ČSA - kam dál

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Marty-t »

ČSA podle mne nemá v současné době kritickou velikost ani dostatek zajímavých dálkových linek na síťový model. Určitou šanci by tak mohly být malé pro velké hráče nezajímavé destinace - ale na to jsou jejich letadla příliš velká. Podobné slučování linek do trojúhelníků taky může chvíli fungovat:
CSA Czech Airlines at the launch of winter 2016/17 season is consolidating service to Zagreb and Skopje. From 30OCT16, the airline will operate 3 weekly Prague – Zagreb – Skopje, using Airbus A319 aircraft.

OU848 PRG2200 – 2315ZAG2355 – 0110+1SKP 319 357
OK849 SKP0315 – 0430ZAG0505 – 0615PRG 319 146

The Skyteam member currently operates 3 weekly Prague – Zagreb (ATR42/72) and 2 weekly Prague – Skopje (A319/ATR72) route. http://www.routesonline.com/news/38/air ... ce-in-w16/

ale to je spíš o přežití než o rozvoji firmy. Budoucnost ČSA bez CS s významnými partnery aliance si totiž nadále představit nedokážu. Nerozumím tomu proč AF/KLM/Aeroflot stále ČSA spíš považují za konkurenta než partnera... Tak je opravdu otázkou na co je členství ČSA ve SkyTeamu (snad kromě příchodu akcionáře - Koreanu) přínosem...


jencik
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 825
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: SIN
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od jencik »

No pri pohľade na mapu mi napadlo, či by sa im neoplatil prestup k OW. Otázne je, ako by sa k tomu postavil Korean, aj keď napr CX takto fungujú bez problémov.

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od velpa.66 »

ČSA,jak dál?
Chtěl jsem si zpestřit pravidelné cesty do BHX a letět do LPL a pak vlakem do BHX. Nejprve mi byla dvakrát změněna leteka kvůli posunutí odletu ,změně doby příletu a nakonec zrušení letu a spojení s letem do BHX.
Už označení letu na obrazovkách před nástupní bránou bylo zavádějící. Číslo letu byl let do BHX ,ale napsán let do LPL via BHX.
Vlastní let měl nejprve ohlášené zpoždění 30minut kvůli opožděnému příletu letadla z předchozí destinace, ale skutečné skoro hodinu.
Přiletěl starý B737-400 pronajatý od ? Lituji toho kdo si zaplatil C.
Za mě dva plusy tohoto letu - místa u nouzových východů na křídlech tak že dost místa a opravdu dobré příplatkové jídlo.
Bohužel to bylo vše. Nevím proč pilot už od počátku letu podával nepravdivé informace. Jednak o době letu,prý poletíme asi 1:45 . Mezipřistání potrvá cca 30 minut s tím že pouze vystoupí a nastoupí cestující v BHX a budeme pokračovat dále do LPL.
Skutečnost - v BHX museli nejprve vystoupit prvně všichni cestující do LPL. Než to všichni pochopili tak to taky chvilku zabralo. Pak nás čekalo kolečko letištěm. To znamená nejprve imigrační,pak ven ,znovu odbavení a bezpečnostní kontrola.Nafasovali jsme palubní vstupenky na let do PRG bez jména. Chvíli trvalo úředníkům před vstupem na bezpečnostní kontrolu jestli nás na tyto palubní vstupenky pustí dál. Po pár telefonátech nás pustili dál.Výsledné zdržení více jak hodina. Do LPL jsme doletěli kolem 22:35 místního času předpolkádaný původní byl 20:10.
Během přeletu BHX-LPL začal jeden angličan sepisovat návhy na odškodnění. Od hodně lidí jsem slyšel ČSA-nikdy více!
Za mě je mi to líto,přesto mám ČSApořád rád.

