Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět

Kam by měli ČSA otevřít nové linky?

Anketa končí za 12. 08. 2016, 14:48

Nebudou se otevírat nové linky.
6
9%
Evropa
10
15%
Slovensko
3
4%
USA
14
21%
Rusko
6
9%
Japonsko
12
18%
Linky se budou spíše zavírat
16
24%
 
Celkem hlasů: 67

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od marthym »

Petr31: Pro tebe je "trsatko" asi jako rudy hadr pro byka...

MS743: Jeho vyplody v sekci CSA nema ani smysl cist :)


vitezslav
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2464
Registrován: 06. 01. 2005, 13:33
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od vitezslav »

marthym píše:Petr31: Pro tebe je "trsatko" asi jako rudy hadr pro byka...

MS743: Jeho vyplody v sekci CSA nema ani smysl cist :)


Na mě rozhodně trsátko jako rudý hadr na býka nepůsobí, dokonce nemám rád ty soustavné kecy o dotování ČSA "z mých daní" :roll: Koneckonců, když má někde Ryan nulové poplatky, tak to také někdo dotuje (lhostejno, zda stát, kraj, město...). Ale soustavné snižování počtu letadel ve flotile ČSA i rušení destinací vůbec nevěstí nějaký růst, aneb jedna A330 jaro nedělá. Nebýt "skoro monopolu" na Rusko, tak už snad ČSA ani neexistují. Do BCN, AMS, CDG, NCE apod jsou v podstatě na ceně lowcostů, a stejně to není žádná sláva. To mě trochu děsí, byť mám pro ČSA slabost a je-li cena akceptovatelná, vždycky s nimi poletím raději než s Wizzem nebo Ryanem.

dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od dydzej »

vitezslav píše: ...byť mám pro ČSA slabost a je-li cena akceptovatelná, vždycky s nimi poletím raději než s Wizzem nebo Ryanem.

Kdo by se také dobrovolně hrnul do těchto dvou ultra-LC... :D

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od Petr31 »

dydzej píše:
vitezslav píše: ...byť mám pro ČSA slabost a je-li cena akceptovatelná, vždycky s nimi poletím raději než s Wizzem nebo Ryanem.

Kdo by se také dobrovolně hrnul do těchto dvou ultra-LC... :D


...jo jo, níž už ta laťka postavit snad ani nejde....:-))). Být horší než Wizz nebo Ryan snad ani nejde, nebo ano??? :D :D :D

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od Globik »

Petr31 píše:
dydzej píše:
vitezslav píše: ...byť mám pro ČSA slabost a je-li cena akceptovatelná, vždycky s nimi poletím raději než s Wizzem nebo Ryanem.

Kdo by se také dobrovolně hrnul do těchto dvou ultra-LC... :D


...jo jo, níž už ta laťka postavit snad ani nejde....:-))). Být horší než Wizz nebo Ryan snad ani nejde, nebo ano??? :D :D :D

Letěl jsi s FR po "změně"? Nepohnula se tím firma z kategorie ultra LCC do kategorie LCC?


dydzej
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 686
Registrován: 28. 01. 2009, 01:34
Bydliště: PU
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od dydzej »

Globik píše:Letěl jsi s FR po "změně"? Nepohnula se tím firma z kategorie ultra LCC do kategorie LCC?

To klidně možná mohla, ale neznamená to, že se tím automaticky obnoví moje dříve ztracená důvěra. To by to měli hodně jednoduché... :-)

beardie
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1074
Registrován: 08. 10. 2011, 18:58
Bydliště: BRQ
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od beardie »

Petr31 píše:Být horší než Wizz nebo Ryan snad ani nejde, nebo ano??? :D :D :D

napriklad tie aerolinky, ktore do EU ani nepustaju ;-)

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od velpa.66 »

Petr31 píše:
dydzej píše:
vitezslav píše: ...byť mám pro ČSA slabost a je-li cena akceptovatelná, vždycky s nimi poletím raději než s Wizzem nebo Ryanem.

Kdo by se také dobrovolně hrnul do těchto dvou ultra-LC... :D


...jo jo, níž už ta laťka postavit snad ani nejde....:-))). Být horší než Wizz nebo Ryan snad ani nejde, nebo ano??? :D :D :D


Omlouvám se,ale ptal jsem se kam otevřou ČSA nové linky a jestli jsou schopny se na nové lince uživit.
Osobně s WIZZ a RYAN problém nemám své místo v letadle mám jisté a když chci tak si občerstvení přikoupím(kafe mi u nich chutná víc jak tam, kde je dostanu v ceně letenky).
Jaký je dnes rozdíl v servisu na letech do dvou hodin? Že si přikoupím za 5-15,-E občerstvení?
A když potřebuji tak odbavené zavazadlo.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od flyingblue »

velpa.66 píše:Jaký je dnes rozdíl v servisu na letech do dvou hodin? Že si přikoupím za 5-15,-E občerstvení?
A když potřebuji tak odbavené zavazadlo.


Otazka je, zda beres "servis" jenom to, co dostanes na palube, nebo i jine veci.

Treba pro nektere lidi je rozdil, jestli pristanes na FRA nebo HHN.

A i na te palube muze byt rozdil. Byl jsem na CDG s Air France, CSA i Smartwings. Smartwings je pro me akceptovatelny jen v pripade, ze bude cena rekneme o 10K levnejsi. CSA i AF maji z hlediska PtP skoro tentyz servis, pokud mam na CDG tranzit, tak uz se snazim CSA vyhybat.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od JackBrno »

No jo, někdo bere letadlo jako cestu z bodu A do bodu B, ten nevidí rozdíl mezi RYR a ČSA nebo AF... :-) A někdo bere letadlo jako pocit čehosi lepšího a ten pak vyhazuje zbytečně hromady peněz za stejný výsledek :-)

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od velpa.66 »

Bavím se o servisu na letech do dvou hodin z místa na místo.
Tady je pro mě důležitější místo odletu a příletu.(BRQ,VIE,BTS,PRG)
Tak že když poletím do Londýna a potřebuji něco ve městě letím na LHR,ale pokud potřebuji něco kolem vybírám nejbližší letiště LTN,STN,LGW.
Když poletím dálkovku to už je o jiném servisu.Jenže kolik lidí si koupí dálkový let v C.
Pak je to o výběru letiště a jeho službách, ne tolik o letecké společnosti.

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od velpa.66 »

JackBrno píše:No jo, někdo bere letadlo jako cestu z bodu A do bodu B, ten nevidí rozdíl mezi RYR a ČSA nebo AF... :-) A někdo bere letadlo jako pocit čehosi lepšího a ten pak vyhazuje zbytečně hromady peněz za stejný výsledek :-)


Napsal jsi to líp.Plně souhlasím!

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od flyingblue »

JackBrno píše:No jo, někdo bere letadlo jako cestu z bodu A do bodu B, ten nevidí rozdíl mezi RYR a ČSA nebo AF... :-) A někdo bere letadlo jako pocit čehosi lepšího a ten pak vyhazuje zbytečně hromady peněz za stejný výsledek :-)


Zapominas na to, ze clovek obvykle nemiri na letiste, ale na nejake misto a v nejaky cas - a na miste ma nejaky program. Stejne tak tu letenku musis nekdy koupit (v nejakem casovem slotu).

Teda samozrejme pokud nepouzivas leteckou dopravu stylem: Je mi jedno kam letim, hlavne, kdyz je to levne. Chapu, ze i takovi lide existuji a jiste jich neni malo. Nicmene existuji i dalsi, kteri maji jiny profil.

