Stránka 6 z 7

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 17. 05. 2014, 00:35
od Airbus380
s543 píše:
že by to zkusili do dalšího místa (a že jich tam je) třeba zpočátku jednou týdně - ani omylem.



Že jich tam je? A kolik prosím pěkně? ČSA lítají do Nice, to asi celkem šlape (přípoje z Velké země). Do Marseille lítá AF (4x týdně), i v létě se dá r/t pořídit okolo 4000, takže yield nebude moc velký. A dál je tam co? Toulouse? AF bylo, Vueling byl, obojí skončilo, žádná top turistická destinace pro Čechy, ani pro Rusy a asi ani pro Korejce, business mezi PRG a TLS možná nějaký je, ale aby zaplnil několikrát týdně 319, to nevím. Pak už na jihu Francie nic není. Linky jednou týdně nic neřeší, neb jsou určeny jen pro koupáky a turisty a český koupák nebo turista těžko bude dávat 5000 a víc za letenku do Montpellieru, Toulonu nebo Perpignanu a utrácet velké sumy za ubytování, když může jet do Chorvatska, Bojkovic nebo na Džerbu daleko levněji. Takže jižní Francii bych z hledáčku nových destinací ČSA asi vyškrtnul.

V současném modelu sítě ČSA opravdu nevím, která destinace by mohla být úspěšná či alespoň neprodělečná. Věřím, že něco v Británii by propadák nebylo. Londýn, Manchester nebo Birmingham, ten postrádá přímé spojení s PRG úplně. Škoda je Athén, Aegeanu se tu nejspíš celkem daří, stejně tak jako Sofie nebo cokoliv na Balkáně. Bohužel ale p2p mezi Prahou a menšími balkánskými zeměmi asi nebude dostatečný, aby linku uživil a Balkán-PRG-Západ by v černých číslech asi nikdy nebyl, protože Wizz (lítá v SOF, OTP, TSR, CLJ, TGM, SKP, BEG, TZL, no prostě skoro odevšad).

A frekvence jednou až dvakrát týdně v podání ČSA skutečně postrádají jakýkoliv smysl. Tyto frekvence jsou určeny výhradně pro turisty a v ČR zatím nejsme na úrovni, kdy by turisti byli schopní uživit linku. (Výjimkou jsou samozřejmě chartery, ale to je trochu jiná kapitola). I 3-4x týdně frekvence je po Evropě pro aerolinku typu ČSA na hranici přežití, spíš za hranicí...

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 18. 05. 2014, 12:16
od clovicek
Můj příspěvek do diskuze:

PEK - tento trh roste o 10% každý rok a poptávka je celoroční
ATL - 3-4x týdně jako sezónní linka přes léto
LCY - 2x denně nebo koupit za 18M EUR slot na LHR:)

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 18. 05. 2014, 15:06
od Airbus380
clovicek píše:Můj příspěvek do diskuze:

PEK - tento trh roste o 10% každý rok a poptávka je celoroční
ATL - 3-4x týdně jako sezónní linka přes léto
LCY - 2x denně nebo koupit za 18M EUR slot na LHR:)


LCY s čím? Nějak nevím o tom, že by ČSA měly ve flotile typ, který by byl schopen LCY létat.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 18. 05. 2014, 15:09
od HighFlyer
clovicek píše:LCY - 2x denně nebo koupit za 18M EUR slot na LHR:)

Proc nutne LHR nebo LCY? Uplne by stacil LGW. Tam sloty jsou.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 18. 05. 2014, 17:23
od andrewM
clovicek píše:Můj příspěvek do diskuze:

PEK - tento trh roste o 10% každý rok a poptávka je celoroční
ATL - 3-4x týdně jako sezónní linka přes léto
LCY - 2x denně nebo koupit za 18M EUR slot na LHR:)


