Teda nenapadlo by mě, že Italové budou létat na Kubu a ještě přes Prahu nebo Britové do Singapuru s ČSA (předpokládám, že tam BA měly přímé lety, respektive že odtamtud pokračovaly do Austrálie).
Na tu Kubu létali s ČSA nejen Italové ale i mnozí další ze západní Evropy. Pokud vím, tak tam ČSA tahalo i nejrůznější odboráře ze zemí západní Evropy, různé levicově orientované mládežníky, pochybné existence atd. Řekl bych, že to byly většinou menší organizované skupiny. Myslím, že těch opravdu individuálních cestujících bylo málo, protože v té době na Kubě dost dobře nemohli fungovat.
Co se týká toho Singapuru z Londýna, to bylo v 70. a hlavně v 80. letech spíše zbožné přání. Ony ČSA nemohly konkurovat moc ani cenou, protože tehdy ještě byla (myslím ze strany IATA) dost přísná tarifní regulace a za nedodržení se udílely pokuty. Dokonce jsem měl jakýsi věstník, kde byly mimo jiné i pokuty udělené právě ČSA, které opakovaně nabízely jakési nepovolené slevy. Mám pocit, že se to týkalo hlavně obchodního zastoupení v ATH, které tehdy bylo poměrně aktivní. A s přihlédnutím k tomu, že ten Singapur byl taková "plazivka" - PRG-ATH-BEY-BOM-(KUL)-SIN (nebo v různých dobách nějak podobně), tak tam těch lidí do Singapuru asi moc nebylo. No a letět takto s IL6 místo 747, D10 apod. bylo buď pro fajnšmekra anebo masochistu. Nezapomeňte, že v té době se už začínalo létat LHR-SIN nonstop anebo max. s jedním mezipřistáním.
V kontextu mého předchozího příspěvku bych řekl, že těch tranzitních cestujících na dálkových linkách bylo pouhých pár tisíc ročně. A to v tom ještě mohly být schovány i tranzity do ostatních tzv.lido-demo.
Dnes řada lidí s nostalgií vzpomíná na to, že ČSA létaly "do celého světa", ovšem snad pouze v jednom roce za boševíka překročily 2 mil. cestujících. A z toho více než polovina byly vnitrostátní lety. Kdybych nebyl líný, vytahal bych z Leteckého Obzoru čísla, tam byly vždy uváděny počty cestujících na východ, západ i vnitro. A ten "západ" byl z dnešního pohledu symbolický.
Jako příklad uvedu právě ten Londýn: 1,3,5 BA (TRD, 111, 737), 2,4,6 ČSA (IL6, TU3). V neděli p.r.d.
A jak to bylo s ekonomikou tohoto "podnikání", to se nikdy nedovíme, protože veškeré ceny čehokoliv byly vytvářeny uměle tak, aby vyhovovaly tehdejší ideologii.