Tragédie servis opět zasahuje

Odpovědět
Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Marty-t »

RadekFM píše:Jestli je závada jednoho ze dvou motorů minor issue, tak to je pohoda :D Nakonec i ten druhý bych nehlásil pokud je v dosahu kukuřičné pole.

nedá mi to a zkusím to vylepšit: prohlášení tiskové mluvčí po citovaném nenahlášeném přistání do kukuřice - i to bylo v souladu s našimi interními předpisy. Ty říkají, že u dvoumotorových letadel jsou piloti povinni hlásit úřadům až když nastane současně porucha i třetího motoru ! :wink:


Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3159
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Fabo »

RadekFM píše:
Fabo píše:
RadekFM píše:
Díky za objasnění. V tom případě mi přijde poněkdu zvláštní, že něco jako nespecifikovaný technický problém vůbec existuje. Jaký je důvod nahlásit problém a neříct jaký ? Takový postup by vůbec neměl být povolený. To je jak nahlásit policii nehodu a neříct kde se stala.


dobry den pane madarsky ridici, z duvodu selhani ridici elektronky z podinku Katoda Olomoc v pocitaci XYZ a vypadle pojisty C42 musime snizit vysku letu.

...jaka je pridana hodnota?
Ano, vypadek motoru by asi mel byt nahlasen, ale obecne vzato neni zas moc duvodu proc specifikovat druh problemu pro ATC kdyz je to fakt nejake minor issue. Dulezitejsi je obeznamit ATC s tim, jake omezeni je na letadle, treba "musime zklesat na FL250"


Jestli je závada jednoho ze dvou motorů minor issue, tak to je pohoda :D Nakonec i ten druhý bych nehlásil pokud je v dosahu kukuřičné pole.


selhani zarovky v cteci lampicce na jumpseatu chces hlasit taky? Ptal ses proc existuje neco jako "blize nespecifikovany technicky problem", ne proc nenahlasili selhani motoru.

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od mandrinka »

Fabo píše:
RadekFM píše:
Fabo píše:
dobry den pane madarsky ridici, z duvodu selhani ridici elektronky z podinku Katoda Olomoc v pocitaci XYZ a vypadle pojisty C42 musime snizit vysku letu.

...jaka je pridana hodnota?
Ano, vypadek motoru by asi mel byt nahlasen, ale obecne vzato neni zas moc duvodu proc specifikovat druh problemu pro ATC kdyz je to fakt nejake minor issue. Dulezitejsi je obeznamit ATC s tim, jake omezeni je na letadle, treba "musime zklesat na FL250"


Jestli je závada jednoho ze dvou motorů minor issue, tak to je pohoda :D Nakonec i ten druhý bych nehlásil pokud je v dosahu kukuřičné pole.


selhani zarovky v cteci lampicce na jumpseatu chces hlasit taky? Ptal ses proc existuje neco jako "blize nespecifikovany technicky problem", ne proc nenahlasili selhani motoru.


Pokud kvůli tomu musí klesat?

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od flyingblue »

Hm ... Pokud je to pravda ... clovek by rekl, ze budou spise hasit nez posilat koupaky do haje.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jest ... letu-78298

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od flyingblue »

flyingblue píše:Hm ... Pokud je to pravda ... clovek by rekl, ze budou spise hasit nez posilat koupaky do haje.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jest ... letu-78298


Poznámka redakce: Text byl upraven po upřesnění informací od společnosti Smartwings. Velice se omlouváme za špatnou citaci v původním textu.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Globik »

Pleny a léky v odbavenem zavazadle...

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1113
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: Brno
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Marty-t »

flyingblue píše:
flyingblue píše:Hm ... Pokud je to pravda ... clovek by rekl, ze budou spise hasit nez posilat koupaky do haje.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jest ... letu-78298


Poznámka redakce: Text byl upraven po upřesnění informací od společnosti Smartwings. Velice se omlouváme za špatnou citaci v původním textu.


Nepochopil jsem problém - tedy aspoň teď po úpravě článku... Přece je raději lepší nechat PAX několik hodin čekat pokud je nutné opravit letadlo aby jeho stav ani náznakem neohrozil jejich bezpečnost. To, že si někdo nenechá léky a pleny v příručním zavazadle je jeho vlastní blbost. Možná by jim to akorát jejich cestovka mohla v infoletáčku připomenout - ne každý koupák si riziko zpoždění nebo problému s kufrem uvědomí - málokdo z nich asi pravidelně letadlem cestuje.

