Tragédie servis opět zasahuje

Odpovědět
bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 906
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od bugr »

tak ty tabule člověk vyfotit musí, prostě co nejvíc důkazů. Jinak jim to člověk vlastně dokáže jen tak, že se oni sami přiznají.
Nebo když Vás do toho půjde víc.
Samozřejmě kdyby to řešila nějaká instituce (ÚCL) tak předpokládám, že už ty mají způsob jak to zjistit.


flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5475
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od flyingblue »

Pepa píše:Dobrý den, nechci zakladat nové téma. Mám dotaz na insidery, zda je možné zjistit,kdy přistál let PRG-SSH c. QS2522 dne 21.10.2019. Bohužel ani stránky letiště SSH ani Flightradar24 lety do SSH neuvádějí a tváři se, jako by ani neexistovaly. Důvod je, ze jsme již z PRG odletěli s více jak tříhodinovym zpožděním a hodlám tak psát zadost o odškodnění. Po přistání jsem byl tak hotovy, ze mne ani nenapadlo se podívat na priletovou tabuli. Předem děkuji.


V 08:26AM EET byl jeste ve vzduchu pobliz SSH

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Ace2 »

Petr31 píše:
MEA píše:Hm, dnes japončíci prekonali Travel v lete na jeden motor.

http://avherald.com/h?article=4cd54f0e&opt=0

Hrozné je, že je v tom zasa ruská stopa, sadli v Chabarovsku :)))


...taky to tam v diskusi hned nějaký, asi tajný agent :lol: zmínil...
I find this incident interesting in relation to how much criticism Smartwings got for the 2 hour flight on one engine some weeks ago. Here, ANA went on for 4 hours! Surely some of the siberian airports can handle a 787. Then again, this may not have been an actual engine failure, but only (an indication of) loss of oil pressure, but still!

Nicméně, abych hned nebyl někým z něčeho opět vztekle obviněn, přesný popis a charakter závady tam není a jak na tom bylo letadlo co se týče ETOPSu tam taky není. Nicméně v dávných dobách pamatuji ETOPSy max. 180 minut, naše firma mívala myslím 120min. Jestli je to dneska víc to netuším, ale kluci japonští se nebáli nic a dali 4h40min. Takže uvidíme, co na to řekne japonské UZPLN v Tokiu :D


Dle toho co je tam popsaný bych se domníval že začalo nejspíš padat množsví oleje, což u Boeingu neznamená vůbec nic co se postupů týče, na to neexistuje žádný checklist nebo postup. Čeká se až na sekundární indikaci (nízký tlak, vysoká teplota). Dle všeho posádka celkem dobře pochopila situaci, evidentně letěla s motorem na idle v hladině pro let s jedním motorem tak dlouho dokud nespadl tlak pod limit, jakmile se tak stalo tak se divertovalo. Takže bych řekl že to byl postup zcela v pořádku a posádka si vytvořila rezervu několika hodin aby se s letadlem dostala na nějaké vhodnější území k lepšímu letišti.

beijinka
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 16
Registrován: 15. 05. 2020, 10:55
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od beijinka »

alesesl píše:
krakra píše:Dotaz
Kamarád letěl s rodinou z dovolené, ale letadlo mělo poruchu, odletěli snad až za nějakých 23 hodin nebo kolik, prostě za nesmysl.
Potřebuje od letecké společnosti potvrzení o zpoždění, ta ale hraje mrtvého brouka (ta letecká společnost je samozřejmě Travel Service), nevíte jak to řešit, co má dělat?

Děkuji za radu.


Chce to trpělivost a asertivnost a tvrdě do nich. Tato společnost nedá nic zadarmo. Nemají potřebu respektovat nařízení a zákony. Nejspíš se to bude muset dostat k soudu, aby zaplatili.


Teď je možnost jim to hezky všechno napsat na FB Neberte nám křídla. Ať má smartwingovský Mára co dělat. :D A také pak Smartwings nebude moci argumentovat při žádostech o státní podporu stylem hlas lidu - hlas boží. :idea: Zatím vychází záchrana jednoho pracovního místa ve Smartwings (jedna z hlavních argumentací) daňového poplatníka na těžko uvěřitelných cca 1000 000 Kč.. :shock: Chceme to Smartwings zaplatit z našich kapes?

Miliardář Šimáně se zřejmě poučil od kamaráda Babiše a najmul svého Marka Prchala. Facebook působí účelovým dojmem vytvořeným profesionály kvůli státní podpoře, polovinu pozitivních příspěvků nejspíš napsali zaměstnanci (aby se pokusili zachránit si zadek) a holubí letka důchodkyň. :thumbdown:
Naposledy upravil(a) beijinka dne 15. 05. 2020, 12:07, celkem upraveno 1 x.

krakra
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 261
Registrován: 06. 01. 2013, 09:39
Pohlaví: muž
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od krakra »




schrek1
Nováček
Nováček
Příspěvky: 1
Registrován: 24. 07. 2020, 16:06
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od schrek1 »


bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 906
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od bugr »

Závěr je dobrej:

4 Bezpečnostní doporučení
1. ÚZPLN doporučuje společnosti Smartwings, a.s. na základě provedení letu a
přetrvávajícího přesvědčení PIC, že jeho výsledný rozhodovací proces byl proveden
správně, provést u PIC psychologické vyšetření v ÚLZ.
2. ÚZPLN doporučuje ÚCL kontrolu souladu postupů uvedených v OM letecké společnosti
Smartwings, a.s. s FCTM výrobce Boeing.
3. ÚZPLN doporučuje prověření/úpravu postupů technického oddělení společnosti
Smartwings, a.s. při odstraňování zapsaných závad tak, aby byla odstraněna příčina a nikoli
pouze projev závady (v tomto případě kantaminace systému za palivovým čerpadlem).
V Praze dne 23. července 2020

Jenyk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 04. 12. 2009, 21:28
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Jenyk »

Hlava mi nebere nejen to, že se tak zachoval kapitán, ale že mu v tom nezabránil druhý pilot. Toho bych na psychotesty poslal také. A úplně opominuli, že Smartwings kapitána bránili, dokud to jen šlo. Z tisku: „Interní setření potvrdilo, že se nejednalo o systémovou chybu,“ uvedla tehdy společnost bez dalších podrobností. Seberte jim křídla, včera bylo pozdě.

jfk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 32
Registrován: 04. 05. 2011, 15:40
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od jfk »

Jenyk píše:
29. 07. 2020, 10:11
Hlava mi nebere nejen to, že se tak zachoval kapitán, ale že mu v tom nezabránil druhý pilot. Toho bych na psychotesty poslal také. A úplně opominuli, že Smartwings kapitána bránili, dokud to jen šlo. Z tisku: „Interní setření potvrdilo, že se nejednalo o systémovou chybu,“ uvedla tehdy společnost bez dalších podrobností. Seberte jim křídla, včera bylo pozdě.
Není náhodou kapitán velitel letu?

Jenyk
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 44
Registrován: 04. 12. 2009, 21:28
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Jenyk »

S omezeními, jak ostatně říká i CRM (Cockpit / Crew Resource Management):

Followership

Far from a passive process, being an effective follower requires a conscious effort. CRM empowers followers to challenge a leader when needed, but this right is given with the expectation that followers must act responsibly and continually develop their skills. atd....

Erynym
Nováček
Nováček
Příspěvky: 6
Registrován: 30. 08. 2019, 10:49
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Erynym »

Něco k tématu



Odpovědět