ČSA - kam dál

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 339
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Nemec » 21. 10. 2016, 11:51

737 píše: Nicméně stejně tomu nerozumím - dejme tomu, že ČSA začaly létat do ICN na popud Koreanu... Ale přece ty výnosy jdou ČSA a ne Korejcům.. I kdyby ty letenky prodával Korean, tak ty peníze musí poslat ČSA, protože ten let je provozován ČSA... Těch otazníků je tam hodně.. jaká je skutečná zainteresovanost Korejců na ČSA... nikdo neví..


Ty peníze nemusí nutně KAL posílat OK, pokud si od nich prostě za nějakou cenu koupí část kapacity letadla, tak když ty letenky ze svojí kapacity prodá za vyšší cenu tak na tom něco trhnou taky. Nevím jestli to tak teď funguje, ale stejný model je na lince do CDG.


Petr31
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Petr31 » 21. 10. 2016, 12:31

majkl666 píše:Bylo jasné, že pokud vstoupí travel service do ČSA, dopadné to takhle, je to smutné, z chlouby se během několika let stala jedna z nejhorších aerolinek v Evropě a můj názor je, že jsou dva viníci, předchozí vedení ČSA v čele s Tvrdíkem a současný zásah lidí od Travel service, kdy došlo ke zrušení občerstvení zdarma, snížení váhy zavazadel atd. Můj názor je, že např. i blbý croissant za 5 Kč kdyby podávali ke snídaní s kávou či džusem + 23kg zavazdlo v ceně a právě i ten lidský přístup jaký u ČSA kdysi býval by vrátilo zpět spokojené cestujíci do sedaček, jako příklad bych uvedl Air Serbii. Myslím, že kvalita služeb a dochvilnost hrajé obrovskou roli v dnešní době.


..no hlavně že máš jasno v tom, kdo za to může...jen připomínám, že podíl TVS je zhruba 34%, Korejcům patří 44% a zhruba 20% nedávno dostala státní firma Prisko od Ajroholdingu. Zbývající asi 2% si nechal stát. To tedy nevypadá, že by všechno jelo podle Šimáněho not. K tomu občerstvení... Já s ČSA naposledy letěl v únoru 2010 a zrovna tehdy přišlo tehdejší vedení s převratnou novinkou (TVS neměl tehdy v ČSA žádný podíl připomínám), kdy omezilo bezplatné občerstvení na palubě a jediný dostupný tisk, což byly noviny zdarma E15 dávala přednostně cestujícím v "C". Já a nektěří další cestující, kteří propadli záchvatu smíchu a nevěřícně nad tím kroutili hlavou, nedostali ani ty E15.

PS: V létě jsem letěl s charterem TVS s rodinou do Řecka. Ano, občerstvení jsem si koupil, ale noviny zdarma byli k dispozici minimálně troje a všechny normání, žádné bezplatné :lol:

737
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 413
Registrován: 28. 10. 2007, 12:52
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod 737 » 21. 10. 2016, 17:07

Petr31 píše:
majkl666 píše:Bylo jasné, že pokud vstoupí travel service do ČSA, dopadné to takhle, je to smutné, z chlouby se během několika let stala jedna z nejhorších aerolinek v Evropě a můj názor je, že jsou dva viníci, předchozí vedení ČSA v čele s Tvrdíkem a současný zásah lidí od Travel service, kdy došlo ke zrušení občerstvení zdarma, snížení váhy zavazadel atd. Můj názor je, že např. i blbý croissant za 5 Kč kdyby podávali ke snídaní s kávou či džusem + 23kg zavazdlo v ceně a právě i ten lidský přístup jaký u ČSA kdysi býval by vrátilo zpět spokojené cestujíci do sedaček, jako příklad bych uvedl Air Serbii. Myslím, že kvalita služeb a dochvilnost hrajé obrovskou roli v dnešní době.


..no hlavně že máš jasno v tom, kdo za to může...jen připomínám, že podíl TVS je zhruba 34%, Korejcům patří 44% a zhruba 20% nedávno dostala státní firma Prisko od Ajroholdingu. Zbývající asi 2% si nechal stát. To tedy nevypadá, že by všechno jelo podle Šimáněho not. K tomu občerstvení... Já s ČSA naposledy letěl v únoru 2010 a zrovna tehdy přišlo tehdejší vedení s převratnou novinkou (TVS neměl tehdy v ČSA žádný podíl připomínám), kdy omezilo bezplatné občerstvení na palubě a jediný dostupný tisk, což byly noviny zdarma E15 dávala přednostně cestujícím v "C". Já a nektěří další cestující, kteří propadli záchvatu smíchu a nevěřícně nad tím kroutili hlavou, nedostali ani ty E15.

PS: V létě jsem letěl s charterem TVS s rodinou do Řecka. Ano, občerstvení jsem si koupil, ale noviny zdarma byli k dispozici minimálně troje a všechny normání, žádné bezplatné :lol:



Ty 2 % v ČSA drží Česká pojišťovna.. To je další otazník, kdy a jak tato firma k akciím ČSA přišla a proč se je nikdo nepokusil odkoupit.

