CSA do ZAG

Diskuse o ČSA - aktuální dění ve společnosti, praktické informace a rady
* Co bude dál s ČSA?, * Minulost dálkové flotily, * Co poletí?
M-a-S
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 24. 06. 2009, 15:40
Status: Offline

CSA do ZAG

Příspěvekod M-a-S » 14. 10. 2016, 21:16

Mohl by mi prosim nekdo z Vas poradit ohledne letoveho radu CSA linky do ZAG v zimnim letovem radu?

Pred nekolika tydny CSA spustily prodej na lince do ZAG (z Prahy krome jineho v patek a v nedeli vecer, zpet pote krome jineho rano v sobotu a v pondeli), pricemz mel byt nasazen A319, nebot linka mela pokracovat dal do SKP. Protoze zacatkem roju potrebuji byt v Zahrebu, koupil jsem letenky PRG-ZAG a zpet na nedeli 1.1. a zpet v sobotu 7.1.

Dnes jsem si nahodou vsiml, ze zpatecni sobotni let ze systemu vypadl a ze tedy asi budu prebookovan (a take vypadl tag do SKP a let je nyni operovan atr72, coz me osobne ani jedno netrapi). Ale ja se vubec nevyznam v jejich rezervacnim systemu. Vypada to, ze to po celou zimni sezonu kazdy tyden leta jinak (frekvence i dny, nekdy jednou tydne, nekdy 2-3x, s tim, ze casto to nedava smysl (napr. to neleti z PRG do ZAG, ale rano se to odtamtud vraci?!). Stejne tak to vselijake booking engines prodavaji rozdilne a ani na routesonline zatim neni zadny update.

Muze mi nekdo rict jak to tedy v zimnim letovem radu bude litat (i na lince CSA mi rekli, ze jeste nevi)? Muze to byt tak, ze zatim vse pouze vkladaji do rezervacniho systemu a proto ten bordel? Rad bych se zameril na alternativy rebookingu (prip. re-routingu).

Byl bych moc vdecny za jakoukoliv informaci (cestuji totiz sam s malymi detmi, tak mi jde o co mozna nejprimejsi let) ... Dekuju!


alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2738
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod alesesl » 15. 10. 2016, 12:34

M-a-S píše:Mohl by mi prosim nekdo z Vas poradit ohledne letoveho radu CSA linky do ZAG v zimnim letovem radu?

Pred nekolika tydny CSA spustily prodej na lince do ZAG (z Prahy krome jineho v patek a v nedeli vecer, zpet pote krome jineho rano v sobotu a v pondeli), pricemz mel byt nasazen A319, nebot linka mela pokracovat dal do SKP. Protoze zacatkem roju potrebuji byt v Zahrebu, koupil jsem letenky PRG-ZAG a zpet na nedeli 1.1. a zpet v sobotu 7.1.

Dnes jsem si nahodou vsiml, ze zpatecni sobotni let ze systemu vypadl a ze tedy asi budu prebookovan (a take vypadl tag do SKP a let je nyni operovan atr72, coz me osobne ani jedno netrapi). Ale ja se vubec nevyznam v jejich rezervacnim systemu. Vypada to, ze to po celou zimni sezonu kazdy tyden leta jinak (frekvence i dny, nekdy jednou tydne, nekdy 2-3x, s tim, ze casto to nedava smysl (napr. to neleti z PRG do ZAG, ale rano se to odtamtud vraci?!). Stejne tak to vselijake booking engines prodavaji rozdilne a ani na routesonline zatim neni zadny update.

Muze mi nekdo rict jak to tedy v zimnim letovem radu bude litat (i na lince CSA mi rekli, ze jeste nevi)? Muze to byt tak, ze zatim vse pouze vkladaji do rezervacniho systemu a proto ten bordel? Rad bych se zameril na alternativy rebookingu (prip. re-routingu).

Byl bych moc vdecny za jakoukoliv informaci (cestuji totiz sam s malymi detmi, tak mi jde o co mozna nejprimejsi let) ... Dekuju!


