Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?

Kam by měli ČSA otevřít nové linky?

Anketa končí za 12. 08. 2016, 14:48

Nebudou se otevírat nové linky.
6
9%
Evropa
10
15%
Slovensko
3
4%
USA
14
21%
Rusko
6
9%
Japonsko
12
18%
Linky se budou spíše zavírat
16
24%
 
Celkem hlasů: 67

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5117
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvekod flyingblue » 20. 05. 2014, 14:12

Alca píše:linky jako OSR nebo BRQ - CDG,LGW,AMS atd. měly vzniknout před deseti lety. Dnes je už na to docela pozdě, i tak si myslím, že stejně jako v polsku je to feeding pro jiné, což už si i LOT pomalu uvědomuje a silně to omezuje.
pro RxD bych ale posílil linku PRG-OSR a linku do KSC bych zajišťoval 4x denně autobusy KSC-OSR, které by dokonale navazovaly na linku do PRG.
rozšiřování linek je na mrtvém bodě a dle mého názoru ještě dlouho bude. Ještě tak před 15 lety měly ČSA tučný seznam potenciálních linek, které budou na 100% úspěšné. Teď už jdou na dřeň, myslím, že výhledově mají smysl asi tyto linky:
1)PEK - tak jako tak se jednou otevře. China Southern ani Eastern navíc z PEK do Evropy moc nelétají.
2)LCY - je to vyšší liga, o nižší by neměly uvažovat a na LHR nemají. Létat Easy Gatwick nemá smysl.
3)Linate - jak sehnat sloty?


Uprimne, az si CSA sezenou letadla s vhodnejsi sedackovou kapacitou, muzou se nad expanzi zamyslet. Proste este furt je tahne ke dnu ono skvele tvrdikovo rozhodnuti koupit mraky airbusu (plus expanze) a nasledne nereseni (to je nutna - nikoliv postacujici podminka).

S Airbusy je to tak, ze na expanzi muzou myslet pouze v pripade, ze jim hoodne cestaku doda Korean.

BTW kolik je teda aktualni tydenni obrat cestaku PRG-PEK?


Marty-t
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 863
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvekod Marty-t » 20. 05. 2014, 17:27

Alca píše:linky jako OSR nebo BRQ - CDG,LGW,AMS atd. měly vzniknout před deseti lety. Dnes je už na to docela pozdě, i tak si myslím, že stejně jako v polsku je to feeding pro jiné, což už si i LOT pomalu uvědomuje a silně to omezuje.
pro RxD bych ale posílil linku PRG-OSR a linku do KSC bych zajišťoval 4x denně autobusy KSC-OSR, které by dokonale navazovaly na linku do PRG.
rozšiřování linek je na mrtvém bodě a dle mého názoru ještě dlouho bude. Ještě tak před 15 lety měly ČSA tučný seznam potenciálních linek, které budou na 100% úspěšné. Teď už jdou na dřeň, myslím, že výhledově mají smysl asi tyto linky:
1)PEK - tak jako tak se jednou otevře. China Southern ani Eastern navíc z PEK do Evropy moc nelétají.
2)LCY - je to vyšší liga, o nižší by neměly uvažovat a na LHR nemají. Létat Easy Gatwick nemá smysl.
3)Linate - jak sehnat sloty?

Ten feeding z malých letišť silně závisí na vyjednaných podmínkách C/S silnějšího partnera SkyTeamu co létá mezikontinentální lety. Určitě by to šlo nastavit tak, aby se oběma aerolinkám vyplatil. Jen kdyby ČSA měly alespoň jednoho evropského partnera SkyTeamu s kterým by aspoň trošku mohly spolupracovat...

Osobně bych viděl ten PEK, PVG (z Vídně narozdíl od PEK nikdo nelétá), HAN taky jako reálné - zejména v trojúhelníku se Soulem - něco ala Turkish dálkovky...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 667
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Status: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvekod rpet » 20. 05. 2014, 17:39

Alca píše:...2)LCY - je to vyšší liga, o nižší by neměly uvažovat a na LHR nemají. Létat Easy Gatwick nemá smysl


kéž by. pokud by šly OK na LCY, urcite bych nebyl jedinej, kdo by to uvítal. ale jak už tu někdo zmínil, tak nejen, že nemaj na LHR, ale v tuhle chvíli nemaj ani s čím na LCY. pak je tu malý, ale asi nepodstatný důlek v podobě WX na segmentu LCY - DRS, protože jejich £70 one way na DRS je pro spoustu lidí ze severo-západu Čech docela zajímavá volba.

EZY a LGW? toho bych se zas až tak moc nebál, EZY má na segmentu PRG - LGW docela slušnej LF, takže při lehce přítulné ceně by to OK klidně mohly i dát. a na reputaci "kam to proboha lítaj" bych v tuhle chvíli kašlal, při vědomí toho, že LGW udělalo v roce 2010 část terminálu Sever jen pro BA...

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3714
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvekod HighFlyer » 22. 05. 2014, 00:49

rpet píše:EZY a LGW? toho bych se zas až tak moc nebál, EZY má na segmentu PRG - LGW docela slušnej LF, takže při lehce přítulné ceně by to OK klidně mohly i dát.

Jeste bych k tomu pridal nikoli nevyznamny fakt, ze EZY, FR ani W6 nenabizi moznost letet z Prahy brzy rano do Londyna a zpet do Prahy tentyz den navecer. FR a W6 maji jednu rotaci denne* a letadla EZY zacinaji rano na LGW a vecer tam konci, coz je cilene na p2p klientelu opacnym smerem. Pro klientelu ex PRG by byla moznost jednodenni sluzebky na LGW jiste zajimava a yieldy by byly srovnatelne s tim, co ma dnes BA na LHR.

*FR bude na podzim pridavat druhou rotaci, ale timing a cesta ze STN do centra Londyna (a zpet) nebudou jednodennim cestam prilis naklonene.

pawlis1521
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 47
Registrován: 05. 07. 2011, 20:50
Oblíbené typy letadel: Boeing 737, Boeing 757
Pohlaví: muž
Bydliště: Opava
Status: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvekod pawlis1521 » 22. 05. 2014, 13:46

HighFlyer píše:Jeste bych k tomu pridal nikoli nevyznamny fakt, ze EZY, FR ani W6 nenabizi moznost letet z Prahy brzy rano do Londyna a zpet do Prahy tentyz den navecer.


Dle mého názoru by se v takovém režimu linka na LGW uživila, což by znamenalo létat na LGW 2x denně, ale pochybuji, že v nynější situaci začne ČSA létat nějakou linku 2x denně, jelikož poslední jejich výkřiky byly spíše formou "pokus - omyl" s jednou denní frekvencí. :D

Podle mého názoru by se možná uživila také linka do CAI, pokud vím, tak rusové mají Egypt v oblibě a ne každé město má s ním spojení + pro Korejce to může být zajímavá turistická destinace. Nehledě na to, že CAI naplní některé evropské aerolinky tak, aby tam posílali A340/A330 či dokonce B777. Myslím, že by se A319 s dobrými přípoji na této lince uživila.

To samé již zmíněný Irák, kde se nově chystá létat Travel Service. Austrian tam již létá a myslím, že LF má vcelku vysoký. Navíc tam mnoho EU dopravců nelétá.. Další variantou by možná mohl být také ten LIS.

No uvidíme, třeba nás ČSA překvapí nějakou novinkou, která bude mít delší než půlroční trvání.. :D



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů