Budoucnost Smart Wings

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Eidi » 10. 03. 2019, 08:05

mandrinka píše:
Marty-t píše:Smartwings pokračuje ve snižování závislosti na českém trhu. Momentálně prosákly plány na založení neměcké pobočky na podzim - zdroj: http://www.airliners.de/smartwings-ableger/49175 - prý pod vedením bývalých manažerů SmallPlanet - ve článku píší o jménech Andreas Wobig a Oliver Pawel ...


Vůbec mě to nepřekvapuje. Letěl jsem teď Eurowings aka Germanwings do Kolína a ty jejich sedačky v tom pidi sardinkobusu jsou snad za trest. A to opomíjím, že v pátek na Ruzyni hlásili, že Lufthansa má zase na odletu zpoždění (lítají někdy načas?) a i my jsme měli na odletu zpoždění. Celý letecký trh je tragický. Můžeme to uzavřít, že tragédie servis svým tragickým standardem služeb nastavila laťku ostatním společnostem, jaké nízké úrovně mají ve 21. století dosáhnout, aby úspěšně mohly fungovat na jednotném evropském leteckém trhu. ^:)^ :crazy:


Z jakýho titulu by SW nastavoval ostatním společnostem laťku a proč by vůbec někdo následoval SW v úrovni standardu služeb? To přece nedává smysl. :wink:


DejfR
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 10
Registrován: 04. 03. 2019, 17:01
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod DejfR » 05. 04. 2019, 20:23

https://zdopravy.cz/nejista-sezona-smartwings-kvuli-vypadku-maxu-omezi-v-lete-provoz-o-osm-procent-26431/

Co myslíte, odkdy přijde omezení? Mám v květnu právě Kapverdy, které chtějí zrušit...

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1244
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Petr31 » 07. 04. 2019, 10:24

Mě bude stačit, když se TVS / SW nedostanou do tohoto seznamu, i když někteří místní experti v to neustále doufají :ymdevil:
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... prava_svob

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 350
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod mandrinka » 16. 05. 2019, 12:01

https://zdopravy.cz/smartwings-chteji-k ... rdy-28224/

Představte si to, kdyby smarti krachli a zůstaly ČSA.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5316
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod flyingblue » 16. 05. 2019, 12:34

mandrinka píše:https://zdopravy.cz/smartwings-chteji-kvuli-problemum-boeingu-navysit-zakladni-jmeni-na-dvojnasobek-o-14-miliardy-28224/

Představte si to, kdyby smarti krachli a zůstaly ČSA.


To by byl vskutku zajimavy scenar, ktery predpoklada, ze by o CSA, aktualne "dcerinku" SmartWings, projevil zajem nejaky kupec. V dobe, kdy je na obzoru ekonomicke ochlazeni se nezda, ze by na CSA staly fronty zajemcu. V dobe konsolidaci (viz posledni krok Lufthansy vuci Brussels Airlines) znacek se ani nezda, ze by nekdo stal o holou znacku.

Mozna by ji mohlo koupit letiste jako asset do CSA Technics.


HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3821
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod HighFlyer » 16. 05. 2019, 22:54

mandrinka píše:Představte si to, kdyby smarti krachli a zůstaly ČSA.

CSA by se staly soucasti konkurzni podstaty Smartwings. Pribeh, ktery by nikdo z nas tady nevymyslel.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Eidi » 18. 06. 2019, 09:08

Smartwings podle E15 údajně bojuje o přežití. Je to s nima až tak blbý? Doufám, že ne. Je mi jasný, že AOG B38M, dodatečný ACMI (který budou právě z důvodu AOG MAX o to dražší) tu firmu celkem ždímou - vyšší náklady, vyšší expozice cash flow apod. Myslim, že se ukazuje, že čínský investoři jsou fajn, jen když se daří - když se objeví komplikace, dělaj mrtvýho brouka.

pettte
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 142
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod pettte » 18. 06. 2019, 09:28

Co je slabé zajde, co je silné přežije.

Chápu, že pro některé to je citlivé téma, ale co SW přinesl dobrého? U Jančury se aspoň může tvrdit, že zlepšil autobusovou dopravu, byť subjektivně jsou jeho busy "dobytčák" zlatý Flixbus.