KBL 3-4 tydne se sedackovym vydelkem minimalne srovnatelnym s nejuspesnejsimi linkami za predpokladu, ze by se to dobre navazalo na pripoje (idealne i na New York). Ne nadarmo je KBL jedna ze tri nejvydelecnejsich destinaci na svete a otocit se tam s A319 by asi fakt problem nebyl.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 18. 05. 2014, 17:25
od flyingblue
clovicek píše:Můj příspěvek do diskuze:

PEK - tento trh roste o 10% každý rok a poptávka je celoroční
ATL - 3-4x týdně jako sezónní linka přes léto
LCY - 2x denně nebo koupit za 18M EUR slot na LHR:)


1) PEK
Myslim, ze v pripade CSA neni dulezite, o kolik rocne ten trh roste, ale KOLIK na nem jsou schopni udelat TED. Situace CSA je (jeste porad) haseni, na nejaky rozvoj bohuzel jaksi nejsou penize.

2) ATL bude plne zavisla na pripojich DL. Pokud by CSA nevzala skupinka DL,AF/KL,AZ do sveho spolecneho projektu na TATL dopravu, tak jsou zcela nekonkurenceschopne. A u DL se uplne nezda, ze by CSA patrily mezi jejich velke kamose.

3) LON by asi smysl mel, ale mam pocit, ze na LCY potrebuje CSA jine letadlo (vzhledem ke vzdalenosti asi nejaky E-JET, mozna od korejcu zapujceny CS - az ho budou mit)
Cena slotu na LHR je mimo moznosti CSA, LGW je sice levnejsi, ale co presne by CSA mohly trati na LGW nabidnout, aby odlakaly cestaky od BA?

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 18. 05. 2014, 18:12
od Airbus380
flyingblue píše:ale co presne by CSA mohly trati na LGW nabidnout, aby odlakaly cestaky od BA?


Přesně na to jsem se chtěl zeptat taky. Ceny BA jsou víc než přijatelné, stejně jako počet frekvencí. Doprava na LGW je o chlup horší a delší než na LHR.

A cenou RYRu, EZY nebo WZZ ČSA sice konkurovat můžou, ale to pak velmi pravděpodobně znamená, že potenciální linka by byla stejně prodělečná, tudíž by nedávala smysl. Tedy pokud LON, pak skutečně asi jen LHR nebo LCY. V současné situaci je - bohužel - utopie asi obojí, byť bych si přál opak.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 19. 05. 2014, 14:03
od Marty-t
Se současným letovým parkem a chováním aliančních partnerů se toho mnoho nového smysluplného z hlediska ČSA vymyslet nedá. S malými Jety a rozumným Code-sharem s např. AF, KLM či Alitalie by jim ČSA mohly Feedovat jejich největší Huby z OSR, KSC a snad i z BRQ/BTS například. Osobně trošku nechápu tu ne-spolupráci ve SkyTeamu. Určitě by to šlo zlepšit...

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 19. 05. 2014, 16:15
od marthym
OSR? :roll: To je zabite letiste. Funguje jen pro letni koupaky. Ale muze si za to Ostrava (jak jeji predstavitele, tak pochopitelne jeji obyvatele) sama. Z Polska je to prece levnejsi.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 19. 05. 2014, 21:09
od rXD
Marty-t, 100% suhlas. CSA nie su v SkyTeame rovnocennym partnerom, tak by sa na to uz mali prestat hrat. Ak by aspon raz denne doleteli z KSC do AMS, raz do CDG a mozno raz do ROM, tak sa ich sluzba dramaticky zlepsi v porovnani s prestupmi nikam v PRG.

Svojho casu (kym to uchmatol Wizz), mohli kludne lietat aj PRG-KSC-LTN, ak by sa chytili na lowcost nakladovu strukturu a ak by dovideli aj dalej ako je "hub PRG". To by pre nich ale bolo zjavne scifi.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 20. 05. 2014, 07:10
od flyingblue
rXD píše:Marty-t, 100% suhlas. CSA nie su v SkyTeame rovnocennym partnerom, tak by sa na to uz mali prestat hrat. Ak by aspon raz denne doleteli z KSC do AMS, raz do CDG a mozno raz do ROM, tak sa ich sluzba dramaticky zlepsi v porovnani s prestupmi nikam v PRG.

