flyingblue píše:Pokud jsi to zaplatil, tak odvedli dobrou praci. Pokud je zakaznik s cenou spokojen, je mozne z neho vyrazit jeste par euracu navic. Podotykam, ze zakaznik je ten, kdo plati, ne ten, co cestuje.
mozem zodpovedne prehlasit, ze zakaznik celkom nadaval. A ten, co cestuje, schrastil viac mil ako ked isiel VIE-MUC-DXB naposledy...
flyingblue píše:Pokud jsi to zaplatil, tak odvedli dobrou praci. Pokud je zakaznik s cenou spokojen, je mozne z neho vyrazit jeste par euracu navic. Podotykam, ze zakaznik je ten, kdo plati, ne ten, co cestuje.
mozem zodpovedne prehlasit, ze zakaznik celkom nadaval. A ten, co cestuje, schrastil viac mil ako ked isiel VIE-MUC-DXB naposledy...
Pokud nadaval, zaplatil a priste udela totez, pak bylo dosazeno harmonie a rovnovahy ve vesmiru
Skvělý článek, díky Prostě jen ajrolinky řeší to co spousta firem v jiných oblastech a sice jak nenápadně rozlišovat zákazníka který jde vysloveně po ceně, zákazníka ochotného zaplatit si nějaký ten servis, zákazníka hledajícího customizované a sofistikované řešení, zákazníka.... atd. Peníze nesmrdí od žádného z nich a jak už tu nekdo psal každé procento navrch akcionáři ocení
Globik píše:Nicméně bych měl jeden dotaz - připomínku (možná naivní): Jak bude zákazníkovi znemožněno porovnat personalizovanou cenovou nabídku s anonymní nabídkou? Tedy když člověk, který pravidelně platí třeba 400% průměrné ceny letenky "svého" letu si ze svého účtu poptá letenku 3 měsíce před odletem, dostane mastnou cenu (proč mu nabízet letenku za méně, když je zvyklý a ochotný platit hodně, že?) a pak ji poptá jako nepřihlášený a zjistí, že jako anonymní uživatel si ji může koupit za půlku, byž mu aerolinka lže, že jako přihlášený má přístup k akčním nabídkám atd. A nebude si to chtít nechat líbit?
Jak konkrétně to nakonec dopadne můžeme opravdu jen spekulovat. Aerolinky jsou totiž v tomto směru natolik kreativní, že jim v tom výmýšlení nesahám ani po kotníky. Nicméně kdybych teď rychle měl vymyslet něco za sebe, tak nastavím absurdně vysoké "základní jízdné", například stejně jako to znám u Českých drah, a teprve z něj bych pak dával různě vysoké slevy - což by byl ostatně další důvod, proč nakupovat "z profilu".
Jasně. Ale když zjistím, že jako přihlášený bonitní zákazník dostanu slevu nižší, než jako nepřihlášený, co udělám? 1) se nakakám 2) a pak si to koupím jako nepřihlášený, pokud všechny aerolinky nedají do podmínek, že registrovaný nesmí nakupovat jako anonym pod hrozbou vysoké smluvní pokuty a s důkazním břemenem na zákazníkovi, že sice jsem Jan Novák, narozený 1.1.1985, ale nejsem ten Jan Novák, narozený 1.1.1985, co s nimi létá obden po Evropě za 777€ za light produkt.
Globik píše:Jasně. Ale když zjistím, že jako přihlášený bonitní zákazník dostanu slevu nižší, než jako nepřihlášený, co udělám? 1) se nakakám 2) a pak si to koupím jako nepřihlášený, pokud všechny aerolinky nedají do podmínek, že registrovaný nesmí nakupovat jako anonym pod hrozbou vysoké smluvní pokuty a s důkazním břemenem na zákazníkovi, že sice jsem Jan Novák, narozený 1.1.1985, ale nejsem ten Jan Novák, narozený 1.1.1985, co s nimi létá obden po Evropě za 777€ za light produkt.
Zkusenost z retailu ukazuje, ze toto chovani (minimalne v retailu nefunguje). Sidej nas vsude a nebyt spotrebitelskych svazu, budou tak cinit jeste ve vetsi mire - protoze si to jako jednotlivci nechame libit (mysleno vetsina jednotlivcu).
Mimochodem, v oblasti velkych firem to bude fungovat jen velmi malo. Prakticky vsechny priplaceji za "sluzby usite specialne pro ne", takze je to nebude nijak moc trapit
flyingblue píše:Zkusenost z retailu ukazuje, ze toto chovani (minimalne v retailu nefunguje). Sidej nas vsude a nebyt spotrebitelskych svazu, budou tak cinit jeste ve vetsi mire - protoze si to jako jednotlivci nechame libit (mysleno vetsina jednotlivcu)
Pokud Ti řetězec supermarketů nabídne individuální ceny zboží, neboť u nich nakupuješ velmi často a zejména drahé zboží a nakonec zjistíš, že platíš mnohem víc, než kdybys u pokladny nepředložil klientskou kartu, co uděláš?
flyingblue píše:Zkusenost z retailu ukazuje, ze toto chovani (minimalne v retailu nefunguje). Sidej nas vsude a nebyt spotrebitelskych svazu, budou tak cinit jeste ve vetsi mire - protoze si to jako jednotlivci nechame libit (mysleno vetsina jednotlivcu)
Pokud Ti řetězec supermarketů nabídne individuální ceny zboží, neboť u nich nakupuješ velmi často a zejména drahé zboží a nakonec zjistíš, že platíš mnohem víc, než kdybys u pokladny nepředložil klientskou kartu, co uděláš?
Reknu Ti to takhle:
Hertz uctuje mezi $1-$2.50 na den prakticky vsem uzivatelum americkych FF karet (dokonce ma disclaimer na strance, ze tak cini). A lidi je tam stejne vyplnujou
flyingblue píše:Zkusenost z retailu ukazuje, ze toto chovani (minimalne v retailu nefunguje). Sidej nas vsude a nebyt spotrebitelskych svazu, budou tak cinit jeste ve vetsi mire - protoze si to jako jednotlivci nechame libit (mysleno vetsina jednotlivcu)
Pokud Ti řetězec supermarketů nabídne individuální ceny zboží, neboť u nich nakupuješ velmi často a zejména drahé zboží a nakonec zjistíš, že platíš mnohem víc, než kdybys u pokladny nepředložil klientskou kartu, co uděláš?
Reknu Ti to takhle:
Hertz uctuje mezi $1-$2.50 na den prakticky vsem uzivatelum americkych FF karet (dokonce ma disclaimer na strance, ze tak cini). A lidi je tam stejne vyplnujou
A za to se jim připisujou míle? Pak je to ale ve stylu "nechci slevu zadarmo" a to spousta lidí je líná poorovnávat výhodnost vstupu vs.výstupu.
@Globík: vždy může být cena pro neregistrované vyšší než cena pro tu nejbonitnější klientelu. Tedy bez registrace lepší cenu neuvidíš...spíš bude překvapení až uvidíš cenu, za níž stejné lety vyhledá tvá manželka. Nebo je otázka jestli půjde - a já si těžko dokážu představit, že by to nešlo, byť to dokážou hodně stížit - založit si druhý účet, tedy bys pracovně létal za draho, protože tomu se prostě nevyhneš a soukromě za levno, protože bys šel po ceně a nechtěl bys za letenku do Egypta platit 20k jen proto, že obden lítáš PRG-BRU-PRG taky za 20k.
Spíš mi v tom celém uniká jedna věc. Přihlásím se do svého FF účtu, chci koupit letenky na dovolenou pro sebe a své kamarády/rodinu. Ti buď FF účet nemají, nebo já rozhodně nemám přístup k jejich heslu, k veřejnému číslu možná jo, ale asi bych postřehl kdyby při souběžné koupi stála jedna letenka výrazně víc jen proto, že kamarád pravidelně pracovně lítá bez většího ohledu na cenu. Budou všechny letenky za tu cenu, kterou já najdu? Nebo zcela zruší možnost koupě více letenek zároveň? Nějak si nedokážu představit, co bych pak napsal do (relativně častého) mailu kamarádům "Nepojedeš na .... do ...? Letenky stojí xy Kč, včetně dopravy na místě a ubytka se vejdem do yx Kč."
Jako přihlášený dostaneš automaticky nějakou malou slevu (nevím, zda u všech nebo jen u vybraných zařízení), nicméně po zabookování poměrně málo, tuším pěti různých ubytování, dostaneš status, říkají tomu Genius, kde dostaneš u vybraných podniků 10% slevu už z těch zlevněných cen + občas různé "statusové" věci typu early check in, late check out, welcome drink atp. Zásadní nicméně myslím je to, že já ze svého statusového účtu můžu zabookovat bydlení třetí osobě se slevou i když ta třetí osoba jej nemá.
Globik píše: Pokud Ti řetězec supermarketů nabídne individuální ceny zboží, neboť u nich nakupuješ velmi často a zejména drahé zboží a nakonec zjistíš, že platíš mnohem víc, než kdybys u pokladny nepředložil klientskou kartu, co uděláš?
Reknu Ti to takhle:
Hertz uctuje mezi $1-$2.50 na den prakticky vsem uzivatelum americkych FF karet (dokonce ma disclaimer na strance, ze tak cini). A lidi je tam stejne vyplnujou
A za to se jim připisujou míle? Pak je to ale ve stylu "nechci slevu zadarmo" a to spousta lidí je líná poorovnávat výhodnost vstupu vs.výstupu.
Ale presne takhle to muzou delat i aerolinky. Zkratka moznosti, jak klientovi prodat "za vic" je mnoho.
Kazdopadne ted trochu vazne. Osobne si myslim, ze prodejcem popisovana hypoteticka budoucnost bude naopak obrovskou prilezitosti pro GDS. Pokud totiz pujdou ty data nakupu a chovani uzivatelu nejakym rozumnym zpusobem vydolovat, tak globalni GDS budou velmi rychle disponovat daleko vetsim objemem analytickejch dat nez aerolinky a zase budou o krok napred. Bude to hodne podobny tomu, jak s datama analyticky zachazej velky herni operatori v Asii.
Údaje o letence, ale ultimátně jsou u aerolinky - přece musí vědět, kdo nastoupil do letadla ?
Ono poplatek u LH - zajímavé bude jak dopadne pokles prodeje letenek - je-li pravda oněch zmíněných 16% tak už hluboce prodělali. Pravda je ta, že míra stávkování jejich personálu byla letos "větší než velká" a věřím, že spousta cesťáků si řekla - lze li letět s někým jiným tak raději neriskovat.