s543 píše:
že by to zkusili do dalšího místa (a že jich tam je) třeba zpočátku jednou týdně - ani omylem.
Že jich tam je? A kolik prosím pěkně? ČSA lítají do Nice, to asi celkem šlape (přípoje z Velké země). Do Marseille lítá AF (4x týdně), i v létě se dá r/t pořídit okolo 4000, takže yield nebude moc velký. A dál je tam co? Toulouse? AF bylo, Vueling byl, obojí skončilo, žádná top turistická destinace pro Čechy, ani pro Rusy a asi ani pro Korejce, business mezi PRG a TLS možná nějaký je, ale aby zaplnil několikrát týdně 319, to nevím. Pak už na jihu Francie nic není. Linky jednou týdně nic neřeší, neb jsou určeny jen pro koupáky a turisty a český koupák nebo turista těžko bude dávat 5000 a víc za letenku do Montpellieru, Toulonu nebo Perpignanu a utrácet velké sumy za ubytování, když může jet do Chorvatska, Bojkovic nebo na Džerbu daleko levněji. Takže jižní Francii bych z hledáčku nových destinací ČSA asi vyškrtnul.
V současném modelu sítě ČSA opravdu nevím, která destinace by mohla být úspěšná či alespoň neprodělečná. Věřím, že něco v Británii by propadák nebylo. Londýn, Manchester nebo Birmingham, ten postrádá přímé spojení s PRG úplně. Škoda je Athén, Aegeanu se tu nejspíš celkem daří, stejně tak jako Sofie nebo cokoliv na Balkáně. Bohužel ale p2p mezi Prahou a menšími balkánskými zeměmi asi nebude dostatečný, aby linku uživil a Balkán-PRG-Západ by v černých číslech asi nikdy nebyl, protože Wizz (lítá v SOF, OTP, TSR, CLJ, TGM, SKP, BEG, TZL, no prostě skoro odevšad).
A frekvence jednou až dvakrát týdně v podání ČSA skutečně postrádají jakýkoliv smysl. Tyto frekvence jsou určeny výhradně pro turisty a v ČR zatím nejsme na úrovni, kdy by turisti byli schopní uživit linku. (Výjimkou jsou samozřejmě chartery, ale to je trochu jiná kapitola). I 3-4x týdně frekvence je po Evropě pro aerolinku typu ČSA na hranici přežití, spíš za hranicí...