Tragédie servis opět zasahuje

Odpovědět
Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Globik »

Mám lama dotaz: Než byl zaveden ETOPS, tak se přes oceán mohlo jen s čtyřmotoráky?


Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Ace2 »

s 3 motoráky

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Globik »

Ace2 píše:s 3 motoráky

Mea culpa. To je tak, když si člověk něco přečte v české Wikipedii, sice se mu to nezdá, ale nezamysli se nad tím pořádně (přitom denně vidím ve vzduchu několik 757).

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od pettte »

Globik píše:
Ace2 píše:s 3 motoráky

Mea culpa. To je tak, když si člověk něco přečte v české Wikipedii, sice se mu to nezdá, ale nezamysli se nad tím pořádně (přitom denně vidím ve vzduchu několik 757).


A jak se pozná B757 ve vzduchu jestli má nebo nemá ETOPS?

hafi
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 1805
Registrován: 20. 09. 2007, 17:47
Pohlaví: muž
Bydliště: bejvávalo YVR
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od hafi »

...a hlavně jak 757 souvisí s třímotoráky?


pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3026
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od pepa007 »

Ace2 píše:
pettte píše:
kremnica píše:


Nechci se pana Veselého zastávat, ale nechce se mi věřit, že by byl opravdu takový šílenec sám o osobě.
Přeci jen dostat se na pozici šéfpilota výhradně rektálním-alpinismem asi nejde, musí něco vědět, musí něco umět. A hlavně! Rozhodoval kromě 170ti životů, také o svém životu.
Každý z nás v autě někdy "řízne zatáčku" , předjete v ne úplně přehledném místě, ale nikdo svéprávný a při smyslech to nedělá 2:20hod.

Subjektivně jsem přesvědčen, že na něj dělali nátlak, a samozřejmě nahrávky jsou již smazány.....



Pochybuju. Nekdy je pravda mnohem jednodussi nez konspiracni teorie. Proste je v managementu, je dlouholetá podpora Vika, vidi co se deje s firmou plus si je vedom ze na nej nikdo nemohl. Proste divertovat a zatahnout firmu do dalsich dluhu a zpusobit provozni problemy na navazujicich linkach... nic nehořelo, nic nevibrovalo, počasí na trati ok... predstava ze bude nekde 2 dny resit letadlo kdyz ma byt pristi den officu... proste si to mohl dovolit protoze nad sebou nemel autoritu ktera by ho za to to zjebala. Řadová posádka si je moc dobře vědoma, že za porušení postupu dostane zjebáka (TVS), dostane retraining a kazensky postih (jiná firma s normalni safety kulturou) nebo okamzity vyhazov “due to safety issue” (ve spolecnostech stredniho vychodu)

Dle mého názoru je otázkou zda je dobře že jsou lidi na takových postech 15+ let kdy pak získají prehnanou sebeduveru a pocit nedotknutelnosti. 4-5 let v pozici je asi zdravé prostředí na implementaci pozitivnich zmen a na atmosferu dodrzovani pravidel.


No bude to celá firemní kultura a samozřejmě systémový selhání, ze kterýho se TVS snaží teď tak urputně vylhat. Myslím že i řadová posádka by dostala pokyn a plusový body za to že mašinu dotáhla domů, pokud by se na to nepřišlo.

V každé normální firmě by 1. *šéfpilota* ani nenapadlo pokračovat dál 2. dispečer na centrále, ačkoliv samozřejmě nemůže pilotovi nic přikázat, tak by mu minimálně řekl "tywe ses p****l, ne?" a ještě za letu by to eskaloval v rámci firmy, že z toho bude minimálně průser a 3. management by zakročil ještě za letu, anebo by ho okamžitě po letu vykopl, protože by jim bylo jasný, že z toho se nevylžou.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Globik »

hafi píše:...a hlavně jak 757 souvisí s třímotoráky?

