Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Odpovědět

Poletíte ještě někdy s TS/SW?

ANO
32
52%
NE
29
48%
 
Celkem hlasů: 61

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od bilbo »

mandrinka píše:Uz jenom kvuli tomu, ze nechci letet s aerolinkou, ktera permanentne dava prednost zisku nad bezpecnosti, ma nulovou zakaznickou odpovednost a prislusne urady s tim nic nedelaji.

A kolikrát za svoji existenci SW zásadně a prokazatelně porušili safety? Jednou? Dvakrát? Tak to je docela dobrý na 20 let fungování tý firmy.


pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od pettte »

bilbo píše:
mandrinka píše:Uz jenom kvuli tomu, ze nechci letet s aerolinkou, ktera permanentne dava prednost zisku nad bezpecnosti, ma nulovou zakaznickou odpovednost a prislusne urady s tim nic nedelaji.

A kolikrát za svoji existenci SW zásadně a prokazatelně porušili safety? Jednou? Dvakrát? Tak to je docela dobrý na 20 let fungování tý firmy.


A kolikrát neprokazatelně, protože se to neprovalilo a ututlalo? stokrát? dvěstěkrát?....

Robert
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1394
Registrován: 21. 10. 2003, 19:55
Bydliště: Praha
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od Robert »

bilbo píše:
mandrinka píše:Uz jenom kvuli tomu, ze nechci letet s aerolinkou, ktera permanentne dava prednost zisku nad bezpecnosti, ma nulovou zakaznickou odpovednost a prislusne urady s tim nic nedelaji.

A kolikrát za svoji existenci SW zásadně a prokazatelně porušili safety? Jednou? Dvakrát? Tak to je docela dobrý na 20 let fungování tý firmy.


Např. viewtopic.php?f=9&t=110&start=15#p19553, docela to něco připomíná. Zajímavá stará diskuse.

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od bilbo »

pettte píše:
bilbo píše:
mandrinka píše:Uz jenom kvuli tomu, ze nechci letet s aerolinkou, ktera permanentne dava prednost zisku nad bezpecnosti, ma nulovou zakaznickou odpovednost a prislusne urady s tim nic nedelaji.

A kolikrát za svoji existenci SW zásadně a prokazatelně porušili safety? Jednou? Dvakrát? Tak to je docela dobrý na 20 let fungování tý firmy.


A kolikrát neprokazatelně, protože se to neprovalilo a ututlalo? stokrát? dvěstěkrát?....

Nebo klidně i nulakrát, to nemůžeš vědět. Přijde mi pokrytectví kvůli jednomu vážnému incidentu za poslední dobu hned kriminalizovat celou společnost.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od pettte »

bilbo píše:
pettte píše:
bilbo píše:A kolikrát za svoji existenci SW zásadně a prokazatelně porušili safety? Jednou? Dvakrát? Tak to je docela dobrý na 20 let fungování tý firmy.


A kolikrát neprokazatelně, protože se to neprovalilo a ututlalo? stokrát? dvěstěkrát?....

Nebo klidně i nulakrát, to nemůžeš vědět. Přijde mi pokrytectví kvůli jednomu vážnému incidentu za poslední dobu hned kriminalizovat celou společnost.


Úplně jako Vy dva tady neprokazatelně píšete, že 1-2x tak já mám právo psát, že reálně 100-200x.
A těch incidentů je opravdu spousta a i kdyby to měl být opravdu jediný, tak prostě tohle bylo tak těžké porušení bezpečnosti, že by jim mělo být zakázáno létat. Škoda jich nebude a prakticky během pár týdnů to nebude poznat.

Pokud budou vozit uhlí, tak mi to bude putna, ale vozí lidi, proto mi to jedno není.


Globik
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5905
Registrován: 04. 01. 2004, 11:53
Oblíbené typy letadel: B767, Cessna 208
Pohlaví: muž
Bydliště: Honolulu
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od Globik »

Fabo píše:
Paul1 píše:
Fabo píše:
Z kulturniho.


Z kulturního hlediska máme pořád blíž např. k Rakousku než Bělorusku.


To se taky neni moc cim chlubit.

:D Právě jsem si v knihovně poprvé půjčil knihu 1000 places to see before you die, vydanou New York Times. Evropa je rozdělena do čtyř kapitol: Great Britain and Ireland, Western Europe, Eastern Europe, Scandinavia. Do Východní Evropy patří všechny postkomunistické země kromě NDR a do Západní Evropy patří vše ostatní, tedy i Řecko a dokonce Kypr!!!
My geograficky patříme do západní Evropy, ale svět nás bude brát jako Východní Evropu ještě několik generací.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od Petr31 »

Globik píše:
Fabo píše:
Paul1 píše:
Z kulturního hlediska máme pořád blíž např. k Rakousku než Bělorusku.


