

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-krim ... torem.html
pepa007 píše:Zeptám se jinak: jsou známy v poslední dekádě nějaké případy, kdy dvoumotorový stroj po výpadku jednoho z motorů pokračoval do cílové destinace, namísto divertu?
bilbo píše:pepa007 píše:Zeptám se jinak: jsou známy v poslední dekádě nějaké případy, kdy dvoumotorový stroj po výpadku jednoho z motorů pokračoval do cílové destinace, namísto divertu?
například ta YBa, kdy posádka taky teoreticky měla motor vypnout a přistát, jenže oni taky letěli jakoby nic
habl píše:bilbo píše:pepa007 píše:Zeptám se jinak: jsou známy v poslední dekádě nějaké případy, kdy dvoumotorový stroj po výpadku jednoho z motorů pokračoval do cílové destinace, namísto divertu?
například ta YBa, kdy posádka taky teoreticky měla motor vypnout a přistát, jenže oni taky letěli jakoby nic
Ahoj, YBA se vracela do Prahy a neletěla do cílové destinace. Tak fajn, spletl sis start a cíl, to se stane. Ale jsi si jistej, že ty letiště po cestě zpět v zimě byly "suitable" a že měla posádka vypnout motor? Nebo jen tak teoreticky píšeš co tě zrovna napadne?
Marty-t píše:podle článku na https://www.austrianwings.info/2019/08/ ... hlanzeige/ je odborná veřejnost v Evropě šoku - podobné praktiky - kdy snaha ušetřit předběhla bezpečnostní aspekt redundance by spíš čekali někde v Africe, ne ve střední Evropě... A upozorňují, že si česká média nevšímají ještě jednoho nepezpečného aspektu - tím, že letěli podstatně níže kde je hustší vzduch a s nefunkčním motorem který spíš představoval další bariéru obtékání vzduchem, musela jim hodně nahoru vylétnout spotřeba a tím tedy navíc i riskovali, že se v průběhu dalšího letu ocitnou na suchu...
pepa007 píše:Hmm, já to na Austrian Wings četl taky...
Taky jsem to četl na idnes.cz, kde Vlaďka Dufková řekla, že všechno bylo předpisově a nikomu se nic nestalo, a v diskusi se to hemžilo příspěvky ve stylu "piloti jsou hrdinové".
Jak jsem předpokládal, nikdo si nevzpoměl na případ, kdy by někdo v podobné situaci pokračoval do cílové destinace, pravděpodobně proto, že se to nejspiš nikdy nestalo. Ani mně se nepodařilo podobnej incident dopátrat.
Tady bych si dovolil ještě jednu spekulaci: podle dostupných informací (které nemusí být přesný), motor vysadil "z neznámých příčin". Není to o to rizikovější, než situace, kdy motor vypnu např. kvůli přehřátí, vysokému tlaku oleje, apod.? Takhle z těch "neznámých příčin" nelze vyloučit něco jako znečištěný palivo, problém s palivovým systémem a čerpadly, apod. - tj. přičiny, které se následně můžou s určitou prodlevou projevit i na druhým motoru.
No nechci předbíhat, uvidíme s čím se vytasí TVS. Jen bych poznamenal, že asi hlavní důvod proč se tady v tom šťouráme, je reputace této společnosti
Marty-t píše:A upozorňují, že si česká média nevšímají ještě jednoho nepezpečného aspektu - tím, že letěli podstatně níže kde je hustší vzduch a s nefunkčním motorem který spíš představoval další bariéru obtékání vzduchem, musela jim hodně nahoru vylétnout spotřeba a tím tedy navíc i riskovali, že se v průběhu dalšího letu ocitnou na suchu...
bilbo píše:Marty-t píše:A upozorňují, že si česká média nevšímají ještě jednoho nepezpečného aspektu - tím, že letěli podstatně níže kde je hustší vzduch a s nefunkčním motorem který spíš představoval další bariéru obtékání vzduchem, musela jim hodně nahoru vylétnout spotřeba a tím tedy navíc i riskovali, že se v průběhu dalšího letu ocitnou na suchu...
Tak na jeden motor ani výš letět nemůžeš, právě kvůli věští hustotě vzduchu letíš níž, kde je sice spotřeba větší, ale to letadlo se tam na jeden motor v pohodě udrží. To problém nebyl, s palivem jim to taky teoreticky mohlo vyjít, ta spotřeba zase k tolik větší není.
ngb píše:bilbo píše:Marty-t píše:A upozorňují, že si česká média nevšímají ještě jednoho nepezpečného aspektu - tím, že letěli podstatně níže kde je hustší vzduch a s nefunkčním motorem který spíš představoval další bariéru obtékání vzduchem, musela jim hodně nahoru vylétnout spotřeba a tím tedy navíc i riskovali, že se v průběhu dalšího letu ocitnou na suchu...
Tak na jeden motor ani výš letět nemůžeš, právě kvůli věští hustotě vzduchu letíš níž, kde je sice spotřeba větší, ale to letadlo se tam na jeden motor v pohodě udrží. To problém nebyl, s palivem jim to taky teoreticky mohlo vyjít, ta spotřeba zase k tolik větší není.
Bilbo,
nakolko na avherald pises udaje o zostatku paliva z interneho systemu TVS - EFA, dovolujem si ta upresnit, pretoze ako zamestnanec externej firmy zrejme nevies ze udaje o palive a tym padom aj o spotrebe sa do EFA vpisuju manualne posadkou po lete, t.j. to co tam vidis niekedy nie je to ako to naozaj bolo ale je tam to co kapitan letu chce aby si tam videl.
marthym píše:Myslím, že srovnáváš jablka a hrušky.
Nepíše u SQ náhodou AVH, že ve FL260 jim ty motory naskočily? A že se rozhodli pro pokračování ve směru letu, protože jinak by se vraceli do bouřky, která ty motory zřejmě shodila?