Pokud samo CSA reklo, ze nevi, tak to uz znaci trosku amaterismus. Croatia Airlines ti nevyhovovaly? Pokud je to skutecne tak jak pises s tim LR na tuto linku, tak si osobne tipuji jako dalsiho kandidata na zruseni. Na takove spojeni, se zadni obchodni cestujici nemuze plne spolehnout. Ona ta linka mimo letni sezonu vubec nedava smysl. CSA nema co nabidnout, vsechny linky az na par vyjimek se stejne ze ZAG uz letaji a ty co ne, tak cestujici se pohodlne muze dostat pres star alliance huby, kde je dobry feeding prave od Croatia Airlines. Nejake spojovani ZAG a SKP si myslim, ze nebude fungovat, zvlast pokud to poleti misto 319, ATRko, jak je u OK zvykem.

M-a-S
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 24. 06. 2009, 15:40
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod M-a-S » 15. 10. 2016, 13:43

Prave, ze Croatia Airlines linku provozuje pouze jako sezonni, jinak bych s nimi letel.

To, ze SKP odpadlo jako tag mi je take jasne a az v dusledku toho CSA fo ZAG nasadily atr, coz dle meho nazoru bohate staci.

Nejsem si jisty, ze linka v zimni sezone nema zadny smysl - myslim, ze O&D mezi temito mesty neni uplne zanedbatelny, ale take se obavam toho, ze linka nakonec bude zrusena :-(

Dle Amadea CSA dokonce planuji jen jeden let tydne behem listopadu a vetsiny prosince, coz je naprosty nesmysl. Pote to roste na 2x tydne (z PRG ctvrtek a nedele vecer) a tedy to umoznuje alespon prodlouzeny vikend.

No nic, uvidime. Zatim me zpet prebookovali na Croatia Airlines (ale pres MUC), tak snad alespon ten let 1.1 budou operovat ...

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 424
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod Nemec » 23. 10. 2016, 11:34


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2960
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod pepa007 » 23. 10. 2016, 12:04

Nemec píše:http://www.exyuaviation.com/2016/10/csa-to-suspend-skopje-downgrade-zagreb.html


Velmi mě zaujala logika změny časů té linky na konci článku. Pan Tóth tam tvrdí, že jedna třetina pasažérů pokračuje dál na navazujících linkách, proto posunuli odlet ze Záhřebu na 4:40 ráno, aby lidi stihli ranní vlnu odletů z Prahy.

Ale: proč optimalizujou linku pro 1/3 pasažérů a ne pro ty 2/3 co zůstávají v Praze? Jediný výsvětlení asi je, že ti pokračující mají dražší letenky a plní další letadlo, to by se dalo pochopit. Nicméně zkoumal třeba někdo kolik z té 1/3 lidí je přímo ze Zagrebu a za jak dlouho se pak vracejí? Pokud člověk není přímo ze Zagrebu, tak linka ve 4:40 znamená vstávání v 1 ráno, ne-li dřív. Pro většinu lidí je lepší nejít vůbec spát. Tak jako tak, celej následující den je totálně zabitej, po takovýmhle zásahu do biorytmu prostě nikdo nefunguje. Pokud se vrací tentýž den, tak je to tuplem masakr. Takže efektivita téhle změny pro 1/3 pasažérů je minimálně sporná, pro ty zbývající 2/3 pak celkem jednoznačně negativní.


Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 424
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod Nemec » 23. 10. 2016, 13:01

Oni asi vubec nevi, co s tim... Dobre to ilustruje, ze udelali konferenci k otevreni ZAG-SKP, to pak zrusili... :D stejne tak nevim, jaky mysli prestupy, jedny z mala jsou do ICN, obcas Skandinavie, kterym ale ted prodlouzili dobu prestupu v PRG...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1260
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod Petr31 » 23. 10. 2016, 15:47

pepa007 píše:
Nemec píše:http://www.exyuaviation.com/2016/10/csa-to-suspend-skopje-downgrade-zagreb.html


Velmi mě zaujala logika změny časů té linky na konci článku. Pan Tóth tam tvrdí, že jedna třetina pasažérů pokračuje dál na navazujících linkách, proto posunuli odlet ze Záhřebu na 4:40 ráno, aby lidi stihli ranní vlnu odletů z Prahy.