A ano, problém s MAXy není jeho vina, ale na druhou stranu, kdybych chtěl vypsat co všechno jeho vina je, tak to bude tak dlouhé, že to nikdo nebude číst.

A subjektivně hodnoceno, je to karma pánů Šimáněho a Vika. Ostatně, Al Caponeho taky dostali za daňové úniky a ne za ty největší "prasárny" co dělal.

A je mi jasné, že JackBrno se toto vůbec nebude líbit, ale prostě to je fakt. A pokud by zkrachovali, tak opravdu naši "koupáci" nezůstanou bez dopravy na dovolenou, velice rychle se díra zaplní, opět je asi zbytečné uvádět mnoho příkladů, tak jen jediný, stalo se něco děsivého po krachu Air Berlin? Nestalo.

Češi jsou silný národ, případný zánik SW uneseme! :D

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5009
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Bydliště: Honolulu
Status: Online

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Globik » 18. 06. 2019, 09:51

pettte píše:Co je slabé zajde, co je silné přežije.

Chápu, že pro některé to je citlivé téma, ale co SW přinesl dobrého? U Jančury se aspoň může tvrdit, že zlepšil autobusovou dopravu, byť subjektivně jsou jeho busy "dobytčák" zlatý Flixbus.

A ano, problém s MAXy není jeho vina, ale na druhou stranu, kdybych chtěl vypsat co všechno jeho vina je, tak to bude tak dlouhé, že to nikdo nebude číst.

A subjektivně hodnoceno, je to karma pánů Šimáněho a Vika. Ostatně, Al Caponeho taky dostali za daňové úniky a ne za ty největší "prasárny" co dělal.

A je mi jasné, že JackBrno se toto vůbec nebude líbit, ale prostě to je fakt. A pokud by zkrachovali, tak opravdu naši "koupáci" nezůstanou bez dopravy na dovolenou, velice rychle se díra zaplní, opět je asi zbytečné uvádět mnoho příkladů, tak jen jediný, stalo se něco děsivého po krachu Air Berlin? Nestalo.

Češi jsou silný národ, případný zánik SW uneseme! :D

Flixbus přišel až o dvě dekády (pokud se nemýlím) později, než Jančura. Takže on tenkrát opravdu zlepšil autobusovou dopravu. Stejně tak jako TVS kdysi zlepšil charterovou dopravu. Před ním létal Bemoair apod. A pokud SW skončí, bude se samozřejmě létat s někým jiným. Otázkou je, proč tu ten někdo jiný už dávno není, když je SW tak špatný. Ale to se tu už řešilo stokrát. A je otázka, kdyby SW nebyl, zda by ještě existovaly ČSA (a je samozřejmě otázkou, zda by českému leteckému trhu nebylo bez ČSA lépe).

Ten článek mi přijde mimořádně nekvalitní, ale donutil mě k otázce: Proč mají aerolinky splácet leasingy uzemněných letadel? Není celou tou situací existenčně spíš ohrožen Boeing? Protože příště si aerolinky radši koupí Airbusy? Neměly by kompenzace být už dávno vypláceny? Možná jsem ale moc naivní.

HonzaLB
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1457
Registrován: 09. 11. 2006, 09:02
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod HonzaLB » 18. 06. 2019, 10:16

Eidi píše:Smartwings podle E15 údajně bojuje o přežití. Je to s nima až tak blbý? Doufám, že ne. Je mi jasný, že AOG B38M, dodatečný ACMI (který budou právě z důvodu AOG MAX o to dražší) tu firmu celkem ždímou - vyšší náklady, vyšší expozice cash flow apod. Myslim, že se ukazuje, že čínský investoři jsou fajn, jen když se daří - když se objeví komplikace, dělaj mrtvýho brouka.


v článku není nic nového, jen recyklace toho, co se psalo před měsícem. citace "ohrožení existence společnosti" je z pozvánky z poloviny dubna. Nijak neřeší, že do toho musel nalít peníze zatím Šimáně sám.

