Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Poletíte ještě někdy s TS/SW?

ANO
30
52%
NE
28
48%
 
Celkem hlasů: 58

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 659
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod jencik » 24. 10. 2019, 05:58

Petr31 píše:
pettte píše:
Petr31 píše:
Kde bereš tu neochvějnou jistotu, že všude jinde mají lepší firemní kulturu? Uveď prosím tě nějaké příklady, ať se poučíme. Co se tak potkávám s lidmi od fochu, tak jde o systémový problém většiny ajrolinek po delší dobu. To není rozhodně tak, že TVS jsou nejhorší. Nechovají se o nic hůř než jiné, srovnatelné ajrolinky, to jen určitá parta tady nechce pro stromy vidět les. Vytvořili jste si obraz nepřítele, tím je Šimáně, Vik a TVS a toho se pořád dokola zoufale držíte a hledáte denně argumenty, které by vaši teorii podpořili. Kdo myslíte, že by TVS nahradil? Byl by lepší, s novými letadly, za lepší ceny a s lepšími službami??? Podívej se, kolik ajrolinek jen za poslední dobu dolítalo....

PS: Nerad se k tomu vracím, ale nějak jsem si nevšiml bojkotu Germanwings a (Lufthansy) poté, co jim Lufthansou vycvičený pilot, (který vůbec neměl létat) poslat Airbus se všemi lidmi na palubě do země. Jak se vůbec něco takového mohlo stát...a ještě k tomu v Německu..... :ymdevil: Já rozhodně nechci průšvihy TVS bagatelizovat, ale co takhle uvažovat v souvislostech a měřit všem stejným metrem?


Tak když už chceš vytahovat Germanwings a jejich sebevražedného pilota, tak zcela určitě dobře víš, že to nebyla chyba letecké společnosti, ale lékařů a "standartůů v Německu, kdy v dané době bylo soukromí o zdravotním stavu pacientů nepřekročitelným tabu, a proto to ani lékaři nehlásili aerolinkám.
vypadá to ale, že z vrozené skromnosti jsi tento fakt zamlčel a hezky to překroutil.
Jinak mám za to, že právě tento případ změnil minimálně evropská pravidla, kdy platí příkaz, že pokud jde jeden z polotů mimo kokpit, tak tam jde místo něj někdo z palubního personálu, a jak jsem sám měl možnost zjistit, tak se tak děje opravdu vždy, a to dokonce i u Ryan airu, dokonce jsem už párkrát viděl, že když se otevírají dveře do pilotní kabiny, tak pohled dovnitř kryl jeden z členů palubního personálu, a vypadal vždy jako bodyguard.

A opět ti odpovím protiotázkou, kde Ty bereš tu jistotu, že kdekoliv jinde než v SW (pro upřesnění od Slovenska na západ) nemají násobně vyšší bezpečnostní kulturu?
Chápu, že tě štve, že ti tu haníme tvého oblíbence SW, ale mohou si za to sami....



Nejsem si jistý, zda stojíš vůbec o diskusi, přesto to ještě jednou zkusím. Domnívám se, že moje minulá práce ve velkém i malém letectví (včetně práce v letecké škole) a vlastní aeroklubové létání mi dává určitou představu, co vše tam mohlo být špatně. Domnívám se, že zodpovědných lidí, kteří mají máslo na hlavě tam byla celá řada.

1. Nebavíme se o lékaři, u kterého se léčil, myslím že to byl lékař soukromý, nikoli letecký á čím se dotyčný živí myslím vůbec nevěděl.

2. Chyba musela nastat ve vstupním vyšetření onoho pilota při vstupní prohlídce 1. Class medical a následných prohlídkách. Možná tě bude zajímat, že na rozdíl od jiných zemí, naše nejvyšší lékařská autorita, ULZ, psychologické vyšetření, včetně osobnostních a zátěžových testů a pohovoru s psychologem vyžaduje (na rozdíl třeba od Aeromedical Center Wien) Důvody máš tady úplně dole:
http://ulz.cz/en/faq/faq/aviation-personnel

Takže nejdřív by si měli drbat hlavu ti, kteří mu ten medical vystavili / a jestli náhodou to psychologické vyšetření nemá opodstatnění. Kromě jiného, první věc co po mě ULZ před prohlídkou chtělo, byl podrobný opis zdravotní dokumentace a kontakt na ošetřujícího lékaře. A lhát ULZ se fakt nevyplácí.

3. Vzhledem k tomu, že vím, co CPL / ab initio ATPL výcvik obnáší, nikdo mě nepřesvědčí, že dotyčný hladce a beze ztráty kytičky prošel všemi částmi výcvikových osnov a žádný instruktor ani inspektor si ničeho nevšiml! Třeba noční IFR výcvik a simulátor... Co si pamatuji, tak ve výcviku potíže měl a měl ho několikrát přerušen. Už když se to stalo mě vrtalo hlavou, jak je možné, že ten výcvik vůbec dokončil. Celý výcvik je náročný duševně i fyzicky i pro naprosto zdatné a mentálně zdatné jedince. Síto je husté právě proto, aby jim neprošli ti, kteří na to nemají.

Jak v praxi vypadá třeba MEP přezkoušení si přečti tady:
https://www.aeroweb.cz/clanky/5695-mep- ... sun-3-cast
https://www.aeroweb.cz/clanky/5936-mep- ... sun-4-cast

Takže jako další by si mělo drbat hlavu celé výcvikové středisko Lufthansy.

4. No a nakonec, to že někdo absolvuje CPL výcvik neznamená, že sežene práci v letectví. Jak je vůbec možné, že tak prestižní společnost, jako Lufthansa ho ve svojí dceřině společnosti zaměstnala? To neměla lepší kandidáty? A jak ten člověk absolvoval assesment? Typovou zkoušku a line training? No a pokud tě zajímá, jaká dřina je sehnat práci v letectví i pro zkušené a plně kvalifikované piloty, přečti si na planes.cz články Honzy Kopičky. Je to zajímavé čtení.

Abych to shrnul. Jako vždy když v letectví nastane průser, došlo k řetězci chyb. Z pro mě naprosto nepochopitelného důvodu se dopravním pilotem v prestižní letecké škole stal člověk, který se jím stát vůbec neměl. To je samozřejmě systémová chyba a Lufthansa, která jej do pilotního výcviku přijala, nechala jej ten výcvik dokončit a pak jej ještě zaměstnala, se nemůže tvářit, že za to nemůže. Ačkoliv chápu, že nechtěli přiznat chybu, považuji to za vrchol pokrytectví. No a ty narážky o překrucování faktů nech pro laiky, kteří o letectví nic nevědí, na mě tohle opravdu neplatí.


Človeče, kámo, Teba je tu fakt škoda. Nechceš navštíviť Bohnice a urobiť tam kariéru, takého génia tam potrebujú, lebo ani v roku 2019 nedokážeme úplne pochopiť fungovanie mozgu a psychiatria ma ešte veľa pred sebou, ako môžeme bežne vidieť na uliciach v Prahe. Určite to choď vyskúšať. Lekár evidentne vedel, ake povolanie mal, keďže mu dal obmedzenia na dĺžku platnosti licencie a dával aj príslušné papiere, ktoré ale nepredával zamestnávateľovi.
Máš pravdu v tom, že rôzne spoločnosti majú rôzne štandardy a tak nemá zmysel písať, že kvôli takému kapitánovi ľudia nebudú lietať s QS, ale tak nejak z histórie danej spoločnosti neočakávam nejaké zmeny v procesoch firmy, kým u takej LH by som bol mimoriadne prekvapený. Tu niekde by som začal s rozdielmi


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod pettte » 24. 10. 2019, 07:51

Viz dnešní iBabiš.cz

Kde vybírám realitu:
Hegemon na českém nebi

Cestovky si totiž nechtějí znepřátelit jediného leteckého dopravce, společnost Smartwings, který je v Česku schopný kancelářím sedadla pronajmout. Fakticky tak rozhoduje o tom, jaký prostor v letadlech a za kolik různé cestovní kanceláře v příští sezoně místa dostanou.


Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/c ... omika_mato

Není prostě normální vztah a zdravé prostředí, když jsou zákazníci "připodělaní" strachem, aby si SW neznepřátelili.
A opět předem říkám, že sice vím, že nejenom SW mají uzemněné MAXy, ale odběratele to nijak nezajímá, stejně tak jako SW nebude zajímat, že cestovky najednou nebudou chtít své smluvně potvrzené místa, protože příští rok třeba napadne v turistických destinacích sníh už v červnu. Prostě si sedadla či letadla objednali, tak musí zaplatit.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1024
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Online

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod Marty-t » 24. 10. 2019, 07:52

Pánové diskutující tohoto vlákna - nezlobte se na mne, ale nedá mi to. Po přečtení Vaší diskuse (mimo poslední faktický příspěvek) je mi totiž docela smutno. Tolik výpadů a osobních urážek...Proč to máte zapotřebí ? Nechápu.