Tak teď mám chuť se tu smazat, protože jsem za totálního vola. Já nevím, jak jsem na to přišel, ale já jsem ty cargo MD11, co tu vidím létat, považoval už pár let za B757.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od bilbo »

pepa007 píše:
Ace2 píše:
pettte píše:
Nechci se pana Veselého zastávat, ale nechce se mi věřit, že by byl opravdu takový šílenec sám o osobě.
Přeci jen dostat se na pozici šéfpilota výhradně rektálním-alpinismem asi nejde, musí něco vědět, musí něco umět. A hlavně! Rozhodoval kromě 170ti životů, také o svém životu.
Každý z nás v autě někdy "řízne zatáčku" , předjete v ne úplně přehledném místě, ale nikdo svéprávný a při smyslech to nedělá 2:20hod.

Subjektivně jsem přesvědčen, že na něj dělali nátlak, a samozřejmě nahrávky jsou již smazány.....



Pochybuju. Nekdy je pravda mnohem jednodussi nez konspiracni teorie. Proste je v managementu, je dlouholetá podpora Vika, vidi co se deje s firmou plus si je vedom ze na nej nikdo nemohl. Proste divertovat a zatahnout firmu do dalsich dluhu a zpusobit provozni problemy na navazujicich linkach... nic nehořelo, nic nevibrovalo, počasí na trati ok... predstava ze bude nekde 2 dny resit letadlo kdyz ma byt pristi den officu... proste si to mohl dovolit protoze nad sebou nemel autoritu ktera by ho za to to zjebala. Řadová posádka si je moc dobře vědoma, že za porušení postupu dostane zjebáka (TVS), dostane retraining a kazensky postih (jiná firma s normalni safety kulturou) nebo okamzity vyhazov “due to safety issue” (ve spolecnostech stredniho vychodu)

Dle mého názoru je otázkou zda je dobře že jsou lidi na takových postech 15+ let kdy pak získají prehnanou sebeduveru a pocit nedotknutelnosti. 4-5 let v pozici je asi zdravé prostředí na implementaci pozitivnich zmen a na atmosferu dodrzovani pravidel.


No bude to celá firemní kultura a samozřejmě systémový selhání, ze kterýho se TVS snaží teď tak urputně vylhat. Myslím že i řadová posádka by dostala pokyn a plusový body za to že mašinu dotáhla domů, pokud by se na to nepřišlo.

V každé normální firmě by 1. *šéfpilota* ani nenapadlo pokračovat dál 2. dispečer na centrále, ačkoliv samozřejmě nemůže pilotovi nic přikázat, tak by mu minimálně řekl "tywe ses p****l, ne?" a ještě za letu by to eskaloval v rámci firmy, že z toho bude minimálně průser a 3. management by zakročil ještě za letu, anebo by ho okamžitě po letu vykopl, protože by jim bylo jasný, že z toho se nevylžou.

(Tak někdo z MCC přece nebude vysvětlovat panu šéfpilotovi jak má lítat se svým letadlem, ne? :lol: ) No každopádně pan Veselý už není ředitel letového úseku, čili tam jde vidět ta sebereflexe, tak nevím, co se tady ještě řeší. Zbytek je už na úřadech.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od pettte »

Globik píše:
hafi píše:...a hlavně jak 757 souvisí s třímotoráky?

Tak teď mám chuť se tu smazat, protože jsem za totálního vola. Já nevím, jak jsem na to přišel, ale já jsem ty cargo MD11, co tu vidím létat, považoval už pár let za B757.


Sebekritika se cení! :-bd

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Alvin »

Přidávám čerstvou zkušenost se Smart Wings na letu Kefalonie-Praha.

Let tam (QS 1132) nebyl ničím zvláštní, snad jenom že cabin crew tvořili 4 chlapi, či spíše mladíci... to by mi ani tak nevadilo, ale trochu mě prudil jejich žoviální přístup a rádoby vtipkování, třeba když se při safety demonstration jakoby přeřekl a poděkoval ostatním "letuškám", načež udělal významnou pauzu pro smích, který se dostavil alespoň ze zadních řad.