Takže jediné co jde podle současné verze k článku k tíži Smartwings jsou otázky jak včas a transparentně byli PAX informováni, jak bylo o ně během čekání postaráno a zda mají nárok na kompenzaci - jak to bylo asi tuším - ale o tom v článku teď zrovna moc nepíšou.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od flyingblue »

Marty-t píše:
flyingblue píše:
flyingblue píše:Hm ... Pokud je to pravda ... clovek by rekl, ze budou spise hasit nez posilat koupaky do haje.

https://www.seznamzpravy.cz/clanek/jest ... letu-78298


Poznámka redakce: Text byl upraven po upřesnění informací od společnosti Smartwings. Velice se omlouváme za špatnou citaci v původním textu.


Nepochopil jsem problém - tedy aspoň teď po úpravě článku... Přece je raději lepší nechat PAX několik hodin čekat pokud je nutné opravit letadlo aby jeho stav ani náznakem neohrozil jejich bezpečnost. To, že si někdo nenechá léky a pleny v příručním zavazadle je jeho vlastní blbost. Možná by jim to akorát jejich cestovka mohla v infoletáčku připomenout - ne každý koupák si riziko zpoždění nebo problému s kufrem uvědomí - málokdo z nich asi pravidelně letadlem cestuje.

Takže jediné co jde podle současné verze k článku k tíži Smartwings jsou otázky jak včas a transparentně byli PAX informováni, jak bylo o ně během čekání postaráno a zda mají nárok na kompenzaci - jak to bylo asi tuším - ale o tom v článku teď zrovna moc nepíšou.


Pred upravou clanku byl text o dost stavnatejsi.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Globik »

Marty-t píše:To, že si někdo nenechá léky a pleny v příručním zavazadle je jeho vlastní blbost. Možná by jim to akorát jejich cestovka mohla v infoletáčku připomenout - ne každý koupák si riziko zpoždění nebo problému s kufrem uvědomí

Co by všechno měla cestovka připomínat? To by nebylo na letáček, ale na objemnou knihu. Někteří koupaci nechávají mozek doma. Let měl trvat nějakých 2,5 hodiny, klidně 2 hodiny před odletem mohli předat zavazadla, v Praze se k nim mohli dostat za hodinu. To vše za normální situace. Tedy 5-6 hodin. Dítěti se mohlo něco stát, kdy potřebovalo nějaký lék nebo mohlo dostat průjem a pleny pak hoří. Když cestuju s dětmi, musím si vytvářet rezervy všeho. I při cestě tramvají do centra.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od pettte »

Globik píše:
Marty-t píše:To, že si někdo nenechá léky a pleny v příručním zavazadle je jeho vlastní blbost. Možná by jim to akorát jejich cestovka mohla v infoletáčku připomenout - ne každý koupák si riziko zpoždění nebo problému s kufrem uvědomí

Co by všechno měla cestovka připomínat? To by nebylo na letáček, ale na objemnou knihu. Někteří koupaci nechávají mozek doma. Let měl trvat nějakých 2,5 hodiny, klidně 2 hodiny před odletem mohli předat zavazadla, v Praze se k nim mohli dostat za hodinu. To vše za normální situace. Tedy 5-6 hodin. Dítěti se mohlo něco stát, kdy potřebovalo nějaký lék nebo mohlo dostat průjem a pleny pak hoří. Když cestuju s dětmi, musím si vytvářet rezervy všeho. I při cestě tramvají do centra.