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od alesesl »

velpa.66 píše:ČSA,jak dál?
Chtěl jsem si zpestřit pravidelné cesty do BHX a letět do LPL a pak vlakem do BHX. Nejprve mi byla dvakrát změněna leteka kvůli posunutí odletu ,změně doby příletu a nakonec zrušení letu a spojení s letem do BHX.
Už označení letu na obrazovkách před nástupní bránou bylo zavádějící. Číslo letu byl let do BHX ,ale napsán let do LPL via BHX.
Vlastní let měl nejprve ohlášené zpoždění 30minut kvůli opožděnému příletu letadla z předchozí destinace, ale skutečné skoro hodinu.
Přiletěl starý B737-400 pronajatý od ? Lituji toho kdo si zaplatil C.
Za mě dva plusy tohoto letu - místa u nouzových východů na křídlech tak že dost místa a opravdu dobré příplatkové jídlo.
Bohužel to bylo vše. Nevím proč pilot už od počátku letu podával nepravdivé informace. Jednak o době letu,prý poletíme asi 1:45 . Mezipřistání potrvá cca 30 minut s tím že pouze vystoupí a nastoupí cestující v BHX a budeme pokračovat dále do LPL.
Skutečnost - v BHX museli nejprve vystoupit prvně všichni cestující do LPL. Než to všichni pochopili tak to taky chvilku zabralo. Pak nás čekalo kolečko letištěm. To znamená nejprve imigrační,pak ven ,znovu odbavení a bezpečnostní kontrola.Nafasovali jsme palubní vstupenky na let do PRG bez jména. Chvíli trvalo úředníkům před vstupem na bezpečnostní kontrolu jestli nás na tyto palubní vstupenky pustí dál. Po pár telefonátech nás pustili dál.Výsledné zdržení více jak hodina. Do LPL jsme doletěli kolem 22:35 místního času předpolkádaný původní byl 20:10.
Během přeletu BHX-LPL začal jeden angličan sepisovat návhy na odškodnění. Od hodně lidí jsem slyšel ČSA-nikdy více!
Za mě je mi to líto,přesto mám ČSApořád rád.


No pekne dekuji teda. To i jak bych si hezky pozadal o kompenzaci za toto dobrodruzstvi.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od j.ree »

velpa.66 píše:ČSA,jak dál?....

To si delas srandu! Toto je TVCSA opravdu schopno vymyslet???


ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od ivy »

j.ree píše:
velpa.66 píše:ČSA,jak dál?....

To si delas srandu! Toto je TVCSA opravdu schopno vymyslet???


Kdyby jen vymyslet. Ale i zrealizovat!!! A že to určitě nebylo jednoduché. Možná, že vypisují bonusy za každého na.....ného cestujícího. A opět jsme u Hospody na mýtince...

Protože podobné úlety se opakují často, zajímalo by mně, zda se za to pan Sinčák alespoň trochu stydí. I když s dost dobrou znalostí bankovních manažerů (byť v tomto případě v minulém čase) si o tom dovolím pochybovat.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od micaello »

Pronajato zřejmě od Go2Sky?

velpa.66
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 08. 2012, 17:49
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od velpa.66 »

micaello píše:Pronajato zřejmě od Go2Sky?

Ano bylo to Go2Sky. Nemohl jsem si vzpomenout.

Studentka
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 15. 10. 2016, 14:47
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Studentka »

Ahoj všichni, ráda bych vás všechny poprosila o pomoc s vyplněním dotazníku k mé diplomové práci na tému "Návrh marketingové strategie nízkonákladové aerolinky". Dotazník je určen hlavně těm, kdo letá pravidelně (více než jednou ročně) a má zájem o leteckou dopravu. Zabere to asi 5 minut a mě to poskytene důležité informace ke zpracování! :) Děkuju předem! :) https://www.vyplnto.cz/databaze-dotazni ... -aerolink/

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od HighFlyer »

Marty-t píše:ČSA podle mne nemá v současné době kritickou velikost ani dostatek zajímavých dálkových linek na síťový model.

Děkuji! A ještě jednou DĚKUJI za použití těchto dvou klíčových ekonomických termínů (ve zcela správném kontextu).

Z plných plic na to zde upozorňoval HighFlyer již před 5 lety. Vysmívali se mu tenkrát růrzní apologetové (nebudeme za všechny jmenovat LyingBlue). Tak schválně, jestli dnes mají ty koule napsat "měl jsem tenkrát oči v ().() a pravdu jsi měl ty".

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
Marty-t píše:ČSA podle mne nemá v současné době kritickou velikost ani dostatek zajímavých dálkových linek na síťový model.

Děkuji! A ještě jednou DĚKUJI za použití těchto dvou klíčových ekonomických termínů (ve zcela správném kontextu).

Z plných plic na to zde upozorňoval HighFlyer již před 5 lety. Vysmívali se mu tenkrát růrzní apologetové (nebudeme za všechny jmenovat LyingBlue). Tak schválně, jestli dnes mají ty koule napsat "měl jsem tenkrát oči v ().() a pravdu jsi měl ty".


A ted se pisatel podiva na velikost flotily CSA v roce 2011 a v roce 2016, reknou si "AHAAAAA", uhodi hlavou o zed a prestanou placat nesmysly.

Aneb doba se meni ...

Jinak v diskusi o sitovem efektu je role CSA marginalni. Jde o to, zda je trh v Praze dostatecne velky pro provoz aerolinky, ktera stoji na sitovem efektu.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od HighFlyer »

flyingblue píše: A ted se pisatel podiva na velikost flotily CSA v roce 2011 a v roce 2016

Ale ale, LyingBlue, ty i ja dobre vime, ze uz v roce 2011 byly terminy kriticka velikost a sitovy model nanejvys aktualni, protoze kriticka velikost ani tenkrat nebyla a sitovy model kolaboval. Ty jsi to vehementne popiral a svoji argumentaci jsi mel postavenou na výkřicích z APC odposlechnutych doma v kuchyni, ktere jsi tady ve foru papouskoval.

Jde o to, zda je trh v Praze dostatecne velky pro provoz aerolinky, ktera stoji na sitovem efektu.

Ano, presne tak jsem to psal pred peti lety. Blahopreji k prvnimu odvaznemu kroku k pochopeni problematiky.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od flyingblue »

HighFlyer píše:
flyingblue píše: A ted se pisatel podiva na velikost flotily CSA v roce 2011 a v roce 2016

Ale ale, LyingBlue, ty i ja dobre vime, ze uz v roce 2011 byly terminy kriticka velikost a sitovy model nanejvys aktualni, protoze kriticka velikost ani tenkrat nebyla a sitovy model kolaboval. Ty jsi to vehementne popiral a svoji argumentaci jsi mel postavenou na výkřicích z APC odposlechnutych doma v kuchyni, ktere jsi tady ve foru papouskoval.

Jde o to, zda je trh v Praze dostatecne velky pro provoz aerolinky, ktera stoji na sitovem efektu.

Ano, presne tak jsem to psal pred peti lety. Blahopreji k prvnimu odvaznemu kroku k pochopeni problematiky.


Zkus vyhledat odbornou peci ... jeste je sance, ze je to vratny proces.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Marty-t »

@flyingblue, highflyer: Vaši podnětnou diskuzi projevujíc respekt k odlišnému názoru jsem samozřejmě pozorně sledoval. Dle mého skromného názoru jste se jen zaměřili na velikost flotily, ale podle mne těch parametrů vhodných pro 'síťový model' bude asi víc - např. sedačková kapacita, atraktivita a frekvence nalítavaných destinací, vhodnost časů a spojení, množství dálkových linek, cena kerosínu a lidské práce v Hubu atd. Asi těch faktorů bude spíš víc než míň. Nicméně jsem rád, že se na dnešním stavu ČSA shodnete - tj. že hlavně na síťovém modelu za dnešní situace stavět nemůže... Leda jako feeder někoho jiného...

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od flyingblue »

Marty-t píše:@flyingblue, highflyer: Vaši podnětnou diskuzi projevujíc respekt k odlišnému názoru jsem samozřejmě pozorně sledoval. Dle mého skromného názoru jste se jen zaměřili na velikost flotily, ale podle mne těch parametrů vhodných pro 'síťový model' bude asi víc - např. sedačková kapacita, atraktivita a frekvence nalítavaných destinací, vhodnost časů a spojení, množství dálkových linek, cena kerosínu a lidské práce v Hubu atd. Asi těch faktorů bude spíš víc než míň. Nicméně jsem rád, že se na dnešním stavu ČSA shodnete - tj. že hlavně na síťovém modelu za dnešní situace stavět nemůže... Leda jako feeder někoho jiného...


Nejde o velikost flotily, ale o velikost trhu.


Odpovědět