Let QS 1133 zpět do Prahy v pondělí 23.9 byl ovšem jiná liga. Plánovaný odlet 16:25. Letadlo reg.N277EA mělo zpoždění už na příletu víc jak hodinu. Na FR24 navíc u něj chyběla spousta údajů:
QS1116 landing at EFL.PNG
QS1116 landing at EFL.PNG (369.9 KiB) Zobrazeno 7043 x

Od kamaráda jsem dostal link na článek kde psali, že to letadlo mělo problém s klapkami už na předchozím letu RHO-PRG a v Praze mu museli asistovat hasiči.
Schůdky i vozíky s našimi kufry zůstaly stát u letadla, ale nikdo nic nenakládal. Mezi cestujícími se začali okamžitě šířit různé fámy, jako třeba že "pilot s tím odmítá letět zpět". Okolo půl sedmé večer jsme dostali voucher 6 Euro/osoba a A4 vytištěnou z webu SW s poučením o právech cestujících včetně kompenzací. Za zhruba 2 hodiny se rozdávalo další kolo voucherů. Okolo desáté večer přistálo na letišti OK-TSD, které mělo původně namířeno na Korfu...
QS1132 23_09_2019.PNG
QS1132 23_09_2019.PNG (286.84 KiB) Zobrazeno 7043 x

... a rozjeli se další dvě fámy, totiž že A) je to naše náhradní letadlo a B) jenom přivezlo porouchanou součástku do toho našeho letadla.

Okolo 23:30 byl oznámen boarding našeho letu, což přivítal s jásotem i personál jediného letištního bufetu.Nechali nás nastoupit do N277EA a vedoucí kabiny oznámila, že porucha už byla odstraněna a zbývá pouze nějaká dokumentace (zapsání/odespání závady atd.), ale že to určitě stihneme do půlnoci, kdy toto letiště zavírá. Půlnoc minula na hodinkách a mi stále seděli v letadle. Vedoucí kabiny oznámila, že letiště nám dalo ještě "10 minut k dobru" na dokončení papírů v kokpitu a že "doufá, že stihneme odletět" ještě dnes. Nervozita stoupala a někteří cestující už to opravdu nezvládali a začali posádku zasypávat jadrnými výrazy, jako jeden pán sedící přede mnou. Když se ho manželka snažila uklidnit, na celé letadlo oznámil "ty už drž taky hubu, nebo tě zflákám!" Na tomto místě musím pochválit svoje dvě děti, které navzdory věku 3 a 6 let zvládaly celé čekání lépe než mnoho dospělých cestujících.

Další hlášení ovšem znělo "s lítostí vám oznamuji, že letiště se právě uzavřelo a dnes tedy neodletíme". Následoval výstup z letadla na noční letištní plochu, přesun do terminálu a čekání na kufry. Po cca 30 minutách začali organizovat dopravu do náhradních hotelů. My jsme díky malým dětem jeli v první vlně do hotelu jenom kousek od letiště a do postele jsme se dostali okolo druhé v noci. Jiní ale neměli takové štěstí a dorazili na hotel prý až kolem 03:00. Druhý den nás autobusy vyzvedly na hotelech okolo desáté a po zhruba dvouhodinovém čekání na letišti jsme kolem 13:00 odstartovali v původním letadle N277EA. Do Prahy jsme přiletěli chvilku po 14:00 a jako třešničku na dortu čekání jsme si počkali na kufry nějakých 40 minut.

Závěrem bych SW pochválil za docela rychlou organizaci náhradního ubytování. Kritiku si zaslouží za nedostatek informací. Za celou dobu mi nepřišel jediný mail nebo SMS, třeba v kolik máme druhý den odlétat. Hodně lidí taky naštvalo, že nás po osmi hodinách čekání nechali nastoupit do letadla i když nebylo jisté, že stihneme odletět před půlnocí, kdy letiště zavřelo.

PS: Žádost o vyplacení kompenzace 4x250Euro už jsem na SW odeslal, tak jsem zvědav, jak dlouho se budou cukat. To mají ještě štěstí, že PRG-EFL je pod limitem 1500km.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od pettte »

:thumbup: za humorně napsaný příspěvek.

Subjektivně si myslím, že humorně, či netradičně pojatá bezpečnostní instruktáž má násobně větší pozornost a účinek.

Jadrné vyjádření citovaného pána pouze dokazuje na jakou klientelu se SW orientuje, a to opravdu není můj šálek čaje. Stačil mi 20 let starý let s TVS do BKK a ještě dnes se někdy budím hrůzou ze spolucestujících.

