Tragédie servis opět zasahuje

Odpovědět
Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Ace2 »

Mohl bych se zeptat v jakem presne manualu se pise ze muzes s letadlem certifikovanym na 60 min s jednim motorem letet 2 hodiny?

Diskuze je fajn. Ale bylo by dobre argumentovat k tematum o kterych ma clovek nejake znalosti.


aviatic
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 257
Registrován: 05. 09. 2007, 19:37
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od aviatic »

Ace2 píše:Mohl bych se zeptat v jakem presne manualu se pise ze muzes s letadlem certifikovanym na 60 min s jednim motorem letet 2 hodiny?

Diskuze je fajn. Ale bylo by dobre argumentovat k tematum o kterych ma clovek nejake znalosti.


Tady zřejmě myslíš ETOPS certifikát a ten má SW na většině svých letadel 180 minut. Ale to nic nemění na skutečnosti,že celá ta jednomotorová anabáze byl hazard.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od bilbo »

Ace2 píše:Mohl bych se zeptat v jakem presne manualu se pise ze muzes s letadlem certifikovanym na 60 min s jednim motorem letet 2 hodiny?

Diskuze je fajn. Ale bylo by dobre argumentovat k tematum o kterych ma clovek nejake znalosti.

Jak říkat aviatic, pleteš si to s ETOPS. FCTM pro 737 NG tvrdí, že v případě kdy piloty instruuje QRH k "land at nearest suitable airport", Tak je na pilotech jestli se rozhodnou divertovat nebo budou pokračovat do destinace. Ale hazard to do jistý míry byl určitě.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od pettte »

bilbo píše:
smradlava zizala píše:
bilbo píše:Ne

A včera jsem se na to ptal :lol:

A to "Ne" pořád platí. Tohle všechno je neskutečný pokrytectví. Ta demonizace TVS je už fakt ubohá, pan Veselý jako šéfpilot skončil. TVS před úřadem chybu uznal, určitě podnikne opatření, aby se to neopakovalo. Spíš by se mělo řešit jak je možný, že EASA a Boeing dovoluje v předpisech a manuálech letět letadlem na jeden motor dvě hodiny a nechává pak rozhodnutí jenom na PIC. V tom vidím systémovou chybu.


A teď prosím ještě tu O karkulce a vlkovi!

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od bilbo »

pettte píše:
bilbo píše:
smradlava zizala píše:A včera jsem se na to ptal :lol:

A to "Ne" pořád platí. Tohle všechno je neskutečný pokrytectví. Ta demonizace TVS je už fakt ubohá, pan Veselý jako šéfpilot skončil. TVS před úřadem chybu uznal, určitě podnikne opatření, aby se to neopakovalo. Spíš by se mělo řešit jak je možný, že EASA a Boeing dovoluje v předpisech a manuálech letět letadlem na jeden motor dvě hodiny a nechává pak rozhodnutí jenom na PIC. V tom vidím systémovou chybu.


A teď prosím ještě tu O karkulce a vlkovi!

Jenom opakuju fakta


Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Ace2 »

bilbo píše:
Ace2 píše:Mohl bych se zeptat v jakem presne manualu se pise ze muzes s letadlem certifikovanym na 60 min s jednim motorem letet 2 hodiny?

Diskuze je fajn. Ale bylo by dobre argumentovat k tematum o kterych ma clovek nejake znalosti.

Jak říkat aviatic, pleteš si to s ETOPS. FCTM pro 737 NG tvrdí, že v případě kdy piloty instruuje QRH k "land at nearest suitable airport", Tak je na pilotech jestli se rozhodnou divertovat nebo budou pokračovat do destinace. Ale hazard to do jistý míry byl určitě.


hmm já mám tedy na proudových letadlech nalítáno pouze přes 5000 hodin a jsem kromě jiného pouze instruktor obchodních pilotů takže se rád přiučím to co znamená termín “vhodné”. Vždy jsem si myslel že vhodné letiště je adekvátní letiště (drahový a navigační system, pojížděcí dráhy, odbavení cestujících a stupeň požární ochrany dle kategorie letadla) doplněné o počasí = vhodné letiště. Jinak řečeno slovo “vhodné” není slovo volné, ale jasně popsaná definice.

Priznam se že výklad o tom že posádka v ne ETOPSové segmentu trate muže letet 2 hodiny na jeden motor je pro mě celkem zásadní novinka ve výkladu, hlavně s ohledem že trat musí být plánovaná tak aby letadlo nebylo nikdy dále než 60 min od enroute alternate letiště. Tak mě moc nenapadá scenář proč letěl 2 hodiny. To se nedá moc dobře vysvetlit.

Navic ETOPS do tohoto pripadu neplette. ETOPS je o tratovem planovani umoznujici planovat trat delsi vzdalenost od enroute alternate a ne davat moznost posadkam letet 3 hodiny na jeden motor misto pristat na nejblizsim vhodnem pokud je k dispozici.

Navic z Řecka do ČR žádný ETOPS segment neexistuje, OK-TVO nema ETOPS vůbec v papírech a pak už detail že letadlo nebylo mechanikem odepsáno na ETOPS trat.

Takže když o nečem nemam znalosti tak se slušně zeptam a doplním si je pokud mě problematika seriozně zajímá, a nepřu se o své amaterské názory na odborném webu.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od bilbo »

Ace2 píše:
bilbo píše:
Ace2 píše:Mohl bych se zeptat v jakem presne manualu se pise ze muzes s letadlem certifikovanym na 60 min s jednim motorem letet 2 hodiny?

Diskuze je fajn. Ale bylo by dobre argumentovat k tematum o kterych ma clovek nejake znalosti.

Jak říkat aviatic, pleteš si to s ETOPS. FCTM pro 737 NG tvrdí, že v případě kdy piloty instruuje QRH k "land at nearest suitable airport", Tak je na pilotech jestli se rozhodnou divertovat nebo budou pokračovat do destinace. Ale hazard to do jistý míry byl určitě.


hmm já mám tedy na proudových letadlech nalítáno pouze přes 5000 hodin a jsem kromě jiného pouze instruktor obchodních pilotů takže se rád přiučím to co znamená termín “vhodné”. Vždy jsem si myslel že vhodné letiště je adekvátní letiště (drahový a navigační system, pojížděcí dráhy, odbavení cestujících a stupeň požární ochrany dle kategorie letadla) doplněné o počasí = vhodné letiště. Jinak řečeno slovo “vhodné” není slovo volné, ale jasně popsaná definice.

Priznam se že výklad o tom že posádka v ne ETOPSové segmentu trate muže letet 2 hodiny na jeden motor je pro mě celkem zásadní novinka ve výkladu, hlavně s ohledem že trat musí být plánovaná tak aby letadlo nebylo nikdy dále než 60 min od enroute alternate letiště. Tak mě moc nenapadá scenář proč letěl 2 hodiny. To se nedá moc dobře vysvetlit.

Navic ETOPS do tohoto pripadu neplette. ETOPS je o tratovem planovani umoznujici planovat trat delsi vzdalenost od enroute alternate a ne davat moznost posadkam letet 3 hodiny na jeden motor misto pristat na nejblizsim vhodnem pokud je k dispozici.

Navic z Řecka do ČR žádný ETOPS segment neexistuje, OK-TVO nema ETOPS vůbec v papírech a pak už detail že letadlo nebylo mechanikem odepsáno na ETOPS trat.

Takže když o nečem nemam znalosti tak se slušně zeptam a doplním si je pokud mě problematika seriozně zajímá, a nepřu se o své amaterské názory na odborném webu.


Citace z FCTM:

“Plan to land at the nearest suitable airport” is a phrase used in the QRH. This
section explains the basis for that statement and how it is applied.

In a non-normal situation, the pilot-in-command, having the authority and
responsibility for operation and safety of the flight, must make the decision to
continue the flight as planned or divert.

kremnica
Cestující Economy (low-cost)
Cestující Economy (low-cost)
Příspěvky: 17
Registrován: 28. 09. 2016, 11:53
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od kremnica »

Kapitán jednomotorového letu zo Samosu je už na inej pracovnej pozícii. Nepochybujem o tom, že dokonale ovláda manuál lietadla, nateraz by ma ale skôr zaujímali myšlienkové pochody kpt. Veselého, keď sa rozhodol letieť s jedným motorom až do Prahy. Chcel ušetriť peniaze, chcel sa zapáčiť svojim šéfom chlebodarcom alebo nebodaj chcel prepísať návod na obsluhu Boeingu ? Ako to bolo naozaj, bol pán Veselý pragmatik, vedel, že v takej hustote lietadiel aká bola na ceste zo Samosu bez problémov preletí, riskoval alebo si myslel, že o takom lete sa nikto nedozvie ?

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od bilbo »

kremnica píše:Kapitán jednomotorového letu zo Samosu je už na inej pracovnej pozícii. Nepochybujem o tom, že dokonale ovláda manuál lietadla, nateraz by ma ale skôr zaujímali myšlienkové pochody kpt. Veselého, keď sa rozhodol letieť s jedným motorom až do Prahy. Chcel ušetriť peniaze, chcel sa zapáčiť svojim šéfom chlebodarcom alebo nebodaj chcel prepísať návod na obsluhu Boeingu ? Ako to bolo naozaj, bol pán Veselý pragmatik, vedel, že v takej hustote lietadiel aká bola na ceste zo Samosu bez problémov preletí, riskoval alebo si myslel, že o takom lete sa nikto nedozvie ?

Přepisovat návod na obsluhu boeingu evidentně nechtěl, když sám návod to explicitně nezakazuje.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od flyingblue »

bilbo píše:
pettte píše:
bilbo píše:A to "Ne" pořád platí. Tohle všechno je neskutečný pokrytectví. Ta demonizace TVS je už fakt ubohá, pan Veselý jako šéfpilot skončil. TVS před úřadem chybu uznal, určitě podnikne opatření, aby se to neopakovalo. Spíš by se mělo řešit jak je možný, že EASA a Boeing dovoluje v předpisech a manuálech letět letadlem na jeden motor dvě hodiny a nechává pak rozhodnutí jenom na PIC. V tom vidím systémovou chybu.