To se taky neni moc cim chlubit.

:D Právě jsem si v knihovně poprvé půjčil knihu 1000 places to see before you die, vydanou New York Times. Evropa je rozdělena do čtyř kapitol: Great Britain and Ireland, Western Europe, Eastern Europe, Scandinavia. Do Východní Evropy patří všechny postkomunistické země kromě NDR a do Západní Evropy patří vše ostatní, tedy i Řecko a dokonce Kypr!!!
My geograficky patříme do západní Evropy, ale svět nás bude brát jako Východní Evropu ještě několik generací.


Je to určitě na delší debatu a nechci přilévat olej do ohně, nicméně když jsem v roce 89 cinkal klíči a v roce 2004 se radoval z návratu na "západ", tak mě ani ve snu nenapadlo, že evropská věrchuška bude v roce 2019 oslavovat Karla Marxe a silou šířit totalitní myšlení, cenzuru a nesvobodu. Kvůli maličkostem se už dávno nerozčiluju, ale když mě někdo opravdu naštve, tak jen suše zmíním, že když je v naší "zaostalé zemi" velká demonstrace, tak nikdo nezapaluje auta, nerabuje obchody a policie nepotřebuje ani slzný plyn ani gumové projektily, o civilizovaném rozdělení republiky nemluvě. Pracuji mimo republiku 15let, takže s odstupem vidím, že realita je na tom dříve obdivovaném západě leckdy jiná a že přes všechno co mě v ČR rozčiluje, to jinde může být překvapivě horší. Ale je to vidět až z odstupu, takže pokud někdo nevytáhne celý život paty z rodné hroudy, nevidí to.

bugr
Vedoucí kabiny
Vedoucí kabiny
Příspěvky: 951
Registrován: 03. 04. 2007, 20:17
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od bugr »

S TVS souhlas, jejich firemní kultura je totální prasárna. Přelítaní piloti, porušování pravidel, přehazování letadel bez ohledu na cestující.
Takže když krachnou tak se jen pročistí trh a třeba tu začne lítat někdo normální...
sorry ale mrtí Gotta pro mě rozhodně není národní tragedie. (off topic)

bilbo
Cestující Economy Class
Cestující Economy Class
Příspěvky: 183
Registrován: 31. 08. 2017, 17:01
Pohlaví: muž
Bydliště: PRG, VIE, STR
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od bilbo »

pettte píše:
bilbo píše:
pettte píše:
A kolikrát neprokazatelně, protože se to neprovalilo a ututlalo? stokrát? dvěstěkrát?....

Nebo klidně i nulakrát, to nemůžeš vědět. Přijde mi pokrytectví kvůli jednomu vážnému incidentu za poslední dobu hned kriminalizovat celou společnost.


Úplně jako Vy dva tady neprokazatelně píšete, že 1-2x tak já mám právo psát, že reálně 100-200x.
A těch incidentů je opravdu spousta a i kdyby to měl být opravdu jediný, tak prostě tohle bylo tak těžké porušení bezpečnosti, že by jim mělo být zakázáno létat. Škoda jich nebude a prakticky během pár týdnů to nebude poznat.

Pokud budou vozit uhlí, tak mi to bude putna, ale vozí lidi, proto mi to jedno není.

EASA i ÚCL o tom posledním incidentu vědí, pokud by to bylo na zrušení licence, tak by ji už zrušili.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od Petr31 »

bugr píše:S TVS souhlas, jejich firemní kultura je totální prasárna. Přelítaní piloti, porušování pravidel, přehazování letadel bez ohledu na cestující.
Takže když krachnou tak se jen pročistí trh a třeba tu začne lítat někdo normální...
sorry ale mrtí Gotta pro mě rozhodně není národní tragedie. (off topic)


Kde bereš tu neochvějnou jistotu, že všude jinde mají lepší firemní kulturu? Uveď prosím tě nějaké příklady, ať se poučíme. Co se tak potkávám s lidmi od fochu, tak jde o systémový problém většiny ajrolinek po delší dobu. To není rozhodně tak, že TVS jsou nejhorší. Nechovají se o nic hůř než jiné, srovnatelné ajrolinky, to jen určitá parta tady nechce pro stromy vidět les. Vytvořili jste si obraz nepřítele, tím je Šimáně, Vik a TVS a toho se pořád dokola zoufale držíte a hledáte denně argumenty, které by vaši teorii podpořili. Kdo myslíte, že by TVS nahradil? Byl by lepší, s novými letadly, za lepší ceny a s lepšími službami??? Podívej se, kolik ajrolinek jen za poslední dobu dolítalo....