Současně to dokazuje, s jakým "šrotem" a je to v uvozovkách, SW lítá. Pak se nemohou divit, že jim na letadle každou chvíli něco odejde a mají co si nadrobili, ale hol když páni Šimáně a Vik jsou tak hodně na peníze....

Přeji Vám, aby jste měl sílu z nich tu kompenzaci opravdu vymlátit, protože přestože mám nalítáno 300+ segmentů, tak s běžnou aerolinkou jsem podobný problém zažil pouze jednou a to s Finnairem, který jsem měl do té doby za kvalitní aerolinii, bohužel, jejich řešení technické závady, resp. následků dosahovalo "kvalit" TVS, takže tato aerolinka již pro mne neexistuje.

Alvin
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 113
Registrován: 04. 05. 2014, 09:17
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Alvin »

Ono humorné to nebylo ani chvilku a taky jsem se nesnažil to nějak humorně podat, i když pokud to tak vyznělo, tak jedině dobře. Já nepatřím k těm, co Smartwings paušálně odsuzují a ani bych neházel jejich klientelu do jednoho pytle. Je sice fakt, že valnou většinu tvoří čeští koupáci, z nichž mnozí neovládají žádný cizí jazyk a z nedostatku leteckých zkušeností se mnohdy chovají podivně, ale s tím jsem do toho šel, když jsem kupoval letenku za 3000Kč na osobu (a kdybych byl rychlejší mohlo to být i za 2000Kč.) Jestli se mi podaří z nich vylomit těch 1000EUR, tak se mi vrátí nejen letenky, ale i ubytování a pronájem auta na celý týden. :D

Jestli TVS/QS lítá se šrotem nebo ne je těžké soudit. Kvůli výpadku MAXů holt lítá s tím co se dalo sehnat. Konkretně náš porouchaný kus N277EA mi teda přijde trochu podezřelý, protože narozdíl třeba od N276EA se k němu na FR24 nedají dohledat žádné lety. Jestli někdo o tom letadle ví víc, budu rád, když se tu podělí o informace.

jonapet
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 335
Registrován: 22. 08. 2011, 08:52
Oblíbené typy letadel: ATR 42
Pohlaví: muž
Bydliště: Praha & Ostrava, ČR
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od jonapet »

Tak jsem se právě vrátil z CDG do PRG v OK 767 a jsem přesvědčen, že tohle je to nejpříhodnější téma pro můj postřeh.

Mám za sebou jen pár set letů, ale dnes poprvé jsem po přistání slyšel hlášení "Z důvodu vyvážení letadla, žádáme cestující v řadách 1-22 aby zůstali sedět na svých místech. První budou z letadla vystupovat cestující v zadních řadách 23-3X..."

To je nějaká nová procedura?

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5906
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Globik »

jonapet píše:Tak jsem se právě vrátil z CDG do PRG v OK 767 a jsem přesvědčen, že tohle je to nejpříhodnější téma pro můj postřeh.

Mám za sebou jen pár set letů, ale dnes poprvé jsem po přistání slyšel hlášení "Z důvodu vyvážení letadla, žádáme cestující v řadách 1-22 aby zůstali sedět na svých místech. První budou z letadla vystupovat cestující v zadních řadách 23-3X..."

To je nějaká nová procedura?

To je specialita 739. Buď se musí zadní část zvenku podepřít nebo takto boardovat/deboardovat. Probíralo se to tu cca před rokrm.
Naposledy upravil(a) Globik dne 26. 09. 2019, 23:54, celkem upraveno 1 x.

Pavel
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2711
Registrován: 19. 01. 2003, 22:30
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Pavel »

jonapet píše:Tak jsem se právě vrátil z CDG do PRG v OK 767 a jsem přesvědčen, že tohle je to nejpříhodnější téma pro můj postřeh.

Mám za sebou jen pár set letů, ale dnes poprvé jsem po přistání slyšel hlášení "Z důvodu vyvážení letadla, žádáme cestující v řadách 1-22 aby zůstali sedět na svých místech. První budou z letadla vystupovat cestující v zadních řadách 23-3X..."

To je nějaká nová procedura?

Normální procedura u 737-900


Odpovědět