pettte píše:Petr31 píše:bugr píše:S TVS souhlas, jejich firemní kultura je totální prasárna. Přelítaní piloti, porušování pravidel, přehazování letadel bez ohledu na cestující.
Takže když krachnou tak se jen pročistí trh a třeba tu začne lítat někdo normální...
sorry ale mrtí Gotta pro mě rozhodně není národní tragedie. (off topic)
Kde bereš tu neochvějnou jistotu, že všude jinde mají lepší firemní kulturu? Uveď prosím tě nějaké příklady, ať se poučíme. Co se tak potkávám s lidmi od fochu, tak jde o systémový problém většiny ajrolinek po delší dobu. To není rozhodně tak, že TVS jsou nejhorší. Nechovají se o nic hůř než jiné, srovnatelné ajrolinky, to jen určitá parta tady nechce pro stromy vidět les. Vytvořili jste si obraz nepřítele, tím je Šimáně, Vik a TVS a toho se pořád dokola zoufale držíte a hledáte denně argumenty, které by vaši teorii podpořili. Kdo myslíte, že by TVS nahradil? Byl by lepší, s novými letadly, za lepší ceny a s lepšími službami??? Podívej se, kolik ajrolinek jen za poslední dobu dolítalo....
PS: Nerad se k tomu vracím, ale nějak jsem si nevšiml bojkotu Germanwings a (Lufthansy) poté, co jim Lufthansou vycvičený pilot, (který vůbec neměl létat) poslat Airbus se všemi lidmi na palubě do země. Jak se vůbec něco takového mohlo stát...a ještě k tomu v Německu.....
Já rozhodně nechci průšvihy TVS bagatelizovat, ale co takhle uvažovat v souvislostech a měřit všem stejným metrem?
Tak když už chceš vytahovat Germanwings a jejich sebevražedného pilota, tak zcela určitě dobře víš, že to nebyla chyba letecké společnosti, ale lékařů a "standartůů v Německu, kdy v dané době bylo soukromí o zdravotním stavu pacientů nepřekročitelným tabu, a proto to ani lékaři nehlásili aerolinkám.
vypadá to ale, že z vrozené skromnosti jsi tento fakt zamlčel a hezky to překroutil.
Jinak mám za to, že právě tento případ změnil minimálně evropská pravidla, kdy platí příkaz, že pokud jde jeden z polotů mimo kokpit, tak tam jde místo něj někdo z palubního personálu, a jak jsem sám měl možnost zjistit, tak se tak děje opravdu vždy, a to dokonce i u Ryan airu, dokonce jsem už párkrát viděl, že když se otevírají dveře do pilotní kabiny, tak pohled dovnitř kryl jeden z členů palubního personálu, a vypadal vždy jako bodyguard.
A opět ti odpovím protiotázkou, kde Ty bereš tu jistotu, že kdekoliv jinde než v SW (pro upřesnění od Slovenska na západ) nemají násobně vyšší bezpečnostní kulturu?
Chápu, že tě štve, že ti tu haníme tvého oblíbence SW, ale mohou si za to sami....
Nejsem si jistý, zda stojíš vůbec o diskusi, přesto to ještě jednou zkusím. Domnívám se, že moje minulá práce ve velkém i malém letectví (včetně práce v letecké škole) a vlastní aeroklubové létání mi dává určitou představu, co vše tam mohlo být špatně. Domnívám se, že zodpovědných lidí, kteří mají máslo na hlavě tam byla celá řada.
1. Nebavíme se o lékaři, u kterého se léčil, myslím že to byl lékař soukromý, nikoli letecký á čím se dotyčný živí myslím vůbec nevěděl.
2. Chyba musela nastat ve vstupním vyšetření onoho pilota při vstupní prohlídce 1. Class medical a následných prohlídkách. Možná tě bude zajímat, že na rozdíl od jiných zemí, naše nejvyšší lékařská autorita, ULZ, psychologické vyšetření, včetně osobnostních a zátěžových testů a pohovoru s psychologem vyžaduje (na rozdíl třeba od Aeromedical Center Wien) Důvody máš tady úplně dole:
http://ulz.cz/en/faq/faq/aviation-personnelTakže nejdřív by si měli drbat hlavu ti, kteří mu ten medical vystavili / a jestli náhodou to psychologické vyšetření nemá opodstatnění. Kromě jiného, první věc co po mě ULZ před prohlídkou chtělo, byl podrobný opis zdravotní dokumentace a kontakt na ošetřujícího lékaře. A lhát ULZ se fakt nevyplácí.
3. Vzhledem k tomu, že vím, co CPL / ab initio ATPL výcvik obnáší, nikdo mě nepřesvědčí, že dotyčný hladce a beze ztráty kytičky prošel všemi částmi výcvikových osnov a žádný instruktor ani inspektor si ničeho nevšiml! Třeba noční IFR výcvik a simulátor... Co si pamatuji, tak ve výcviku potíže měl a měl ho několikrát přerušen. Už když se to stalo mě vrtalo hlavou, jak je možné, že ten výcvik vůbec dokončil. Celý výcvik je náročný duševně i fyzicky i pro naprosto zdatné a mentálně zdatné jedince. Síto je husté právě proto, aby jim neprošli ti, kteří na to nemají.
Jak v praxi vypadá třeba MEP přezkoušení si přečti tady:
https://www.aeroweb.cz/clanky/5695-mep- ... sun-3-casthttps://www.aeroweb.cz/clanky/5936-mep- ... sun-4-cast Takže jako další by si mělo drbat hlavu celé výcvikové středisko Lufthansy.
4. No a nakonec, to že někdo absolvuje CPL výcvik neznamená, že sežene práci v letectví. Jak je vůbec možné, že tak prestižní společnost, jako Lufthansa ho ve svojí dceřině společnosti zaměstnala? To neměla lepší kandidáty? A jak ten člověk absolvoval assesment? Typovou zkoušku a line training? No a pokud tě zajímá, jaká dřina je sehnat práci v letectví i pro zkušené a plně kvalifikované piloty, přečti si na planes.cz články Honzy Kopičky. Je to zajímavé čtení.
Abych to shrnul. Jako vždy když v letectví nastane průser, došlo k řetězci chyb. Z pro mě naprosto nepochopitelného důvodu se dopravním pilotem v prestižní letecké škole stal člověk, který se jím stát vůbec neměl. To je samozřejmě systémová chyba a Lufthansa, která jej do pilotního výcviku přijala, nechala jej ten výcvik dokončit a pak jej ještě zaměstnala, se nemůže tvářit, že za to nemůže. Ačkoliv chápu, že nechtěli přiznat chybu, považuji to za vrchol pokrytectví. No a ty narážky o překrucování faktů nech pro laiky, kteří o letectví nic nevědí, na mě tohle opravdu neplatí.