Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od clovicek »

Ahoj, právě kupuju několik letenek na trase PRG-AMS-PRG, kde máme nového klienta. ČSA na svém webu nenabízí žádné C/S lety s KLM, pouze kapacitu na svoje 2 lety denně. Navíc let v 7.00 ráno je často velmi silně obsazený a drahý. KLM na trase operuje již 4 až 5 letů denně, bohužel bez C/S s ČSA. Navíc pro některé lety do Ruska by se OK kapacita na letech z/do AMS hodila...

Delta má na těchto linkách C/S jak u ČSA tak u KLM.

Tak proč?


prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od prodejce »

peníze? :D

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od rXD »

Skor je to trocha o inom: CSA si nevie, resp. nechce, uvedomit svoju velkost - teda malost. A tak sa pusta do bitiek s AF, KLM, Deltou... Su zabavni, ale kym im to stat plati...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od prodejce »

tenhleten exot tady už mě začíná trochu nudit.

jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od jvoj »

Na ten code-share s KL jsem se už chtěl taky zeptat - nemělo by být nějak samozřejmé mít c/s s KLM, když je c/s i s AF, když jsou vlastně jedna společnost?


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od HighFlyer »

Pokud jsou u vas rozpoctova omezeni (jako ve vetsine firem), prichazi v uvahu easyJet? Je to "low-cost s lidskou tvari" :) a oslovuje spoustu obchodniku. Sice jen jedno spojeni denne, ale za takove ceny, ze se vyplati i s noclehem v AMS.

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od prodejce »

jvoj píše:Na ten code-share s KL jsem se už chtěl taky zeptat - nemělo by být nějak samozřejmé mít c/s s KLM, když je c/s i s AF, když jsou vlastně jedna společnost?

už jsem to tady psal xkrát. Takže znovu a opět: odpověď je NE, není to samozřejmé a ten, kdo těžce prohrál v případě CDG a přilezl k ČSA po kolenou je právě Air France. Uvidíme, jestli se to samé povede i v případě AMS.

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od 737 »

prodejce píše:
jvoj píše:Na ten code-share s KL jsem se už chtěl taky zeptat - nemělo by být nějak samozřejmé mít c/s s KLM, když je c/s i s AF, když jsou vlastně jedna společnost?

už jsem to tady psal xkrát. Takže znovu a opět: odpověď je NE, není to samozřejmé a ten, kdo těžce prohrál v případě CDG a přilezl k ČSA po kolenou je právě Air France. Uvidíme, jestli se to samé povede i v případě AMS.


Jsem si vědom, že to na tomto fóru zmiňoval Prodejce mnohokrát, nicméně stále mi není jasné, a zároveň si to nedokážu příliš představit, jak mohla Air France, jež je nesrovnatelně větší a významnější firmou než ČSA, přílézt po kolenou za malou, bezvýznamnou aerolinkou, která ze souboje nakonec vyšla jako vítěz. Pokud si vzpomínám, tak se jednalo o období několika měsíců, kdy se tyto aerolinky nedohodly na code-share spolupráci a probíhala cenová válka. Selský rozum mi říká, že to musely být právě ČSA, které na této válce prodělaly kalhoty a zjistily, že se bez spolupráce s Air France neobejdou. A další otázka - v čem spočívá to vítězství ČSA?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od prodejce »

No tak to nebyla jenom "cenová válka", i když ČSA v té době nějaké specky nabídly.

V první řadě AF musely prakticky přes noc otevřít dvě další rotace, aby se jim nesesypaly přípoje. Z toho jedna rotace musela nocovat v Praze (!!!). Takže jestli někomu tekla krev z hlavy, tak právě frantíkům... A jak už jsem psal i tenkrát - jestli vůbec byly nějaké škody na straně ČSA (pochybuju), tak ranní OK768, kterou si začaly ČSA celou (!) prodávat do vlastní kapacity, byla víc než náplast.

No a celé to dopadlo tak, jak to funguje dodneška. Systém C/S se změnil. Nejsou harmonizované ceny, ale jsou bloky. AF napřed nechtěly, aby se C/S měnil a když to skončilo, tak ke změně došlo.

A jako sladký dezert po tom všem slouží čerstvě uzavřený SPA, který si frantíci u ČSA vyžádaly. Takže po vystřílení C/S bloku už AF dokupují přímo z aktuální availability ČSA za ceny podle zrovna otevřených tříd. :wave:

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od 737 »

To je zajímavé. Jen pro upřesnění - v případě c/s AF a OK se jedná již o block space? A chápu to tedy správně, že tato forma je pro ČSA výhodnější než pružná nabídka kapacity..

Nicméně, pokud se dívám na stránky letiště, tak tam je u letů KLM uveden code-share ČSA, čili zdá se, že v tomto případě ke zrušení dohody nedošlo a situace bude zřejmě odlišná. Proč tedy ČSA nenabízí letenky na spoje KLM, i když na nich mají uveden svůj kód?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od prodejce »

Vždyť letenky mají přece vždycky dvě periody: periodu pro prodej a periodu pro odlety. A když skončí období prodeje, tak ti zůstanou mezil lidma prodané letenky, které ty lidi dříve či později chtějí proletět. Přijde mi tedy docela praktické, že na letišti jsou na cedulích uváděna ta čísla letů, na které si lidi (někdy v minulosti) koupili letenky 8)

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od flyingblue »

prodejce píše:No tak to nebyla jenom "cenová válka", i když ČSA v té době nějaké specky nabídly.

V první řadě AF musely prakticky přes noc otevřít dvě další rotace, aby se jim nesesypaly přípoje. Z toho jedna rotace musela nocovat v Praze (!!!). Takže jestli někomu tekla krev z hlavy, tak právě frantíkům... A jak už jsem psal i tenkrát - jestli vůbec byly nějaké škody na straně ČSA (pochybuju), tak ranní OK768, kterou si začaly ČSA celou (!) prodávat do vlastní kapacity, byla víc než náplast.

No a celé to dopadlo tak, jak to funguje dodneška. Systém C/S se změnil. Nejsou harmonizované ceny, ale jsou bloky. AF napřed nechtěly, aby C/S měnil a když to skončilo, tak ke změně došlo.

A jako sladký dezert po tom všem slouží čerstvě uzavřený SPA, který si frantíci u ČSA vyžádaly. Takže po vystřílení C/S bloku už AF dokupují přímo z aktuální availability ČSA za ceny podle zrovna otevřených tříd. :wave:


Jenom skoda, ze diky tomu zustaly CSA na T2-D. To je pro bezne cestaky s prestupem na long haul pomerne nestastne.

tygrlive
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 821
Registrován: 23. 12. 2009, 22:07
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od tygrlive »

flyingblue píše:
prodejce píše:No tak to nebyla jenom "cenová válka", i když ČSA v té době nějaké specky nabídly.

V první řadě AF musely prakticky přes noc otevřít dvě další rotace, aby se jim nesesypaly přípoje. Z toho jedna rotace musela nocovat v Praze (!!!). Takže jestli někomu tekla krev z hlavy, tak právě frantíkům... A jak už jsem psal i tenkrát - jestli vůbec byly nějaké škody na straně ČSA (pochybuju), tak ranní OK768, kterou si začaly ČSA celou (!) prodávat do vlastní kapacity, byla víc než náplast.

No a celé to dopadlo tak, jak to funguje dodneška. Systém C/S se změnil. Nejsou harmonizované ceny, ale jsou bloky. AF napřed nechtěly, aby C/S měnil a když to skončilo, tak ke změně došlo.

A jako sladký dezert po tom všem slouží čerstvě uzavřený SPA, který si frantíci u ČSA vyžádaly. Takže po vystřílení C/S bloku už AF dokupují přímo z aktuální availability ČSA za ceny podle zrovna otevřených tříd. :wave:


Jenom skoda, ze diky tomu zustaly CSA na T2-D. To je pro bezne cestaky s prestupem na long haul pomerne nestastne.


Stejna radost u CSA je i na SVO... SU si litan a nove a moderni E, OK na stare smradlave F... A na D taky pekna dalka...

rXD
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 691
Registrován: 26. 07. 2011, 00:48
Bydliště: Košice
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od rXD »

Napisat, ze "kdo těžce prohrál v případě CDG a přilezl k ČSA po kolenou je právě Air France" mozu maximalne tak ...., ktori si potrebuju liecit ego v krcme alebo na fore v cestine, ktorym nikto iny nerozumie. Linka CDG-PRG tvori uplne zanedbatelne percento vykonov AF, zatialco pre CSA je to uz jedna z poslednych prezivajucich liniek do zap. Europy (po tom co uplne opustili UK a AT, postupne ustupuju z DE a CH, a prezivaju len v Rusku a na BTS :-) ). A neviem, ako sa definuje vyraz ze "CSA" nieco "vyhrala", pokial ta aerolinia len cely cas produkuje stratu a scvrkava sa, takze ci v sucasnosti operuje PRG-CDG so ziskom je velmi otazne... A ze to nie je nijak ruzove naznacuje aj sprava z tohoto tyzdna, ze SmartWings linku PRG-CDG opusta, zjavne aby nekonkuroval sam sebe (kedze je spoluvlastnikom CSA).

