Výsledky trhu letenek za rok 2014

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Odpovědět
prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od prodejce »

Nevím kam to dát, dám to sem:

http://archiv.ihned.cz/c1-63442740-ceny ... poplatcich

Dle mého soukr. odhadu byly ale ČSA nejlépe třetí. První těžko...

Navíc celkové prodeje vč. tzv. "tax" odhaduji na 12-13 mld.


jvoj
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 754
Registrován: 20. 03. 2010, 18:40
Oblíbené typy letadel: B737, 787, Všechny Embraery, ATR42/72
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od jvoj »

Jednu informaci jsem z toho nevydedukoval - kolik letenek se tedy v čr prodalo? Je takové info k dispozici? Pouze s tím číslem by pro mě byla informace o obratu relevantní...

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od HonzaLB »

hlavně by mě zajímal nějaký odhad, kolik jde mimo BSP přímo přes weby aerolinek...

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od prodejce »

HonzaLB píše:hlavně by mě zajímal nějaký odhad, kolik jde mimo BSP přímo přes weby aerolinek...

Ano, to by mě zajímalo taky. Možná ještě stojí za zmínku, že počítání letenek "mimo BSP" by dnes bylo ještě komplikovanější. V loňském roce totiž jak Easyjet tak Ryanair zahájili distribuci svých letenek přes prodejce (GDS). Tyto agentské prodeje jsou ale "ticketless", tedy jdou mimo BSP. A pak se v tom vyznejte...

Jinak je zajímavé, že k prodejcům se postupem času přilísaly vlastně již všechny velké low-costy: Norwegian, Easyjet, Ryanair, Germanwings, Transavia... snad jen Wizz odolává.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od s543 »

Přijde mi, že článek obsahuje velmi málo seriózních informací.

Zajímavé by bylo - možná to někde je - je počet lidí s jednotlivými aeroliniemi.

Ono máme chartery, LCC a "ostatní přepravce" a prodejce to asi ví - jak to bude 1:1:1 ??
Ono pohledem na pohyby letadel to působí dojmem, že LCC odvezou možná víc lidí než "běžní" přepravci ?

Tedy prodeje via IATA, kolik toho bude ?
A zase jsou peníze a lidi....

Jsem přesvědčený, že sice LCC již lze většinou koupit přes nějaký portál, ale kolik to bude % z jejich pasažérů. Myslím, že to moc nebude.


HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od HonzaLB »

s543 píše:Ono pohledem na pohyby letadel to působí dojmem, že LCC odvezou možná víc lidí než "běžní" přepravci ?

statistiky má elfaa a aea. nicméně aea od jisté doby začala z detailních statistik pro veřejnost dělat spíše slovní úlohy, aby nešlo poznat, kolik mají na vnitroevropských letech. navíc v ELFAA a AEA nejsou všichni..například ČSA a Travel nejsou ani v jedné.

marthym
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 475
Registrován: 09. 10. 2012, 10:37
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od marthym »

A čtete je? Nebo radši sledujete facebooky a chodíte na párty? Nic proti vám, na rozdíl od mnohých tu, nemám/neměl jsem s vámi problém... Leč poslední odstavec u vašeho článku mě zarazil. Tak už se těším, co nám řeknete o panu - dalším nezávislém - panu Řehořovi. :?: :!:

Etihad se snažil přilákat do Českých aerolinií i tehdejší šéf Českého aeroholdingu Miroslav Dvořák. Kromě společné fotografie Dvořáka s šéfem Etihadu ale z těchto aktivit zůstaly jen stamilionové ztráty z linky do Abú Zabí, kterou ČSA provozovaly.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od HonzaLB »

marthym píše:A čtete je? Nebo radši sledujete facebooky a chodíte na párty? Nic proti vám, na rozdíl od mnohých tu, nemám/neměl jsem s vámi problém... Leč poslední odstavec u vašeho článku mě zarazil. Tak už se těším, co nám řeknete o panu - dalším nezávislém - panu Řehořovi. :?: :!:

Etihad se snažil přilákat do Českých aerolinií i tehdejší šéf Českého aeroholdingu Miroslav Dvořák. Kromě společné fotografie Dvořáka s šéfem Etihadu ale z těchto aktivit zůstaly jen stamilionové ztráty z linky do Abú Zabí, kterou ČSA provozovaly.

Čtu. Facebook nemám, párty me nezajímají. Je něco na tom odstavci nepravdivého?

prodejce
Prodejce
Prodejce
Příspěvky: 4294
Registrován: 14. 12. 2004, 11:51
Bydliště: na vejminku
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od prodejce »

s543 píše:Přijde mi, že článek obsahuje velmi málo seriózních informací.

Jak už jsme si tu stěžovali dříve, problém je v tom, že v našem odvětví se utajuje prakticky všechno a čím dál tím víc.. dostat se k seriozním, úplným, vypovídajícím informacím je tedy reálně nemožné.

s543 píše:Zajímavé by bylo - možná to někde je - je počet lidí s jednotlivými aeroliniemi.

To by bylo vůbec nejzajímavější, ale opět tato informace je přinejmenším neveřejná.

s543 píše:Ono máme chartery, LCC a "ostatní přepravce" a prodejce to asi ví - jak to bude 1:1:1 ?? Ono pohledem na pohyby letadel to působí dojmem, že LCC odvezou možná víc lidí než "běžní" přepravci ?

Tohle není jak zjistit. Kdysi posílalo letiště Praha v měsíčním newsletteru tzv. koláče kde bylo vidět poměr LCC/LC/charter. Za rok 2013 to na letišti Praha bylo LC 65%, LCC 25%, charter 10%:

http://www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/ ... -rok-2013/

Ovšem za rok 2014 už se to nedozvíme:

http://www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/ ... stujicich/

Ale samozřejmě nutno dodat, že souvislost mezi provozními výsledky letiště a prodeji realizovanými na českém trhu je jen volná.

s543 píše:Tedy prodeje via IATA, kolik toho bude ? A zase jsou peníze a lidi....

Neveřejná informace. Autor článku na ihnedu se k ní patrně nějakým způsobem dostal a tak o tom napsal článek. Uvádí tržby 6,5 mld bez tax. Jenže tzv. "taxy" jsou z větší části rovněž příjmem aerolinek a běžně tvoří 50% celkové ceny letenky. Proto můj odhad celkových prodejů na úrovni 12-13 mld.

Co se týká počtu cestujících, statistika BSP poskytuje informaci jen o počtu prodaných letenek, což se nerovná počet cestujících. Letenek bude tak o 10-15% víc, než je počet cestujících a to ještě podle toho, jakou by si člověk zvolil zrovna metodiku.

s543 píše:Jsem přesvědčený, že sice LCC již lze většinou koupit přes nějaký portál, ale kolik to bude % z jejich pasažérů. Myslím, že to moc nebude.

Neměl jsem na mysli distruci LCC přes "portály", nýbrž přes Globální Distribuční Systémy. To jsou takové ty černo modro zelené obrazovky s příkazovým řádkem, co mají prodejci na pracovních stolech. Za distribuci tímto kanálem aerolinky platí. Už jen to, že již všechny velké low-costy vč. Ryanu "přilezli ke křížku" a zaplatili si distribuci v GDS, aby se tak dostali k prodejcům na stůl, o čemsi svědčí... ovšem tyto prodeje jsou prozatím ticketless, tedy mimo BSP a IATA statistiky. Výsledky se tak opět nedozvíme a Ryan je určo dobrovolně nezveřejní...

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od HonzaLB »

data o složení aerolinek podle typu na webu stále jsou:

http://prgaero.user.mailkit.eu/mc/CECVU ... ce,12,2014
od letošního roku bude pokles podílu LCC, neboť SmartWings už nebudou ve statistikách jako LCC.
Jinak souhlasím, že nerozumím tajnostem, co se kolem statistik dělají. Stačí porovnat s tím, co vše člověk může z veřejných zdrojů zjistit o registracích nových aut v ČR.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od Robert »

HonzaLB píše:data o složení aerolinek podle typu na webu stále jsou:

http://prgaero.user.mailkit.eu/mc/CECVU ... ce,12,2014


Obrázek

Nevíte někdo, jak se počítají transit passengers - pochopil jsem, že to jsou cestující z mezipřistání, co sedí v letadle a nevystoupěj - tedy například cestující z OSR do DUS. Jsou započteni jen jednou? Počítají se do toho třeba cestující na letech, co tu nouzově přistanou (příklad všichni cestující z A380 Emirates, co tu byl)?

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od Robert »

HonzaLB píše:data o složení aerolinek podle typu na webu stále jsou:

http://prgaero.user.mailkit.eu/mc/CECVU ... ce,12,2014
od letošního roku bude pokles podílu LCC, neboť SmartWings už nebudou ve statistikách jako LCC.
Jinak souhlasím, že nerozumím tajnostem, co se kolem statistik dělají. Stačí porovnat s tím, co vše člověk může z veřejných zdrojů zjistit o registracích nových aut v ČR.


Vloni tisková zpráva letiště ještě uváděla počet cestujících u top 5 dopravců - http://www.prg.aero/cs/o-letisti-praha/ ... -rok-2013/ - letos už ne

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od s543 »

Robert píše:
HonzaLB píše:data o složení aerolinek podle typu na webu stále jsou:

http://prgaero.user.mailkit.eu/mc/CECVU ... ce,12,2014


Obrázek

Nevíte někdo, jak se počítají transit passengers - pochopil jsem, že to jsou cestující z mezipřistání, co sedí v letadle a nevystoupěj - tedy například cestující z OSR do DUS. Jsou započteni jen jednou? Počítají se do toho třeba cestující na letech, co tu nouzově přistanou (příklad všichni cestující z A380 Emirates, co tu byl)?


Hmmm - to jsou čísla za prosinec - zkoušel jsem - neúspěšně - najít čísla za celý rok nebo někdy z léta - kdy jsem přesvědčen, že to bude vypadat dramaticky jinak !

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od HonzaLB »

s543 píše:
Robert píše:
HonzaLB píše:data o složení aerolinek podle typu na webu stále jsou:

http://prgaero.user.mailkit.eu/mc/CECVU ... ce,12,2014


Obrázek

Nevíte někdo, jak se počítají transit passengers - pochopil jsem, že to jsou cestující z mezipřistání, co sedí v letadle a nevystoupěj - tedy například cestující z OSR do DUS. Jsou započteni jen jednou? Počítají se do toho třeba cestující na letech, co tu nouzově přistanou (příklad všichni cestující z A380 Emirates, co tu byl)?


Hmmm - to jsou čísla za prosinec - zkoušel jsem - neúspěšně - najít čísla za celý rok nebo někdy z léta - kdy jsem přesvědčen, že to bude vypadat dramaticky jinak !

za celý rok podle vyjádření letiště LCC 30%.

s543
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 393
Registrován: 11. 05. 2013, 20:42
Stav: Offline

Re: Výsledky trhu letenek za rok 2014

Příspěvek od s543 »

LCC 30% - no budiž, ale to dává všechny chartery dohromady někde pod 10% a to pohledem na letiště v letních měsících a kolem svátků se nechce moc věřit ?


Odpovědět