s543 píše:Přijde mi, že článek obsahuje velmi málo seriózních informací.
Jak už jsme si tu stěžovali dříve, problém je v tom, že v našem odvětví se utajuje prakticky všechno a čím dál tím víc.. dostat se k seriozním, úplným, vypovídajícím informacím je tedy reálně nemožné.
s543 píše:Zajímavé by bylo - možná to někde je - je počet lidí s jednotlivými aeroliniemi.
To by bylo vůbec nejzajímavější, ale opět tato informace je přinejmenším neveřejná.
s543 píše:Ono máme chartery, LCC a "ostatní přepravce" a prodejce to asi ví - jak to bude 1:1:1 ?? Ono pohledem na pohyby letadel to působí dojmem, že LCC odvezou možná víc lidí než "běžní" přepravci ?
Tohle není jak zjistit. Kdysi posílalo letiště Praha v měsíčním newsletteru tzv. koláče kde bylo vidět poměr LCC/LC/charter. Za rok 2013 to na letišti Praha bylo LC 65%, LCC 25%, charter 10%:
http://www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/ ... -rok-2013/Ovšem za rok 2014 už se to nedozvíme:
http://www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/ ... stujicich/Ale samozřejmě nutno dodat, že souvislost mezi provozními výsledky letiště a prodeji realizovanými na českém trhu je jen volná.
s543 píše:Tedy prodeje via IATA, kolik toho bude ? A zase jsou peníze a lidi....
Neveřejná informace. Autor článku na ihnedu se k ní patrně nějakým způsobem dostal a tak o tom napsal článek. Uvádí tržby 6,5 mld bez tax. Jenže tzv. "taxy" jsou z větší části rovněž příjmem aerolinek a běžně tvoří 50% celkové ceny letenky. Proto můj odhad celkových prodejů na úrovni 12-13 mld.
Co se týká počtu cestujících, statistika BSP poskytuje informaci jen o počtu prodaných letenek, což se nerovná počet cestujících. Letenek bude tak o 10-15% víc, než je počet cestujících a to ještě podle toho, jakou by si člověk zvolil zrovna metodiku.
s543 píše:Jsem přesvědčený, že sice LCC již lze většinou koupit přes nějaký portál, ale kolik to bude % z jejich pasažérů. Myslím, že to moc nebude.
Neměl jsem na mysli distruci LCC přes "portály", nýbrž přes Globální Distribuční Systémy. To jsou takové ty černo modro zelené obrazovky s příkazovým řádkem, co mají prodejci na pracovních stolech. Za distribuci tímto kanálem aerolinky platí. Už jen to, že již všechny velké low-costy vč. Ryanu "přilezli ke křížku" a zaplatili si distribuci v GDS, aby se tak dostali k prodejcům na stůl, o čemsi svědčí... ovšem tyto prodeje jsou prozatím ticketless, tedy mimo BSP a IATA statistiky. Výsledky se tak opět nedozvíme a Ryan je určo dobrovolně nezveřejní...