRG-DXB) je je lepsi mit druhou rotaci necim mensim aspon v nektere dny nez jednou denne A380.
Muj odhad je, ze EK do Prahy A380 nenasadi drive nez prestane stacit minimalne druha denni rotace triplem.


Kromě toho mají objednáno 70x A350.... a začnou je dostávat již od roku 2015 ! Dále mají objednané další normální triply. Kromě zatím MOU 777x - tedy poměr "velryba:ostatní" bude pořád podobný - OK vyřadí A340 + A330 tedy se trochu zvýší ale ne dramaticky.

Taky věřím na druhou rotaci pokud vůbec ???
Přijde-li QR pak se jim odčerpá nezanedbatelná část poptávky.

martineek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 162
Registrován: 12. 08. 2009, 10:47
Oblíbené typy letadel: B747, B777, A340
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, MEX
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od martineek »


OR
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1026
Registrován: 10. 02. 2004, 18:40
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od OR »

Zoltan píše:
Alca píše: Podle mě si Korejci a Japonci oblíbili prázdniny v Evropě a jde v podstatě jen o to, nabídnout velkou kapacitu červen-září. I ten TS mi do toho dokonale pasuje, neboť spojení do Španělska, Itálie, Chorvatska, Řecka, Kypru, nebo Izraele je přesně to, co chce Korean pro zmíněné 4 měsíce a čím případnou 380 naplní. Rozhodně to nebudou ZRH,MUC,STR,VIE,BER,HAM,FRA,DUS, či jiné regionálky.


To je velice rozumný názor, ČSA (KE) bude profitovat na přívalů koupáků z ICN a TVS je bude rozvážet dále po Evropě na multi city s zastávkou na prohlídku Prahy. Oba budou mít slušný nárůst PAX a teď se musíme zeptat korejců, zda se jim vůbec chce do Španělska, Itálie, Chorvatska, Řecka, Kypru, nebo Izraele na prázdniny?


No, osobně si myslím, že zrovna ZRH,MUC,STR,VIE,BER,HAM,FRA,DUS budou hodně důležité zejména pro naplnění horního patra A380. Ještě bych přidal ze současných destinací WAW.

herr_dusche
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 04. 12. 2012, 15:35
Stav: Offline

Re: A380 s code share OK do PRG

Příspěvek od herr_dusche »

OR píše:
Zoltan píše:
Alca píše: Podle mě si Korejci a Japonci oblíbili prázdniny v Evropě a jde v podstatě jen o to, nabídnout velkou kapacitu červen-září. I ten TS mi do toho dokonale pasuje, neboť spojení do Španělska, Itálie, Chorvatska, Řecka, Kypru, nebo Izraele je přesně to, co chce Korean pro zmíněné 4 měsíce a čím případnou 380 naplní. Rozhodně to nebudou ZRH,MUC,STR,VIE,BER,HAM,FRA,DUS, či jiné regionálky.


To je velice rozumný názor, ČSA (KE) bude profitovat na přívalů koupáků z ICN a TVS je bude rozvážet dále po Evropě na multi city s zastávkou na prohlídku Prahy. Oba budou mít slušný nárůst PAX a teď se musíme zeptat korejců, zda se jim vůbec chce do Španělska, Itálie, Chorvatska, Řecka, Kypru, nebo Izraele na prázdniny?


No, osobně si myslím, že zrovna ZRH,MUC,STR,VIE,BER,HAM,FRA,DUS budou hodně důležité zejména pro naplnění horního patra A380. Ještě bych přidal ze současných destinací WAW.


Polsko, Maďarsko a i Rumunsko, Bulharsko,Srbsko na codeshare
Korejci začali masivně investovat do východní evropy, v prosinci ohlásili novou továrnu Hyundai/Kia za 400mil. EUR u Varšavy. Samsung a Hankook teď staví nový továrny v maďarsku, LG v Rumunsku.

Všude budou lítat Korejský business cestující a to primárně přes Prahu.


Odpovědět