Proč už ČSA nelétají na čas?

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
clovicek
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 263
Registrován: 27. 05. 2004, 13:47
Oblíbené typy letadel: 773, 380, 330, 748, 787
Pohlaví: muž
Bydliště: Fox Lake
Stav: Offline

Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od clovicek »

Dnešní večerní rotace opět odlétají z Prahy s velkým zpožděním, 3 lety budou odlétat více než 3 hodiny po plánovaném odletu. Stejné to bylo i minulý týden. Co se děje? Není dost letadel? Počasí? Proč OM-GTB létá pravidně pozdě - často stojí na zemi i 2 hodiny a nestíhá.... existují veřejné on-time departure statistiky (on time = +15 min) ? Kolik může mít ČSA - 70%?

Ještě loni to bylo pohoda, nikdy jsem netrčel na letišit více než 20-30 min, nyní je to často a i několik hodin.

Díky.


tatranka
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 216
Registrován: 02. 05. 2006, 14:01
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od tatranka »

No dnes byla na příletu do Helsinek sekera víc jak 2 hodiny. Naštěstí se mi podařilo přebookovat na Finnair v 17:35.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od Petr31 »

clovicek píše:Dnešní večerní rotace opět odlétají z Prahy s velkým zpožděním, 3 lety budou odlétat více než 3 hodiny po plánovaném odletu. Stejné to bylo i minulý týden. Co se děje? Není dost letadel? Počasí? Proč OM-GTB létá pravidně pozdě - často stojí na zemi i 2 hodiny a nestíhá.... existují veřejné on-time departure statistiky (on time = +15 min) ? Kolik může mít ČSA - 70%?

Ještě loni to bylo pohoda, nikdy jsem netrčel na letišit více než 20-30 min, nyní je to často a i několik hodin.

Díky.


....já volil nohama, s ČSA jsem naposledy letěl v lednu únoru 2010 2krát Praha Kyjev a zpět.Vřele doporučuji totéž :lol:

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od Lkprak »

Obecně nelétají pozdě nejen ČSA ale i spousta dalších aerolinek. Stačí se občas mrknout třeba na web Letiště Praha. Taky by mně zajímalo, čím to je.

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1649
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od Airbus380 »

Je pravda, že poslední dny často sleduju FR24 a ČSA na večerních odletech většinou 2-3 hodiny. Myslím, že se jedná o kombinaci spousty faktorů. Jednak je poslední týden nad Evropou docela dost bouřek, to pak stačí pár minut a začne se sypat celá rotace letadla. Pak taky začíná hlavní sezona, letiště i letadla jsou narvaný, ale hlavní důvod je podle mě již zmíněný nedostatek letadel, resp. plánování letového řádu bez ohledu na ověření si prostého faktu, zda takový LŘ budou schopni bez výraznějších problémů odlétat. Před sezonou výpadky mohl nahradit Travel, ale hádám, že sám Travel má nyní dost honičku :D

Nicméně za poslední dny ČSA muselo vyplatit pěkně ranec na kompenzacích...


micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od micaello »

Taky jsem včera, respektive dnes, koukal na odlet linky do Košic se sekerou skoro 3 hodiny :shock:

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od flyingblue »

Airbus380 píše:Je pravda, že poslední dny často sleduju FR24 a ČSA na večerních odletech většinou 2-3 hodiny. Myslím, že se jedná o kombinaci spousty faktorů. Jednak je poslední týden nad Evropou docela dost bouřek, to pak stačí pár minut a začne se sypat celá rotace letadla. Pak taky začíná hlavní sezona, letiště i letadla jsou narvaný, ale hlavní důvod je podle mě již zmíněný nedostatek letadel, resp. plánování letového řádu bez ohledu na ověření si prostého faktu, zda takový LŘ budou schopni bez výraznějších problémů odlétat. Před sezonou výpadky mohl nahradit Travel, ale hádám, že sám Travel má nyní dost honičku :D

Nicméně za poslední dny ČSA muselo vyplatit pěkně ranec na kompenzacích...


CSA prevzaly model Travely, proste nejsou zadne rezervy. Mozna je to jediny zpusob, jak muze mala aerolinka vubec prezit.

Teda jeste nejdou uplne na hranu, Travele uz zaskakovalo nekolik cizich letadel. Letos ji ovsam CSA pomoci nemohou, samy maji dve letadla v Saudske Arabii a maji na pomoc jednu 737 od Go2Sky.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od HighFlyer »

flyingblue píše:CSA prevzaly model Travely, proste nejsou zadne rezervy. Mozna je to jediny zpusob, jak muze mala aerolinka vubec prezit.

Teda jeste nejdou uplne na hranu, Travele uz zaskakovalo nekolik cizich letadel. Letos ji ovsam CSA pomoci nemohou, samy maji dve letadla v Saudske Arabii a maji na pomoc jednu 737 od Go2Sky.


Prosim o upresneni, CO nebo KDO je "Travela" %-(

andrei
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od andrei »

Víš on důvod muze byt více než jednoduchý - minuly týden v Římě se čekalo na 1 pasažéra, který způsobil ve finále zpoždění 40 minut, protože na takto vytíženém letišti dostat slot na odlet je celkem náročné, pak stačí když se podobně zpoždění stane 1-2 denně a dane letadlo horko těžko dohání časovou ztrátu na dalších linkách při zachování potřebného času na zemi.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od alesesl »

Dnesni priletova tabule v PRG po priletu z FRA poslednim vecernim letem.
Urcite nezavidim pax z VXO, LPI, WAW a ostatnim. Zacina to byt horsi a horsi co se tyce zpodeni u OK. Chybi asi ATRko.

IMG_20160808_001950.jpg

andrei
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 188
Registrován: 17. 06. 2008, 12:25
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od andrei »

Možná chybí ty 2 Airbusy co jsou na pronajmu, večerní let do UFA tuším byl už od odpoledne opožděný a to letadlo co ho mělo létet přistálo se zpoždění a letělo předtim ještě jednu rotaci. Kdyby měli nejakou rezervu tak se další zpoždění nemuselo konat.
Ale jde to blbe když točíte par letadel skoro bez přestávky.

Celkem by me zajímalo kdy dělají údržbu ....
A take ty ATRka nebudou mít věcně už mají take sve naletano .....

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od micaello »

Při velikosti flotily OK je nemyslitelné mít byť jediné letadlo "v záloze".
Údržbu předpokládám dělají v noci.
Průměrné stáří ATR u OK je něco okolo 11 let, myslím si, že mají toho ještě hodně před sebou ;)

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od alesesl »

micaello píše:Průměrné stáří ATR u OK je něco okolo 11 let, myslím si, že mají toho ještě hodně před sebou ;)


To sice ano, ale nektere kousky maji naletano hodne. Navic to co maji v pronajmu neni nejnovejsi tez, takze sance, ze nejake letadlo pujde tech je docela velka. A pak, kdyz ho neni cim nahradit v letni sezone, tak se neni cemu divit. Holt zvolili si takovou strategii, tak nech bojuji. Koncovy zakaznik si pak udela sam obrazek a rozhode se, zda s nima opet poleti, ci nikoliv.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od Petr31 »

alesesl píše:
micaello píše:Průměrné stáří ATR u OK je něco okolo 11 let, myslím si, že mají toho ještě hodně před sebou ;)


To sice ano, ale nektere kousky maji naletano hodne. Navic to co maji v pronajmu neni nejnovejsi tez, takze sance, ze nejake letadlo pujde tech je docela velka. A pak, kdyz ho neni cim nahradit v letni sezone, tak se neni cemu divit. Holt zvolili si takovou strategii, tak nech bojuji. Koncovy zakaznik si pak udela sam obrazek a rozhode se, zda s nima opet poleti, ci nikoliv.


..tak nějak.Já se rozhodl volit nohama v roce 2010 a nijak toho nelituji.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Proč už ČSA nelétají na čas?

Příspěvek od JackBrno »

alesesl píše:
micaello píše:Průměrné stáří ATR u OK je něco okolo 11 let, myslím si, že mají toho ještě hodně před sebou ;)


To sice ano, ale nektere kousky maji naletano hodne. Navic to co maji v pronajmu neni nejnovejsi tez, takze sance, ze nejake letadlo pujde tech je docela velka. A pak, kdyz ho neni cim nahradit v letni sezone, tak se neni cemu divit. Holt zvolili si takovou strategii, tak nech bojuji. Koncovy zakaznik si pak udela sam obrazek a rozhode se, zda s nima opet poleti, ci nikoliv.

Ono to ale platí obecně pro každou aerolinku srovnatelné velikosti. Dnes opravdu není šance s tak malou flotilou mít alespoň jediné letadlo jako zálohu. A potom stačí jediný technický či provozní problém, který jedno letadlo někde zdrží a jsou v háji odletové časy na celý den. Tomu se prostě nedá vyhnout a ani není možné mít v leťáku velké časové rezervy.


Odpovědět