A teď prosím ještě tu O karkulce a vlkovi!

Jenom opakuju fakta


Jen ciste jazykove. Kdyz "jenom opakujes fakta", tak muzes prosim sdelit jaka fakta jsou obsazena v nasledujicich sdelenich?

určitě podnikne opatření, aby se to neopakovalo

Spíš by se mělo řešit jak je možný, že EASA a Boeing dovoluje v předpisech a manuálech letět letadlem na jeden motor dvě hodiny a nechává pak rozhodnutí jenom na PIC.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Ace2 »

bilbo píše:
kremnica píše:Kapitán jednomotorového letu zo Samosu je už na inej pracovnej pozícii. Nepochybujem o tom, že dokonale ovláda manuál lietadla, nateraz by ma ale skôr zaujímali myšlienkové pochody kpt. Veselého, keď sa rozhodol letieť s jedným motorom až do Prahy. Chcel ušetriť peniaze, chcel sa zapáčiť svojim šéfom chlebodarcom alebo nebodaj chcel prepísať návod na obsluhu Boeingu ? Ako to bolo naozaj, bol pán Veselý pragmatik, vedel, že v takej hustote lietadiel aká bola na ceste zo Samosu bez problémov preletí, riskoval alebo si myslel, že o takom lete sa nikto nedozvie ?

Přepisovat návod na obsluhu boeingu evidentně nechtěl, když sám návod to explicitně nezakazuje.


Ty jsi fakt urputný. Nemůžes vytrhovat slova z kontextu dalších omezení co to letadlo má. Mohu se zeptat jaké zkušenosti más v obchodní přepravě?

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od bilbo »

flyingblue píše:
bilbo píše:
pettte píše:
A teď prosím ještě tu O karkulce a vlkovi!

Jenom opakuju fakta


Jen ciste jazykove. Kdyz "jenom opakujes fakta", tak muzes prosim sdelit jaka fakta jsou obsazena v nasledujicich sdelenich?

určitě podnikne opatření, aby se to neopakovalo

Spíš by se mělo řešit jak je možný, že EASA a Boeing dovoluje v předpisech a manuálech letět letadlem na jeden motor dvě hodiny a nechává pak rozhodnutí jenom na PIC.


Dobrá, to první je pouze opodstatněná domněnka.
To, že žádný předpis specificky neomezuje dobu letu na jeden motor je fakt.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od bilbo »

Ace2 píše:
bilbo píše:
kremnica píše:Kapitán jednomotorového letu zo Samosu je už na inej pracovnej pozícii. Nepochybujem o tom, že dokonale ovláda manuál lietadla, nateraz by ma ale skôr zaujímali myšlienkové pochody kpt. Veselého, keď sa rozhodol letieť s jedným motorom až do Prahy. Chcel ušetriť peniaze, chcel sa zapáčiť svojim šéfom chlebodarcom alebo nebodaj chcel prepísať návod na obsluhu Boeingu ? Ako to bolo naozaj, bol pán Veselý pragmatik, vedel, že v takej hustote lietadiel aká bola na ceste zo Samosu bez problémov preletí, riskoval alebo si myslel, že o takom lete sa nikto nedozvie ?

Přepisovat návod na obsluhu boeingu evidentně nechtěl, když sám návod to explicitně nezakazuje.


Ty jsi fakt urputný. Nemůžes vytrhovat slova z kontextu dalších omezení co to letadlo má. Mohu se zeptat jaké zkušenosti más v obchodní přepravě?


V obchodní přepravě velké, to je ale taky široký pojem, že. Mohu se zase já zeptat jaká další omezení máš na mysli?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od flyingblue »

bilbo píše:
Ace2 píše:
bilbo píše:Přepisovat návod na obsluhu boeingu evidentně nechtěl, když sám návod to explicitně nezakazuje.


Ty jsi fakt urputný. Nemůžes vytrhovat slova z kontextu dalších omezení co to letadlo má. Mohu se zeptat jaké zkušenosti más v obchodní přepravě?


V obchodní přepravě velké, to je ale taky široký pojem, že. Mohu se zase já zeptat jaká další omezení máš na mysli?


Asi se chtel kulantne zeptat, kolik hodin mas nalitano na Airbusech nebo Boeingach.

Ace2
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 527
Registrován: 23. 06. 2007, 14:38
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Ace2 »

ano tak jsem se chtel zeptat

a tím dalším omezením jsem myslel tzv “maximum diversion time/distance” na ktery je to letadlo schvalený a provozní příručce definovaný. Takze tvuj nazor vytvoreny podle utrzku jednoho textu je chybny. Predpokladam ze u 737 bude max diversion distance kolem 430nm/60 min. Takze ne, nemuzes letet 2:20 a 1200nm s jednim motorem do destinace.

Proste se priste spíš ptej a nesnaz se na odborne platforme delat dulezitejsim tim ze oponujes lidem svojí neznalostí. Svůj kredit tím nezvýšíš a nám profesionálům co se tím živíme akotát otravuješ život.


Odpovědět