Nevím.. s ČSA jsem letěl několikrát a noviny (nikoliv ty bezplatné) byly k dispozici vždy (teď i před několika lety). Ke zhoršení služeb jednoznačně dochází, už jen tím, že nasazují letouny ATR na nevhodné linky, jiné linky zase spojují dohromady, využívají letadla TVS (byť má být operujícím dopravcem ČSA), která mají horší komfort oproti jejich A319 apod. To vše já vnímám jako zhoršení kvality servisu a toto skutečně začalo od té doby, co do ČSA vstoupil TVS (resp. oznámil svůj úmysl do ČSA vstoupit).

Kdo má kolik akcií je už de facto jedno. Všichni víme, že nejaktivnějším akcionářem je TVS. Domnívat se, že aktuální úroveň služeb ČSA je v rozporu s představami TVS, je omyl. Naopak, dovolím si tvrdit, že některé kroky management ČSA nesou rukopis TVS.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1401
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod HonzaLB » 21. 10. 2016, 20:49

Petr31 píše:
PS:Mám prostě pocit, že zainteresované Tvrdíky, Lašáky, Moreelse, Dvořáka, Sinčáka a řadu dalších...nikdy nikdo pořádně nenatáhl na skřipec, ačkoliv to byla snadná práce pro průměrně inteligentního novinářského eléva, který nebyl líný si vyhledat informace a porozhlédnout se, jak to dělají jinde, kde to umějí..Jo, autocenzura je sviňa nemoc, to se nedá léčit :ymdevil: nebo to bylo úplně jinak?Připomínám, že to bylo v době, kdu se Idnes a Lidovky daly ještě číst a neříkalo se jim AgroTASS :ymdevil:

když je to snadná práce pro průměrné inteligentního novinářského eléva, je to to určitě snadná práce i pro trolla schovaného pod anonymním nickem, ne? vám by možná autocenzura prospěla jako léčba.

j.ree
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1920
Registrován: 17. 04. 2007, 19:22
Oblíbené typy letadel: A318, A330-300, ATR42
Pohlaví: muž
Bydliště: OSR
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod j.ree » 22. 10. 2016, 11:07

HonzaLB píše:když je to snadná práce pro průměrné inteligentního novinářského eléva, je to to určitě snadná práce i pro trolla schovaného pod anonymním nickem, ne? vám by možná autocenzura prospěla jako léčba.

A to ma jako psat clanky za tebe do Iděsu, nebo co?


qwertyx64
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 72
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod qwertyx64 » 28. 12. 2016, 23:05

Capture2.PNG
Capture2.PNG (26.12 KiB) Zobrazeno 1964 x
Capture.PNG
Capture.PNG (25.96 KiB) Zobrazeno 1964 x


1 osoba = 2 585CZK
2 osoby = 5 604CZK

To je OK?

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1492
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Airbus380 » 29. 12. 2016, 02:48

A co je na tom zvláštního? V letadle nejsou všechna místa za stejnou cenu, nemůžeš se 100% jistotou nikdy říct, že letenka pro dvě osoby se rovná dvojnásobku letenky pro jednu osobu.

micaello
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1209
Registrován: 15. 04. 2013, 14:50
Oblíbené typy letadel: E145, A340, A350
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod micaello » 03. 01. 2017, 11:48

qwertyx64 píše:
1 osoba = 2 585CZK
2 osoby = 5 604CZK

To je OK?


Doporučuji se na OK vykašlat a letět se SN:

Flight: Prague, Václav Havel Airport Prague (PRG) - Brussels Airport (BRU), Brussels Airport (BRU) - Prague, Václav Havel Airport Prague (PRG)

2 Adult. Friday, 03 February 2017, 06:45 - Sunday, 05 February 2017, 20:40.

Total
CZK 4,190.00

qwertyx64
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 72
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod qwertyx64 » 04. 01. 2017, 00:49

Dakujem za doporucenie, tak som to aj spravil hned ako som to sem pisal :thumbup:

qwertyx64
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 72
Registrován: 03. 08. 2016, 02:20
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod qwertyx64 » 27. 12. 2017, 22:37

Z facebooku Czech Airlines:
Je vážně k nevíře že si člověk koupí letenku několik týdnů dopředu na Štědrý den, neboť chce být doma s rodinou a na letišti mu řeknou že jeho let je overbooked a že se nevejde do letadla a tak musí čekat na další dostupný let a tím zmešká celý Štědrý den jenž je jednou za rok a má se sejít celá rodina, člověku to pak zničí celé svátky a vše vážně styďte se

Lkprak
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1013
Registrován: 26. 10. 2012, 15:46
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Lkprak » 02. 01. 2018, 11:04

Jen taková zajímavost: všechny tři Airbusy ČSA sloužící toho času Eurowings se akorát sešly "kousek" od sebe nedaleko Hanoveru.

csa.png

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2723
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: E190, A319, A340, A350
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod pepa007 » 02. 01. 2018, 13:47

Navazuju na diskusi z TVS, asi to patří spíš sem.

