Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Kam by měli ČSA otevřít nové linky?

Anketa končí za 12. 08. 2016, 14:48

Nebudou se otevírat nové linky.
6
9%
Evropa
10
15%
Slovensko
3
4%
USA
14
21%
Rusko
6
9%
Japonsko
12
18%
Linky se budou spíše zavírat
16
24%
 
Celkem hlasů: 67

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od rpet »

Robert píše:...No prostě mi nepřijde rozumné otevírat linku na letiště, kde je konkurence dalších dvou low-cost dopravců. Co může být pro Ryanair a easyjet ziskové, to může být pro ČSA naopak ztrátové.


pokud se budeme bavit o sestave LTN , STN , LGW a LHR, pak jsem presvedcenej, ze na tomhle se pri trose rozumu zkrachovat neda - poptavka solidne prevysuje nabidku. navic jsem si stejne tak jistej, ze prave chybi nabidka od LCC dopravdu - BA, jakkoliv jsou jeji ceny vcelku prijatelny, by si konkurneci v podobe CSA zaslouzily. a za sebe rikam, ze s rozumnou cenou a rozumnym casem routovani bych bez otaleni volil radeji CSA nez ojetej G-EUUE, kterej uz snad ani nikam jinam nez prahu a neco malo kolem nelita...


rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od rpet »

hafi píše:jsi asi pozapomněl na srovnání průměrných platů v Lucembursku a Praze...


to je dost blbej argument pri vedomi, ze ti, co hledaj LC lety, fakt nelitaj ani na LHR, ani na LCY. a tomu zbytku - logicky - nelze rikat nizkoprijmova aupair kategorie ;)

vtip je v tom, ze tech, kteri muzou a chteji letet s LCC na LCY/LHR z PRG, proste krom BA nemaj na vyber. a FR to fakt nezachrani.

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od velpa.66 »

to je dost blbej argument pri vedomi, ze ti, co hledaj LC lety, fakt nelitaj ani na LHR, ani na LCY. a tomu zbytku - logicky - nelze rikat nizkoprijmova aupair kategorie ;)


Schválně jsem se díval na letové časy LC dopravců z PRG do Londýna.Pokud tam letím pracovně tak kromě BA nenabízí spojení,leda že poletím večer a v Londýně přenocuji.
Když sečtu levná letenka+vlak(nebo bus ale jedu déle)+noc = BA vyjde levněji a to nepočítám čas.
Myslím si že dvě rotace na LCY ATRkem není úplně mimo.
Kousek metrem do city,rychlé odbavení.Je to doplnění nabídky ne boj s LC dopravci.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od flyingblue »

velpa.66 píše:to je dost blbej argument pri vedomi, ze ti, co hledaj LC lety, fakt nelitaj ani na LHR, ani na LCY. a tomu zbytku - logicky - nelze rikat nizkoprijmova aupair kategorie ;)


Schválně jsem se díval na letové časy LC dopravců z PRG do Londýna.Pokud tam letím pracovně tak kromě BA nenabízí spojení,leda že poletím večer a v Londýně přenocuji.
Když sečtu levná letenka+vlak(nebo bus ale jedu déle)+noc = BA vyjde levněji a to nepočítám čas.
Myslím si že dvě rotace na LCY ATRkem není úplně mimo.
Kousek metrem do city,rychlé odbavení.Je to doplnění nabídky ne boj s LC dopravci.


Tri hodiny v jatru, sen kazdeho byznysmena ...

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od Airbus380 »

velpa.66 píše:tak kromě BA


Otázkou je, zda na trhu PRG-LON není jeden klasický dopravce - ještě k tomu lítající 5x denně (v zimě 4x) - plně dostačující. Troufám si říct, že naprosto.
Opravdu si myslíte, že je prostor a poptávka po dvou denních letech na LCY? Ještě k tomu s ATR? Jak dlouho by to vlastně letělo? Já bych s tím z fleku letěl, ale jen proto, že jsem nadšenec a malá letadla mám rád, dost ale pochybuju, že by to bylo konkurenceschopné vůči BA...
Jaká je struktura cestujících na trase PRG-LON?

A srovnávat tak diametrálně odlišné trhy jako je LUX a PRG je teda vážně totálně mimo :D Nevím, jestli úplně v tomto případě hraje roli naprosto odlišná kupní síla, ale především hraje roli význam Lucemburku a "význam" Prahy...


Alca
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 471
Registrován: 15. 07. 2007, 19:45
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od Alca »

Airbus380 píše:
velpa.66 píše:tak kromě BA


Otázkou je, zda na trhu PRG-LON není jeden klasický dopravce - ještě k tomu lítající 5x denně (v zimě 4x) - plně dostačující. Troufám si říct, že naprosto.
Opravdu si myslíte, že je prostor a poptávka po dvou denních letech na LCY? Ještě k tomu s ATR? Jak dlouho by to vlastně letělo? Já bych s tím z fleku letěl, ale jen proto, že jsem nadšenec a malá letadla mám rád, dost ale pochybuju, že by to bylo konkurenceschopné vůči BA...
Jaká je struktura cestujících na trase PRG-LON?

A srovnávat tak diametrálně odlišné trhy jako je LUX a PRG je teda vážně totálně mimo :D Nevím, jestli úplně v tomto případě hraje roli naprosto odlišná kupní síla, ale především hraje roli význam Lucemburku a "význam" Prahy...


Rozhodně létat LCY Atrem je absolutní nesmysl, to by si museli pronajmout Embraera, nebo ukecat KE o pár CSeries

pumuklgr
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 92
Registrován: 30. 09. 2013, 10:04
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od pumuklgr »

To je pravda, že do LCY můžou přistávat jen menší letadla, sestup je tam trošku "prudší". S ATR z PRG by to trvalo tak přes dvě hodiny, možná i 3 hod, to je fakt sen každého obchodníka. Takže s čsa do LCY nedává smysl. LUX-LCY lítají hlavně obchoďáci a pak hodně lidí za zábavou.
Naposledy upravil(a) pumuklgr dne 23. 11. 2013, 08:22, celkem upraveno 1 x.

PavelD
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1028
Registrován: 23. 01. 2004, 12:31
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od PavelD »

Alca píše:
Rozhodně létat LCY Atrem je absolutní nesmysl, to by si museli pronajmout Embraera, nebo ukecat KE o pár CSeries


O CSeries bych nespekuloval. Pokud to bude po dlouhé době první éro, které bude dodáváno podle smluvně dohodnutých termínů a bez zásadních závad, tak samozdřejmě klobouk dolů. Pak ale budou KE štěstím bez sebe a ukecat se nedají. Kromě toho, jaký bude stav ČSA ke dni dodávky prvního Bombíka ? :wink:

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od rpet »

velpa.66 píše:...Myslím si že dvě rotace na LCY ATRkem není úplně mimo...


to je zcela mimo - neminim trpet tri hodiny v ATR, sorry.
Naposledy upravil(a) rpet dne 22. 11. 2013, 21:02, celkem upraveno 1 x.

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od rpet »

Airbus380 píše:..Jaká je struktura cestujících na trase PRG-LON?...


no, docela zajimava, co se BA tyce: 1/3 business, zbytek jsou cestujici s dostatkem prijmu na to, aby si koupili letenku u LCC. samozrejme nelitam kazdy den, ale jeste nikdy nebyl LF u BA pod 90%, lety, ktere jsem chtel, nebo potreboval, byly takrka vzdy vyprodane.

proto tvrdim, ze na trase LHR-PRG-LHR kapacita pro LCC je. co neni: slot na LHR v rozumnem case.

oprava ex-post: spravne zneni ma byt

proto tvrdim, ze na trase LHR-PRG-LHR kapacita pro LC je. co neni: slot na LHR v rozumnem case.
Naposledy upravil(a) rpet dne 23. 11. 2013, 12:23, celkem upraveno 1 x.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od Robert »

rpet píše:
Airbus380 píše:..Jaká je struktura cestujících na trase PRG-LON?...


no, docela zajimava, co se BA tyce: 1/3 business, zbytek jsou cestujici s dostatkem prijmu na to, aby si koupili letenku u LCC. samozrejme nelitam kazdy den, ale jeste nikdy nebyl LF u BA pod 90%, lety, ktere jsem chtel, nebo potreboval, byly takrka vzdy vyprodane.

proto tvrdim, ze na trase LHR-PRG-LHR kapacita pro LCC je. co neni: slot na LHR v rozumnem case.


Já myslel, že se bavíme o nových linkách ČSA a ne LCC...

rpet
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 712
Registrován: 21. 02. 2010, 00:55
Bydliště: LHR
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od rpet »

obratil jsem vyznam zkratky, za coz se dodatecne omlouvam. samozrejme se bavime o CSA jako o LC, a nikoliv LCC.

diky za upozorneni :wink:

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od velpa.66 »

Je vůbec naděje že ČSA otevře nějaké nové linky?
Najde se linka kterou mají ČSA šanci naplnit a neprodělat na ní?

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od Petr31 »

velpa.66 píše:Je vůbec naděje že ČSA otevře nějaké nové linky?
Najde se linka kterou mají ČSA šanci naplnit a neprodělat na ní?


..myslím že ne.ČSA dokáže prodělat kalhoty i na lince, kde všichni vydělávají. Případně kvůli krátkodobému zisku dokáže prodat i slepici, která snáší zlaté vejce (sloty na LHR). Mě by se ulevilo, kdyby konečně hodili ručník do ringu.

MS743
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1639
Registrován: 12. 02. 2003, 11:16
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od MS743 »

Spolecnost se zotavuje a je potreba stabilita a pak se muze uvazovak o nove destinace. Preji mene cynismu .. konec koncu debata byla zda CSA vubec prezije a kdyz ano tak se odklani sarkasmus jinde...

Vse potrebuje cas...


Odpovědět