Eidi
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 138
Registrován: 14. 09. 2014, 10:56
Oblíbené typy letadel: B737, B757, B777, B787, A320F, A330, A350XWB.
Pohlaví: muž
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod Eidi » 18. 06. 2019, 10:32

HonzaLB píše:v článku není nic nového, jen recyklace toho, co se psalo před měsícem. citace "ohrožení existence společnosti" je z pozvánky z poloviny dubna. Nijak neřeší, že do toho musel nalít peníze zatím Šimáně sám.


Díky za upřesnění a doplnění.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 187
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod zdenda » 18. 06. 2019, 11:12

pettte píše:Co je slabé zajde, co je silné přežije.

Chápu, že pro některé to je citlivé téma, ale co SW přinesl dobrého? U Jančury se aspoň může tvrdit, že zlepšil autobusovou dopravu, byť subjektivně jsou jeho busy "dobytčák" zlatý Flixbus.

A ano, problém s MAXy není jeho vina, ale na druhou stranu, kdybych chtěl vypsat co všechno jeho vina je, tak to bude tak dlouhé, že to nikdo nebude číst.

A subjektivně hodnoceno, je to karma pánů Šimáněho a Vika. Ostatně, Al Caponeho taky dostali za daňové úniky a ne za ty největší "prasárny" co dělal.

A je mi jasné, že JackBrno se toto vůbec nebude líbit, ale prostě to je fakt. A pokud by zkrachovali, tak opravdu naši "koupáci" nezůstanou bez dopravy na dovolenou, velice rychle se díra zaplní, opět je asi zbytečné uvádět mnoho příkladů, tak jen jediný, stalo se něco děsivého po krachu Air Berlin? Nestalo.

Češi jsou silný národ, případný zánik SW uneseme! :D

To je moc hezky napsany text,včetně toho ze Jackbrnu se to jako vehementnimu zastanci SW libit ani za mák nebude. Protože je to pravda. Chartery litaly pred SW budou zajisteny i bez SW....

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5316
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod flyingblue » 18. 06. 2019, 12:03

Globik píše:
Ten článek mi přijde mimořádně nekvalitní, ale donutil mě k otázce: Proč mají aerolinky splácet leasingy uzemněných letadel? Není celou tou situací existenčně spíš ohrožen Boeing? Protože příště si aerolinky radši koupí Airbusy? Neměly by kompenzace být už dávno vypláceny? Možná jsem ale moc naivní.


Ono navysit skokove vyrobu A320 nelze. A toho jsou si vedomy jak aerolinky, tak vyrobci.

Vsimni si, ze Airbus nechodi nikde po trhu a nerika "hele za svoje objednany a uzemneny MAXy si kupte A320neo, mame jich tuny skladem" ...

Ony totiz skladem nejsou.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5316
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod flyingblue » 18. 06. 2019, 12:04

HonzaLB píše:
Eidi píše:Smartwings podle E15 údajně bojuje o přežití. Je to s nima až tak blbý? Doufám, že ne. Je mi jasný, že AOG B38M, dodatečný ACMI (který budou právě z důvodu AOG MAX o to dražší) tu firmu celkem ždímou - vyšší náklady, vyšší expozice cash flow apod. Myslim, že se ukazuje, že čínský investoři jsou fajn, jen když se daří - když se objeví komplikace, dělaj mrtvýho brouka.


v článku není nic nového, jen recyklace toho, co se psalo před měsícem. citace "ohrožení existence společnosti" je z pozvánky z poloviny dubna. Nijak neřeší, že do toho musel nalít peníze zatím Šimáně sám.


On do toho nalil krome tech 700 míčů (znamo pred VH) ještě další?

vita
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 06. 09. 2004, 21:57
Status: Offline

Re: Budoucnost Smart Wings

Příspěvekod vita » 18. 06. 2019, 12:56

Případný pád Smartwings (který si rozhodně nepřeju) přinese jediný pozitivní efekt - ukáže lidem, kam vedou Zemanem propagované čínské investice... :thumbdown:



Zpět na “Travel Service - Smart Wings”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Comeback_CZ, Globik, outfitter a 15 hostů