Ale: proč optimalizujou linku pro 1/3 pasažérů a ne pro ty 2/3 co zůstávají v Praze? Jediný výsvětlení asi je, že ti pokračující mají dražší letenky a plní další letadlo, to by se dalo pochopit. Nicméně zkoumal třeba někdo kolik z té 1/3 lidí je přímo ze Zagrebu a za jak dlouho se pak vracejí? Pokud člověk není přímo ze Zagrebu, tak linka ve 4:40 znamená vstávání v 1 ráno, ne-li dřív. Pro většinu lidí je lepší nejít vůbec spát. Tak jako tak, celej následující den je totálně zabitej, po takovýmhle zásahu do biorytmu prostě nikdo nefunguje. Pokud se vrací tentýž den, tak je to tuplem masakr. Takže efektivita téhle změny pro 1/3 pasažérů je minimálně sporná, pro ty zbývající 2/3 pak celkem jednoznačně negativní.


Chorvatům kteří chtějí dál do světa via Zagreb, nikdy nepoletí přes Prahu, která jim nemá co nabídnout, ale přes Vídeň, odkud se dostanou všude.Tyhle nápady ČSA fakt nemá smysl komentovat ani v tom hledat nějaký skrytý smysl....škoda času.... Teď se snaží se najít nějaké drobky na trhu v destinacích které kdysi slušně obsluhovaly, nicméně později je gestem granda opustili. Svět už je ale úplně někde jinde, když pominu, že produkt, který ČSA v současnosti nabízejí je tragický.

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1319
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod Robert » 23. 10. 2016, 20:46

Chorvatská stránka ČSA - http://hr.csa.cz/en/portal/homepage/hr_homepage.htm - trochu obrázky naznačuje, kam by cestující mohli dále z Prahy pokračovat - vypíchnutý je Stockholm a Helsinky.

Hlavní je ale upoutávka na lety do Skopje, které nebudou a pak na gurmánské hody na palubě. Special offer žádná. Takže není divu.

whiskey
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3918
Registrován: 17. 08. 2007, 12:03
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod whiskey » 23. 10. 2016, 21:04

Petr31 píše:
Chorvatům kteří chtějí dál do světa via Zagreb, nikdy nepoletí přes Prahu, která jim nemá co nabídnout, ale přes Vídeň, odkud se dostanou všude.

Pripadne s OU via FRA/MUC este o dve urovne "viac vsade" ako cez VIE :wink:
Ale pointa plati stale, samozrejme, cez PRG to nebude...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2738
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod alesesl » 23. 10. 2016, 23:39

Osobne tipuji, ze se zmenou casu na ZAG-PRG s odletem ve 4:40 rano ta linka brzy skonci. CSA to na Balkane neumi. Vlastne nevim, kde to poradne umi, ale tento pokus byl ztrata casu a penez.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2960
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod pepa007 » 23. 10. 2016, 23:55

OK vyslovím kacířskou myšlenku: myslíte že je možný, že prostě nedělají žádnou hlubší analýzu, a prostě jen "zkoušejí" různý nápady, který někdo nadhodí někde na schůzi? Metoda pokus-omyl?

Filisipi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 196
Registrován: 09. 11. 2012, 19:11
Oblíbené typy letadel: B748, Dash8 - Q400NG
Pohlaví: muž
Bydliště: Seoul, GMP + ICN
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod Filisipi » 24. 10. 2016, 04:47

pepa007 píše:OK vyslovím kacířskou myšlenku: myslíte že je možný, že prostě nedělají žádnou hlubší analýzu, a prostě jen "zkoušejí" různý nápady, který někdo nadhodí někde na schůzi? Metoda pokus-omyl?


Mně se zdá, že ČSA řídí lidi, kteří nemají tušení která bije. Připomíná mi to jednoho mýho příbuznýho, kterej vede menší firmu a přišel za mnou s nápadem "hele, založ mi Facebook pro firmu" a s domněnkou, že tímhle krokem se lidi pohrnou. Podle mě takhle probíhá analýza u ČSA - "hele, my lítáme do Skopje a mohli bychom tam poslat i Záhřeb, Chorvatsko je pro Čechy populární (neřešíme že ZAG je mimo moře) a mohli bychom pak cenama urvat kus zákazníků Croatia airlines do SKP. Vlastně teda Skopji jsme chtěli zrušit, ale to ňák zkombinujem."