Kdybych to chtel hodne zjednodusit, tak treba k vyberu pastiky muzes pristoupit metodou: "zajdu do nejblizsiho diskontu a koupim tu nejlevnejsi" nebo metodou "dojdu do sveho oblibeneho francouzskeho lahudkarstvi a koupim dle chuti". Plus asi tak tisic dalsich strategii.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od JackBrno »

Ne, samozřejmě. Nenapsal jsem, že kupuji za nejlevnější cenu dopravu z bodu X do bodu Y (mezi libovolnými místy), ale z A do B. Tedy mezi předem zvolenými místy. Jinak řečeno, pokud mi do plánované destinace poletí LCC a klasický dopravce, tak s velkou pravděpodobností zvolím LCC. Samozřejmě pokud bude klasický dopravce o 1-2 tisíce dražší, tak to budu zvažovat. Ale jinak na běžné cestování po Evropě v rámci dvouhodinového letu nevidím žádný rozdíl mezi klasikou a LCC a tudíž považuji klasiku za vyhazování peněz. Zvolím ji jen tam, kam se LCC rozumně nedostanu.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Příspěvek od s543 »

Ono to ještě je složitější o to, že klidně LCC umí být dražší než klasika.

Pokud je nutný přestup zase se pohled komplikuje o dobu čekání, případné přespání a doprava z letiště na letiště, která může v Londýně či Paříži stát víc než letenka - no a pokud nehodlám ztrávit noc klimbáním na letišti tak cena přespání + doprava tam a zpět a letenky za to koupím klidně tři.

Přijde mi, že zda sedím v A320 třeba Easyjetu či Vuelingu nebo 735 případně i A320 Lufthansy - budu vždy volit EasyJet či Vueling - protože mají mnohem pohodlnější sedadla než LH - tedy celé je to komplikované.

A souhlasím s velpou - jak se sedí 2 hodiny po EU je fakt skoro jedno - to se přežije. Důležitější jsou jiné momenty - čas, místo......


K tématu ČSA a nové linky - jeden tip a následná úvaha.
třeba LIS - TAP létá tak aby to vyhovovalo Portugalcům t.j. po poledni z LIS a pozdě odpoledne LIS PRG, přílet do LIS pozdě večer. Lítají to v zimě v létě každý den, někdy A319 někdy i A321 vloni dokonce 2x přiletěl i plný tripl od EuroAtlantic ve službách TAPu a myslím jednou 767. Pokud by létalo ČSA zpočátku klidně jen 2x týdně ráno kolem sedmé z PRG na otočku tak jsem přesvědčený, že tu A319 zaplní. To je trasa kterou znám. Cesta jak se tam v rozumnou dobu dostat je via MUC a můžu ze dvou cest zodpovědně říct, že polovina E190 v MUC přestoupila do A321 (zcela plné) a pokračovala do LIS - a to je prosím denně. Tedy lidi mezi PRG-LIS lítají a to nejenom TAPem. Další oblíbená cesta je s Brusselcem via Brussel, VUELINGem via BCN....
To je jeden pár co znám a prostor tam určitě je. Další páry by se jistě našli. To že ČSA ruší linky do třeba "sekundárních" měst v Německu má smysl - podle sebe soudím tebe - a třeba do Berlína bych prostě bez přemýšlení jel autem. Než se člověk dostane na letiště odbaví se, letadlo je tam zachvilku a pak vytelí se z letiště a dojede někam do města tak je tam autem v klidu. Třeba do jižní Francie už mi to přijde na auto pitomost - to je daleko - ale letadlem je to taky na celý den - spojů je tam málo a s přestupy, a ejhle ČSA to do jednoho místa zkusilo a ono to jde výborně, že by to zkusili do dalšího místa (a že jich tam je) třeba zpočátku jednou týdně - ani omylem.
Přijde mi, že ta jejich obchodní politika nepolitika je extrémně pasívní. Proč dovede LCC zřídit linku "buch" a je to - ČSA to řeší rok a vymyslí pitomosti.

Je vidět, že třeba Norwegianu se z Prahy daří celý rok lítají denně tři města, v létě dokonce čtyři a nejsou na trhu tak dlouho a ani nejsou nijak moc levní - tedy prostor a lidi tam očividně jsou - když ČSA zrušilo Oslo tak tam začal lítat Norwegian a lítá v pohodě 737 denně a má jí plnou, kdy by neměl tak se na to vykašlou. Takový Norwegian je velmi otevřený a dva týdny po ukončení měsíce mají na webu dat "plná stáda" - obsazenost mají přes 80%. Tedy !!!!


Odpovědět