Jaká je vlastně strategie se značkou ČSA? A jak do toho zapadá značka SmartWings a pseudoznačka TVS?

Řek bych že 3 značky jsou overkill. Asi bych vsadil na ČSA hlavně kvůli tradici - přecejen je to 5. nejstarší aerolinka světa - to by asi nebylo špatný v marketingu víc akcentovat.

Ale zároveň by to chtělo transformaci na efektivně fungující "lean" společnost. Jakože "malej ale šikovnej", a ne za každou cenu lowcost. Možná něco jako Norwegian nebo JetBlue - aspoň tyhle firmy na mě tak působí. A přidat k tomu opravdu špičkovej zákaznickej servis, což není zrovna silná parketa lidí z TVS :D

Ale každopádně by to chtělo nějakou koncepci. Překvapuje mě že TVS, takovej průkopník dálkových letů s B737 s mezipřistáním se nechal předběhnout Norwegian, kterej lítá s 737mou z Edinburghu do zapadákova u NYC :-) Možná že nějaká Praha-Shannon-La Guardia by nebyla špatná :-) Ale to jen tak střílím od pasu :-)

gaba02
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 195
Registrován: 09. 11. 2008, 11:06
Oblíbené typy letadel: B787
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod gaba02 » 03. 01. 2018, 14:39

pepa007 píše:Navazuju na diskusi z TVS, asi to patří spíš sem.

Jaká je vlastně strategie se značkou ČSA? A jak do toho zapadá značka SmartWings a pseudoznačka TVS?

Řek bych že 3 značky jsou overkill. Asi bych vsadil na ČSA hlavně kvůli tradici - přecejen je to 5. nejstarší aerolinka světa - to by asi nebylo špatný v marketingu víc akcentovat.

Ale zároveň by to chtělo transformaci na efektivně fungující "lean" společnost. Jakože "malej ale šikovnej", a ne za každou cenu lowcost. Možná něco jako Norwegian nebo JetBlue - aspoň tyhle firmy na mě tak působí. A přidat k tomu opravdu špičkovej zákaznickej servis, což není zrovna silná parketa lidí z TVS :D

Ale každopádně by to chtělo nějakou koncepci. Překvapuje mě že TVS, takovej průkopník dálkových letů s B737 s mezipřistáním se nechal předběhnout Norwegian, kterej lítá s 737mou z Edinburghu do zapadákova u NYC :-) Možná že nějaká Praha-Shannon-La Guardia by nebyla špatná :-) Ale to jen tak střílím od pasu :-)


Můj osobní tip je, že vedle sebe budou fungovat SmartWings a ČSA, TVS se postupně umlčí.. nastane taky postupná unifikace letového parku.. už teď v letovém řádu na léto je na více linek pravidelně nasazen B737 (např. na lince do Milána, Stockholm a Kefkavíku), ale to se může ještě změnit..
A co se týká linek přes Atlantik, před 2 rokama koloval drb, že TVS a Šimáně by rád otevřel maxíkem linku přes Atlantik přes Irsko, ale uvidíme :)

m@rtin
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 589
Registrován: 14. 10. 2004, 18:39
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod m@rtin » 03. 01. 2018, 14:57

Už objednávka rozšiřující počet 737-8MAX z 30 na 39 hodně napovídá, pokud mají ČSA 9x A319. Nicméně ještě bude zajímavé sledovat objednávku na 7x A320neo, jestli se nepřeklopí v něco úplně jiného... třeba na 3x A330-900 :-)

Už z více zdrojů jsem slyšel, že Šimáně dálkovky chce a velmi se bojí LOTu, který chce v Budapešti bázovat dalšího dreamlinera pro lety do Soulu a Tokia.

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 339
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: ČSA - kam dál

Příspěvekod Nemec » 03. 01. 2018, 15:27

m@rtin píše:Už objednávka rozšiřující počet 737-8MAX z 30 na 39 hodně napovídá, pokud mají ČSA 9x A319. Nicméně ještě bude zajímavé sledovat objednávku na 7x A320neo, jestli se nepřeklopí v něco úplně jiného... třeba na 3x A330-900 :-)

Už z více zdrojů jsem slyšel, že Šimáně dálkovky chce a velmi se bojí LOTu, který chce v Budapešti bázovat dalšího dreamlinera pro lety do Soulu a Tokia.

Já zas na druhou stranu slyšel zvěsti, zě to byl právě strýček Šimáně, kdo zastavil druhou A330 k čsa. Nicméně těch 9 MAX přesně sedí jako náhrada malých airbusů... Plus by se letos neměl prodlužovat pronájem nějakých A319.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti