Tragédie servis opět zasahuje

pepa007
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2955
Registrován: 01. 11. 2004, 11:33
Oblíbené typy letadel: CRJ900, A320, A346, A350, B757
Bydliště: Olomouc
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod pepa007 » 29. 08. 2019, 03:17

fricoolinek2 píše:BTW: Pokud by s tim tedy sedli v Soluni, tak co by se dělo kolem té B738? Přiletěli by technici SW, ohodnotili rozsah defektu, následně třeba nutnost pronájmu hangáru v Soluni, obejdnávka náhradních dílů (ty by letecky dorazily až ze Seattlu nebo má Boeing nějaký logistický sklad v Evropě?), oprava a pak by ještě musely řecké letecké úřady na to dát štempl, že je letadlo technicky způsobilé k letu?


Tak nějak. Hlavně by ta mašina byla několik dní mimo provoz, a už kvůli maxům je to velkej problém vykrýt. Plus samozřejmě péče o cesťáky nejen tohodle letu, ale i všech následně dotčených domino efektem. Dalo by se říct, že na tom doletu zaviselo jestli celek rok SW bude ziskovej nebo ztrátovej..

K jejich smůle k tomu došlo nad Egejským mořem, kde.je asi největší hustota mezinárodních letišť na celým světě, a kousek od Atén, že kterých se dá zpátky do Prahy taky dostat na 100 způsobů - to by ale cesťák nesměl být na posledním místě.


fricoolinek2
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 157
Registrován: 15. 08. 2005, 01:26
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod fricoolinek2 » 29. 08. 2019, 04:18

Jenom dnů?

jencik
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 654
Registrován: 23. 03. 2014, 15:03
Bydliště: KSC,PRG
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod jencik » 29. 08. 2019, 06:50

Z uvedeného mi vychádza, že navyše je tam prenájom hangaru a doprava technikov, všetko ostatné by museli absolvovať aj v Prahe. Aj keby skončili v strate, tak to nemusí hneď znamenať problém, Simane tam predsa nalial prachy.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2571
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod JackBrno » 29. 08. 2019, 07:46

pepa007 píše:
flyingblue píše:
JackBrno píše:Jack je tady :-) Ne, tohle obhajovat nebudu, protože to prostě kapitán podělal, k tomu říct? Nikoho nezabil ani nezmrzačil, ale porušil předpisy a nejspíš si to taky odskáče a předpokládám, že z toho společnost vyvodí důsledky, aby se to neopakovalo.


Moment, spolecnost usty sve mluvci opakovane prohlasila, ze kapitan jednal v souladu s internimi predpisy ...


Společnost to samozřejmě zkouší zanést pod koberec, tyhle prohlášení nelze brát vážně. Pokud se to víc roztoči, tak si buďte jistí, že budeme číst o “selhání jednotlivce”, který byl interně kázeňsky potrestán snížením platu na 3 měsíce, totéž v případě tiskové mluvčí.

Rozhodně nečekejte, že by jim někdo prokázal, nebo dokonce sami přiznali, dlouhodobý systematický ohýbání pravidel. To by se leda musel objevit nějakej whistleblower, ale myslím že v českým mediálním rybníčku to má pramalou šanci na úspěch. Maximum bude že je Janek Kroupa potahá v Reportérech na ČT2 a za 3 měsíce bude zas všechno cajk..

Máš nějaké konkrétní informace o dlouhodobém systematickém ohýbání pravidel? Můžeš začít jmenovat, rád si ten seznam událostí přečtu ;-) A jinak v případě technické závady lety SW normálně sedají na náhradních letištích nebo se vrací, rozhodně nemají žádný systematický pokyn, doletět za každou cenu do destinace.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5385
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod flyingblue » 29. 08. 2019, 08:41

JackBrno píše:
pepa007 píše:
flyingblue píše:
Moment, spolecnost usty sve mluvci opakovane prohlasila, ze kapitan jednal v souladu s internimi predpisy ...


Společnost to samozřejmě zkouší zanést pod koberec, tyhle prohlášení nelze brát vážně. Pokud se to víc roztoči, tak si buďte jistí, že budeme číst o “selhání jednotlivce”, který byl interně kázeňsky potrestán snížením platu na 3 měsíce, totéž v případě tiskové mluvčí.

Rozhodně nečekejte, že by jim někdo prokázal, nebo dokonce sami přiznali, dlouhodobý systematický ohýbání pravidel. To by se leda musel objevit nějakej whistleblower, ale myslím že v českým mediálním rybníčku to má pramalou šanci na úspěch. Maximum bude že je Janek Kroupa potahá v Reportérech na ČT2 a za 3 měsíce bude zas všechno cajk..

Máš nějaké konkrétní informace o dlouhodobém systematickém ohýbání pravidel? Můžeš začít jmenovat, rád si ten seznam událostí přečtu ;-) A jinak v případě technické závady lety SW normálně sedají na náhradních letištích nebo se vrací, rozhodně nemají žádný systematický pokyn, doletět za každou cenu do destinace.


Jinymi slovy nam tady pises, ze tiskova mluvci v otazkach bezpecnosti letu lze? A pokud tvrdis, ze lze ted, lhala jeste nekdy jindy?


mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod mandrinka » 29. 08. 2019, 11:41

Vybíráme z AVHerald

Smartwings (Prague bound) made a long ride on one engine, cowboy-like piloting.
Finnair (Prague bound) made a preventive landing (diversion & end of flight) due to "an odour of fuel" and "as precaution".
No more comments...

http://avherald.com/h?article=4cc1dee6&opt=0

Předpokládám, že smartwings (doufám, že název je napsán správně) by zapáchající kabinu neřešili a letadlo pilotované "nejzkušenějším pilotem" by doletělo do Prahy.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3846
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod HighFlyer » 29. 08. 2019, 15:17

flyingblue píše:Jinymi slovy nam tady pises, ze tiskova mluvci v otazkach bezpecnosti letu lze? A pokud tvrdis, ze lze ted, lhala jeste nekdy jindy?

To jsou falešná, zlá slovíčka a ošklivé větičky. Tisková mluvčí jen dělá svoji práci.

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5385
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod flyingblue » 29. 08. 2019, 18:13

HighFlyer píše:
flyingblue píše:Jinymi slovy nam tady pises, ze tiskova mluvci v otazkach bezpecnosti letu lze? A pokud tvrdis, ze lze ted, lhala jeste nekdy jindy?

To jsou falešná, zlá slovíčka a ošklivé větičky. Tisková mluvčí jen dělá svoji práci.


Ted se ovsam zda, ze ji nedela uplne optimalne :-) Protoze temi ne-zcela-optimalnimi-vyjadrenimi udelala z problemu jednotlivce problem cele firmy.

Jinymi slovy, ted uz ho nemuzou obetovat.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 3846
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod HighFlyer » 29. 08. 2019, 22:56

flyingblue píše:
HighFlyer píše:
flyingblue píše:Jinymi slovy nam tady pises, ze tiskova mluvci v otazkach bezpecnosti letu lze? A pokud tvrdis, ze lze ted, lhala jeste nekdy jindy?

To jsou falešná, zlá slovíčka a ošklivé větičky. Tisková mluvčí jen dělá svoji práci.

Ted se ovsam zda, ze ji nedela uplne optimalne :-) Protoze temi ne-zcela-optimalnimi-vyjadrenimi udelala z problemu jednotlivce problem cele firmy.
Jinymi slovy, ted uz ho nemuzou obetovat.

To jsme se ale nepochopilli. Narazel jsem na to, ze lhani je normalni soucasti komunikace u nekterych lidi a nekterych firem. O tom prece neco vis.

Marty-t
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1004
Registrován: 08. 01. 2010, 23:17
Pohlaví: muž
Bydliště: BRQ, FRA
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod Marty-t » 29. 08. 2019, 23:10

HighFlyer píše:lhani je normalni soucasti komunikace u nekterych lidi a nekterych firem...


tak s tím pojďme něco hoši udělat a hlasujme nohama !

Pro srovnání - dnešní let Eurowings do VIE - hodinu před plánovaným odletem naskočilo na tabuli i na mobilu SMSkou zpoždění o 2 hodiny a 5 minut. Automaticky výzva a bezproblémové převzetí voucheru 5 EUR jako příspěvek na občerstvení na letišti. Po nástupu do letadla info od kapitána, že jim dnešní bouřky nad střední Evropou rozhodily rotace a proto toto zpoždění. A jako pozornost dostane dnes výjimečně každý PAX libovolný nealko nápoj z jejich nabídky co je jinak jen pro ty co si připlatili...