AF ak by chcel, moze tu linku kludne prevadzkovat so stratou, alebo aj zrusit, a jeho celkove hospodarenie to neovplyvni. Zatial co CSA, ak chce lietat este niekam inam nez do Ruska, tak sa tej linky musi drzat ako kliest. Proste pre AF-KLM alebo Deltu (alebo Korean) je CSA v najlepsom pripade "malicky bratricek", ktory kym nezavadzia, tak moze robit co chce. Preto jedine, ako ten boj o C/S na CDG-PRG skoncil je, ze AF zobralo to, co pre neho bolo vyhodne. A ak to bol taky format ako je teraz, tak toto bolo pre nich akceptovatelne riesenie. Napr. asi si zratali, ze predsalen takto podporit CSA je pre nich vyhodnejsie, nez ich nechat padnut, v dosledku coho by si este vacsiu cast pasazierov na PRG zobrala LH.

Ked sa KLM rozhodne, ze pre nich je lepsie robit AMS-PRG bez C/S, tak CSA s tym vela nenarobi. Ale je sanca, ze ked uz su v jednej aliancii, tak predsalen KLM nebude CSA slapat na krk rovnakym stylom ako to urobili BA, LH, AUA atd.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Codeshare s KLM na lince Praha-Amsterdam

Příspěvek od alesesl »

rXD píše:Napisat, ze "kdo těžce prohrál v případě CDG a přilezl k ČSA po kolenou je právě Air France" mozu maximalne tak ...., ktori si potrebuju liecit ego v krcme alebo na fore v cestine, ktorym nikto iny nerozumie. Linka CDG-PRG tvori uplne zanedbatelne percento vykonov AF, zatialco pre CSA je to uz jedna z poslednych prezivajucich liniek do zap. Europy (po tom co uplne opustili UK a AT, postupne ustupuju z DE a CH, a prezivaju len v Rusku a na BTS :-) ). A neviem, ako sa definuje vyraz ze "CSA" nieco "vyhrala", pokial ta aerolinia len cely cas produkuje stratu a scvrkava sa, takze ci v sucasnosti operuje PRG-CDG so ziskom je velmi otazne... A ze to nie je nijak ruzove naznacuje aj sprava z tohoto tyzdna, ze SmartWings linku PRG-CDG opusta, zjavne aby nekonkuroval sam sebe (kedze je spoluvlastnikom CSA).

AF ak by chcel, moze tu linku kludne prevadzkovat so stratou, alebo aj zrusit, a jeho celkove hospodarenie to neovplyvni. Zatial co CSA, ak chce lietat este niekam inam nez do Ruska, tak sa tej linky musi drzat ako kliest. Proste pre AF-KLM alebo Deltu (alebo Korean) je CSA v najlepsom pripade "malicky bratricek", ktory kym nezavadzia, tak moze robit co chce. Preto jedine, ako ten boj o C/S na CDG-PRG skoncil je, ze AF zobralo to, co pre neho bolo vyhodne. A ak to bol taky format ako je teraz, tak toto bolo pre nich akceptovatelne riesenie. Napr. asi si zratali, ze predsalen takto podporit CSA je pre nich vyhodnejsie, nez ich nechat padnut, v dosledku coho by si este vacsiu cast pasazierov na PRG zobrala LH.

Ked sa KLM rozhodne, ze pre nich je lepsie robit AMS-PRG bez C/S, tak CSA s tym vela nenarobi. Ale je sanca, ze ked uz su v jednej aliancii, tak predsalen KLM nebude CSA slapat na krk rovnakym stylom ako to urobili BA, LH, AUA atd.


Fesaku, ty dotace co platis z vlastni kapsy a dotujes linku CSA do PRG z BTS ti opravdu udelaly diru do hlavy a to tak velkou, ze od te doby cokoliv se tyka CSA je negativni. Prodejce ma moji podporu, nebot je dlouhodobym clenem tohoto fora a ma urcite mnohem vice prispevku a vedomosti zalozenych na faktech nez ty.

Jeste jednou opakuji, to ze CSA nebo nekdo ostatni vyuziva dotace na rozjezd nejake linky, neni vina spolecnosti, nikoho neokrada. Je to soucast nabidky a poptavky. Pokud nekdo v BTS chce linku do PRG a ta linka neni komercne udrzitelna, a nekdo mu nabidne dotaci tak proc toho nevyuzit. Pro CSA je to dalsi zdroj prijmu a mozna dalsi novy zakaznici. To jak si dotace vyresi/rozdeli dana samosprava, mistni vlada/urad neni vec CSA ale vec toho uradu.

To same dela FR, nebo W6 na linky z KSC (mozna alespon to delal ze zacatku).

A letenky OK nejsou zas tak drahe, pokud koupis letenku na primy let PRG-KSC-PRG nebo opacne treba pres www.airfasttickets.de, tak zjistis, ze nejlevnejsi se daji koupit okolo 85eur rtn, coz je dost luxusni cena a ty dve prime rotace na KSC jsou az az, plus v nektere dny to jde pres BTS taky.
Kdyby melo OS potrebu rapidne navisit kapacitu na lince do KSC, tak uz to davno udela a prida nejake rotace, ale eventualne je to dostacujici. Lety OS, jsou +/- v tech samych casech jako prime lety OK.


Odpovědět