Svojho casu (kym to uchmatol Wizz), mohli kludne lietat aj PRG-KSC-LTN, ak by sa chytili na lowcost nakladovu strukturu a ak by dovideli aj dalej ako je "hub PRG". To by pre nich ale bolo zjavne scifi.


... jo a este by mely litat z KSC jako low cost do NYC a TYO a SYD. Vlastne otevreni hubu v KSC by zcela jiste byl super napad a treba linka BEG-KSC-JFK by byla skutecna haupttrefa.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 20. 05. 2014, 07:49
od Globik
flyingblue píše:
rXD píše:Marty-t, 100% suhlas. CSA nie su v SkyTeame rovnocennym partnerom, tak by sa na to uz mali prestat hrat. Ak by aspon raz denne doleteli z KSC do AMS, raz do CDG a mozno raz do ROM, tak sa ich sluzba dramaticky zlepsi v porovnani s prestupmi nikam v PRG.

Svojho casu (kym to uchmatol Wizz), mohli kludne lietat aj PRG-KSC-LTN, ak by sa chytili na lowcost nakladovu strukturu a ak by dovideli aj dalej ako je "hub PRG". To by pre nich ale bolo zjavne scifi.


... jo a este by mely litat z KSC jako low cost do NYC a TYO a SYD. Vlastne otevreni hubu v KSC by zcela jiste byl super napad a treba linka BEG-KSC-JFK by byla skutecna haupttrefa.

Jenže už je pozdě, už se tam tlačí AB a díky KSC se konečně dostane do černých čísel.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 20. 05. 2014, 11:00
od majkl666
A proč by se třeba nemohla chytnout linka OSR - MXP s ATR72 třeba 3x týdně? Na MXP se nelítá z žádného polského letiště krom WAW, takže by ji mohli využívat i naši hojně zcestovatělí severní sousedé bydlící blíže k hranicím.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 20. 05. 2014, 11:10
od Tony Smoke
majkl666 píše:A proč by se třeba nemohla chytnout linka OSR - MXP s ATR72 třeba 3x týdně? Na MXP se nelítá z žádného polského letiště krom WAW, takže by ji mohli využívat i naši hojně zcestovatělí severní sousedé bydlící blíže k hranicím.


Je to dobry napad, ale na poliakov by som sa vo velkom nespoliehal. Gastarbeiter neda tolko co si CSA vypyta.

Re: Kam by měly ČSA otevřít nové linky?

Napsal: 20. 05. 2014, 12:16
od Alca
linky jako OSR nebo BRQ - CDG,LGW,AMS atd. měly vzniknout před deseti lety. Dnes je už na to docela pozdě, i tak si myslím, že stejně jako v polsku je to feeding pro jiné, což už si i LOT pomalu uvědomuje a silně to omezuje.
pro RxD bych ale posílil linku PRG-OSR a linku do KSC bych zajišťoval 4x denně autobusy KSC-OSR, které by dokonale navazovaly na linku do PRG.
rozšiřování linek je na mrtvém bodě a dle mého názoru ještě dlouho bude. Ještě tak před 15 lety měly ČSA tučný seznam potenciálních linek, které budou na 100% úspěšné. Teď už jdou na dřeň, myslím, že výhledově mají smysl asi tyto linky:
1)PEK - tak jako tak se jednou otevře. China Southern ani Eastern navíc z PEK do Evropy moc nelétají.
2)LCY - je to vyšší liga, o nižší by neměly uvažovat a na LHR nemají. Létat Easy Gatwick nemá smysl.
3)Linate - jak sehnat sloty?