PS: Nerad se k tomu vracím, ale nějak jsem si nevšiml bojkotu Germanwings a (Lufthansy) poté, co jim Lufthansou vycvičený pilot, (který vůbec neměl létat) poslat Airbus se všemi lidmi na palubě do země. Jak se vůbec něco takového mohlo stát...a ještě k tomu v Německu..... :ymdevil: Já rozhodně nechci průšvihy TVS bagatelizovat, ale co takhle uvažovat v souvislostech a měřit všem stejným metrem?

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od pettte »

bugr píše:S TVS souhlas, jejich firemní kultura je totální prasárna. Přelítaní piloti, porušování pravidel, přehazování letadel bez ohledu na cestující.
Takže když krachnou tak se jen pročistí trh a třeba tu začne lítat někdo normální...
sorry ale mrtí Gotta pro mě rozhodně není národní tragedie. (off topic)


Tak já jsem tam schválně nepsal do závorky, že se jedná o sarkasmus, protože jsem předpokládal, že tady Sheldon Cooper nechodí :D Byla to nadsázna a pokus o odlehčení diskuze.

pettte
Cestující Business Class
Cestující Business Class
Příspěvky: 455
Registrován: 02. 04. 2017, 15:55
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od pettte »

Petr31 píše:
bugr píše:S TVS souhlas, jejich firemní kultura je totální prasárna. Přelítaní piloti, porušování pravidel, přehazování letadel bez ohledu na cestující.
Takže když krachnou tak se jen pročistí trh a třeba tu začne lítat někdo normální...
sorry ale mrtí Gotta pro mě rozhodně není národní tragedie. (off topic)


Kde bereš tu neochvějnou jistotu, že všude jinde mají lepší firemní kulturu? Uveď prosím tě nějaké příklady, ať se poučíme. Co se tak potkávám s lidmi od fochu, tak jde o systémový problém většiny ajrolinek po delší dobu. To není rozhodně tak, že TVS jsou nejhorší. Nechovají se o nic hůř než jiné, srovnatelné ajrolinky, to jen určitá parta tady nechce pro stromy vidět les. Vytvořili jste si obraz nepřítele, tím je Šimáně, Vik a TVS a toho se pořád dokola zoufale držíte a hledáte denně argumenty, které by vaši teorii podpořili. Kdo myslíte, že by TVS nahradil? Byl by lepší, s novými letadly, za lepší ceny a s lepšími službami??? Podívej se, kolik ajrolinek jen za poslední dobu dolítalo....

PS: Nerad se k tomu vracím, ale nějak jsem si nevšiml bojkotu Germanwings a (Lufthansy) poté, co jim Lufthansou vycvičený pilot, (který vůbec neměl létat) poslat Airbus se všemi lidmi na palubě do země. Jak se vůbec něco takového mohlo stát...a ještě k tomu v Německu..... :ymdevil: Já rozhodně nechci průšvihy TVS bagatelizovat, ale co takhle uvažovat v souvislostech a měřit všem stejným metrem?


Tak když už chceš vytahovat Germanwings a jejich sebevražedného pilota, tak zcela určitě dobře víš, že to nebyla chyba letecké společnosti, ale lékařů a "standartůů v Německu, kdy v dané době bylo soukromí o zdravotním stavu pacientů nepřekročitelným tabu, a proto to ani lékaři nehlásili aerolinkám.
vypadá to ale, že z vrozené skromnosti jsi tento fakt zamlčel a hezky to překroutil.
Jinak mám za to, že právě tento případ změnil minimálně evropská pravidla, kdy platí příkaz, že pokud jde jeden z polotů mimo kokpit, tak tam jde místo něj někdo z palubního personálu, a jak jsem sám měl možnost zjistit, tak se tak děje opravdu vždy, a to dokonce i u Ryan airu, dokonce jsem už párkrát viděl, že když se otevírají dveře do pilotní kabiny, tak pohled dovnitř kryl jeden z členů palubního personálu, a vypadal vždy jako bodyguard.

A opět ti odpovím protiotázkou, kde Ty bereš tu jistotu, že kdekoliv jinde než v SW (pro upřesnění od Slovenska na západ) nemají násobně vyšší bezpečnostní kulturu?
Chápu, že tě štve, že ti tu haníme tvého oblíbence SW, ale mohou si za to sami....

flyingblue
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 5478
Registrován: 16. 12. 2008, 14:31
Bydliště: up in the air
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od flyingblue »

bilbo píše:
pettte píše:
bilbo píše:Nebo klidně i nulakrát, to nemůžeš vědět. Přijde mi pokrytectví kvůli jednomu vážnému incidentu za poslední dobu hned kriminalizovat celou společnost.


Úplně jako Vy dva tady neprokazatelně píšete, že 1-2x tak já mám právo psát, že reálně 100-200x.
A těch incidentů je opravdu spousta a i kdyby to měl být opravdu jediný, tak prostě tohle bylo tak těžké porušení bezpečnosti, že by jim mělo být zakázáno létat. Škoda jich nebude a prakticky během pár týdnů to nebude poznat.

Pokud budou vozit uhlí, tak mi to bude putna, ale vozí lidi, proto mi to jedno není.

EASA i ÚCL o tom posledním incidentu vědí, pokud by to bylo na zrušení licence, tak by ji už zrušili.


To je ovsem chybna interpretace toho, jak tyhle instituce funguji. Tyhle instituce vzdy cekaji s verdiktem na vysledek vysetrovani.

Zatim nema smysl se ohanet temito institucemi ani na jedne strane.

HighFlyer
Kapitán
Kapitán
Příspěvky: 4077
Registrován: 21. 01. 2004, 17:56
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od HighFlyer »

Petr31 píše:Je to určitě na delší debatu a nechci přilévat olej do ohně, nicméně když jsem v roce 89 cinkal klíči a v roce 2004 se radoval z návratu na "západ", tak mě ani ve snu nenapadlo, že evropská věrchuška bude v roce 2019 oslavovat Karla Marxe a silou šířit totalitní myšlení, cenzuru a nesvobodu...

Poslouchej, tady je te fakt skoda. Kandiduj za Trikoloru, myslim, ze mas na celni misto na kandidatce.

Petr31
Druhý pilot
Druhý pilot
Příspěvky: 1320
Registrován: 27. 08. 2009, 16:16
Stav: Offline

Re: Poletíte ještě s Travel Service / Smart Wings?

Příspěvek od Petr31 »

pettte píše:
Petr31 píše:
bugr píše:S TVS souhlas, jejich firemní kultura je totální prasárna. Přelítaní piloti, porušování pravidel, přehazování letadel bez ohledu na cestující.
Takže když krachnou tak se jen pročistí trh a třeba tu začne lítat někdo normální...
sorry ale mrtí Gotta pro mě rozhodně není národní tragedie. (off topic)


Kde bereš tu neochvějnou jistotu, že všude jinde mají lepší firemní kulturu? Uveď prosím tě nějaké příklady, ať se poučíme. Co se tak potkávám s lidmi od fochu, tak jde o systémový problém většiny ajrolinek po delší dobu. To není rozhodně tak, že TVS jsou nejhorší. Nechovají se o nic hůř než jiné, srovnatelné ajrolinky, to jen určitá parta tady nechce pro stromy vidět les. Vytvořili jste si obraz nepřítele, tím je Šimáně, Vik a TVS a toho se pořád dokola zoufale držíte a hledáte denně argumenty, které by vaši teorii podpořili. Kdo myslíte, že by TVS nahradil? Byl by lepší, s novými letadly, za lepší ceny a s lepšími službami??? Podívej se, kolik ajrolinek jen za poslední dobu dolítalo....

PS: Nerad se k tomu vracím, ale nějak jsem si nevšiml bojkotu Germanwings a (Lufthansy) poté, co jim Lufthansou vycvičený pilot, (který vůbec neměl létat) poslat Airbus se všemi lidmi na palubě do země. Jak se vůbec něco takového mohlo stát...a ještě k tomu v Německu..... :ymdevil: Já rozhodně nechci průšvihy TVS bagatelizovat, ale co takhle uvažovat v souvislostech a měřit všem stejným metrem?


Tak když už chceš vytahovat Germanwings a jejich sebevražedného pilota, tak zcela určitě dobře víš, že to nebyla chyba letecké společnosti, ale lékařů a "standartůů v Německu, kdy v dané době bylo soukromí o zdravotním stavu pacientů nepřekročitelným tabu, a proto to ani lékaři nehlásili aerolinkám.
vypadá to ale, že z vrozené skromnosti jsi tento fakt zamlčel a hezky to překroutil.
Jinak mám za to, že právě tento případ změnil minimálně evropská pravidla, kdy platí příkaz, že pokud jde jeden z polotů mimo kokpit, tak tam jde místo něj někdo z palubního personálu, a jak jsem sám měl možnost zjistit, tak se tak děje opravdu vždy, a to dokonce i u Ryan airu, dokonce jsem už párkrát viděl, že když se otevírají dveře do pilotní kabiny, tak pohled dovnitř kryl jeden z členů palubního personálu, a vypadal vždy jako bodyguard.

A opět ti odpovím protiotázkou, kde Ty bereš tu jistotu, že kdekoliv jinde než v SW (pro upřesnění od Slovenska na západ) nemají násobně vyšší bezpečnostní kulturu?
Chápu, že tě štve, že ti tu haníme tvého oblíbence SW, ale mohou si za to sami....



Nejsem si jistý, zda stojíš vůbec o diskusi, přesto to ještě jednou zkusím. Domnívám se, že moje minulá práce ve velkém i malém letectví (včetně práce v letecké škole) a vlastní aeroklubové létání mi dává určitou představu, co vše tam mohlo být špatně. Domnívám se, že zodpovědných lidí, kteří mají máslo na hlavě tam byla celá řada.

1. Nebavíme se o lékaři, u kterého se léčil, myslím že to byl lékař soukromý, nikoli letecký á čím se dotyčný živí myslím vůbec nevěděl.

2. Chyba musela nastat ve vstupním vyšetření onoho pilota při vstupní prohlídce 1. Class medical a následných prohlídkách. Možná tě bude zajímat, že na rozdíl od jiných zemí, naše nejvyšší lékařská autorita, ULZ, psychologické vyšetření, včetně osobnostních a zátěžových testů a pohovoru s psychologem vyžaduje (na rozdíl třeba od Aeromedical Center Wien) Důvody máš tady úplně dole:
http://ulz.cz/en/faq/faq/aviation-personnel

Takže nejdřív by si měli drbat hlavu ti, kteří mu ten medical vystavili / a jestli náhodou to psychologické vyšetření nemá opodstatnění. Kromě jiného, první věc co po mě ULZ před prohlídkou chtělo, byl podrobný opis zdravotní dokumentace a kontakt na ošetřujícího lékaře. A lhát ULZ se fakt nevyplácí.

3. Vzhledem k tomu, že vím, co CPL / ab initio ATPL výcvik obnáší, nikdo mě nepřesvědčí, že dotyčný hladce a beze ztráty kytičky prošel všemi částmi výcvikových osnov a žádný instruktor ani inspektor si ničeho nevšiml! Třeba noční IFR výcvik a simulátor... Co si pamatuji, tak ve výcviku potíže měl a měl ho několikrát přerušen. Už když se to stalo mě vrtalo hlavou, jak je možné, že ten výcvik vůbec dokončil. Celý výcvik je náročný duševně i fyzicky i pro naprosto zdatné a mentálně zdatné jedince. Síto je husté právě proto, aby jim neprošli ti, kteří na to nemají.

Jak v praxi vypadá třeba MEP přezkoušení si přečti tady:
https://www.aeroweb.cz/clanky/5695-mep- ... sun-3-cast
https://www.aeroweb.cz/clanky/5936-mep- ... sun-4-cast

Takže jako další by si mělo drbat hlavu celé výcvikové středisko Lufthansy.

4. No a nakonec, to že někdo absolvuje CPL výcvik neznamená, že sežene práci v letectví. Jak je vůbec možné, že tak prestižní společnost, jako Lufthansa ho ve svojí dceřině společnosti zaměstnala? To neměla lepší kandidáty? A jak ten člověk absolvoval assesment? Typovou zkoušku a line training? No a pokud tě zajímá, jaká dřina je sehnat práci v letectví i pro zkušené a plně kvalifikované piloty, přečti si na planes.cz články Honzy Kopičky. Je to zajímavé čtení.

Abych to shrnul. Jako vždy když v letectví nastane průser, došlo k řetězci chyb. Z pro mě naprosto nepochopitelného důvodu se dopravním pilotem v prestižní letecké škole stal člověk, který se jím stát vůbec neměl. To je samozřejmě systémová chyba a Lufthansa, která jej do pilotního výcviku přijala, nechala jej ten výcvik dokončit a pak jej ještě zaměstnala, se nemůže tvářit, že za to nemůže. Ačkoliv chápu, že nechtěli přiznat chybu, považuji to za vrchol pokrytectví. No a ty narážky o překrucování faktů nech pro laiky, kteří o letectví nic nevědí, na mě tohle opravdu neplatí.


Odpovědět