Cenu za mezipřistání už podle mě nikdo moc neřeší. No a pak někdo dostane geniální nápad se podívat na přímý spojení ze Záhřebu (pokud ne pouze s Croatia Airlines, z celýho letiště se všema společnostma už to chce trochu přemejšlení) a řekne si - A! Chybí jim tam sever. Tak jim to prostě narvem do reklamy přes Prahu a lidi se pohrnou! Nějakou konkurenci přes jiný města už podle mě opomínají, návaznosti letů už vůbec ne.

Nejsem byznys analytik, ale ta firma prostě neví na koho cílí a o tom to celý je. Pak se to spojí s chováním k zákazníkům atd..a je konec. Ta neustálá snaha prosazovat Prahu jako HUB mi už přijde vtipná, minimálně si na ní vždycky s úsměvem vzpomenu když vidím v PRG ukazatel na "flight connections". Nevím, je to smutný, ale vypadá to že ani QS aerolinkám moc nepomohl, prostě mají úplně jiný business model. A změnit systém komplet, na to už je asi pozdě.

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2960
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod pepa007 » 24. 10. 2016, 06:53

Filisipi píše: Nevím, je to smutný, ale vypadá to že ani QS aerolinkám moc nepomohl, prostě mají úplně jiný business model.


No je fak že odlet ve 4:40 ráno zavání TVS a jejich koupákama do Hurgády za 4990 plná penze :-)

M-a-S
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 136
Registrován: 24. 06. 2009, 15:40
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod M-a-S » 04. 09. 2017, 22:07

Skoro presne rok pote, co jsem se zde prosil o pomoc pri pochopeni LR CSA linky do ZAG, se na vas obracim s podobnym dotazem ohledne letosni linky CSA do ZAG:

mam koupene letenky na OK818 a OK819 z PRG do ZAG (31.12.2017) a zpet (6.1.2018). Vse potvrzeno. Dnes jsem potreboval dokoupit dalsi letenky na stejne lety pro dalsi pasazery, ale online mi CSA booking system hazi, ze zadne lety nebyly nalezeny. Po predchozich zkusenostech jsem myslel, ze lety byly zrusene a ja si po telefonu bud pozadam o refund nebo o prebookovani. Volam na CSA linku a tam jsou z toho pry "zmateni" a bylo mi sdeleno, ze linky OK818 a OK819 nejsou zruzeny, ale jejich dalsi prodej je pozastaven :crazy:

Muze mi nekdo vysvetlit, co to znamena? Upravuji letovy rad a za chvili to zase bude rezervovatelne? Nebo lety uz jsou zruseny a ja o tom jen budu informovan v zakonne lhute (15 dni pred odletem) a ja si pak budu moci hledat nejakou last-minute (drahou) alternativu?

Setkal se nekdo s podobnym pripadem? Lety, kterymi mame letet, nelze zakoupit, ale pry poleti :wtf: Ma nekdo blizsi informace o zimnim LR? Predpokladam, ze nemam narok na vraceni penez jiz ted? Budu rad za jakekoliv info!

Airbus380
Nejlepší autor trip reportů 2015
Nejlepší autor trip reportů 2015
Příspěvky: 1631
Registrován: 13. 06. 2010, 12:33
Oblíbené typy letadel: Let 410, 346, 747
Pohlaví: muž
Bydliště: Provodín
Status: Offline

Re: CSA do ZAG

Příspěvekod Airbus380 » 04. 09. 2017, 22:16

Já jsem se setkal s identickým případem u TAPu. Lety nebyly v prodeji, na info lince tvrdili, že lety nejsou zrušené, že normálně poletí, akorát nejsou v prodeji. Nakonec samozřejmě zrušené byly, obávám se, že toto bude podobný případ.



Zpět na “ČSA - České aerolinie”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 hostů