ČSA - kam dál

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2862
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od alesesl »

micaello píše:Tak i bez nich mají nárůst 14%, to je celkem hodně. Ten LF by ale mohl být lepší..


To nerikam, ze to neni dobra zprava, ale proc pocitat ty jine pax, co prepravili na linkach, kde si od nich nekdo nasmlouva letadlo?


Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Petr31 »

alesesl píše:
micaello píše:Tak i bez nich mají nárůst 14%, to je celkem hodně. Ten LF by ale mohl být lepší..


To nerikam, ze to neni dobra zprava, ale proc pocitat ty jine pax, co prepravili na linkach, kde si od nich nekdo nasmlouva letadlo?


..to si tady myslíme všichni, že to je opravdu zvrácené...a dost to vypovídá o míře ubohosti, která v ČSA vládne.A je příznačné, že novináři už dávno nekladou VŮBEC žádné otázky :crazy: Kdyby přišel ten tiskový mluvka ČSA do hospody na pivo s pár vybranými jedinci odsud z fóra, tak je za 20minut venku a uvnitř nechá vlastní krví napsanou výpověď spolu se slibem, že už nikdy nebude létat letadlem a montovat se do věcí, kterým vůbec nerozumí :ymdevil: Spřátelené novináře lze ke slepotě pravděpodobně motivovat...Nicméně ty statistiky musí nějak ohýbat, když čím dál častěji nasazují na vybrané linky se zhruba poloviční kapacitou namísto A319...Nebo je to tak, že zatímco játro letí plné, A319 by letěl poloprázdný a proto ty nepochopitelné kejkle...? :))
PS:kontrolní otázka, kdopak se asi skrývá za značkou autora "js" :lol:

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1995
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od j.ree »

Petr31 píše:...A je příznačné, že novináři už dávno nekladou VŮBEC žádné otázky :crazy: Kdyby přišel ten tiskový mluvka ČSA do hospody na pivo s pár vybranými jedinci odsud z fóra, tak je za 20minut venku a uvnitř nechá vlastní krví napsanou výpověď spolu se slibem, že už nikdy nebude létat letadlem a montovat se do věcí, kterým vůbec nerozumí :ymdevil: ...

Podepisuji se plne a jen chci dodat, ze situace podobna se nedeje jen v CSA, ale na vymysleni "cypovin" maji snad ti dosazeni nejaky patent, nebo ja nevim ...

CheckFlyer
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 167
Registrován: 16. 10. 2016, 16:48
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od CheckFlyer »

Filisipi píše:
CheckFlyer píše:
Moje slova! Stačí porovnat i drobnosti jako webové stránky, instagram, facebook, no prostě je Air Serbia mnohem dál. ČSA mají tolik potenciálu, který nevyužívají. Na druhou stranu je pravda že na našem trhu mají ČSA konkurenta Travel Service, což Air Serbia v podstatě nemá.

Nicméně doufám že se něco stane, protože jestli to půjde tímto tempem, tahle společnost pomalu zmizí. A určitě nechci dopadnout jako maďaři s nízkonákladovkou Wiz...


Myslíš konkurenta v podobě částečného majitele?:D Jojo, je to cesta do řiti


Máte pravdu, není jiná cesta... Leda že by Travel Service zrušil svou pravidelnou společnost SmartWings a nahradil by ji ČSA. :D Na druhou stranu tak velký podíl v ČSA nemá.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1234
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od micaello »

Mě fakt jen děsí ta naprostá lhostejnost Korejců k celé situaci.
Ono to totiž vážně vypadá, že "ČSA mafie" má chapadla až do Soulu :crazy:


ogan
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 385
Registrován: 17. 11. 2008, 19:21
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od ogan »

micaello píše:Mě fakt jen děsí ta naprostá lhostejnost Korejců k celé situaci.
Ono to totiž vážně vypadá, že "ČSA mafie" má chapadla až do Soulu :crazy:


Taky by mě zajímalo proč vůbec Korean do ČSA investoval, když od té doby neudělali nic?? Začínám si myslet, že to bylo opravdu pouze z důvodu přidání frekvencí na lince do Prahy, pomocí jakoby linky ČSA. Prý KOrean již nemohl přidat další frekvence kvůli nějakým smlouvám a musel by pustit Asianu... (podotýkám, ale že tohle jsem pouze slyšel, takže nakolik to je relevantní informace netuším) :?

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od HonzaLB »

Petr31 píše:
alesesl píše:
micaello píše:Tak i bez nich mají nárůst 14%, to je celkem hodně. Ten LF by ale mohl být lepší..


To nerikam, ze to neni dobra zprava, ale proc pocitat ty jine pax, co prepravili na linkach, kde si od nich nekdo nasmlouva letadlo?


..to si tady myslíme všichni, že to je opravdu zvrácené...a dost to vypovídá o míře ubohosti, která v ČSA vládne.A je příznačné, že novináři už dávno nekladou VŮBEC žádné otázky :crazy: Kdyby přišel ten tiskový mluvka ČSA do hospody na pivo s pár vybranými jedinci odsud z fóra, tak je za 20minut venku a uvnitř nechá vlastní krví napsanou výpověď spolu se slibem, že už nikdy nebude létat letadlem a montovat se do věcí, kterým vůbec nerozumí :ymdevil: Spřátelené novináře lze ke slepotě pravděpodobně motivovat...Nicméně ty statistiky musí nějak ohýbat, když čím dál častěji nasazují na vybrané linky se zhruba poloviční kapacitou namísto A319...Nebo je to tak, že zatímco játro letí plné, A319 by letěl poloprázdný a proto ty nepochopitelné kejkle...? :))
PS:kontrolní otázka, kdopak se asi skrývá za značkou autora "js" :lol:

otázky se kladou u rozhovoru. ten proběhne v příštích dvou týdnech. s čsa jsem letěl naposledy v roce 2004, pokud narážíte na nějaká moudra o slepotě. já fakt nerad platím za něco zbytečně navíc a nejsem takový idiot, abych se nechal uplatit letenkou v játru. a ano, čsa mě zajímají mnohem méně, než v době, kdy patřily z více než 90% státu. Je to v podstatě soukromá firma a je věcí majitelů, co si s ní dělají a co mi řeknou. Na druhou stranu je firma nyní informačně otevřenější, než když byla ovládána státem.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1484
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od HonzaLB »

alesesl píše:
micaello píše:Tak i bez nich mají nárůst 14%, to je celkem hodně. Ten LF by ale mohl být lepší..


To nerikam, ze to neni dobra zprava, ale proc pocitat ty jine pax, co prepravili na linkach, kde si od nich nekdo nasmlouva letadlo?

14% jsou vlastní linky, 30% je s ACMI. V Česku jsem na tato dvojí data zvyklý, Travel je takto prezentuje pravidelně.

RAdek
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 509
Registrován: 06. 04. 2006, 14:06
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od RAdek »

A nejsou v tom nárůstu i linky Travel Service, kde ke sdílený kód OK?

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od pepa007 »

HonzaLB píše: čsa mě zajímají mnohem méně, než v době, kdy patřily z více než 90% státu. Je to v podstatě soukromá firma a je věcí majitelů, co si s ní dělají a co mi řeknou.


...a to je možná chyba. rejpnul bych hloubš. a šířeji.

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 215
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Filisipi »

RAdek píše:A nejsou v tom nárůstu i linky Travel Service, kde ke sdílený kód OK?


Myslíš jako všechny? to je snad nesmysl...Nebo jsi myslel místa v QS letech prodaná na stránkách ČSA?

Já takhle jednou letěl z Burgasu o 600 dráž a bláhově jsem myslel, že mi to něco přinese :D:D Načtené míle = 0

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1112
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Marty-t »

Aeroholding prodal svých 19,7 pct. akcií ČSA státní firmě Prisko... Zřejmě kvůli dalšímu prodeji a hlavně zániku Aeroholdingu vzniklého kvůli záchraně a privatizaci ČSA... Více na http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-l ... ik-1324254

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 461
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od 737 »

Na mě to celé s Koreanem působí tak, že Korejci navrhli ČSA, jestli nechtějí létat s jejich A330kou do ICN, protože oni navýšit frekvence nemohou (mezi ČR a Koreou je bilaterální dohoda, která umožňuje každému dopravci max. 4 frekvence týdně). A tehdejší pan Dvořák souhlasil, ale stanovil si ultimátum, že KAL musí na oplátku koupit (skoro zadarmo) akcie ČSA, aby si on mohl vyplatit prémie za zdařilou privatizaci. Ale není mi jasné, proč do toho Korejci šli... Opravdu jen kvůli navýšení frekvencí? To kvůli tomu riskovali pověst firmy? Jak to vysvětlili vlastním akcionářům? Zároveň bylo určitě domluvené, že časem ty akcie přeprodá Travel Servicu, který měl o ČSA zájem, ale podmínky tendru účast TVS vyloučily.

Nicméně stejně tomu nerozumím - dejme tomu, že ČSA začaly létat do ICN na popud Koreanu... Ale přece ty výnosy jdou ČSA a ne Korejcům.. I kdyby ty letenky prodával Korean, tak ty peníze musí poslat ČSA, protože ten let je provozován ČSA... Těch otazníků je tam hodně.. jaká je skutečná zainteresovanost Korejců na ČSA... nikdo neví..

V každém případě bych byl rád, kdyby novináři začali trochu více rýpat... ptát se představitelů ČSA, o co Korejcům jde? Proč ČSA nasazují letouny ATR na zcela nevhodné relace? Jak hodlá firma reagovat na stále zhoršující se palubní servis a s tím související stížnosti cestujících? Ano, je to soukromá firma, ale před pár lety byla státní a já chci vědět, jaké jsou výsledky privatizace, jaké mají akcionáři plány s ČSA atd....

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od Petr31 »

HonzaLB píše:
Petr31 píše:
alesesl píše:
To nerikam, ze to neni dobra zprava, ale proc pocitat ty jine pax, co prepravili na linkach, kde si od nich nekdo nasmlouva letadlo?


..to si tady myslíme všichni, že to je opravdu zvrácené...a dost to vypovídá o míře ubohosti, která v ČSA vládne.A je příznačné, že novináři už dávno nekladou VŮBEC žádné otázky :crazy: Kdyby přišel ten tiskový mluvka ČSA do hospody na pivo s pár vybranými jedinci odsud z fóra, tak je za 20minut venku a uvnitř nechá vlastní krví napsanou výpověď spolu se slibem, že už nikdy nebude létat letadlem a montovat se do věcí, kterým vůbec nerozumí :ymdevil: Spřátelené novináře lze ke slepotě pravděpodobně motivovat...Nicméně ty statistiky musí nějak ohýbat, když čím dál častěji nasazují na vybrané linky se zhruba poloviční kapacitou namísto A319...Nebo je to tak, že zatímco játro letí plné, A319 by letěl poloprázdný a proto ty nepochopitelné kejkle...? :))
PS:kontrolní otázka, kdopak se asi skrývá za značkou autora "js" :lol:

otázky se kladou u rozhovoru. ten proběhne v příštích dvou týdnech. s čsa jsem letěl naposledy v roce 2004, pokud narážíte na nějaká moudra o slepotě. já fakt nerad platím za něco zbytečně navíc a nejsem takový idiot, abych se nechal uplatit letenkou v játru. a ano, čsa mě zajímají mnohem méně, než v době, kdy patřily z více než 90% státu. Je to v podstatě soukromá firma a je věcí majitelů, co si s ní dělají a co mi řeknou. Na druhou stranu je firma nyní informačně otevřenější, než když byla ovládána státem.



..ano, dnes už je to soukromá firma, ale to je tak jediné, v čem se shodneme.Ačkoli tisk sleduji na netu denně, nemůžu si vybavit žádný článek, rozhovor, komentář, po kterém by se kdokoliv z vedení ČSA, Ajroholdingu atd. musel pořádně zapotit v době, kdy celý ten cirkus platil nebohý daňový poplatník, tedy než proběhla změna vlastnické struktury směrem k současné.A že těch námětů byly stovky....Pokud sem pověsíte články z minula, které dokáží, že jsem se mýlil, rád se omluvím, nejsem Ovčáček :D

PS:Mám prostě pocit, že zainteresované Tvrdíky, Lašáky, Moreelse, Dvořáka, Sinčáka a řadu dalších...nikdy nikdo pořádně nenatáhl na skřipec, ačkoliv to byla snadná práce pro průměrně inteligentního novinářského eléva, který nebyl líný si vyhledat informace a porozhlédnout se, jak to dělají jinde, kde to umějí..Jo, autocenzura je sviňa nemoc, to se nedá léčit :ymdevil: nebo to bylo úplně jinak?Připomínám, že to bylo v době, kdu se Idnes a Lidovky daly ještě číst a neříkalo se jim AgroTASS :ymdevil:

ivy
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 84
Registrován: 11. 03. 2009, 11:24
Stav: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvek od ivy »

Petr31 píše:
HonzaLB píše:
Petr31 píše:
..to si tady myslíme všichni, že to je opravdu zvrácené...a dost to vypovídá o míře ubohosti, která v ČSA vládne.A je příznačné, že novináři už dávno nekladou VŮBEC žádné otázky :crazy: Kdyby přišel ten tiskový mluvka ČSA do hospody na pivo s pár vybranými jedinci odsud z fóra, tak je za 20minut venku a uvnitř nechá vlastní krví napsanou výpověď spolu se slibem, že už nikdy nebude létat letadlem a montovat se do věcí, kterým vůbec nerozumí :ymdevil: Spřátelené novináře lze ke slepotě pravděpodobně motivovat...Nicméně ty statistiky musí nějak ohýbat, když čím dál častěji nasazují na vybrané linky se zhruba poloviční kapacitou namísto A319...Nebo je to tak, že zatímco játro letí plné, A319 by letěl poloprázdný a proto ty nepochopitelné kejkle...? :))
PS:kontrolní otázka, kdopak se asi skrývá za značkou autora "js" :lol:

otázky se kladou u rozhovoru. ten proběhne v příštích dvou týdnech. s čsa jsem letěl naposledy v roce 2004, pokud narážíte na nějaká moudra o slepotě. já fakt nerad platím za něco zbytečně navíc a nejsem takový idiot, abych se nechal uplatit letenkou v játru. a ano, čsa mě zajímají mnohem méně, než v době, kdy patřily z více než 90% státu. Je to v podstatě soukromá firma a je věcí majitelů, co si s ní dělají a co mi řeknou. Na druhou stranu je firma nyní informačně otevřenější, než když byla ovládána státem.



..ano, dnes už je to soukromá firma, ale to je tak jediné, v čem se shodneme.Ačkoli tisk sleduji na netu denně, nemůžu si vybavit žádný článek, rozhovor, komentář, po kterém by se kdokoliv z vedení ČSA, Ajroholdingu atd. musel pořádně zapotit v době, kdy celý ten cirkus platil nebohý daňový poplatník, tedy než proběhla změna vlastnické struktury směrem k současné.A že těch námětů byly stovky....Pokud sem pověsíte články z minula, které dokáží, že jsem se mýlil, rád se omluvím, nejsem Ovčáček :D

PS:Mám prostě pocit, že zainteresované Tvrdíky, Lašáky, Moreelse, Dvořáka, Sinčáka a řadu dalších...nikdy nikdo pořádně nenatáhl na skřipec, ačkoliv to byla snadná práce pro průměrně inteligentního novinářského eléva, který nebyl líný si vyhledat informace a porozhlédnout se, jak to dělají jinde, kde to umějí..Jo, autocenzura je sviňa nemoc, to se nedá léčit :ymdevil: nebo to bylo úplně jinak?Připomínám, že to bylo v době, kdu se Idnes a Lidovky daly ještě číst a neříkalo se jim AgroTASS :ymdevil:


Ale i v té předbabišovské éře přece byly ve všech sdělovacích prostředcích firmy nebo uskupení, o kterých se buď vůbec nehovořilo anebo jen v pozitivním duchu. A naopak jiné se v negativním duchu propíraly stále. Třeba problémy s OKD jsou u zainteresovaných známy nějakých deset let, ale třeba v MF dnes (a i všude jinde) byl pan Bakala v předbabišovské éře nazýván filantropem a vzorem úspěšného podnikatele, sponzorem všech ušlechtilých akcí. Já nevím, zda je v tom novinářská servilita anebo jen povrchnost, či stereotypní opakování toho, co kdysi jednou někdo napsal a ono se to chytlo. Možná kombinace všeho. A upřímně řečeno, mám pocit, že tak jako většina oblastí života, i ta novinařina je dnes tak nějak povrchní. Všude se seřezávají náklady a tedy ani v té novinařině asi není čas na nějaké sáhodlouhé rešerše.

A třeba privatizace do rukou Korean byla zpočátku prezentována jako slušný úspěch tehdejšího minista financí pana Kalouska a tomu většina ekonomických novinářů (a nejen těch) zobala z ruky.


Odpovědět