Tak neznalý člověk věří, že jej letecká společnost, které mimochodem zaplatil, dopraví včas. Asi věřili,l že i u SW jsou technické problémy na úrovni západoevropský aerolinií, tedy ve zlomcím promile z uskutečněných letů.
Jejich chybou bylo, že si nezjistili s čím SW lítá a také jaká je jejich bezpečnostní "kultura", a tady to vztahuji na roztržený plášť "ocasu" v Egyptě nebo "polokluzácký let" z Řecka.
Pokud nejsou úplně hloupí, tak 1-2 pleny měli u sebe. Ale nemůžeš tvrdit, že v očekávání toho nejhoršího, si měli vzít půklu odbaveného kufru na palubu, aby se následně hádali s posádkou za nadváhu, která by asi nechtěla slyšet o tom, že JSOU PŘEDVÍDAVÍ A ZNAJÍ "KVALITY SW" a proto si berou sebou pleny, náhradní oblečení, teplé oblečení pro zcela běžné nocování ( v případě SW) na studené podlaze v letištní hale.

Já si myslím, že jsou již dostatečně poučeni, a svou zkušenost s SW budou šířit dále, aby si každý jedinec dobře rozmyslel, jestli poletí s SW.

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Globik »

pettte píše:
Globik píše:
Marty-t píše:To, že si někdo nenechá léky a pleny v příručním zavazadle je jeho vlastní blbost. Možná by jim to akorát jejich cestovka mohla v infoletáčku připomenout - ne každý koupák si riziko zpoždění nebo problému s kufrem uvědomí

Co by všechno měla cestovka připomínat? To by nebylo na letáček, ale na objemnou knihu. Někteří koupaci nechávají mozek doma. Let měl trvat nějakých 2,5 hodiny, klidně 2 hodiny před odletem mohli předat zavazadla, v Praze se k nim mohli dostat za hodinu. To vše za normální situace. Tedy 5-6 hodin. Dítěti se mohlo něco stát, kdy potřebovalo nějaký lék nebo mohlo dostat průjem a pleny pak hoří. Když cestuju s dětmi, musím si vytvářet rezervy všeho. I při cestě tramvají do centra.


Tak neznalý člověk věří, že jej letecká společnost, které mimochodem zaplatil, dopraví včas. Asi věřili,l že i u SW jsou technické problémy na úrovni západoevropský aerolinií, tedy ve zlomcím promile z uskutečněných letů.
Jejich chybou bylo, že si nezjistili s čím SW lítá a také jaká je jejich bezpečnostní "kultura", a tady to vztahuji na roztržený plášť "ocasu" v Egyptě nebo "polokluzácký let" z Řecka.
Pokud nejsou úplně hloupí, tak 1-2 pleny měli u sebe. Ale nemůžeš tvrdit, že v očekávání toho nejhoršího, si měli vzít půklu odbaveného kufru na palubu, aby se následně hádali s posádkou za nadváhu, která by asi nechtěla slyšet o tom, že JSOU PŘEDVÍDAVÍ A ZNAJÍ "KVALITY SW" a proto si berou sebou pleny, náhradní oblečení, teplé oblečení pro zcela běžné nocování ( v případě SW) na studené podlaze v letištní hale.

Já si myslím, že jsou již dostatečně poučeni, a svou zkušenost s SW budou šířit dále, aby si každý jedinec dobře rozmyslel, jestli poletí s SW.

Na 5-6 hodin (to je čas bez zpoždění, kdy nemáš přístup ke kufrům) 1-2 pleny??? Kolik váží třeba 10 plen? Nula nula nic. Kolik váží léky? Pokud se nemýlím, tak váha příručáku je u SW 8 kg na osobu. Nějaké mikiny (kdyby byla v letadle zima) a 2-3 převlečení pro děti váží kolik? Promiň, ale cestuju s dětmi přes půlku zeměkoule, cesta nám trvá i 30 hodin, obvykle mám limit 8 kg (+ batůžek) na osobu, máme s sebou převážené cennosti, hry, tablety, sluchátka, masívní powerbanky, jídlo (děti z palubního menu nesnědí skoro nic), několikeré převlečení pro všechny, polštáře atd. a bez problémů se do limitů vejdeme.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od pettte »

Globik píše:
pettte píše:
Globik píše:Co by všechno měla cestovka připomínat? To by nebylo na letáček, ale na objemnou knihu. Někteří koupaci nechávají mozek doma. Let měl trvat nějakých 2,5 hodiny, klidně 2 hodiny před odletem mohli předat zavazadla, v Praze se k nim mohli dostat za hodinu. To vše za normální situace. Tedy 5-6 hodin. Dítěti se mohlo něco stát, kdy potřebovalo nějaký lék nebo mohlo dostat průjem a pleny pak hoří. Když cestuju s dětmi, musím si vytvářet rezervy všeho. I při cestě tramvají do centra.


Tak neznalý člověk věří, že jej letecká společnost, které mimochodem zaplatil, dopraví včas. Asi věřili,l že i u SW jsou technické problémy na úrovni západoevropský aerolinií, tedy ve zlomcím promile z uskutečněných letů.
Jejich chybou bylo, že si nezjistili s čím SW lítá a také jaká je jejich bezpečnostní "kultura", a tady to vztahuji na roztržený plášť "ocasu" v Egyptě nebo "polokluzácký let" z Řecka.
Pokud nejsou úplně hloupí, tak 1-2 pleny měli u sebe. Ale nemůžeš tvrdit, že v očekávání toho nejhoršího, si měli vzít půklu odbaveného kufru na palubu, aby se následně hádali s posádkou za nadváhu, která by asi nechtěla slyšet o tom, že JSOU PŘEDVÍDAVÍ A ZNAJÍ "KVALITY SW" a proto si berou sebou pleny, náhradní oblečení, teplé oblečení pro zcela běžné nocování ( v případě SW) na studené podlaze v letištní hale.

Já si myslím, že jsou již dostatečně poučeni, a svou zkušenost s SW budou šířit dále, aby si každý jedinec dobře rozmyslel, jestli poletí s SW.

Na 5-6 hodin (to je čas bez zpoždění, kdy nemáš přístup ke kufrům) 1-2 pleny??? Kolik váží třeba 10 plen? Nula nula nic. Kolik váží léky? Pokud se nemýlím, tak váha příručáku je u SW 8 kg na osobu. Nějaké mikiny (kdyby byla v letadle zima) a 2-3 převlečení pro děti váží kolik? Promiň, ale cestuju s dětmi přes půlku zeměkoule, cesta nám trvá i 30 hodin, obvykle mám limit 8 kg (+ batůžek) na osobu, máme s sebou převážené cennosti, hry, tablety, sluchátka, masívní powerbanky, jídlo (děti z palubního menu nesnědí skoro nic), několikeré převlečení pro všechny, polštáře atd. a bez problémů se do limitů vejdeme.


Ale podle tvých rad by to tak měl dělat každý! Měl by počítat s nejhorším a to se opravdu na palubu letadla SW nevejde. Snad kdyby si pořídili Airbus Beluga, tak by to asi šlo. =))

Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5911
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od Globik »

pettte píše:
Globik píše:
pettte píše:
Tak neznalý člověk věří, že jej letecká společnost, které mimochodem zaplatil, dopraví včas. Asi věřili,l že i u SW jsou technické problémy na úrovni západoevropský aerolinií, tedy ve zlomcím promile z uskutečněných letů.
Jejich chybou bylo, že si nezjistili s čím SW lítá a také jaká je jejich bezpečnostní "kultura", a tady to vztahuji na roztržený plášť "ocasu" v Egyptě nebo "polokluzácký let" z Řecka.
Pokud nejsou úplně hloupí, tak 1-2 pleny měli u sebe. Ale nemůžeš tvrdit, že v očekávání toho nejhoršího, si měli vzít půklu odbaveného kufru na palubu, aby se následně hádali s posádkou za nadváhu, která by asi nechtěla slyšet o tom, že JSOU PŘEDVÍDAVÍ A ZNAJÍ "KVALITY SW" a proto si berou sebou pleny, náhradní oblečení, teplé oblečení pro zcela běžné nocování ( v případě SW) na studené podlaze v letištní hale.

Já si myslím, že jsou již dostatečně poučeni, a svou zkušenost s SW budou šířit dále, aby si každý jedinec dobře rozmyslel, jestli poletí s SW.

Na 5-6 hodin (to je čas bez zpoždění, kdy nemáš přístup ke kufrům) 1-2 pleny??? Kolik váží třeba 10 plen? Nula nula nic. Kolik váží léky? Pokud se nemýlím, tak váha příručáku je u SW 8 kg na osobu. Nějaké mikiny (kdyby byla v letadle zima) a 2-3 převlečení pro děti váží kolik? Promiň, ale cestuju s dětmi přes půlku zeměkoule, cesta nám trvá i 30 hodin, obvykle mám limit 8 kg (+ batůžek) na osobu, máme s sebou převážené cennosti, hry, tablety, sluchátka, masívní powerbanky, jídlo (děti z palubního menu nesnědí skoro nic), několikeré převlečení pro všechny, polštáře atd. a bez problémů se do limitů vejdeme.