Ve stejném vlákně dřív tu byla diskuse do které části Evropy Česko a Slovensko patří - podle některých příspěvků výše co se týče úrovně míry tolerance k jinému názoru je mi to teď zcela jasné - zřejmě patříme pořád do Východní Evropy. Zkuste to aspoň trochu změnit, prosím...

Nemec
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 430
Registrován: 28. 01. 2006, 21:16
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod Nemec » 24. 10. 2019, 11:03

pettte píše:Viz dnešní iBabiš.cz

Kde vybírám realitu:
Hegemon na českém nebi

Cestovky si totiž nechtějí znepřátelit jediného leteckého dopravce, společnost Smartwings, který je v Česku schopný kancelářím sedadla pronajmout. Fakticky tak rozhoduje o tom, jaký prostor v letadlech a za kolik různé cestovní kanceláře v příští sezoně místa dostanou.


Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/c ... omika_mato

Není prostě normální vztah a zdravé prostředí, když jsou zákazníci "připodělaní" strachem, aby si SW neznepřátelili.
A opět předem říkám, že sice vím, že nejenom SW mají uzemněné MAXy, ale odběratele to nijak nezajímá, stejně tak jako SW nebude zajímat, že cestovky najednou nebudou chtít své smluvně potvrzené místa, protože příští rok třeba napadne v turistických destinacích sníh už v červnu. Prostě si sedadla či letadla objednali, tak musí zaplatit.


Samozrejme, ze jsou priposrany, boji se, aby sw nezvedl ceny, kdyz po nem budou chtit kompenzace...

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2747
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod alesesl » 18. 11. 2019, 02:14

Netušíte někdo co se stalo, že to otočili u ODS a letí zpět do PRG?
Přílohy
IMG_20191118_021147.jpg
IMG_20191118_021147.jpg (397.98 KiB) Zobrazeno 1748 x


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2768
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod Fabo » 18. 11. 2019, 02:44

V Odese je pomerne celkem hnusny pocasi, asi si rekli, ze radeji se i s lidma vrati do Prahy nez je vyklopit v noci nekde buhvi kde.

Adik1337
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 23. 12. 2018, 20:27
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod Adik1337 » 18. 11. 2019, 15:23

Fabo píše:V Odese je pomerne celkem hnusny pocasi, asi si rekli, ze radeji se i s lidma vrati do Prahy nez je vyklopit v noci nekde buhvi kde.


alebo opäť do KSC :crazy:

alesesl
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2747
Registrován: 27. 02. 2004, 05:55
Oblíbené typy letadel: vrtulove letadla
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha Zapad
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod alesesl » 22. 11. 2019, 09:40

Fabo píše:V Odese je pomerne celkem hnusny pocasi, asi si rekli, ze radeji se i s lidma vrati do Prahy nez je vyklopit v noci nekde buhvi kde.


nasel jsem odpoved na moji otazku :D :D
https://zdopravy.cz/problemova-odesa-tu ... ahy-37691/

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod pettte » 26. 11. 2019, 16:46

https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/ ... oprava_cfr

Že by to přeci jenom nebylo úplně v souladu se zákony ČR, lítat napříč Evropou na jeden motor?

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 225
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod zdenda » 26. 11. 2019, 19:46

pettte píše:https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/letectvi-samos-smartwings-porucha-motoru-vysetrovani-recko-ruzyne.A191126_110917_eko-doprava_cfr

Že by to přeci jenom nebylo úplně v souladu se zákony ČR, lítat napříč Evropou na jeden motor?

Jedině dobře, že se to vyšetřuje management SW je treba klepnout přes prsty

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 305
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Status: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvekod pettte » 27. 11. 2019, 20:56

Ono to fakticky asi nějaké velké následky pro SW mít nebude, protože dostat to k soudu, znamená získat dostatek neprůstřelných důkazů.

To pozitivní, co na tom vidí je, že se třeba pánové Vik a Šimáně přeci jen trochu zamyslí nad stylem svého podnikání, trochu přibrzdí, a zvýší bezpečnostní kulturu ve společnosti.



Zpět na “Travel Service - Smart Wings”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti