Návštěva pilotní kabiny v Travel Servicu

mandrinka
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 396
Registrován: 02. 01. 2008, 15:12
Stav: Offline

Re: RE: Re: Návštěva pilotní kabiny v Travel Servicu

Příspěvek od mandrinka »

JackBrno píše:
Tom Air píše:...
Pokud se současné předpisy dívají na 186 lidí v letadle jako na potencionální teroristy (což chápu, proti tomu neprotestuji), tak nechápu, proč by měla mít nějaká "celebrita" výjimku... To přece nejde.

Záleží na tom, co přesně mají v předpisech. Pokud tam mají striktně dáno, že bez schválení oddělení XY letecké společnosti tam nesmí nikoho pustit, tak ok, v tom případě samozřejmě není přípustná ani žádná celebrita, ovšem 1) nevíme, jestli to nebylo předem domluvené a 2) nevíme, jestli kapitán na vlastní zodpovědnost nemůže udělit výjimku.
Samozřejmě máš pravdu v tom, že by to bylo nefér vůči těm zbývajícím 188 lidem, ovšem na druhou stranu, o těch 188 běžných cesťácích posádka neví vůbec nic a není schopná odhadnout riziko. Kdežto pokud to bude třeba, plácnu Karel Gott :) tak u něj se dá celkem odůvodněně předpokládat, že žádné riziko nepředstavuje a kapitán by mohl mít pravomoc výjimku udělit. Každopádně doufám, že kolega Aviatic nám upřesní, jak to s těmi předpisy je.


Jé, co to plácáš za nesmysly? =)) :))


JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: RE: Re: Návštěva pilotní kabiny v Travel Servicu

Příspěvek od JackBrno »

mandrinka píše:U tragédie je možné všechno. Předpisy jsou jenom nezávazná doporučení a vždy závisí na uvážení kapitána. Ostatně ÚCL, ÚPZPLN a TVS je taková jedna velká rodina.

Ok, řadím tě k hejtrům bez argumentů, jako je koupák Zdenda :)

ngb
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 171
Registrován: 14. 05. 2006, 21:14
Stav: Offline

Re: Návštěva pilotní kabiny v Travel Servicu

Příspěvek od ngb »

Tom Air píše:Zajímalo by mě, jak lze zařídit návštěva pilotní kabiny během letu u Travel Servicu. Netušil jsem, že je něco takového vůbec možné, ale včera jsem na vlastní oči v letadle TS viděl, že to možné je. Díky


Je to zlozita tema ktora ma aj lokalne specifika a mozu sa vztahovat na konkretny let aj odlisne pravidla krajiny /kam/z lietadlo leti. Je pravda ze z hladiska security je to kontroverzna tema. Ak vylucime pripady ze islo o deadheading crew/zamestnanec leteckej spolocnosti s ID, pripadne osoby ktore z titulu svojej funkcie musia v pravidelnych intervaloch letiet v kokpite (napr. letovi dispeceri).....

Tak proste ano funguje to ako v kazdom zamestnani, mas znameho lekara tak nemusis cakat, mas znameho v leteckej spolocnosti tak mozes sa ist teoreticky pozriet do kokpitu. Poznam vela ceskych a slovenskych pilotov, su taki co sa ich nikto ani neodvazi opytat ze by sa siel pozriet. a su taki co aj ked sa dobre pozname a kedze mam ID povedali dovolia ze za letu mozem ist ja ale moj rodinny prislusnik ist nemoze. A mozem povedat ze su aj taki a na celom svete, co obcas radi ponuknu AJ niekomu cudziemu ze sa moze za letu pozriet, ale paradoxne to vzdy su cestujuci ktori o to neziadali iba posadke prislo ze by im to urobilo radost...ak sa tym neriesil napriklad problem overbooking a podobne.

Samozrejme kazda spolocnost ma aj oficialnu proceduru kedy je mozne u sefpilota dat si schvalit let v kokpite, takze ano nejaka celebrita s kontaktami to moze mat vybavene vopred. Ale je pravda ze vacsinou sa to neriesi. Aj ked boli pripady napr. v Bratislave ked pocas taxovania hokejisti mavali z okna kokpitu lietadla Air Explore vlajkami, riesil to LU ale ako tu niekto vtipne poznamenal ceske aj slovenske letectvo je velka rodina :wink:

V kazdom pripade piloti TVS sa opieraju zvycajne o tento bod prevadzkovej prirucky ked dovolia niekomu vstup do kokpitu podla ktorej to nemozne nie je, iba zvycajne nie je dovod aby sa tym pilot zaoberal v pripade nejakeho no name cestujuceho.

(OM-A)
BEFORE APPROVAL OF THE USE OF A VACANT CREW SEAT, THE COMMANDER SHALL
ALWAYS CONSIDER THE POSSIBLE INFLUENCE OF ANOTHER PERSON IN THE
COCKPIT ON THE SAFETY OF THE FLIGHT, ESPECIALLY CONSIDERING THE FLIGHT
CREW COMPOSITION, ITS EXPERIENCE AND EXPECTED FATIGUE, FLIGHT LENGTH,
TYPE AND ROUTE, CURRENT AND FORECASTED WEATHER CONDITIONS OR OTHER
CIRCUMSTANCES OF THE FLIGHT. FOR THE SAFETY REASONS, THE COMMANDER
SHALL ENSURE THAT ACCESS TO THE COCKPIT DOES NOT DISTRACT ATTENTION OR
DISTURB THE FLIGHT.

Occupation of vacant crew seats on the flight deck
Vacant crew seats at the flight deck may be occupied by passengers on the following
conditions, they:
a) shall speak the language, that can be understood by crew (English, Czech, etc.)
b) shall be instructed by the commander on how to use the safety belts and
harness, life vests and oxygen
c) shall be instructed by the commander on the emergency procedures
d) shall remain, if possible, in the seats throughout the entire flight
e) shall be warned by the commander not to touch the control systems, switchers,
circuit breakers or other controls and not to interfere with the crew and crew and
air traffic control communication
f) may not consume any alcoholic beverages

(samozrejme su tam aj ine body, a kapitoly ktore pre zjednodusenie sem nedavam ale myslim ze to nie je predmetom tejto diskusie)

Tom Air píše:Níže zasílám link na článek z Telegraphu, kde je popsán soudní proces s kapitánem Pablem Masonem (ex-pilot Panavia Tornadoz války v Perském zálivu), který byl vyhozen za to, že do kokpitu A320 během charterového letu vzal člena fotbalového klubu, se kterým letěl. Pablo ten soud prohrál, bylo rozhodnuto, že jeho vyhazov je legální.
https://www.telegraph.co.uk/news/501962 ... isode.html

Pokud se současné předpisy dívají na 186 lidí v letadle jako na potencionální teroristy (což chápu, proti tomu neprotestuji), tak nechápu, proč by měla mít nějaká "celebrita" výjimku... To přece nejde.


Pre pochopenie kontextu zakony UK rovnako ako Izreala a dalsich krajin su v tomto ovela striktnejsie a vstup neautorizovanych osob vyslovene zakazuju a vztahuju sa dokonca aj na lietadla iba prelietajuce ponad ich krajinu.

V kazdom pripade si myslim ze netreba byt paranojidni, ak sa nachadza v kokpite osoba navyse na pocet letov co sa za rok vykona tak to nijak extra nezvysuje riziko, pripadov kedy bola letecka nehoda s faktorom ze niekto rusil posadku bolo pomerne malo. Je na zodpovednosti pilotov aby to zmenezovali tak ze sa nenechaju rozptylit a kedze lietadla nepadaju asi sa im to dari. Na druhej strane vnimam aj faktor ze na pilotov takto v lete pri mnozstve nocnych charterov posobi casto velka unava, a viem ze vdaka tomu ze sa s niekym zaujimavym za letu porozpravaju dostanu novu energiu na zvysok letu a pristatie a vtedy to moze byt naopak pozitivny faktor prekonania unavy a je lepsie ako by v kokpite spali:) Ale to je len moj sukromny nazor. Hlavne je to tak ze nemoze mat kazdy cestujuci vsetko a netreba si zavidiet a riesit to zbytocne po internete. Staznosti toho kto v kokpite nikdy nebol "dopredu" nedostanu a bezpecnost sa tiez nezmeni.

JackBrno
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 2574
Registrován: 08. 01. 2008, 13:03
Stav: Offline

Re: Návštěva pilotní kabiny v Travel Servicu

Příspěvek od JackBrno »

ngb:
Díky za obsáhlé vyjádření, myslím, že už to je mnohem jasnější. Vyplývá z toho, že u nás vyloženě striktní zákaz není a převážně je to na zodpovědnosti posádky. Jinak jak píšeš, někdy to piloti udělají pro rozptýlení, tenkrát nad atlantikem v 1999 s Condorem byli piloti evidentně rádi, že můžou během uprostřed 10hod letu s někým pokecat :)


Odpovědět