Ale podle tvých rad by to tak měl dělat každý! Měl by počítat s nejhorším a to se opravdu na palubu letadla SW nevejde. Snad kdyby si pořídili Airbus Beluga, tak by to asi šlo. =))

Čteš vůbec co píšu???!!!! Cestuju s menšími dětmi až 30 hodin bez otevření zapsaných kufrů. Obvykle máme ve třech osobách jeden příručák, jeden cca třicetilitrový batoh, dva miniaturní batůžky a malinkou nákupní tašku. Jak se to nevejde na palubu letadla SW ????!!!! Letadla SW nemají biny? Proboha, ty bys opravdu na 6 hodin bez přístupu do supermarketu nebo drogerie vzal 1-2 pleny? A žádné léky?

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od pettte »

Globik píše:
pettte píše:
Globik píše:Na 5-6 hodin (to je čas bez zpoždění, kdy nemáš přístup ke kufrům) 1-2 pleny??? Kolik váží třeba 10 plen? Nula nula nic. Kolik váží léky? Pokud se nemýlím, tak váha příručáku je u SW 8 kg na osobu. Nějaké mikiny (kdyby byla v letadle zima) a 2-3 převlečení pro děti váží kolik? Promiň, ale cestuju s dětmi přes půlku zeměkoule, cesta nám trvá i 30 hodin, obvykle mám limit 8 kg (+ batůžek) na osobu, máme s sebou převážené cennosti, hry, tablety, sluchátka, masívní powerbanky, jídlo (děti z palubního menu nesnědí skoro nic), několikeré převlečení pro všechny, polštáře atd. a bez problémů se do limitů vejdeme.


Ale podle tvých rad by to tak měl dělat každý! Měl by počítat s nejhorším a to se opravdu na palubu letadla SW nevejde. Snad kdyby si pořídili Airbus Beluga, tak by to asi šlo. =))

Čteš vůbec co píšu???!!!! Cestuju s menšími dětmi až 30 hodin bez otevření zapsaných kufrů. Obvykle máme ve třech osobách jeden příručák, jeden cca třicetilitrový batoh, dva miniaturní batůžky a malinkou nákupní tašku. Jak se to nevejde na palubu letadla SW ????!!!! Letadla SW nemají biny? Proboha, ty bys opravdu na 6 hodin bez přístupu do supermarketu nebo drogerie vzal 1-2 pleny? A žádné léky?


taky evidentně nečteč co píšu... Takže tuhle diskusi za sebe končím. Prostě SW jsou odpad, a podle toho taky dopadnou.

zdenda
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 266
Registrován: 03. 04. 2012, 08:23
Stav: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvek od zdenda »

pettte píše:
Globik píše:
pettte píše:
Ale podle tvých rad by to tak měl dělat každý! Měl by počítat s nejhorším a to se opravdu na palubu letadla SW nevejde. Snad kdyby si pořídili Airbus Beluga, tak by to asi šlo. =))

Čteš vůbec co píšu???!!!! Cestuju s menšími dětmi až 30 hodin bez otevření zapsaných kufrů. Obvykle máme ve třech osobách jeden příručák, jeden cca třicetilitrový batoh, dva miniaturní batůžky a malinkou nákupní tašku. Jak se to nevejde na palubu letadla SW ????!!!! Letadla SW nemají biny? Proboha, ty bys opravdu na 6 hodin bez přístupu do supermarketu nebo drogerie vzal 1-2 pleny? A žádné léky?


taky evidentně nečteč co píšu... Takže tuhle diskusi za sebe končím. Prostě SW jsou odpad, a podle toho taky dopadnou.

Velmi spravna uvaha. TVS/SW vzdycky byly,jsou a budou odpad a s nimi never more....mmch.cestovani s mensimi detmi letadlem 30h asi taky neni uplne rozumne,ale budiz záleží na rodicich...


Odpovědět