Blbosti, že ? Aspoň po finanční stránce určitě. Ale dojem je jasný - jednají se mnou na férovku a nemlží ! A taky se ke mě nechovají jen jako k chodící tupé peněžence... Tak schválně - pokud by nastala mimořádná událost - s kým se budu cítit bezpečněji ?! A s kým asi poletím příště ?!? (a hlasovat ve vedlejším vlákně fakt teď nemusím...)

Orus-x
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1219
Registrován: 28. 08. 2003, 15:28
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod Orus-x » 30. 08. 2019, 08:16

Marty-t píše:
HighFlyer píše:lhani je normalni soucasti komunikace u nekterych lidi a nekterych firem...


tak s tím pojďme něco hoši udělat a hlasujme nohama !

Pro srovnání - dnešní let Eurowings do VIE - hodinu před plánovaným odletem naskočilo na tabuli i na mobilu SMSkou zpoždění o 2 hodiny a 5 minut. Automaticky výzva a bezproblémové převzetí voucheru 5 EUR jako příspěvek na občerstvení na letišti. Po nástupu do letadla info od kapitána, že jim dnešní bouřky nad střední Evropou rozhodily rotace a proto toto zpoždění. A jako pozornost dostane dnes výjimečně každý PAX libovolný nealko nápoj z jejich nabídky co je jinak jen pro ty co si připlatili...

Blbosti, že ? Aspoň po finanční stránce určitě. Ale dojem je jasný - jednají se mnou na férovku a nemlží ! A taky se ke mě nechovají jen jako k chodící tupé peněžence... Tak schválně - pokud by nastala mimořádná událost - s kým se budu cítit bezpečněji ?! A s kým asi poletím příště ?!? (a hlasovat ve vedlejším vlákně fakt teď nemusím...)


Přesně o tomhle to je. Ale u TVS prostě na tyhle detaily nejsou nastavené procesy, prostě není vůle je nastavit, prostě je to jedno...protože hlavní je zisk a nějaká imidž je jim přece u zadele.. :D . A kde nejsou nastavené komunikační procesy, tam to prostě nefunguje. A chtít po letuškách TVS, aby zaimprovizovaly a rozdaly třeba vodu cesťákům zadarmo, to přece nemůžeme :)

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 365
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod mandrinka » 30. 08. 2019, 08:54

Orus-x píše:
Marty-t píše:
HighFlyer píše:lhani je normalni soucasti komunikace u nekterych lidi a nekterych firem...


tak s tím pojďme něco hoši udělat a hlasujme nohama !

Pro srovnání - dnešní let Eurowings do VIE - hodinu před plánovaným odletem naskočilo na tabuli i na mobilu SMSkou zpoždění o 2 hodiny a 5 minut. Automaticky výzva a bezproblémové převzetí voucheru 5 EUR jako příspěvek na občerstvení na letišti. Po nástupu do letadla info od kapitána, že jim dnešní bouřky nad střední Evropou rozhodily rotace a proto toto zpoždění. A jako pozornost dostane dnes výjimečně každý PAX libovolný nealko nápoj z jejich nabídky co je jinak jen pro ty co si připlatili...

Blbosti, že ? Aspoň po finanční stránce určitě. Ale dojem je jasný - jednají se mnou na férovku a nemlží ! A taky se ke mě nechovají jen jako k chodící tupé peněžence... Tak schválně - pokud by nastala mimořádná událost - s kým se budu cítit bezpečněji ?! A s kým asi poletím příště ?!? (a hlasovat ve vedlejším vlákně fakt teď nemusím...)


Přesně o tomhle to je. Ale u TVS prostě na tyhle detaily nejsou nastavené procesy, prostě není vůle je nastavit, prostě je to jedno...protože hlavní je zisk a nějaká imidž je jim přece u zadele.. :D . A kde nejsou nastavené komunikační procesy, tam to prostě nefunguje. A chtít po letuškách TVS, aby zaimprovizovaly a rozdaly třeba vodu cesťákům zadarmo, to přece nemůžeme :)


Tak ony by třeba o zaimprovizovaly, ale i voda něco stojí, a pan Vik ani Šimáně ji platit NEBUDOU!!!

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 624
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod RadekFM » 30. 08. 2019, 11:29

Fabo píše:
RadekFM píše:Trochu mě zaráží že sami od sebe změnili letovou výšku a nikomu to nepřišlo divné. Jsem laik ale tohle nemusí být dohodnuté s řízením letového provozu ? Minimálně tímhle se už museli prozradit a muselo být jasné že závadu neutají.


Nikomu to neprislo divne, protoze si to zazadali pro nespecifikovany technicky problem, pod cimz ridici rozumeli nejpravdepodobneji castecny vypadek pretlakovani. Viz. vyjadreni toho ridiciho z Hungarocontrolu.


Díky za objasnění. V tom případě mi přijde poněkdu zvláštní, že něco jako nespecifikovaný technický problém vůbec existuje. Jaký je důvod nahlásit problém a neříct jaký ? Takový postup by vůbec neměl být povolený. To je jak nahlásit policii nehodu a neříct kde se stala.

Fabo
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2721
Registrován: 04. 01. 2007, 13:42
Bydliště: HAG
Kontaktovat uživatele:
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod Fabo » 30. 08. 2019, 12:24

RadekFM píše:
Fabo píše:
RadekFM píše:Trochu mě zaráží že sami od sebe změnili letovou výšku a nikomu to nepřišlo divné. Jsem laik ale tohle nemusí být dohodnuté s řízením letového provozu ? Minimálně tímhle se už museli prozradit a muselo být jasné že závadu neutají.


Nikomu to neprislo divne, protoze si to zazadali pro nespecifikovany technicky problem, pod cimz ridici rozumeli nejpravdepodobneji castecny vypadek pretlakovani. Viz. vyjadreni toho ridiciho z Hungarocontrolu.


Díky za objasnění. V tom případě mi přijde poněkdu zvláštní, že něco jako nespecifikovaný technický problém vůbec existuje. Jaký je důvod nahlásit problém a neříct jaký ? Takový postup by vůbec neměl být povolený. To je jak nahlásit policii nehodu a neříct kde se stala.


dobry den pane madarsky ridici, z duvodu selhani ridici elektronky z podinku Katoda Olomoc v pocitaci XYZ a vypadle pojisty C42 musime snizit vysku letu.

...jaka je pridana hodnota?
Ano, vypadek motoru by asi mel byt nahlasen, ale obecne vzato neni zas moc duvodu proc specifikovat druh problemu pro ATC kdyz je to fakt nejake minor issue. Dulezitejsi je obeznamit ATC s tim, jake omezeni je na letadle, treba "musime zklesat na FL250"

RadekFM
Cestující First Class
Cestující First Class
Příspěvky: 624
Registrován: 24. 08. 2006, 08:40
Bydliště: OSR
Status: Offline

Re: Tragédie servis opět zasahuje

Příspěvekod RadekFM » 30. 08. 2019, 13:16

Fabo píše:
RadekFM píše:
Fabo píše:
Nikomu to neprislo divne, protoze si to zazadali pro nespecifikovany technicky problem, pod cimz ridici rozumeli nejpravdepodobneji castecny vypadek pretlakovani. Viz. vyjadreni toho ridiciho z Hungarocontrolu.


Díky za objasnění. V tom případě mi přijde poněkdu zvláštní, že něco jako nespecifikovaný technický problém vůbec existuje. Jaký je důvod nahlásit problém a neříct jaký ? Takový postup by vůbec neměl být povolený. To je jak nahlásit policii nehodu a neříct kde se stala.


dobry den pane madarsky ridici, z duvodu selhani ridici elektronky z podinku Katoda Olomoc v pocitaci XYZ a vypadle pojisty C42 musime snizit vysku letu.

...jaka je pridana hodnota?
Ano, vypadek motoru by asi mel byt nahlasen, ale obecne vzato neni zas moc duvodu proc specifikovat druh problemu pro ATC kdyz je to fakt nejake minor issue. Dulezitejsi je obeznamit ATC s tim, jake omezeni je na letadle, treba "musime zklesat na FL250"


Jestli je závada jednoho ze dvou motorů minor issue, tak to je pohoda :D Nakonec i ten druhý bych nehlásil pokud je v dosahu kukuřičné pole.



Zpět na “Travel Service - Smart Wings”


Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů